Hamilton kikéredzkedett vécére. Még válaszolt egy kérdésre, belefűzte, hogy már nagyon nehezen tudja tartani, aztán elnézést kért, és lelépett. A sajtófőnök meg lefújta a további kérdéseket.
Lehet, hogy megszegték a frissen finomított szabályokat, és olyat hallott a csapattól, amit nem kellett volna. Ne váltson, volt az utasítás, áthajtásos büntetés lehet ebből.
A nyolcadik körben vagyunk, a szuperlágyak lassan elfogynak.
Romain Grosjeant kell megelőznie a finn pilótának. Csodás Haas-szendvicsben van egyébként, mögötte Gutiérrez jön.
Amiből Hamilton jött ki amúgy a legjobban.
Mondja Button, akinek azt mondják, maradjon kint. Gyökkettes tempóban akarják teszteltetni szegényt?
Szólt be Button a depóba. Azt kérték tőle, ne próbáljon sebességet váltani. Elment a hidraulikus nyomás a kocsiból.
Sorra mennek el mellette, beesett a pedál, mondja a brit, ebből már csak az lesz, hogy visszagurul a garázsba. Öt kört bírt a McLaren-Honda.
Ha bejön a Ricciardo-rajt, az nem tett volna rosszat a versenynek. De az ausztráltól nem tud meglépni Rosberg.
Nem tudta leszakítani a két RBR-t, Vettel viszont kis különbséggel követi Verstappent.
Rosberg, Ricciardo és Verstappen mögötte.
De csak egy picivel, a Red Bullok és a Ferrarik viszont még jobban voltak. Az első kanyarban Ricciardo már második volt, de Rosberg a másodikban visszaszerezte.
A pályáról egy nem túl széles kapun át eresztik őket vissza, nagy ilyenkor a tülekedés. De minden rendben ment.
Aki nem, az lágyon, az első 11 viszont az előbbi keveréken.
70 körös lesz a verseny.
Elég meleg, a levegő csak 27 fokos. Két friss lágy gumival lehozható a futam két kiállással.
Beindították a gépeket, leveszik a kerékmelegítőket.
27 fokos a levegő, 52 a pálya. Csak pénteken volt hasonlóan forró.
Mindenki felkészült, a lelátók is megteltek. Alig van hely a tribünökön.
A számítógépes rendszer szerint már nem a boxban várakozik.
Így néz ki az ő hátrébb sorolásukkal a rajtsorrend:
1. sor: Nico Rosberg, Lewis Hamilton
2. sor: Daniel Ricciardo, Max Verstappen
3. sor: Sebastian Vettel, Carlos Sainz Jr.
4. sor: Fernando Alonso, Jenson Button
5. sor: Nico Hülkenberg, Valtteri Bottas
6. sor: Romain Grosjean, Danyiil Kvjat
7. sor: Sergio Pérez, Kimi Räikkönen
8. sor: Esteban Gutiérrez, Felipe Nasr
9. sor: Jolyon Palmer, Felipe Massa
10. sor: Kevin Magnussen, Pascal Wehrlein
11. sor: Rio Haryanto, Marcus Ericsson
Ericsson a boxból indul majd, miután a szombati kicsúszása miatt ki kellett cserélni a kocsi kaszniját.
Az egyik konkrétan egy hatalmas hátizsák méretével bír, azt kötik rá az oldalsó légbeömlőre. Állás közben is ennyire kell hűteni a kocsikat a rajt előtt.
A Sky szúrta ki, de a Williams takarja előlük, hogy pontosan mi a gond. Jelenleg úgy fest, hogy hiába tekerik a kormányt, semmit nem csinál a kocsi, elég nagy a zavar a Williams-garázsban.
Ontja magából a meleget az aszfalt, a gumik is nagyon melegek lesznek, vigyázni kell majd rájuk valószínűleg. Érdekes lesz így a gumistratégia, na meg, hogy ki hány boxkiállással tervez.
„Nekem teljesen belefért. Nem láttam élőben, Wéber Gábor mesélte, akkor biztosra vettem, hogy szabálytalan volt. Aztán megnéztem, és szerintem teljesen rendben volt” – mondta az M4-szakértő túraautós Rosberg sárga zászlós manőveréről.
„Egyértelműen lassított, utána pedig azon a szakaszon nagyon jól belátható a pálya, és látta, hogy nincs már előtte semmi vész” – folytatta, majd hozzátette, hogy az M4-en szakértő társaiból senki nem ért vele egyet. „Precedens szempontjábol lehet, hogy nem jó a döntés, de minden esetet külön kell vizsgálni.”
A kifelé tartó kocsik háromnegyede gyorsan még beiktat egy rajtgyakorlást a boxutca kijáratánál. A Ferrarik viszont kihagyták ezt a lehetőséget, érdekes.
Elvonulva a tömegtől.
Mint mindig.
épp a Skynak adott interjút az imént.
Ameddig a szem ellát.
Lényegében üres, ilyen kevés embert szinte soha nem láttam itt.