Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel, vagyis a két Ferrari még a dobogón. Hazai pályán nyert a Red Bull.
Végre jobb teljesítményt hoz össze a Saubernél, mint a csapattársa, ez idén még nem sikerült neki.
Grosjean a 4., Magnussen az 5. helyen, ami még a sok kiesővel együtt is elég jó eredmény.
Kezd megjönni a holland szurkolók tömegének hangja.
Nagyot csatáznak majd a csapattársak a 9-10. helyekért.
Gaslyt előzte meg, aki mögé odaér a két Sauber is.
Mercedes-dráma az Osztrák Nagydíjon, nulláznak.
Charles Leclercet előzi meg a spanyol.
Maradt most 3,9 másodperc körül a különbség, sőt, már 4 másodperc fölött is, rendben lehet a végéig.
Pérez előzte meg a frissebb gumikkal a csapattárs Ocont, ezzel a mexikói feljött a 7. helyre azok után, hogy nagyon hátulról rajtolt.
Ez egyelőre arra elég, hogy utolérje a végére.
De ez is kevés, csak akkor jelenthet valamit, ha a Ferrarinak kereket kell cserélni az utolsó körökben, egyelőre viszont nagyon jól menedzselik a gumikat.
1:07,301 a német körideje, a csapattárs Räikkönen mögött halad a harmadik helyen.
4,5 másodperc alá hozta a különbséget a korábbi 7 másodpercről, érdekes lehet a vége.
Elég lassan talál vissza, de újra felveszi a versentempót az új-zélandi, illetve csak venné, de valami nem oké, mondja a rádióban a futamra teljesen új motort kapó pilóta. Ez is kiesés lesz.
De 30 másodpercre Vettel mögött, ha a német már nem jön kerékcserére, nem tudja megfogni. Abban bízhat, hogy még a Ferrari is cserél egyszer, és addig sikerül ledolgoznia a hátrányát.
Motorhiba, a negyedik helyről esett ki az ausztrál a születésnapján.
Előtte a rádióban is bemondta, hogy nem fogják kibírni a futam végéig a hátsó gumijai, egyből hívták is, szuperlágyakat kapott, Ricciardo mögé ért vissza az ötödik helyre.
De neki még a jobb hátsóján is.
Hamilton leszakad Vettel mögött, kezd nagyon elfogyni az a bal hátsó gumi. Verstappen előnye az élen nagyon sok, 6,5 másodperc, de a két Ferrarinak sem kell aggódnia egyelőre.
19 másodpercen belül már, az egy kiállás, tehát hátra sem árt figyelni.
Nem akar váltani, mert csak így van esélye megelőzni Vettelt, mondja a rádióban.
Kicsit erőre kapott a Mercedes, még ha a bal hátsó egyre jobban hólyagosodik is nála.
Azon múlhat a végeredmény, hogy kinél mikor jelentkezik a gumiprobléma, és milyen gumival fejezi be a futamot. Lehet, hogy valaki esetleg ultralágyig el tudja szenvedni magát.
Érdekes lépés. Hamilton közben értetlenkedik, hogy nem tudja megelőzni a többieket, sőt, nagyon a tempójukat sem tudja tartani. James Allison, a Mercedes technikai igazgatója vállalta a döntést, hogy elrontotta a gumistratégiát.
Verstappen az élen, két Ferrari mögötte most a dobogón.