Október 11-13-án jön a Japán Nagydíj versenyhétvégéje, hajnali programra kell készülni.
Remek taktikával és szerencsés biztonsági autós kiállással szerzett kettős győzelmet a Mercedes Szocsiban. Vettel a negyedik helyről esett ki műszaki hiba miatt, Alexander Albon a boxból indulva lett ötödik. Kevin Magnussen időbüntetése ellenére pontszerző.
Kiesett: Robert Kubica, George Russell, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Romain Grosjean.
1:35,761-es leggyorsabb kört megy, senki nem ment ki friss gumikért, úgyhogy ebből nem lesz gyorsabb kör máshol. Magnussennek egyébként kicentizik, hogy ne legyen pontszerző, Hülkenberg pont az 5 másodperces büntetés határán autózik, bár most mintha picit lassulna a Renault épp, ami Magnussennek kedvezne.
Az első helyről indulva ez csalódás a monacóinak, a Mercedes mesteri taktikával csinálhat kettős győzelmet egy 2. és egy 5. rajthelyből azon a pályán, ahol komoly hátrányuk volt a leggyorsabb Ferrarihoz képest.
Nagyon sima manőverrel előzi meg Sainzot, ezzel kihozza a maximumot a mai futamból, az ötödik helynél előrébb nehezen kerülhetne önerőből.
Elöl Leclerc újra fokozza a nyomást Bottason, de egyelőre nem látni, hol előzhetné meg a finn versenyzőt. Hamiltont pedig közben arra figyelmeztetik, hogy lehet, lesz olyan a mezőnyben, aki a végén egy kerékcserével rámegy a pluszpontra – náluk Verstappen az esélyes erre, hiszen 24 másodperc az előnye a csapattárs Albon előtt, ha utóbbi kicsit feltartja a mögötte autózókat, beleférhet oda egy kerékcsere.
Ezzel biztosan kikerül a Haas-versenyző a pontszerző helyekről, akkor is, ha Norris nem előzi meg, legalábbis a jelenlegi állás szerint, de ha kicsit sikerül fokoznia a tempót Magnussennek, még lehet ebből 1-2 pont.
Ne feledjük, a Red Bull thai pilótája a boxból indulva támad már az ötödik helyért, óriási futamot megy Albon.
A Haas dán pilótája hamar a 8. helyig csúszik vissza, és közelít rá a Norris, Hülkenberg, Stroll trió, tehát ha nem vigyáz, a pontszerzés is elúszik majd.
Pluszpontért megy a gyorsulási verseny az élen, leginkább Hamilton és Leclerc részvételével. Albon előzése után ez a sorrend a top 10-ben: Hamilton, Bottas, Leclerc, Verstappen, Sainz, Albon, Magnussen, Pérez, Norris, Hülkenberg.
Bottas továbbra is remek hátvéd. A Haas hatodik helye nagy meglepetés lenne az eddigi fordulók alapján, de fontos lenne, hogy Magnussen maga mögött tartsa Albont, mert mögöttük Pérez is lőtávolon belül van.
Hamilton előnye 3 másodperc a csapattárs előtt, Bottas és Leclerc között egy hajszállal 1 másodperc fölött a különbség, Leclerc mögött pedig 2-2,5 másodpercre jön Versteppen.
Hülkenberg jön fel a 10. helyig, mögötte Stroll, Kvjat és Räikkönen jönnek, majd az iménti manővernél hibázó Gasly, illetve Giovinazzi zárják a mezőnyt, mindenki más már kiesett.
De még tartja a második helyét a finn, viszont innentől már engedélyezett újra a DRS, vagyis a nyitható hátsó szárny. Hátrébb is van csata, még ha nem is ilyen izgalmas, a két Toro Rosso gyötri egymást a 12-13. helyeken.
Leclerc közel van Bottashoz az újrarajt után, a finn inkább Hamilton helyét védi, mint hogy támadta volna a csapattársat az első helyért, de nagyon kemény dolga lesz, ha maga mögött akarja tartani a szintén lágy gumin levő, az egyenesben gyorsabb, ráadásul DRS-sel támadó Ferrarit.
