Ricciardo csal 1,8 másodpercet hozott az előző körben, a mostaniban (57. kör) viszont lassabb is volt Rosbergnél. Bejön a Merci számítása?
A 34. körben. Mindketten lágy gumit kaptak a végére, ezzel akarják befejezni a futamot.
Az előbb még 1,5 másodpercre volt mögötte, de Hamilton rettenetesen elfékezett egy kanyart, ezért érkezett meg mögé a finn, akit nem is tudott tartani utána. Räikkönen a második már.
6 tizeddel volt lassabb, mint Hamilton, ki is hívták a boxba, elfogyott a szuperlágy gumija. Lágyakat kap, még 28 kör a végéig, talán meg tudja csinálni.
Nem jött be a mexikóinak a lágy gumi, sokkal gyorsabb kocsik között szenved a Force Indiával. Verstappen a 10. helyre jött fel a 32. körben.
Hamilton kérdezett rá az előbb, hogy Rosbergnek is gondjai vannak-e a fékekkel, neki is vigyáznia kell-e rájuk, de ezt a Ferrarinál is hallották.
Persze a Ferrarinak komoly gond így is, hogy hiába megy a gyorsabb szuperlágyon Räikkönen, nem tud mit kezdeni Hamiltonnal, sőt, most már 1,5 másodpercre le is szakadt.
Lassan a futam felénél leszünk, a finn stabilan ott van 1 másodpercre Hamilton mögött, de ennyi, támadni nem láttuk.
Fél körön belül megelőzte Gutiérrezt és Sainzot is, ezzel már a 10. a német.
Úgyhogy nézzük is a sorrendet a pontszerző helyeken: Rosberg, Ricciardo, Hamilton, Räikkönen, Alonso, Kvjat, Verstappen, Massa, Magnussen, Sainz. Mindez a 26. körben, vagyis még féltávnál sem vagyunk.
Úgy tűnik, hogy négy kerékkel elhagyta a pályát a boxba tartva, de hogy ezzel nem nagyon jutott előnyhöz, vagy csak minimálishoz, az is biztos.
Ultralágy gumikat kapott a német, a 13. helyre jött vissza a 25. körben.
Előtte Pérez a safety car alatt lecserélt lágy gumival megy, úgyhogy ők egy ideig még lehet, hogy nem is cserélnek. A mexikói és a német az 5-6. helyeken mennek a 18. és 21. helyről indulva.
A 20. körben gyorsabb volt Ricciardónál is, hirtelen felgyorsult a Mercedes, merthogy Hamilton tempója is javul. A brit mögött mindjárt ott lesz Räikkönen, a finn már csak 2,5 másodpercre.
Még a végén a visszavonuló brazil lesz a nevető harmadik.
9-12 tizeddel jobb Hamiltonnál és Rosbergnél is, de Räikkönen is közelít a Mercihez, sőt, a finn most a leggyorsabb az egész futamon.
A holland a 19. körben támadja a Toro Rossó-s pilótát.
Elég lassú kerékcsere volt. Räikkönen vezet most, de ő még nem volt cserén.
Méghozzá elég indulatosan.
És mögötte Hamilton is, előbb jön tehát a bajnok, mint az élen álló Rosberg. Hamilton lágyat, Ricciardo szuperlágyat kap, a két Red Bull egyforma taktikán, Hamiltoné viszont lehet, hogy eltér majd Rosbergétől.
Már a 14. körben. Szuperlággyal folytatja, eddig is azon volt, majdnem nekiment Oconnak, amikor visszatért.
A 12. körre ide küzdötte fel magát, és nemsokára meg is előzheti Nasrt.
A csapat figyelmeztette, hogy legyen óvatosabb. Ennek ellenére növelte az előnyét az élen a német Ricciardóval szemben.
Sem a rajtbaleset (Sainz-Hülkenberg), sem Bottas esetében, jelentették a 9. körben.
Amikor Vettelre engedték rá még a safety car alatt.
A 61-ből.
csak gumistratégiával verhetik meg a Mercedest. Meglátjuk, hogy Ricciardo mit tud összehozni, Hamiltont tartja ugyan maga mögött, de Rosberg mögött már 2,7 másodperc a hátránya. Igaz, ő szuperlágy, a német pedig ultralágy gumikon megy.
Lifeg egy alkatrész a Toro Rossón, nem engedik így versenyezni, nehogy baleset legyen, de valószínűleg kerékcserével együtt oldják majd meg neki ezt a szerelést.
Hátrébb izgalmasabb is, ami történik, Alonso, Kvjat, Sainz, Verstappen és Massa mind 1-1 másodpercen belül egymás mögött.
Az újraindítás után kétszer is elég volt Ricciardóhoz, hogy előzzön, de meg sem próbálta. Jobb napjain simán betette volna a kocsit mellé.
Surranópályán a McLaren.