Elég korán kell megelőznie Hamiltont ahhoz, hogy utána még legyen ideje 5 másodperc előnyt összeszedni Vettellel és Hamiltonnal szemben, hogy megtarthassa a helyét. Nem lesz könnyű, a Mercedes nagyon jól tartja az első helyét.
Kezdi éreztetni a hatását a nyomás, Verstappen az uszodánál levágja a kanyart, ami után le is szakad Hamilton mögött, ezen mehetett el a nagy terv, de nincs köztük akkora különbség, hogy ne érje utol hamar a Red Bull.
Ennyi volt Leclerc-nek a hazai verseny. És közben már csöpög az eső, jelentik a helyszíni újságírók.
Nem a koccanást, hanem Verstappen veszélyes kiengedését. Közben Leclerc megint kerékcserén, most a leglágyabb gumikeveréket kapta, az utolsó helyre tér vissza.
A Mercedes közben megerősítette, hogy Bottas defektet kapott, amikor összeért Verstappennel, és a jobb első felnije is sérült, ahogy a falhoz szorult, ezért kellett a második kerékcsere, nem a taktikát változtatták meg gyorsan.
Giovinazzi forgatta meg Kubicát, aztán a többiek is odaértek, végül gyorsan sikerült mindenkit irányba tenni, nem lett nagyobb a kavarodás. Egyre őrültebb a Monacói Nagydíj. Vizsgálják Kubica és Giovinazzi koccanását, ami így nézett ki fentről:
LAP 15/78:
— Formula 1 (@F1) May 26, 2019
😵 Traffic jam at La Rascasse
They've untangled themselves now - phew! #MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/VY7OchzxT0
Hamilton, Verstappen, Vettel, Bottas, Gasly, Sainz, Kvjat, Albon, Grosjean, Norris a sorrend most. Az első négyes volt már kerékcserén, hátul pedig a 13-14. helyen autózó Ricciardo és Magnussen, illetve még hátrébb Pérez, Hülkenberg, Russell és a nagy defektet összeszedő Leclerc a 17-20. helyeken.
Defektet kaphatott, amikor Verstappennel ütközött, hihetetlen, mi van itt. Vettel mögé, a negyedik helyre ér vissza Bottas, Gasly előtt van most.
Vertappen, Bottas és Vettel egyszerre jöttek vissza a pályára, de Bottas és Verstappen helyet cserélt a kerékcsere alatt. Előtte Bottas feltartotta a boxba érve Verstappent és Vettelt, ebből akár még büntetés is lehet neki. A sorrend viszont most Hamilton, Verstappen, Bottas, Vettel az élen.
Összeért a boxban Bottas és Verstappen autója, a holland Red Bulljáról letört a padlólemez egy darabja, egyre nagyobb a kavarodás most, és még el sem kezdett esni az eső.
Lesz mit szedegetni a padlólemezről levált darabok miatt.
⚠️ SAFETY CAR ⚠️
— Formula 1 (@F1) May 26, 2019
Debris strewn across the track from Leclerc's car #MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/UA9nsNZ0Vi
De most nem jött be a manőver, összeért a Renault és a Ferrari, nem volt elég hely, kár volt megint próbálkoznia. Majdnem megforgott a Ferrari, de megúszta, igaz, visszaesett így a 13. helyre. Le is esett a jobb hátsó a Ferrariról defekt miatt, Leclerc nagyon ráfázott erre.
Leclerc leomló gumija szétverte a Ferrari padlólemezét is, a boxba ugyan visszaért, de elég nagy a kár a Ferrari jobb hátulján.
Vettel 1:16,278-as kört futott, ez ma eddig a leggyorsabb, de közben Leclerc is akciózik, az utolsó kanyarban, a Rascasse-ban lepte meg Grosjeant, akit annyira váratlanul ért a manőver, hogy simán el kellett engednie a Ferrarit. Leclerc ezzel már a 12. helyen.
De Leclerc nem ér oda elég szorosan Grosjean mögött, nem tud támadni, és a hajtűkanyarban sincs olyan pozícióban, mint Norrisszal szemben. Lehet, hogy a kerékcserékig nem is tud majd feljebb lépni a monacói a Ferrarival.
Eléggé egyben a mezőny az 5. hely mögött, ott Ricciardo jön már 8 másodpercre leszakadva Vettel mögött, Ricciardo Renault-jától kezdve viszont már egyben jön a vonat. Ennek a vége felé követi Leclerc a Haast, és nem is nagyon talál előzési pontot a már a 2019-es Ferrari-motort futtató amerikai kocsi mögött.
