Korábban körönként fél másodpercet hozott Norrison, az utóbbi három körben azonban minimálisan került közelebb a brithez.
Az első tízben az Alonso előtt mindenki DRS-távon kívül autózik. Alonso mögött azonban öten viszonylag közel vannak egymáshoz, ők nyithatják is a DRS-t.
A rajtot követően Ricciardo elfékezte magát, és beleltolta egymásba a Gaslyt és Ocont. A két francia számára vége a versenynek, Ricciardo az utolsó helyen.
Csou is beragadt a rajtnál, így azok után, hogy az időmérőn óriásit futott és az ötödik helyet szerezte meg magának, visszacsúszott a tizenhatodikra.
Baleset nélkül elrajtolt a mezőny, de amíg Hamilton és Verstappen egymásra figyelt, addig Piastri lesipuskás módon bevetődött a belső ívre. Verstappen átvette a vezetést, Piastri a második helyen, mögötte Norris, majd Hamilton. A rajt győztese egyértelműen a negyedik helyről rajtoló újonc, Oscar Piastri.
Mindenki elhagyta a rajtrácsot, Hamilton vezetésével már a pályán az autók.
De furcsán érzem magam, szinte már elfelejtettem, milyen középen ülni...
– kezdte viccesen értékelését a 38 éves klasszis, aki legutóbb még 2021-ben Dzsiddában, a Szaúdi Nagydíjon nyerte meg az időmérőt.
„Hihetetlen érzés újra az első helyen lenni, mindig is bíztam benne, hogy újra eljön majd ez a nap, csak abban nem voltam biztos, hogy mikor. De a csapat fantasztikus munkát végzett, már a harmadik szabadedzésen is érezhető volt, hogy eltaláltuk a beállításokat, az időmérőn, főleg a Q3-ban pedig tényleg minden tökéletesen működött” – fogalmazott a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón Hamilton, aki pályafutása 104. rajtelsőségét szerezte meg szombaton.
Pozíció | Versenyző | Csapat |
---|---|---|
1 | Hamilton | Mercedes |
2 | Verstappen | Red Bull |
3 | Norris | McLaren |
4 | Piastri | McLaren |
5 | Csou | Alfa Romeo |
6 | Leclerc | Ferrari |
7 | Bottas | Alfa Romeo |
8 | Alonso | Aston Martin |
9 | Pérez | Red Bull |
10 | Hülkenberg | Haas |
11 | Sainz | Ferrari |
12 | Ocon | Alpine |
13 | Ricciardo | AlphaTauri |
14 | Stroll | Aston Martin |
15 | Gasly | Alpine |
16 | Albon | Williams |
17 | Tsunoda | AlphaTauri |
18 | Russell | Mercedes |
19 | Magnussen | Haas |
20 | Sargeant | Williams |
Valószínűleg két kiállással számol a legtöbb mérnök, a kemény és a közepes keverék jöhet szóba. A lágy keveréket alapesetben nem látjuk majd sokat, mert nagyon gyorsan elfogy ebben a melegben.
Három ezredmásodperc. A hétköznapi életünkben ez jelentéktelen mennyiségű idő, igazából fel sem tudjuk fogni, hogy milyen kevés ez. A célegyenesben a száguldó F1-es autóknál viszont nagyjából 20 centiméter különbséget jelent.
Ennyi volt tegnap Lewis Hamilton és Max Verstappen között, a brit pedig megszerezte az idei első Mercedes-pole-t. A hétszeres világbajnok tizedjére indulhat az élről a Hungaroringen. A második helyről Verstappen, aztán Norris, Piastri és Csou rajtolhat. Az időmérős összefoglalónkat ide kattintva olvashatja!
Több mint 100 ezer néző előtt rendezik meg a 38. Formula–1-es Magyar Nagydíjat a Hungaroringen, ez pedig azt is jelenti, hogy a létesítmény bevételi rekordot ért el az új érában – mondta el Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója vasárnap az MTI-nek.
A sportvezető közölte, a versenyhétvége négy napja alatt – beleszámítva ebbe a csütörtöki, 5000 szurkoló részvételével rendezett bokszutca-látogató sétát – 303 ezren jártak a mogyoródi versenypályán, így minden szempontból csúcsot döntött a rendezvény, a 70 körös futamot pedig 102 ezren tekintik meg a helyszínen.
Gyulay Zsolt a szombaton bejelentett szerződéshosszabbításról azt mondta, neki és a kollégáinak is jó érzés, hogy lezárultak a tárgyalások, és a továbbiakban már nem a megállapodás feltételéül szabott felújítással összefüggő előkészítő munka van terítéken.
Ebből a szempontból természetesen megnyugtató, hogy a végére értünk, ugyanakkor a valódi munka csak most kezdődik
– jelentette ki az elnök-vezérigazgató.
Gyulay szerint nem lehet megmondani, hogy manapság vagy 10-20 évvel ezelőtt volt könnyebb vagy nehezebb Formula–1-es versenyt rendezni.
Inkább úgy fogalmazok, hogy most teljesen más, mint korábban. Ezek a versenyhétvégék szinte négynapos fesztiválokká nőtték ki magukat, ráadásul a versenysorozat jogtulajdonosa óriási követelményrendszert állít fel, így sok mindennek kell megfelelni, sokkal több a munka, több emberre van szükség, és nyilván sokkal költségesebb is
– mondta, és hozzátette: „a jegyeket viszont el lehet adni, mi pedig abból élünk, így ebből a szempontból manapság könnyebb a rendezés”.
A 37. Magyar Nagydíjnak 19 különböző győztese volt. Egy azonban kiemelkedik közülük, a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, aki nyolcszor állhatott a dobogó legfelső fokán hazánkban. Ha ma sikerülne nyernie, azzal rekordot döntene az egy pályán aratott győzelmek számával.
A jelenlegi rajtrácsról rajta kívül Fernando Alonso, Esteban Ocon és Max Verstappen nyert Magyar Nagydíjat, mindannyian egyszer.
Újabb öt évvel meghosszabbították a Hungaroring szerződését, azaz 2032-ig biztosított a Formula–1-es Magyar Nagydíj jövője – jelentették be a mogyoródi versenypályán az F1-es mezőny szombati időmérő edzése előtt.
A mogyoródi F1-es pályán 1986 óta megszakítás nélkül rendeznek F1-es nagydíjakat. Történelmi volt az első verseny, hiszen ez volt az első F1-es nagydíj, amit a vasfüggöny mögött rendeztek.
A Hungaroring 4381 méter hosszú, 70 körös lesz a futam. Bár olvasóink közül a legtöbben valószínűleg tapasztalják, rekkenő hőség van, felhő nincs az égen, az eső nem fog beleszólni az izgalmakba.
A világbajnoki pontversenyben Max Verstappen elképesztő előnyt dolgozott ki magának. 255 ponttal áll az élen, a csapattársa, Sergio Pérez követi őt, de 99 ponttal lemaradva. A harmadik helyen Fernando Alonso áll 137, a negyediken Lewis Hamilton 121 ponttal. Rajtuk kívül mindenki 100 pont alatt áll.
Ismét hazánkba látogatott a száguldó cirkusz, a Hungaroringen 15.00-kor elrajtol a 38. Magyar Nagydíj. Az Index stábja egész hétvégén a helyszínről jelentkezik exkluzív tartalmakkal, így ma is érdemes velünk tartani!