A Ferrari-főnök állítja, nem elég gyors az autó, a Mercedes újra tarolt
További Forma-1 cikkek
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
- Verstappen a bűnös városban biztosíthatja be negyedik világbajnoki címét
- Fellélegezhetnek az F1-szurkolók, 2031-ig biztosan marad az ikonikus nagydíj
- Mercedes-motorra vált a Renault tulajdonában lévő F1-es istálló
- Brazil pilóta érkezik az F1-be, Schumacher számára elúszott az utolsó esély
Az első két napon egyetlen piros zászlós leállás történt a barcelonai Forma-1-es teszten, az is a második nap legvégén, negyedórával a leintés előtt, csütörtökön. Pénteken négy is volt, ráadásul egy igazi szupersztárnak is a pályán kellett hagynia a gépét.
Sebastian Vettel autója két órával a reggel 9-es kezdés után lassult le, a csapat is megerősítette, motorhiba miatt. A motort cserélték, a sérültet hazaküldték átvizsgálásra. A motorcserével csak késő délután végeztek, Vettel ugyan vissza tudott térni, és eljutott 100 körig, de a 13. időn nem tudott javítani.
Ennél sokkal rosszabbnak tűnő hír a Ferrarinak, hogy a csapatfőnök azt nyilatkozta, az új autójuk lassabb nem csak a Mercedesnél, hanem a Red Bull-Hondánál is, amelyet tavaly a szezon végéig szinte rendszeresen vertek a futamokon.
Hogy mennyivel, nehéz megítélni, de nem hinném, hogy pillanatnyilag olyan gyorsak lennénk, mint a Mercedes vagy a Red Bull. Aggódunk-e? Nyilvánvalóan igen, nem vagyunk olyan gyorsak, mint szeretnénk
- idézte az Autosport.com Mattia Binottót.
Aggodalma valósnak tűnik, de a tesztidény egyik lényege, hogy sokat ne mutassanak meg magukról a csapatok, az olaszok talán ezt a taktikát járatják csúcsra - bár nem valószínű.
Péntek délelőtt megállt a Williams is, Nicholas Latifi gépe közvetlenül az után maradt a célegyenesben, hogy Valtteri Bottas a teszt eddigi magasan legerősebb idejével átvette a vezetést Max Verstappentől. A Mercedes-pilótának felrakták a leglágyabb, C5-ös kódjelű gumikat, amelyekkel 1:15.732-es kört futott, úgy egy másodpercet javítva csapattársa, Lewis Hamilton addigi csúcsán. Ezzel természetesen ebédszünetig ő volt a leggyorsabb, majd az egyórás szünetben átadta a kocsiját Hamiltonnak.
Délután fél három körül jött az újabb piros zászló, a tesztek első komolyabb kicsúszása miatt. Kevin Magnussen csapta a gumifalnak a Haas-Ferrarit, újra félbe kellett szakítani a körözést. Mint később kiderült, nem a pilóta hibázott, a bukás oka jobb hátsó defekt volt.
🚩RED FLAG 🚩
— Formula 1 (@F1) February 21, 2020
Problems for K-Mag - the Haas driver goes into the barriers at Turn 7 😵#F1Testing pic.twitter.com/E5E4HAvbKo
Hamilton, ha ekkorra még nem is, de nem sokkal a baleset után felírta a nevét az időlista második helyére, Bottas mögé, újra élre állt a két Mercedes-pilóta. És ott is maradtak a zárásig.
Fél öt után még Daniel Ricciardo Renault-ja is a pályán lassult le, de javítás után az ausztrál még vissza tudott térni jó pár körre.
A teszt a hétre ezzel befejeződött, folytatás jövő szerdától, szintén Barcelonában.
Barcelonai teszt, 3. nap, végeredmény
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m15.732s | - | 65 kör |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m16.516s | 0.784s | 73 |
3 | Esteban Ocon | Renault | 1m17.102s | 1.370s | 76 |
4 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1m17.338s | 1.606s | 116 |
5 | Danyiil Kvjat | AlphaTauri/Honda | 1m17.427s | 1.695s | 62 |
6 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1m17.469s | 1.737s | 152 |
7 | Daniel Ricciardo | Renault | 1m17.574s | 1.842s | 93 |
8 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1m17.636s | 1.904s | 86 |
9 | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 1m17.783s | 2.051s | 59 |
10 | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 1m18.154s | 2.422s | 83 |
11 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1m18.274s | 2.542s | 76 |
12 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m18.380s | 2.648s | 48 |
13 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m18.384s | 2.652s | 100 |
14 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1m18.454s | 2.722s | 49 |
15 | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 1m19.004s | 3.272s | 72 |
16 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m19.708s | 3.976s | 4 |
(Borítókép: Sebastian Vettel. Fotó: Mark Thompson / Getty Images)