Nem tévedett, amikor azt mondta, kemény pontokat fognak szerezni ma a McLaren-Renault-val. Ötödik helyen van, Verstappen támadja, de meglepő lenne, ha előzni tudna.
Úgy lett meg ugye a győzelme, akkor előzte meg Lewis Hamiltont, aki a virtuális biztonsági autó miatt nem tudott elég gyorsan közelíteni a német kerékcseréje alatt.
Egy remekül időzített kerékcserével a Ferrari megint behúzta az Ausztrál Nagydíjat azok után, hogy pénteken és szombaton is a Mercedes dominált. Hamilton a második, Räikkönen a harmadik.
Nem sok esélye maradt a Red Bull-pilótának.
4,3 másodpercre leszakadt Vettel mögül, ebből már nem lesz előzés.
1:25,945-ig gyorsul az ausztrál, de egy másodpercre van Räikkönentől.
Az italától lett rosszul, talán megmelegedett, vagy más probléma lehet vele. Egyből szóltak a két Force Indiánál a Sainzot követő Péreznek, hogy támadjon.
Vajon van-e még valami titkos terv a Mercedesnél, vagy abban bíznak, hogy a négyszeres világbajnok német hibázik?
Aki meg Verstappen nyakán megy, mert őt meg kicsit feltartja Alonso, de nincs komoly előzési helyzet.
Kicsit le is megy a pályáról, sokat veszített vele, mert Vettel már 2,5 másodperccel vezet.
Nem tévedett, amikor azt mondta, kemény pontokat fognak szerezni ma a McLaren-Renault-val. Ötödik helyen van, Verstappen támadja, de meglepő lenne, ha előzni tudna.
1:26,785-öt ment a német, Hamilton továbbra is 1 másodpercen belül mögötte, de nem tud mit kezdeni vele.
Visszajön egy másodperc környékére.
Ricciardo folyamatosan tizedekre Räikkönen mögött.
Vettel simán tartja az első helyet, sőt, el is húz. Nagy taktikai győzelem lesz a Ferraritól, ha így marad.
Szinte biztosan azért, hogy hagyja hűlni a motort egy kis friss levegővel.
De Hamilton sem hagyja magát Vettellel szemben, 5-7 tized között a brit hátránya folyamatosan, Ricciardo 6-8 tized között tartja magát.
De hogyan megy majd a Ferrari mögött a zavaros levegőben?
Pont az ilyen esetekre találták ki a virtuális safety cart, hogy ne kelljen a rendes, most mégis beküldték a rendeset, csak mert szerencsétlen helyen állt meg Grosjean. Amerika mesterségesen gerjeszti a versenyt.
Hátul viszont óriási a tömörödés, Ricciardo, Alonso, Verstappen most a 4-6. helyeken a sorrend.
Vettel és Hamilton tizedeken belül, indulhat a verseny.
Döbbenetes mulasztás a Haas-garázsban.
Van egy gyors kocsijuk. A 98-as vagy 99-es McLaren-Mercedes jut eszembe, ami ugyanígy esett ki ugyanitt anno, aztán Hakkinen világbajnok lett vele. Oké, a Haas bajnok nem lesz, de ha odafigyelnek a kerékcserékre, állandó pontszerzők lesznek idén.
Hétvégén mutatkozik be a Merci új szupergépe.
Hamilton érdeklődik a rádióban, hogy hogy a fenében maradhatott előtte Vettel a kerékcsere után. "Az én hibám volt?" – kérdezi, nehezen dolgozza fel, hogy Vettel egy jól időzített kiállással megtartotta az első helyét.
Nem Kimit kellett volna levédenie a Mercinek, hanem Vettelt. Lehet persze, hogy Hamilton sem tudott volna tovább kint maradni, de valószínűbb, hogy igen.
Grosjean miatt virtuális biztonsági autó jött, a német ekkor ment ki a boxba, és pont annyi idő kellett neki, amennyivel Hamilton le volt maradva. 1 másodpercen belül vannak, nagy csata jöhet majd.
Ennyit a remek hétvégéről. Magnussent még vissza sem vitte a motor a garázsba, mikor Grosjean is kiesett.
Hamiltonnak le kellett védenie Räikkönent a második helyen, de lehet, hogy Vettel lesz az olaszok győztes stratégiáján. Még mindig nem jött új gumiért.