A Ferrari-főnök állítja, nem elég gyors az autó, a Mercedes újra tarolt

GettyImages-1207758738
2020.02.21. 16:03

Az első két napon egyetlen piros zászlós leállás történt a barcelonai Forma-1-es teszten, az is a második nap legvégén, negyedórával a leintés előtt, csütörtökön. Pénteken négy is volt, ráadásul egy igazi szupersztárnak is a pályán kellett hagynia a gépét.

Sebastian Vettel autója két órával a reggel 9-es kezdés után lassult le, a csapat is megerősítette, motorhiba miatt. A motort cserélték, a sérültet hazaküldték átvizsgálásra. A motorcserével csak késő délután végeztek, Vettel ugyan vissza tudott térni, és eljutott 100 körig, de a 13. időn nem tudott javítani.

Ennél sokkal rosszabbnak tűnő hír a Ferrarinak, hogy a csapatfőnök azt nyilatkozta, az új autójuk lassabb nem csak a Mercedesnél, hanem a Red Bull-Hondánál is, amelyet tavaly a szezon végéig szinte rendszeresen vertek a futamokon.

Hogy mennyivel, nehéz megítélni, de nem hinném, hogy pillanatnyilag olyan gyorsak lennénk, mint a Mercedes vagy a Red Bull. Aggódunk-e? Nyilvánvalóan igen, nem vagyunk olyan gyorsak, mint szeretnénk

- idézte az Autosport.com Mattia Binottót.

Aggodalma valósnak tűnik, de a tesztidény egyik lényege, hogy sokat ne mutassanak meg magukról a csapatok, az olaszok talán ezt a taktikát járatják csúcsra - bár nem valószínű.

Péntek délelőtt megállt a Williams is, Nicholas Latifi gépe közvetlenül az után maradt a célegyenesben, hogy Valtteri Bottas a teszt eddigi magasan legerősebb idejével átvette a vezetést Max Verstappentől. A Mercedes-pilótának felrakták a leglágyabb, C5-ös kódjelű gumikat, amelyekkel 1:15.732-es kört futott, úgy egy másodpercet javítva csapattársa, Lewis Hamilton addigi csúcsán. Ezzel természetesen ebédszünetig ő volt a leggyorsabb, majd az egyórás szünetben átadta a kocsiját Hamiltonnak.

Délután fél három körül jött az újabb piros zászló, a tesztek első komolyabb kicsúszása miatt. Kevin Magnussen csapta a gumifalnak a Haas-Ferrarit, újra félbe kellett szakítani a körözést. Mint később kiderült, nem a pilóta hibázott, a bukás oka jobb hátsó defekt volt.

Hamilton, ha ekkorra még nem is, de nem sokkal a baleset után felírta a nevét az időlista második helyére, Bottas mögé, újra élre állt a két Mercedes-pilóta. És ott is maradtak a zárásig.

Fél öt után még Daniel Ricciardo Renault-ja is a pályán lassult le, de javítás után az ausztrál még vissza tudott térni jó pár körre.

A teszt a hétre ezzel befejeződött, folytatás jövő szerdától, szintén Barcelonában.

Barcelonai teszt, 3. nap, végeredmény

1 Valtteri Bottas Mercedes 1m15.732s - 65 kör
2 Lewis Hamilton Mercedes 1m16.516s 0.784s 73
3 Esteban Ocon Renault 1m17.102s 1.370s 76
4 Lance Stroll Racing Point/Mercedes 1m17.338s 1.606s 116
5 Danyiil Kvjat AlphaTauri/Honda 1m17.427s 1.695s 62
6 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo/Ferrari 1m17.469s 1.737s 152
7 Daniel Ricciardo Renault 1m17.574s 1.842s 93
8 Max Verstappen Red Bull/Honda 1m17.636s 1.904s 86
9 Pierre Gasly AlphaTauri/Honda 1m17.783s 2.051s 59
10 Alexander Albon Red Bull/Honda 1m18.154s 2.422s 83
11 Carlos Sainz Jr. McLaren/Renault 1m18.274s 2.542s 76
12 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1m18.380s 2.648s 48
13 Sebastian Vettel Ferrari 1m18.384s 2.652s 100
14 Lando Norris McLaren/Renault 1m18.454s 2.722s 49
15 Nicholas Latifi Williams/Mercedes 1m19.004s 3.272s 72
16 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1m19.708s 3.976s 4

(Borítókép: Sebastian Vettel. Fotó: Mark Thompson / Getty Images)