Bottas mögött már 1,3 másodpercre jön csak Max Verstappen, mögötte a rajtsorrendhez képest változatlanul Vettel, aztán Ricciardo, Magnussen és Gasly a sorrend. Leclerc hátul agresszív manőverekkel küzdi fel magát, Norris mellé a hajtűkanyarban szúrt be éppen.
A Red Bull végül elvette a gázt az első kanyarban, hogy ne legyen baleset, kavarodás nélkül lemegy a rajt.
Még száraz a pálya, a rajt után jöhet az izgalom az esővel.
Valtteri Bottas versenymérnöke közölte a finn pilótával, hogy 15 perc múlva, vagyis a rajt után nagyjából 10 perccel odaérhet az eső a pálya fölé. Az egyetlen kérdés, hogy mekkora intenzitású csapadékra lehet számítani, amire már 90 százalék esélyt adnak.
Vagyis a nagy csapatok mögötti legjobb pozícióért, elsősorban a Ferrari hibája miatt, hiszen Charles Leclerc csak a 15. helyről kezdi a futamot, de a szombati eredményhez képest hátrébbról rajtol a Red Bull-os Pierre Gasly is, ő, illetve Antionio Giovinazzi 3-3 rajthelyes büntetést kapott feltartás miatt. Íme a rajtsorrend:
2016-ban Lewis Hamilton a harmadik rajtkockából indulva nyert Monacóban, de akkor eső is kellett ahhoz, hogy kavarodás legyen a futamon, de az segített neki, hogy az elején vezető csapattárs Nico Rosberg fékhiba miatt át kellett, hogy adja a helyét Hamiltonnak.
Mindenki NIKI feliratú, piros sapkában állta körbe az osztrák sisakját.
Minden csapatnál megemlékeznek a május 20-án meghalt korábbi háromszoros világbajnok Niki Laudára, ám mivel Lauda a Mercedesnél volt elnök, érhető, hogy a világbajnoki címvédő csapat komolyabban tiszteleg az osztrák előtt, mint a többiek.
Lauda tiszteletére festették át pirosra a kocsik fejvédő bukókeretét, de a kocsi hátán, a több száz csillag egyikét is pirosra színezték – utóbbi a csapat közlése szerint örökre így marad.
Természetesen Niki Lauda előtt tiszteleg az osztrák 1984-85-ös sisakjának mintájával.
Perfect. @LewisHamilton will race in Niki’s helmet colours today ❤️👊 pic.twitter.com/tCxgQ8aUP6
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 26, 2019
Ezzel ötödik az örökranglistán, de már egy ideje ezt a pozíciót foglalja el, úgyhogy érdekesebb, hogy 308-nál Michael Schumacher, 309-nél pedig Jenson Buttont fogja majd be a közeljövőben. De ha nem jön közbe semmi váratlan, az év végén már a második legtöbb futammal bíró F1-pilóta lehet, hiszen 315-ig juthat, amivel Rubens Barrichello 322 futama is látótávolságon belülre kerülhet a finnek.
Igaz, Max Verstappen tavaly a mezőny végéről indulva lett kilencedik, vagyis éppen csak pontszerző, de a nem túl sok előzési pont miatt sokkal jobb futamban Charles Leclerc sem reménykedhet, aki talán a 6-7. helyre érhet oda.
A Ferrari monacói pilótája esőben bízik, hiszen akkor a káoszt kihasználva esetleg még előrébb végezhet, de jó eséllyel már szombaton elment a jó futam reménye neki.
A Ferrarinak nem sikerült a Q1-ből továbbjuttatnia Charles Leclerc-t, akit ráadásul saját csapattársa, Sebastian Vettel ütött el a továbbjutás esélyéről. Az időmérő legelején Vettel a kocsi bal oldalával kicsit elkapta a falat, emiatt sokáig nem volt továbbjutást erő ideje, és mire a Q1 legvégén megfutotta a gyors körét, pont Leclerc állt a 15. helyen, a Ferrari ugyanis elszámolta a továbbjutáshoz szükséges köridőt, és nem küldték ki még egyszer a pályára a monacói pilótát, hátha így tudnak spórolni egy szett gumit neki.
A spórolás bejött, cserébe viszont – mások büntetése miatt – Leclerc csak a 15. helyről kezdheti meg a futamot.