Hamilton túl közel van a két Ferrarihoz, majd később megcsinálják a Vettel-Leclerc helycserét, ha a címvédő egy kicsit jobban leszakad róluk.
A rajtnál történt bemozdulásért büntetik az Alfa Romeo finn pilótáját. A két Ferrari előnye közben 3 másodperc az élen, és egyre nő Lewis Hamiltonnal szemben. Így néz ki a top 10 sorrendje: Vettel, Leclerc, Hamilton, Bottas, Sainz, Norris, Verstappen, Pérez, Hülkenberg, Magnussen.
Ferraris belharc lehet ebből a futamból. A monacói annyival kommentálta, hogy Vettel nem engedi el a csapatutasítás ellenére sem, hogy ő mindent betartott, amit a rajt előtt megbeszéltek, nem keménykedett az élen, hogy biztonságban meglegyen az 1-2. a Ferrarinak, de most, a zavaros levegőben már nem fog tudni felzárkózni Vettelre nyilvánvalóan.
Leclerc-t arra kérték a safety car távozása előtt, hogy ne támadja az újrarajtnál a csapattársat, valószínűleg ezért, hogy biztonságban megoldhassák a helycserét. Ezek szerint a futam előtt lehetett valami megállapodás csapaton belül, hogy a rajt után, ha úgy adódik, visszaállnak a rajt előtti sorrendre, mert Vettel a szélárnyékban a csapat szerint jogosulatlan előnyben volt Leclerc-rel szemben.
Csakhogy Vettel nem engedelmeskedik egyelőre, azt mondja, hogy majd akkor engedi el Leclerc-t, ha az jobban felzárkózik. Közben Bottas megelőzte Sainzot, úgyhogy az élen két Ferrari, két Mercedes és két McLaren a sorrend.
Sainz remekül tartja eddig a 4. helyet a McLarennel, figyelmeztetik is a garázsból a Mercedes finn pilótáját, hogy próbálja a lehető legkisebb időveszteséggel megelőzni a McLarent.
A két Ferrari máris megkezdi a mezőny leszakítását, Leclerc pedig próbálja nyomás alá helyezni az élen haladó csapattársát.
Büntetés lesz ez a jelenleg 14. helyen autózó finn pilótának. Kubica másodszor is bekanyarodik a boxba egy kerékcserére, Gionviazzi is kifordult, neki is problémája volt. Ricciardo és Giovinazzi kemény, Kubica másodikra közepes gumit kap.
Megpörgött a Haas, és egyből a gumifalnak csapódott a kocsi oldalával. Ricciardo közben visszaért a defektes bal hátsóval, rajta kívül még Kubica is vállalt egy korai kerékcserét. Sőt, az újabb ismétlések alapján Giovinazzi szúrt be a Grosjean és a Ricciardo közötti nem létező helyre, ez okozta a megpördüléseket.
Sainz remek rajtja annyira lenyűgözött, hogy elsőre fel sem tűnt, hogy helyet cserélt a két Ferrari.
Ricciardo defekttel megy vissza a boxba, Grosjean kiesett, a gumifalba csúszott a Haas, egy körig sem jutott a francia pilóta.
Megelőzi mindkét Mercedest, Hamilton mellett közben Vettel is elment. Hamilton hamar visszaelőzte a spanyolt, de így lemaradt a Ferrarik mögött. Hátrébb Grosjean és Ricciardo is bajba került, a pálya középső szakaszán csúsztak ki. Jön majd a biztonsági autó.
A mezőny elindult a felvezetőkörre.
Ez egyébként némileg a Mercedesnek kedvez, de nem biztos, hogy azért a több tizedes hátrányukat eltörli ez a változás.
A két Mercedes közepes keverékű gumiról kezdi a futamot, a Pirelli szerint ezzel eltaktikázták magukat, a gumiszállító javaslata ugyanis a lágy gumiról keményre váltás 15-19 kör után. Ennél eggyel lassabb stratégia a közepesről keményre váltó taktika 14-22 kör utáni kerékcserével.
A Mercedes taktikáját érdemes lesz egyébként figyelni, mert elvben versenytempóban nem hozzák a Ferrari szintjét, vagyis valószínűleg csapaton belül is megosztott taktika lesz – Lewis Hamilton valószínűleg korán, Valtteri Bottas pedig későn cserél majd, hátha így sikerül felborítani a Ferrari tervét, és ezzel előnyhöz jutni.
Motorcserék miatt büntették hátrább helyről indulással a Red Bull és a Toro Rosso versenyzőit.