új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Az első tízben az Alonso előtt mindenki DRS-távon kívül autózik. Alonso mögött azonban öten viszonylag közel vannak egymáshoz, ők nyithatják is a DRS-t. 

    1. Verstappen 
    2. Piastri
    3. Norris
    4. Hamilton
    5. Leclerc
    6. Sainz
    7. Alonso
    8. Pérez
    9. Hülkenberg
    10. Stroll
  • A rajtot követően Ricciardo elfékezte magát, és beleltolta egymásba a Gaslyt és Ocont. A két francia számára vége a versenynek, Ricciardo az utolsó helyen. 

    Csou is beragadt a rajtnál, így azok után, hogy az időmérőn óriásit futott és az ötödik helyet szerezte meg magának, visszacsúszott a tizenhatodikra. 

  • Baleset nélkül elrajtolt a mezőny, de amíg Hamilton és Verstappen egymásra figyelt, addig Piastri lesipuskás módon bevetődött a belső ívre. Verstappen átvette a vezetést, Piastri a második helyen, mögötte Norris, majd Hamilton. A rajt győztese egyértelműen a negyedik helyről rajtoló újonc, Oscar Piastri. 

  • Mindenki elhagyta a rajtrácsot, Hamilton vezetésével már a pályán az autók. 

  • De furcsán érzem magam, szinte már elfelejtettem, milyen középen ülni...

    – kezdte viccesen értékelését a 38 éves klasszis, aki legutóbb még 2021-ben Dzsiddában, a Szaúdi Nagydíjon nyerte meg az időmérőt.

    „Hihetetlen érzés újra az első helyen lenni, mindig is bíztam benne, hogy újra eljön majd ez a nap, csak abban nem voltam biztos, hogy mikor. De a csapat fantasztikus munkát végzett, már a harmadik szabadedzésen is érezhető volt, hogy eltaláltuk a beállításokat, az időmérőn, főleg a Q3-ban pedig tényleg minden tökéletesen működött” – fogalmazott a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón Hamilton, aki pályafutása 104. rajtelsőségét szerezte meg szombaton.

  • Pozíció  Versenyző  Csapat
    1 Hamilton Mercedes
    2 Verstappen Red Bull
    3 Norris McLaren
    4 Piastri McLaren
    5 Csou Alfa Romeo
    6 Leclerc Ferrari
    7 Bottas Alfa Romeo
    8 Alonso Aston Martin
    9 Pérez Red Bull
    10 Hülkenberg Haas
    11 Sainz Ferrari
    12 Ocon Alpine
    13 Ricciardo AlphaTauri
    14 Stroll Aston Martin
    15 Gasly Alpine
    16 Albon Williams
    17 Tsunoda AlphaTauri
    18 Russell Mercedes
    19 Magnussen Haas
    20 Sargeant Williams
  • Valószínűleg két kiállással számol a legtöbb mérnök, a kemény és a közepes keverék jöhet szóba. A lágy keveréket alapesetben nem látjuk majd sokat, mert nagyon gyorsan elfogy ebben a melegben. 

  • Három ezredmásodperc. A hétköznapi életünkben ez jelentéktelen mennyiségű idő, igazából fel sem tudjuk fogni, hogy milyen kevés ez. A célegyenesben a száguldó F1-es autóknál viszont nagyjából 20 centiméter különbséget jelent.

    Ennyi volt tegnap Lewis Hamilton és Max Verstappen között, a brit pedig megszerezte az idei első Mercedes-pole-t. A hétszeres világbajnok tizedjére indulhat az élről a Hungaroringen. A második helyről Verstappen, aztán Norris, Piastri és Csou rajtolhat. Az időmérős összefoglalónkat ide kattintva olvashatja! 

  • Több mint 100 ezer néző előtt rendezik meg a 38. Formula–1-es Magyar Nagydíjat a Hungaroringen, ez pedig azt is jelenti, hogy a létesítmény bevételi rekordot ért el az új érában – mondta el Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója vasárnap az MTI-nek.

    A sportvezető közölte, a versenyhétvége négy napja alatt – beleszámítva ebbe a csütörtöki, 5000 szurkoló részvételével rendezett bokszutca-látogató sétát – 303 ezren jártak a mogyoródi versenypályán, így minden szempontból csúcsot döntött a rendezvény, a 70 körös futamot pedig 102 ezren tekintik meg a helyszínen.

    Gyulay Zsolt a szombaton bejelentett szerződéshosszabbításról azt mondta, neki és a kollégáinak is jó érzés, hogy lezárultak a tárgyalások, és a továbbiakban már nem a megállapodás feltételéül szabott felújítással összefüggő előkészítő munka van terítéken.

    Ebből a szempontból természetesen megnyugtató, hogy a végére értünk, ugyanakkor a valódi munka csak most kezdődik

    – jelentette ki az elnök-vezérigazgató.

    Gyulay szerint nem lehet megmondani, hogy manapság vagy 10-20 évvel ezelőtt volt könnyebb vagy nehezebb Formula–1-es versenyt rendezni.

    Inkább úgy fogalmazok, hogy most teljesen más, mint korábban. Ezek a versenyhétvégék szinte négynapos fesztiválokká nőtték ki magukat, ráadásul a versenysorozat jogtulajdonosa óriási követelményrendszert állít fel, így sok mindennek kell megfelelni, sokkal több a munka, több emberre van szükség, és nyilván sokkal költségesebb is

    – mondta, és hozzátette: „a jegyeket viszont el lehet adni, mi pedig abból élünk, így ebből a szempontból manapság könnyebb a rendezés”.

  • A 37. Magyar Nagydíjnak 19 különböző győztese volt. Egy azonban kiemelkedik közülük, a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, aki nyolcszor állhatott a dobogó legfelső fokán hazánkban. Ha ma sikerülne nyernie, azzal rekordot döntene az egy pályán aratott győzelmek számával. 

    A jelenlegi rajtrácsról rajta kívül Fernando Alonso, Esteban Ocon és Max Verstappen nyert Magyar Nagydíjat, mindannyian egyszer. 

  • Újabb öt évvel meghosszabbították a Hungaroring szerződését, azaz 2032-ig biztosított a Formula–1-es Magyar Nagydíj jövője – jelentették be a mogyoródi versenypályán az F1-es mezőny szombati időmérő edzése előtt.

  • A mogyoródi F1-es pályán 1986 óta megszakítás nélkül rendeznek F1-es nagydíjakat. Történelmi volt az első verseny, hiszen ez volt az első F1-es nagydíj, amit a vasfüggöny mögött rendeztek. 

    A Hungaroring 4381 méter hosszú, 70 körös lesz a futam. Bár olvasóink közül a legtöbben valószínűleg tapasztalják, rekkenő hőség van, felhő nincs az égen, az eső nem fog beleszólni az izgalmakba. 

  • A világbajnoki pontversenyben Max Verstappen elképesztő előnyt dolgozott ki magának. 255 ponttal áll az élen, a csapattársa, Sergio Pérez követi őt, de 99 ponttal lemaradva. A harmadik helyen Fernando Alonso áll 137, a negyediken Lewis Hamilton 121 ponttal. Rajtuk kívül mindenki 100 pont alatt áll. 

  • Ismét hazánkba látogatott a száguldó cirkusz, a Hungaroringen 15.00-kor elrajtol a 38. Magyar Nagydíj. Az Index stábja egész hétvégén a helyszínről jelentkezik exkluzív tartalmakkal, így ma is érdemes velünk tartani!