De lecsúszik a pályáról, úgyhogy még nem tudja megelőzni a belgát a 13. helyért.
Ricciardón a sor, hogy valami eredményt hozzon a Red Bullnak, most épp Alonsót próbálja előzni.
Hogy megszabadulnak a Renault-tól. 6 kört bírt most a francia motor. Hondával mennek helyette jövőre.
Elment az erő a másik Red Bullból, ez neki is kiesés lesz. Ricciardo ezzel már a 12. helyen.
De lecsúszik a pályáról, úgyhogy még nem tudja megelőzni a belgát a 13. helyért.
Inkább a mezőny második felében vannak előzési pozícióban a pilóták.
Most látjuk az ismétlésből, meg is dobta kicsit az ütközés a Saubert, de Ricciardo is vesztett helyeket emiatt. Leclerc is koccan az egyik Force Indiával, lehet, hogy emiatt állt ki a monacói.
A boxutca bejáratában állt félre a Sauberrel.
Elhúz picit a finn, ahogy az élen Hamilton is, de ne feledjük, Vettel eggyel keményebb keveréken van, mint a Mercedesek. Ricciardo ért össze valakivel a rajt után, visszaesett a 16. helyre.
Vettel a kettes kanyarban megelőzi Räikkönent.
Elindultak a felvezetőkörre.
Hamilton, Bottas és Räikkönen ultralágyon, Vettel és Sainz viszont lágy gumin. Aztán a top 10 maradék 5 pilótája megint ultralágy gumival kezd majd, Stroll pedig közepessel jön majd a boxutcából.
A rajtrács ugyanis fordított, szárazon a Ferrarik gyorsabbak a Mercedeseknél, de lehet hogy még a Red Bullok is, ám meg kell előzniük a Merciket, hogy nyerjenek. Jó dolgok jöhetnek ki ebből.
Az esős időmérő miatt elég sok érintetlen slick gumi áll a csapatok rendelkezésére, ami boríthatja a Pirelli által kiszámolt egykiállásos taktikát. A gumigyártó úgy számol, hogy aki ultralágyon indul, a 22. kör környékén válthat majd közepesre, de mivel mindenki szabadon választhat, mivel indul az esős időmérő után, lehet, hogy lesz csapat, amelyik kockáztat. Egy lágy-közepes taktika egy 27. körös kerékcserével majdnem olyan gyors, mint a másik taktika, de ha a nagy meleg miatt a vártnál gyorsabban kopna az ultralágy, egy ultralágy, ultralágy, lágy kétkiállásos stratégia is előkerülhet. Vettelnek és Versappennek két, Ricciardónak három friss szett ultralágya van még, náluk jöhet esetleg a kockáztatás.
Legalábbis a hivatalos adatok szerint. Az aszfalt hőmérséklete 57 fokos. Esőre mindössze 10 százalék az esély.
Óriásit drukkoltak már a pilótaparádé alatt, csurig telt a tribünjük, minden narancs ott. Egy narancs füstölőt is begyújtottak a kedvencük tiszteletére.
Rövid gyászszünet miatt csendesedik el minden.
Irtózatos a hőség a rajtrácson, Stoffel Vandoorne egy speciális hűtő mellényt visel, ahogy Sergio Pérez is, azt mondják, egy picit segít, de ezzel a meleggel semmi nem birkózik meg igazán.
A főtribünök már dél körül teli voltak, lehet, hogy ki lehet tenni a telt ház táblát.
Az időmérőn törte meg a Williams első szárnyát a kanadai, és mivel az az egyetlen darab volt a csapatnál az új fejlesztésű alkatrészből, kénytelenek egy régebbi verzióra visszaváltani. A váltás viszont a Parc Fermé megsértését jelenti, úgyhogy a kanadai a boxutcából rajtol, holott eredetileg a 15. helyre kvalifikálta magát. Így alakul ezzel a rajtsorrend:
Lance Stroll spears off and lodges his front wing in the barrier 😬#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/N8ciVePhmy
— Formula 1 (@F1) July 28, 2018
A pilótaparádé alatt lejátszották neki a Happy Birthday című klasszikust. Most egy kör után visszatért a depóba, de van még ideje kimenni a rajthelyére.
14:30-kor megkapták a zöldet a kocsik, folyamatosan mennek ki a pályára.
A 11. helyről indulva ez akár sikerülhet is neki, bár korábban azt mondta, hogy míg régen feküdt a McLarennek a mogyoródi pálya, addig mostanra már inkább hátrányban vannak itt. A 37 éves korábbi világbajnok azért egy pontszerző helyet összehozhat.
Menyecskék és legények tartottak néptánc-bemutatót a rajtrácson egy órával a start előtt.
A szabadedzések, és az időmérő első harmada alapján egyértelmű fölényben volt a Ferrari, de jött az eső, és így Hamilton nyerte az időmérőt. Mivel a Hungaroringen elég kevés előzési pont van, ez óriási siker lehet a Mercedesnek, már amennyiben maguk mögött tudják tartani a két Ferrarit.
Vettel csak a negyedik helyről indul, abból nyilván nem csinál majd nagy ügyet a Ferrari, hogy valahogy Räikkönen elé hozzák, de akkor még mindig ott lesz Bottas is, aki védheti Hamiltont az élen.