De a Renault-motor nem tűnik életbiztosításnak. Mondjuk ha Monacót sem bírja, az ciki, itt kell a legkevesebb motorerő.
Ment is kerékcserére, kicsit előbb, mint szerették volna a Red Bullnál, de így is hiperlágy gumikat kapott, kockáztatnak tehát.
A Sky számítása szerint, ami azért nem elhanyagolható tempókülönbség a célegyenesben, de mégis tartja az első helyét.
Ebből látszik, hogy Ricciardo nem tudja kihozni a maximumot a kocsiból. Lassan Räikkönen és Bottas kettőse is felér Hamilton mögé, Hamilton pedig nagyjából olyan távol Vetteltől, amennyire Vettel az első helytől.
Az első ötös 8 másodpercen belül.
Bottas és Hülkenberg között 26 másodperc a különbség, ráadásul a német még ne volt kerékcserén a Renault-val.
A Mercedes úgy látja, hogy minden ultralágy kezd stabilizálódni. Az angol nem nagyon hiszi, hogy még 30-40 kört kibírna ezeken a gumikon.
Egy a baj: két kör hátrányban van a kanadai az utolsó helyen.
Előzni viszont nem tud, sem a célegyenes végén, sem az alagút után nincs elég közel honfitársához.
Elég szép teljesítmény a Toro Rossótól. A 10. helyre, Verstappen mögé állt vissza, de Verstappen még nem volt kerékcserén, ahogy a most hatodik Hülkenberg sem. Gasly szuperlágyakon fejezi be a futamot.
Iszonyat lassan halad a Williams, de még visszajut a garázsig. Kerékcsere, és megy is tovább.
De a Renault-motor nem tűnik életbiztosításnak. Mondjuk ha Monacót sem bírja, az ciki, itt kell a legkevesebb motorerő.
Nem tud konstans nagyon közel maradni Ricciardóhoz, vagy a saját gumijait teszi tönkre.
A tizedik helyen a holland, szinte biztos, hogy az volt a terv, hogy a kerékcserére még előrébb legyen, de a két McLaren áthúzta a számítását.
Ha ez igaz mindenkire, aki ultralágyra váltott, Bottas lehet a nevető ötödik, az ő szuperlágyai ugyanis tuti végigbírják a futamot majd.
Ricciardo autója nem kell hogy tökéletes erőben legyen, mivel vezet, innen ha nem hibázik, megcsinálhatja a célig. Viszont ha tovább lassul, Hamilton, Räikkönen és Bottas is a nyakukra érhet.
Nem 100 százalékos a Red Bull, de nem tudnak segíteni rajta, önerőből kell maga mögött tartania a Ferrarit. "Fog ez javulni valamikor?" - kérdezte az ausztrál, de csak az a válasz a csapattól, hogy "negatív".
A Mercedes szuperlágy, a Ferrari ultralágy gumin, ott is jó verseny lehet.
Maradjon mögötte, gond lehet a Red Bull motorjával, és ha lehetősége adódik, támadjon.
Fokozódik az izgalom az élen, még egyszer nem hibázhat az ausztrál.
A hármasból Gasly ráadásul hiperlágyon van, aminek papíron már nagyon el kellett volna kopnia.
Túl gyorsan ment a Toro Rosso-pilóta a boxutcában, városi pályán 60 km/h a megengedett.
A másik finn, Raikkönen mögé ért fel.
Legalább 2-3 másodperccel tovább állt kint, mint kellett volna, beragadhatott az egyik kerék.
De csak addig, amíg a belga ki nem ment kerékcserére, így viszont megkapta maga elé a másik McLarent, Alonsót a Red Bull.
A top 10-ből, majd ha ők is kimennek, mondjuk a sorrendet az élen.
A kerékcsere után.
Az élmezőnyből egyedül a Merci finn pilótája váltott szuperlágyra, mindenki más ultralágyra váltott elöl.
Hamilton előtt marad a német a Ferrarival.
Nem értek a szerelők a kocsihoz, csak légbefúvókkal hűtötték azt.
Akkor lett volna baj, ha beragad a Force India mögé. Ricciardo közben 1:15,734-re javítja a legjobb köridőt.
Ezt láttuk a visszajátszásból most.