Mármint a garázsban rendelkezésre álló szettek, nem az kopott el, ami a kocsiján van. De így is csak hét kör óta használt lágy gumikon megy, ami nem olyan rossz. Hamilton az élen közepes gumikon, majd Verstappen, Vettel, Albon, Leclerc és Gasly jönnek lágyon. A top 10-ben még Grosjean és Sainz (közepes), illetve Räikkönen és Giovinazzi (lágy) találhatók jelenleg.
Alex Albon a Red Bullban a következő célpont, és nincs is messze tőle, 4 másodperc van a két pilóta között. Ne feledjük, Leclerc közepes, vagyis papíron lassabb gumival megy, mint a top 14 másik 13 pilótája, mégis remek tempóban zárkózik fel a többiekre.
Előzési manőver közben akadt össze a Renault és a Haas, utóbbi járt rosszabbul rövid távon, mert Magnussen a 18. helyre csúszott vissza a megpördülés után a 13. pozícióból, csakhogy Daniel Ricciardo kocsiján megsérült az első szárny, így bár maradt a helyén, utána mehetett ki egyből szárny- és kerékcserére, ami után most már ő az utolsó.
Ricciardo lágy gumikat kapott, ez kétkiállásos taktika lesz így.
Kisebb pánik tört ki a McLaren boxfalánál, mert a jelenleg 11. helyen autózó Lando Norris jeladója megbolondult, és azt jelezte, hogy folyamatosan zuhan hátra, egészen az utolsó helyig. Szerencséjükre nincs baj, Norris továbbra is a pontszerző helyek közelében.
Már 2,3 másodpercre leszakította Lewis Hamiltont, aki 1,5 másodperc körüli előnyt őriz Vettel előtt. Hátrább viszont van pár csata, Leclerc például úgy vág át a mezőnyön, mint kés a vajon, és már a nyolcadik helyen jön Kimi Räikkönen mögött. Sőt, a hetedik körben már a hetedik helyen áll.
Már a 11. helyen a monacói a Ferrarival, de nyilván a dobogó, vagy legalább ahhoz közeli hely a célja. Vettel közben folyamatosan ott van Hamilton nyakán, a világbajnok keményen védekezik egyelőre.
Vettel a harmadik helyre, a két Mercedes mögé csúszik vissza a rajt után, nem kapta el jól az indulást a német a poros íven, de Hamilton csak az első kanyar külső ívén verte meg, nem egyből az indulásnál.
A pilóták elindultak a felvezetőkörre.
Lágyról keményre, vagy lágyról közepesre, esetleg, lágyról lágyra, majd közepesre váltani a három legerősebb taktika a Pirelli szerint a 2019-es Brazil Nagydíjon, míg közepesről keményre váltva jön a leglassabb forgatókönyv.
Emiatt lesz érdemes figyelni Charles Leclerc-t, ugyanis a monacói közepes gumin kezd, de ez nem jelenti azt, hogy a közepes-kemény utat követné, lehet akár közepes-lágy is nála, hogy a végén friss, gyors gumikkal vadássza le a többieket. Leclerc mellett Ricciardo, Kvjat, Russell és Kubica döntött még közepes gumi mellett a rajtnál.
What’s the fastest way to the podium? #BrazilGP 🇧🇷 #Fit4F1 pic.twitter.com/obryCRHn2E
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 17, 2019
Motoralkatrészek cseréje miatt büntették a negyedik helyre kvalifikáló Charles Leclerc-t, aki csak a 14. helyről indul majd. Ez a rajtsorrend:
Lewis Hamilton egyik kedvenc pályája az interlagosi, de csak kétszer nyert itt a már hatszoros világbajnok. Sebastian Vettel háromszor, Kimi Räikkönen egyszer győzött ezen a pályán, de ő aligha nyer majd az Alfa Romeóval. Az élről induló Max Verstappen akár új győztes is lehet a pálya történetében, míg Vettel a negyedik győzelmével Carlos Reutemann és Michael Schumacher szintjére érne a Brazíliában hatszoros győztes Alain Prost mögött.
Hamilton egyébként azt mondta a brazíliai és az abu-dzabi versenyről, hogy kaptak két futamot ajándékba kísérletezésre, és könnyen lehet, hogy új stratégiákat próbálnak ki a verseny közben. Ha a harmadik helyről nyerni akar, lehet, hogy szüksége is lesz ilyen új taktikai megoldásokra.
A csapatfőnök Toto Wolff nélkül szerepel Brazíliában egész hétvégén a Mercedes, Wolff helyét a technikai igazgató, James Allison vette át. Hogy mi állhat Wolff távollétének a hátterében, arról több találgatás is indult, könnyen lehet, hogy a Mercedes F1-ben maradása a tét.
Miután kijött, hogy a német autócégnek milliárd eurós vesztesége van, a Forma-1-csapatfőnök bedobta: 2020 után kiszállhatnak a teljes versenysorozatból. Valós fenyegetés, vagy blöff? Létezhet Forma-1 az elmúlt években taroló Mercedes nélkül?
Elsősorban a harmadik helyért. A vb-bronzra három pilótának van még esélye, és bár akár most, Interlagosban is eldőlhet a harmadik hely sorsa, valószínűbb, hogy éppen, hogy még szorosabb állással mennek majd a szezonnyitóra, hiszen a jelenlegi harmadik, Charles Leclerc a motorbüntetése miatt csak a 14. helyről rajtol majd. Úgy állnak egyébként, hogy
Emellett ádáz csata megy még