Azt mondta, hogy Monzában, szeptember elején bejelentik a 2018-as pilótafelállást, a párosról viszont nem nyilatkozott. Vettel helye szinte biztos, valószínűleg Kimi Räikkönen is marad még egy évre, de ezt majd csak Olaszországban teszik hivatalossá.
Ebből így nem lesz helycsere, tovább próbálkozhat Hamilton a Ferrarikon. Kapott is még öt kört a csapattól.
Szerencséjére betonon fordulhatott, ráadásul hátulról sem fenyegetik, Alonso bő 50 másodpercre mögötte.
Papíron ebben a körben lejár az öt köre, hogy előzzön, utána vissza kéne adnia a helyét Bottasnak...
Az a legjobb esélye az előzésre, de ha nincs elég közel a finnhez a kigyorsításnál, esélytelen, hogy a végére megelőzze.
Vettel, Räikkönen, Hamilton, Bottas, Verstappen, Alonso, Sainz, Pérez, Ocon, Vandoorne.
Közben Hülkenberg támadja Magnussent a 12. helyért.
Maradjon Hamiltonnal, hogy ha megelőzik a Ferrarikat, akkor visszaállíthassák az eredeti sorrendet :D Vagy ha nem sikerül, akkor is visszaállíthassák, erre kapott 5 kört Hamilton, de ez lehet, hogy nem lesz olyan egyszerű.
"Akkor nincs nyomás, mi?" – kérdezett vissza a pilóta.
Hamilton így is gyorsabb, de már csak 2 tizeddel körönként, az viszont kevés lehet előzéshez, ha nem hibáznak Vettelék.
Nem jött le a jobb első, másodpercekkel tovább parkolt a Renault. 12.-nek esett így vissza a német.
5-8 tizeddel gyorsabb körönként.
Egy elrontott első kanyarral álcázták, mehet Hamilton a két Ferrari után. Lépnek-e erre az olaszok?
Nem is kicsit, olyan 1,2-1,5 másodperccel gyorsabb a mezőnynél.
Vettel előtte már annyira gondban van, hogy nem mehet a rázókövekre, miközben Räikkönenen egyre nagyobb a nyomás a Mercik miatt. A finn azt kérte a csapattól, bármit is döntenek, ne helyezzenek rá plusz nyomást értelmetlenül.
Kicsit túlcsúszott a kijelölt helynél, lassú is lett a kerékcsere.
A holland is lágy gumikat kapott a végéig, az ötödik helyre jött vissza.
Tisztán látszik, hogy feltartja Räikkönent, ezzel mindkettejük versenyét nehezíti, mert közelednek a Mercik.
Már Bottas is, nem csak Hamilton, folyamatosan közelítik a két Ferrarit.
Nem csoda, hogy 5 másodpercen belül van Vettel, Räikkönen, Bottas ÉS Hamilton is. Ha most elengednék a finn elé, bármi lehetne.
Addig űzte, amíg hibázott a spanyol a Toro Rossóban, megelőzte. A sajtószobában szinte mindenki örült ennek, Alonsónak nagy respektje van még mindig.
A végtelenségig elhúzzák a kerékcserét, ami 10 másodperces büntetéssel lesz megtoldva. Most úgy fest, ötödiknek visszajöhet Vandoorne elé.
Hamilton ott van Bottas nyakán, 1 másodperc a különbség, oda fognak szólni a finnek rádión.
Túl gyorsan ment be, vissza is adta a pozíciót Sainznak.
Egyszerre jöttek ki, közelebb került hozzá, de megelőzni nem tudta. De most támadja, hátha a még nem teljesen meleg gumin meg tudja fogni honfitársát.
Utóbbinál érdekesebb a csapatutasítás, hagyják-e Hamiltont Bottas mögött?
Hát ez érdekes lesz, a finn talán még gyorsabb is a németnél, a kerékcseréje is jobb volt, 7 tized van köztük. A csapatérdek szerint viszont Vettelnek kell nyernie.
Lágyon folytatja a német, a végéig megy. Lágyon van a két Mercedes is, simán előttük maradt a Ferrarival.
Na ez tényleg villámgyors volt, de nem előzte be a csapattársát, maradt Bottas mögött.
A finnt hozták előbb a Mercinél, gyorsan végzett, Sainz elé, ötödiknek jött vissza. Még úgy sem volt lassú csere, hogy a bal első csak másodikre ment fel rendesen.
Kerékcserén, ezzel most ő az utolsó.