A Mercedes utcahosszal veri a mezőnyt Szuzukában
További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Csak az időeredményt nézve is látszik, hogy megnyugtató előnnyel kezdte a Mercedes a Japán Nagydíj hétvégéjét az első (majd második) szabadedzésen, de ha hozzátesszük, hogy sem Lewis Hamilton, sem Valtteri Bottas nem megy egy kört sem a hétvégére kijelölt leglágyabb szuperlágy szetten, akkor még meggyőzőbb a címvédő márka teljesítménye Szuzukában.
Lewis Hamilton 1:28,691-es köridővel nyerte az edzést csapattársa előtt, a két Ferrari elé pedig Daniel Ricciardo is be tudott szúrni, a vb-összetett második helyén álló Sebastian Vettel pedig csak az ötödik volt.
A Ferrari agresszív gumiválasztással érkezett Szuzukába, két szettnyi friss szuperlágyat is ellőttek az első másfél órában, de nem volt sok eredménye, nem tudták megközelíteni az élmezőnyt.
Az edzésgyőzelmet jelentő kör mellett említhető még Hamilton kapcsán egy kisebb incidens Pierre Gaslyval – a Toro Rosso-pilóta a sikán előtt az ideális íven maradt Lewis Hamilton előtt, pedig még csak felkészült az éles körre, így a világbajnoknak hirtelen manőverrel kellett kikerülnie a franciát, aki mellé heves gesztikulálás kíséretében tért vissza a pályára. Az esetet az edzés után vizsgálták a versenybírók, Gasly egy figyelmeztetéssel megúszta.
Gaslynak korábban volt egy kicsúszása is, rajta kívül Sergio Pérez és Fernando Alonso jártak még a pályán kívül, utóbbi a sóderágyban fogta meg a McLarent, és tért vissza a pályára.
A mezőnyt Alonso alkalmi csapattársa, a Stoffel Vandoorne helyére beugró Lando Norris zárta.
Az első edzés előtt a Renault-nak és a McLarennek soron kívül kellett az autóihoz nyúlnia, a térséget sújtó tájfun miatt ugyanis csak az utolsó pillanatban ért oda a pályára a motorokhoz használt olaj, amit már csak reggel 7, vagyis a kötelező takarodó kezdete után tudtak a kocsikba tölteni. A csapatok arra kérték az FIA-t, hogy vis maior miatt ne kapjanak büntetést, az FIA pedig méltányolta a kéréseket.
A második edzésen még kevesebb említhető dolog történt, egyedül az első gyakorláson a büntetés megúszó Gasly izgulhatott, hogy időben megjavítják-e a motorját. A franciánál az üzemanyagcella hibásodott meg, nagyjából negyed órát tudott az edzés végén pályán tölteni, de így is felért a 13. helyre.
Az élen Hamilton lágy gumin kezdett, és elsőre olyan időt ment, amit csak Bottas tudott később megelőzni, vagyis a világbajnok lágyon másodikra is verte a szuperlágyon futó Ferrarikat. Később aztán a Mercedesnél is előkerült a hétvége leglágyabb keveréke, Hamilton ezeken 4,5 tizeddel verte saját csapattársát, a harmadik idővel záró Vettelt pedig már 8 tizeddel verte, míg Verstappen a negyedik helyen már 1 másodpercre volt az angoltól.
Az első szabadedzés végeredménye
Silver Arrows leading the way, with the Red Bulls and Ferraris behind
— Formula 1 (@F1) October 5, 2018
Your full classification from opening practice at Suzuka 👇#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/HHWdzr3TtE
A második szabadedzés végeredménye
FP2 CLASSIFICATION: @MercedesAMGF1 look very strong #JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/gBVopO90s5
— Formula 1 (@F1) October 5, 2018