Ez erősen megkérdőjelezi a szuperlágy elnevezést, már rég el kellett volna kopnia ezeknek a gumiknak.
Massa, Stroll, Magnussen, Wehrlein és Ericsson.
Owen Wilson és Woody Harrelson a VIP-vendégek.
Hollywood superstars @WoodyHarrelson and Owen Wilson on the grid as lights out moves closer at Silverstone #BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/1ocBrCmy34
— Formula 1 (@F1) July 16, 2017
De hiába bízik az esőben a spanyol, szinte biztos, hogy szárazon megy végig a futam a legfrissebb előrejelzés szerint.
Már tegnap felröppent, hogy a Toro Rossónak (és a Red Bullnak) elege lett a spanyolból, olyannyira, hogy azonnali hatállyal felbontanák a szerződését. Ez már alapból érdekes, az viszont még inkább, hogy állítólag a Hungaroringen már a Renault-nál vezetett volna, de Helmut Marko gyorsan cáfolta, és megerősítette, hogy Sainz marad náluk, nincs dráma.
Ausztriában Lewis Hamilton, Silverstone-ban pedig Valtteri Bottas autójában kellett váltót cserélni, ezek után a Mercedes visszatért egy korábbi, biztonságosabbnak ítélt váltóbeállításhoz, hogy elejét vegyék a további problémáknak.
A gumigyártó mérnökei szerint a kétkiállásos taktika lehet a leggyorsabb, amennyiben szárazon megy végig a Brit Nagydíj. Úgy számolnak, hogy két, egyenként 15 körös szuperlágyas menet után egy 22 körös lágy jelentheti a futam végét ideális esetben. Ennél is gyorsabb lehet egy 14 körös szuperlágy után két 19 körös lágy szakasz.
Kiszámolták az egykiállásos verziót is a Pirellinél, az egy 21 körös szuperlágy és egy 31 körös lágy etapból állhat.
Leginkább Valtteri Bottasnál lesz érdekes a taktika, ő ugyanis lágyakról kezdi a futamot, vagyis mindent fordítva csinálhat majd, mint a többiek.
Lewis Hamiltont rövid ideig vizsgálták, amiért Romain Grosjean szerint feltartotta a franciát az időmérő utolsó harmadában. A stewardok szerint a brit pilóta zavarhatta, de nem tartotta fel a Haas-versenyzőt, ezért nem büntették.
Fernando Alonso, Valtteri Bottas és Daniel Ricciardo kaptak motoralkatrész, illetve váltócsere miatt büntetést, Ricciardo viszont így is nyert egy helyet az időmérőhöz képest. Így alakul a rajtsorrend Bottas 5, Ricciardo 10 és Alonso 30 rajthelyes büntetéseivel: