Az újraindítás kritikus lesz, hiszen mindenkinek visszahűltek a gumijai. Természetesen az egyéni gumimenedzseléstől függően lesz, aki kevésbé fog szenvedni az új rajtnál.
2017-ben is vizes pályán indult a verseny, és akkor már a rajtnál nagy baleset történt. Az első három helyezett, Vettel, Räikkönen és Verstappen ütközött össze, ami elősegítette Hamilton győzelmét.
Max Verstappen says he received no apology from Sebastian Vettel following their first lap collision in Singapore https://t.co/WiKJwzSYxE pic.twitter.com/AVyjy6vuQR
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) September 19, 2017
Magyar idő szerint 15.05-kor, a tervezett rajttól kezdve lesz a mezőnynek három órája, hogy teljesítse a 61 körös versenyt. Dacára az egy órás csúszásnak, mivel a teljes rajtprocedúra került csúsztatásra, ezért megmaradt a három óránk.
Amennyiben el tud rajtolni, akkor ez lesz a 350. startja, ezzel pedig Kimi Räikkönen rekordját adja majd át a múltnak. A kétszeres spanyol világbajnok 2001-ben debütált az F1-ben a Minardiban, majd 2002-ben tesztpilótaként dolgozott az újjépülőben lévő Renault-nál. Aztán 2003-ban főállású versenyző lett a franciáknál, a Hungaroringen megszerezte az első futamgyőzelmét, majd 2005-ben és 2006-ban is világbajnoki címet nyert. A Renault után a McLarent és a Ferrarit is megjárta, és ugyan sok győzelmet szerzett, az újabb bajnoki korona már nem került fel a fejére. A veterán spanyol még sokáig lehet a mezőny tagja, hiszen roppant versenyképes még mindig.
Ez magyar időnek megfelelően délután 15.05, tehát nagyjából egy órával csúszhat a rajt a legfrissebb információk szerint.
Végre talán csökkent az eső ereje, a pályamunkások söprik a vizet. Persze ez nem egy pár perces folyamat lesz, de legalább valami elindult a helyszínen, ami közelebb visz minket a versenyzéshez.
Ezen a pályán eddig a négyszeres német világbajnok a legsikeresebb. A 2008-ban debütált pályán Vettel eddig ötször (2011, 2012, 2013, 2015, 2019), míg a hétszeres brit világbajnok Lewis Hamilton négyszer (2009, 2014, 2017, 2018) győzött. Érdekesség, hogy a jelenlegi mezőnyben még Fernando Alonsónak is van két sikere (2008, 2010) innen, illetve a 2016-os bajnok, Nico Rosberg is egyszer a dobogó tetejéről pezsgőzhetett itt.
A biztonsági autó kiment a pályára, már ez a teljesítményű autó is komoly vízfüggönyt húz maga után, rengeteg a tócsa a pályán, ráadásul az eső intenzitása sem csökkent az elmúlt órában.
...ha lesz rajt, ugyanis a brit autójában erőforrást cseréltek, így a bokszból kezdi majd a versenyt, amennyiben lesz ma verseny. A körülményeket nézve ez kisebb csoda lenne.
A tegnapi félig-meddig esős időmérő után mára 90% esélyt adtak az esőnek, ez pedig be is jött, szakad az eső Szingapúrban, a rajt már most 15 percet csúszik, de ha tippelnünk kell, itt ma az is lehet, hogy nem lesz verseny. Érdekesség, hogy eddig minden itteni futamon szükség volt a biztonsági autóra, bár a szűk vonalvezetést látva ez mégsem csoda. Az alapból is pokoli – nagyon magas a páratartalom, és meleg is a levegő – körülményeket az égi áldás csak tovább nehezítheti, amennyiben lesz rajt.
🚨 The pit lane open and start procedure have been delayed
— Formula 1 (@F1) October 2, 2022
The race was due to start at 20:00 (local time)#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/MYgWv2KeJH
Az F1 történetének első villanyfényes versenyén – a cél ezzel az volt, hogy a távol-keleti helyszín dacára az európai piac számára a legoptimálisabb idősávban lehessen megrendezni a viadalt – több emlékezetes esemény is történt. 2008-ban Felipe Massa és Lewis Hamilton vívott ádáz csatát a bajnoki címért. Előbbi a Ferrarival több kisebb-nagyobb hibát elkövetett a szezon során, de a csapat egyértelműen a városállamban érte el a mélypontját. Az akkor még szokásos tankolás során a brazil zöld jelzést kapott, annak ellenére, hogy még az autóhoz volt csatlakoztatva a töltőcső. Massa elrántotta a teljes üzemanyagrendszert, magával sodorva több szerelőt, majd a bokszutca végén megállt, az autóján az üzemanyagcsővel. Nyitott üzemanyagrendszer, tűzforró autó nem jó párosítás, hiszen bármikor berobbanhatott volna a teljes bokszutca.
2008 Singapore GP 🇸🇬
— Motorsport Images (@MSI_Images) September 12, 2018
Felipe Massa leaving his pit box with the refuelling hose still attached to his @ScuderiaFerrari F2008 after being released too early by his team #SingaporeGP pic.twitter.com/w4AdZiXUgu
Végül nagy küzdelem árán sikerült letépni a csövet az autóról, de Massa rengeteg időt bukott ezzel, ráadásul riválisa, Hamilton bejött a második helyre, tovább növelve előnyét a bajnokságban. Nem nyert, ugyanis a győzelem Fernando Alonso ölébe hullott.
Az abban az évben közel sem etalonnak számító Renault azonban piszkos módon lett nyertes, ugyanis Flavio Briatore csapatfőnök utasította Nelson Piquet Juniort, hogy csapja falnak az autót, az így pályára küldött biztonsági autó ugyanis a frissen megtankolt és kereket cserélt Alonsónak nagy esélyt teremtett volna a győzelemre.
#OnThisDay in 2008 📖
— Motorsport Images (@MSI_Images) September 28, 2018
Nelson Piquet obeyed @RenaultSportF1 team orders to crash deliberately during the Singapore GP #Crashgate pic.twitter.com/PHwhIu4ean
A csapatnál nem éppen jól álló Piquet végül megtette, amit főnöke parancsolt, a „csíny” pedig csak később derült ki. Briatorét évekre eltiltották az F1-től, Alonso viszont megtarthatta a győzelmét, az elmondása szerint ő ugyanis semmit sem tudott a csapat tervéről.
Köszöntjük a kedves olvasókat! Hamarosan elrajtol a 2022-es F1-es Szingapúri Nagydíj. A városállamban utoljára 2019-ben rendeztek futamot, akkor Sebastian Vettel győzelemre vezette a Ferrarit. Vajon most Leclerc-nek is sikerülhet? Tartsanak velünk!