Verstappen azon veszíthetett, hogy a Red Bull nem reagált Hamilton második kerékcseréjére. Bár azzal is nehéz lett volna megtartania, az első helyet.
Körök óta nagy lekörözésekben van a holland és mögötte Lewis Hamilton is. Ez Verstappennek segít, Hamilton nem tud igazán támadni most így.
Négy hét múlva, már szeptemberben folytatódik az F1-szezon, legalábbis ami a futamot illeti, ugyanis a Belga Nagydíj hétvégéje még augusztus legvégén elindul.
Ezzel 10 győzelemre van Michael Schumacher rekordjától, ami egyre elérhetőbbnek tűnik.
Joggal, óriási húzás volt a kerékcsere 22 körrel a leintés előtt, keményről közepesre váltva tudta megelőzni Verstappent a végén.
Kiesett: Romain Grosjean, Haas
Verstappen és Vettel a másik két dobogós az ötszörös világbajnok mögött.
1:17,103-at megy az utolsó előtti körben a holland, aki a második helyen ér a célba.
Verstappen azon veszíthetett, hogy a Red Bull nem reagált Hamilton második kerékcseréjére. Bár azzal is nehéz lett volna megtartania, az első helyet.
Vettel előzi meg a lágy gumikon a csapattárs Leclerc-t, ezzel a német dobogón zárhat majd.
60 másodperc volt az előnye a két Ferrari előtt, inkább kapott még egy szett lágy gumit, nehogy az elhasznált kemények miatt kiessen.
Sokkal gyorsabb volt Mercedes a célegyenesben a lágyabb keverékű gumikon, Hamilton átvette a vezetést, bejött a Mercedes kerékcseréje nagyjából 20 körrel a leintés előtt.
Egy másodperc alatt a különbség köztük, vagyis Hamilton nyithatja a hátsó szárnyat, és öt köre van arra, hogy semmit se siessen el. Indulhat a tánc!
Lando Norris McLarenjét előzte meg. A Mercedes korábban a hatodik helyet tartotta elérhetőnek neki, az már nem lesz meg, de Kimi Räikkönent még megelőzheti a leintésig.
A közepes gumik jobban bírják a strapát, mint Verstappen közel 40 körös kemény keverékű gumijai.
Ráadásul könnyű előzésre készülhet. Az F1-szimuláció azért nem tökéletes, folyamatosan fejlődik a rendszer, de ha picit téved is, akkor is pazar utolsó két-három kör jöhet Hamilton és Verstappen között.
De ha nem rettentő gyorsan, váratlanul fogynak el Verstappen gumijai, ez kevés lehet ahhoz, hogy meg is tudja előzni az élen haladó hollandot.
0,7, majd 1,2 másodpercet ért neki ez most, ha így halad, szoros lehet a vége talán. Addig is soroljuk a pontszerző helyeket: Verstappen, Hamilton, Leclerc, Vettel, Sainz, Gasly, Räikkönen, Norris, Bottas, Pérez.
Bottas 5 másodpercre Norristól, a finn még készülhet pár előzésre a futamon ideális esetben.
Így számol a Mercedes azt látva, hogy Verstappen a lekörözötteket letudva tiszta levegőben haladhat, és emiatt alighanem felcsavarta kicsit a motor teljesítményét. Hamilton minimális különbséget hoz csak a hollandon most, az előző két körben összesen 4-5 tizeddel csökkent a hátránya, ami kevés lesz a győzelemhez. 15 másodperc van most közöttük egyébként.
Az lehetett a Mercedes terve, hogy a lágyabb, frissebb gumin a bajnok befogja Verstappent, de csak 15 másodpercig sikerült faragnia a hátrányát a 20-ból, amit a második boxkiállással összeszedett.
Óriási a szakadék a mezőny eleje és a vége között, de az is beszédes, hogy Leclerc 44, Vettel pedig 57 másodpercre jön Verstappen mögött.
Hamilton mögé tudták volna csak visszaküldeni, ha reagálnak a Mercedes meglepetés-kerékcseréjére. Hamilton a futam leggyorsabb körével 17 másodperc alá faragja a hátrányát.
És megvan a verseny első kiesője is, Romain Grosjean autóját tolják be a garázsba a Haas szerelői.
Legalábbis a kerékcsere utáni első teljes körében ennyit nyert a hollandon.
Bottas közben Albont előzve már a 11. helyen, sovány pontmentés lehet ebből a finn Mercedes-pilótának.
Akkora előnye volt a harmadik Charles Leclerc-hez képest, hogy belefért a plusz kerékcsere, ami után közepes gumival próbálhatja meg újra utolérni, majd megelőzni Verstappent. Mit lép erre a Red Bull, hagyják kint Verstappent, vagy ők is beiktatnak egy cserét? Hamilton 20 másodperc hátrányról kezdi meg a nagy hajrát.
A finn közepes, az ausztrál lágy gumikon tervezi befejezni a futamot, miután a 12. és a 15. helyekre értek vissza. Bottas innen reálisan a 9-10. helyek egyikét szerezheti meg, mert a 9. Pérez előtt már 19 másodperccel megy Norris.
Támadásra kész az angol versenyző, de ahhoz, hogy valóban helyzetbe kerülhessen, lehet, hogy egy hiba kell majd Verstappentől. Ne feledjük, hogy Hamilton gumijai 6 körrel fiatalabbak, mint a hollandé, ez nagyon keveset, de számíthat a végén.
Olyannyira, hogy még lassabb tempót is megy, mint előtte a csapattárs Leclerc a kemény gumikon. A két Ferrari most a 3-4. helyeken.
Verstappen, Hamilton, Leclerc, Vettel, Sainz, Gasly, Räikkönen, Norris, Bottas, és a még a kerékcsere előtt álló Ricciardo a top 10-ben most. Ha Ricciardo kimegy a boxba, Pérez örökli meg a 10. helyet tőle.
Bottas engedi el nagyon simán az őt utolérő Verstappent és Hamiltont, akik így már a kilencedik helyezettet is lekörözték.
Egy nagy roham volt benne a gumikban a kerékcsere után, Hamilton mindent megpróbált, de nem tudta megelőzni Verstappent. Most nincs más választása, újra 2 másodperc különbséget engedett, hogy a tisztább levegővel kímélje saját gumijait.
Lágy gumikra vált a futam végére, miután 40 kört kipréselt a közepes gumikból. Ez a futam végén jól jöhet, hiszen a lágy sokkal gyorsabb lesz, mint a többiek kemény keveréke. A kerékcsere viszont nem volt hibátlan, 5,8 másodpercig tartott, miután a jobb első gumit csak nagyon lassan tudták rögzíteni.
A mezőnyből már csak Ricciardo nem volt kint a boxban.