Hamilton, Bottas, Leclerc, Verstappen, Sainz, Magnussen, Norris, Pérez, Stroll, Albon az első tíz. Fontos kiemelni, hogy az első tízből a két Mercedes, Leclerc, Stroll és Albon van lágy gumin, illetve hátrafelé a 14. Giovinazzi kivételével mindenki, úgyhogy lehet tempóbeli különbség.
Lágy gumira vált, hogy hozza a Mercedes tempóját – a számítógépes rendszer egy pillanatra közepeset mutatott neki, furcsálltuk is.. Bőven volt helye a biztonsági autó mögött haladó mezőnyben erre, Verstappen a saját, korábbi kerékcseréje miatt nagyon messze jött, Leclerc simán jött vissza a harmadik helyre, hogy aztán felsorakozzon a mezőny a biztonsági autó mögött.
Nincs jó napja a Forma-1 leggyengébb csapatának.
Ám mivel jön a biztonsági autó George Russell falba csúszása miatt, így Albon is kedvezményes kerékcserét tudhat le.
A virtuális safety car miatt nagyjából 13 másodpercet spórolnak a pályán lassabban közlekedő ellenfeleknek köszönhetően. Hamilton az élre tudott visszajönni lágy keverékű, tehát gyorsabb gumin, Bottas a harmadik Leclerc mögött, 8 másodperc hátránnyal, és ő is lágyon van. Verstappen maradt a negyedik, ő közepesen fejezi be a futamot.
A negyedik helyről esik ki a korábban vezető német, a kinetikuseneriga-visszanyerője (MGU-K) romlott el, így már biztos nem lesz kettős Ferrari-győzelem. Virtuális biztonsági autóval folytatják.
Nagyon nyomta Leclerc az elmúlt 4 körben, elég volt neki ahhoz, hogy simán a csapattárs elé kerüljön. Mindkét Ferrari közepes gumin fejezi be a futamot – közben Leclerc már csak 6 másodpercre Bottas mögött, nagyon gyorsa a Ferrari a közepes gumin is.
A Renault kihívta a garázsba az ausztrált, Grosjean után ő a második kieső ma.
1:37,705-ös kört ment a monacói a Ferrarival, és máris 9 másodpercen belül van a harmadik helyen autózó Bottas mögött.
Lágyról közepesre váltott neki a Ferrari, gyors elhatározás után jött a kerékcsere, mert eléggé kapkodva, de még időben értek ki a szerelők. Közben hátrébb a két McLaren is kerékcserén volt, Sainz a 12., Norris a 13. most, mindketten közepeset kaptak, vagyis mindenki úgy számol, hogy ezzel már végig lehet menni a futamon.
A Mercedes taktikája lesz innen érdekes, mert közepes gumin elhúzhatják addig, hogy utána lágyon fejezzék be – kérdés, ez elég lesz-e a sikerhez.
Robert Kubica az első áldozat, de nemsokára Kimi Räikkönent is beéri majd az élen haladó német.
A mezőny legvégéről induló Albon szépen zárkózik fel. Érdekesebb viszont, hogy egyik csapat sem tudja pontosan, mennyit bírnak még a gumik az autóikon, így a Ferrari és a Mercedes is inkább egymásra, illetve arra vár, hogy jelentősen lassuljanak a gumik. Ki lép először?
Egyetlen ezreddel volt gyorsabb a továbbra is élen haladó Vettelnél, vagyis lényegében nem változott a különbség ezzel, nincs aggódni valója a Ferrarinak. Csakhogy a Ferrarik lágy gumikon kezdtek, amik lassan kezdenek elfogyni majd, a Mercedesek meg maradhatnak kint a közepes keveréken.
Eközben Hülkenberg megelőzte Sergio Pérezt, és feljött a nyolcadik helyre a Renault-val.
A motorbüntetés miatt 9. helyről kezdő holland Lando Norrist előzte meg, és már a hatodik ezzel. Vettel, aki sorra futja a verseny legjobb köreit az élen, már 3 másodperccel megy Leclerc előtt közben. Hamilton és Leclerc között ugyanekkora a különbség, míg Bottas a negyedik helyen 7 másodperc leszakadással követi a másik Mercedest.