A nap vicce eddig a Renault rádióüzenet Hülkenbergnek, akinek ezt mondták, amikor előtte haladó csapattársa, Jolyon Palmer elengedte őt.
(A két pilóta között mindig van minimum fél másodperc különbség a német javára.)
Vettel, Räikkönen, Bottas, Verstappen, Hamilton, Sainz, Alonso, Pérez, Vandoorne, Ocon az első tíz.
1,1 most a különbség, két kör alatt hozott rajta 9 tizedet, érdekes. Vettelt nem tartja fel senki, még nem érte utol Ericssont.
7 tizedre követi a franciát, egy hibára vár, de Ocon elég ritkán, szinte soha nem hibáz.
Újra odalépett a német, ő a leggyorsabb a pályán most, nem kell aggódni.
Akkor vizsgálják majd a nem biztonságos elengedést, nincs is nagyon mit vizsgálni rajta, rosszul rögzítették a kereket, garantált a büntetés.
1,8 másodpercre feljött mögé Räikkönen. Mondjuk a finntől nem kell félnie, de vele együtt közelednek a többiek is, Bottas bejött 9 másodperc alá.
A nap vicce eddig a Renault rádióüzenet Hülkenbergnek, akinek ezt mondták, amikor előtte haladó csapattársa, Jolyon Palmer elengedte őt.
(A két pilóta között mindig van minimum fél másodperc különbség a német javára.)
Vagyis aki egykiállásos taktikával tervez, azok lassan jöhetnek új szettért.
1,6 másodperc van kettejük között, a német érezhetően gyorsabb, de más utolérni, és más előzni azért. A 10., még pontszerző hely a tét.
Amint kigurult, mutatta is a szerelő, hogy nem sikerült a kerékcsere, rádión szóltak neki, hogy álljon félre, mielőtt baj lesz. A kerékcsere miatt esett ki a francia.
Alonso elég közel van hozzá, 2 másodpercen belül, de innen nem fog előzni, talán egy jobb kerékcserével, netán egy alávágással előzheti meg.
Ki is hívják a franciát, mielőtt baj lesz, kap egy szett új gumit, méghozzá lágyakat, mehet a végéig.
Palmer nem tudott mit kezdeni Oconnal, ezért a brit elé tették Hülkenberget, hátha ő meg tudja előzni. A csapat szerint világos a tempókülönbség a két pilóta között, meglátjuk.
Amatőr hiba volt, ami miatt kiesett az ausztrál, mindenképpen tisztázni fogják majd a csapattárssal, ami történt.
Világos, hogy valamit lépniük kell, mert ha ugyanazt csinálják, mint a Ferrari, simán kikapnak, és marad nekik a 3-4. hely (Verstappen büntetése után). A Ferrari valószínűleg egykiállásos taktikán van, vagyis a Mercinek trükközni kell.
Ahogy az várható volt, nincs büntetés, jó döntést hoztak.
A másodikban viszont elég lassú volt, a harmadik sem volt kiemelkedő. Arra jó volt, hogy 1,7 másodpercre feljöjjön Verstappen mögé.
Megelőzte Wehrleint is, Ricciardo pedig kiesett.
A safety car kiállása után összeértek az első kanyar kijáratában, kerék a keréknek. Ha ezt büntetik, de Hülkenbergékét nem, az vicc.
Räikkönen feladata lesz, hogy hátvédet játsszon, de egyelőre még az sem kell, a két finn között is van 5 másodperc, Kimi közelebb van Vettelhez, mint Bottashoz.
Nincs büntetés a koccanás után.
Ez a beszélgetés zajlott le az ütközés után a rádióban:
-Ricciardo: Az volt, akire gondolok?
-Csapat: Igen.
-Ricciardo: Kibaszottul nem tud veszteni.
Vizsgálják a két spanyolt.
2 másodperc a brit hátránya, de az első kerékcserénél megszabadul a hollandtól. Verstappen jelenlegi állás szerint akár a 9-10. helyre is visszaeshet.
A célegyenesben kiment Sainz Toro Rosso-Renault-ja mellé, úgy tűnt, csoda történik a Honda-motorral, de aztán a másik spanyol simán visszaverte a támadást. Alonso utána le is maradt.
A 10. helyet védi a francia Palmer és Hülkenberg előtt.
Ezt majd a kerékcserénél tölti le a holland.
A másik sauberes, Wehrlein is kint volt, más nem cserélt még.
Nem lesz előzés, Alonso is lemaradt Sainzról. A két Ferrari előnye stabil az élen.