A kormányon hibajelzéseket lát, a rádióban csak azt igazolták neki vissza, hogy vannak gondok, de azokat nem részletezték.
A negyedik helyért megy a mercis, 3-5 tizedre követi a finnt, de nem tud hol támadni.
Aztán vissza is gyorsult, valami hiba lehetett, egy pocsék köre volt.
A 41. körben csak 3 tizeddel kapott ki. Vettelé a leggyorsabb kör.
30 kör van még hátra, 10 körrel frissebb gumikon a német, bármi lehet ebből még.
Hát másodpercen belül már a második helyen. Hátrébb nincs szoros különbség egészen Hülkenberg és Sainz párosáig a 8-9. helyen.
A 7. helyre, Räikkönen mögé ért vissza. A jobb elsőt nehezen rakták fel neki.
7 másodperccel Hamilton mögé ért vissza.
8 tizeddel verte Vettelt.
Ricciardo feljött a negyedik helyre, Bottas és Rosberg a nyakán.
Räikkönen, Ricciardo, Bottas és Rosberg állt össze egy fogatba a 4-7. helyeken.
38 kör van még, Hamilton 10 másodpercre hozta le a hátrányát.
Lágyról szuperlágyra vált. Már csak Magnussen nem volt kerékcserén.
A 29. körben vagyunk, Riccairdo és Bottas letolják a pályáról a Ferrarit.
A német vezet, az angol a második. Mögöttük Verstappen, Räikkönen, Ricciardo, Bottas, Rosberg, Pérez, Massa és Hülkenberg a sorrend az élen. Räikkönen, Ricciardo és Bottas vannak viszonylag együtt.
Hetedik a német. Hamilton a második helyre jött vissza a kerékcseréről.
Kicsit olyan taktika volt ez, mint a monacói esőben, amikor a száradó pályán maradt kint sokáig az esőgumikon.
A 24. körben járunk, ők eléggé lejáratják a kezdő gumikat, csakhogy Pérez és Magnussen is lágyakon kezdtek, egyedül Hamilton gyilkolja még az ultralágyakat.
Vettel 1,3 másodperccel gyorsabb nála körönként, nem sok van már ezekben az ultralágyakban. 5,8 másodperc az előny a Ferrari előtt, eléggé csúszkál az angol.
A 22. kört kezdtük meg. Az ausztrál a hetedik helyre, Räikkönen mögé ért ki.
Előbb jött, mint Ricciardo. Lágyat kapott, egy kiállás a taktika innen. A 8. helyre, Räikkönen elé ért vissza.
Igaz, utána Verstappent is könnyedén nyomta le Vettel, elmentek már az RBR-ek ultralágy gumijai.
Mikor megy kerékcserére az angol?
Úgy tűnik, már nem jön vissza az angol a Renault-val.
10 másodperce Hamilton mögött, és jóval gyorsabb a bajnoknál.
19 kört ment le már a használt ultralággyal, lassan tényleg elérhető lesz neki a cél egy szett lággyal.
Kifékezte az ausztrált, megy Verstappen után.
A Ferrari friss gumikon van azért. Ricciardónak már előre és hátra is figyelnie kell.
Hamilton tovább gyűri a használt ultralágyat, 11,2 másodperc az előnye a negyedik Vettelhez képest, ez elég kevés a kerékcsere szempontjából.
Nem tartja fel, tehát eleget tesz a csapat kérésének, Ricciardónak kellene gyorsulnia.