A győzelemben, de nem a sajátjában: ha még kicsit tudja tartani Hamiltont, Vettelnek nyerhet.
A még a boxba tartó autók mellett, a pálya szélén ünnepeltek, a 90-es években láttunk ilyet utoljára talán.
Ő és Hamilton is lágy gumikon, ahogy a Hamiltont 7 másodpercre üldöző Bottas is.
Vettel, Hamilton, Bottas, Räikkönen, Verstappen, Kvjat, Massa, Pérez, Sainz és Alonso a sorrend az első tízben.
Még az előbb, csak nem volt idő erre az elöl kialakult helyzet miatt.
Meg Bottas is az élről. Verstappen kerékcseréje a fontosabb, mert így összekerült Vettel és Hamilton, indulhat a harc. Közben Räikkönen veet, őt várjuk még kerékcserére.
Elhúzott kicsit Verstappentől, aki láthatóan feltartja Hamiltont. Nő Vettel előnye.
Vettel is lágyakat kapott, Verstappen is ott van még kettejük között. Na most jöhet a verseny.
Mintha füstöt is látni lehetett volna a Saubernél.
A győzelemben, de nem a sajátjában: ha még kicsit tudja tartani Hamiltont, Vettelnek nyerhet.
A rádióban kérték tőle, hogy mielőbb menjen el a holland mellett, hogy maximalizálja az előnyt a régi gumikon haladó Vettellel szemben, de Hamilton nem tudja, mit kezdjen Verstappennel.
Kicsit össze is ért a két autó, de nincs nagy baj.
Nem lesz egyszerű megelőzni a fiatal hollandot, lehet, jobban jár Hamilton, ha megvárja a Red Bull-kerékcserét.
És hogy lesz-e ma versenyünk. Meddig tud kint maradni Vettel, és hová fog visszajönni az első kerékcseréjéről?
Hamilton hat tizeddel gyorsabb volt az előző körben az új gumikkal, mint a német.
Simán befékezett alatta a Renault az egyenesekben is, ennek így nem volt értelme, kiállt.
Ha nem számoljuk a csere közben kiszálló Grosjeant. Hamilton lágy gumikat kap, lehet, hogy innen már nem is cserél újra.
Hol rontott vajon a mercis? Vagy csak feltartották?
A szombati időmérő után azt mondta, hiába végzett a vártnál jobb helyen, azért a hurráoptimizmussal még várjanak. Ez az egy pont is elég hízelgő lenne a McLarennek, vagyis a Hondának azok után, amit az előszezonban összehoztak.
Ki is ugrik a kocsiból, bár addigra lecserélték a kerekét már. Ő az első kieső ma, elfüstölt a Haas.
Palmer panaszkodik már nem először a fékekre, amik mintha állandóan beragadnának.
Stroll érte utol a Sauber-beugró Giovinazzit, a tét a 14. hely. Az olasz előtt 20 másodpercre megy Ocon, vagyis ha előz is a kanadai, egy ideig elég simán mehet majd a Williamsszel.
A holland valamivel gyorsabb, de egyelőre csak minimálisan. Kicsivel 2 másodperc fölött a különbség közöttük.
Még a rajt után.
Lance Stroll előzte meg Marcus Ericssont, az újonc kanadai a 17. helyre jött fel.
Már stabilan 1,5 másodperc fölött az előnye a második Vettel előtt. Hátrébb sincs nagyon nagy csata.
Eddig bírta a McLaren?
A Force India-pilóta 308 km/h-val ment a mérőpontnál.
A mezőny hátsó felétől, már a 15. Vandoorne mögött autózik az ausztrál.
Ment egy leggyorsabb kört (1:28.786), ki is csúszott Vettel 1 másodpercen kívülre.
A pontszerző helyek így állnak: Hamilton, Vettel, Bottas, Räikkönen, Verstappen, Massa, Grosjean, Sainz, Pérez, Kvjat.