-
2020.07.24. 11:21 Módosítva: 2020-07-25 12:24:29
Az isztambuli remekmű mecsetté alakítása üzenet belföldre és a külvilágnak: vége a szekuláris Törökországnak. Perczel István vallástörténész írása.
-
Ha egy 50-nel és egy 30-cal haladó autó egyszerre kezd fékezni, mekkora lesz a sebességkülönbség, ahol a lassabb megáll?Sebességvita: megdöbbentő matematikai levezetés.
-
Ahol az átlagos hétfő reggelbe 3-4 hétvégi halott simán belefér, némi sebességcsökkentés viszont fölhördülést kelt, ott nagy a baj. Sebességvita.
-
Az iskolák nem lesznek biztonságosabbak a fegyveres rendőrök jelenlététől, sőt: az épp hogy ellehetetleníti az emberséges iskolai klíma kialakulását.
-
Csak akkor válhatunk autóközpontú városból emberközpontúvá, ha az utcák, terek is autóközpontúból emberközpontúvá válnak. Sebességvita: hozzászól a főváros.
-
Hogy ezt elkerüljük, jó közösségi közlekedés, élhető terek, kerékpáros- és gyalogosbarát utak - és sok helyen sebességcsökkentés szükséges. A sebességvita újabb fokozatba kapcsol.
-
A járvány alatt megbélyegezték és büntették azokat, akik indok nélkül voltak az utcán, nemrég pedig kizárták a "rendezetlen lakókörnyezetűeket" a közmunkából. Hogyan érintette a járvány a hajléktalanokat? Az Utcajogász összeállítása.
-
Nem a sebességet kell csökkenteni Budapesten, hanem az autók számát: kitiltani a nyugatról importált öreg, környezetszennyező kocsikat. A sebességvita folytatódik.
-
A kormánytöbbség elvette a transznemű emberektől a nemük jogi elismertetésének lehetőségét. Úgy tett ismét másodrendű állampolgárrá embereket, hogy közben senkinek sem lett jobb az élete.
-
A budapesti forgalomcsillapítási terv sok új sétálózóna, útdíj és jó tömegközlekedés nélkül félkarú óriás. Társadalmi vitasorozatunk ötödik cikke.
-
Évi 1100 milliárd forint a nagy forgalom ára. A sebességkorlátozó tábla nem elég ez ellen, a közterületeket is jól kell kialakítani. Vitasorozatunk negyedik cikke.
-
Az időmegtakarítás szemfényvesztés, legyenek az utcák olyanok, hogy ne lehessen rajtuk gyorsan autózni, viszont lehessen egyenletesen haladni. Vitasorozatunk harmadik cikke.
-
Például arra, hogy melyek az igazán fontos és megbecsülendő szakmák. A miniszter úrról pedig kiderült, hogy már rég nem érti, mi történik körülötte.
2020 május 18.
-
2020.05.18. 17:07 Módosítva: 2020-05-19 21:19:38
Idáig nagyon sikeres a magyar járványkezelés, de a kevés teszt valós probléma, a tömeges ágyfelszabadításnak pedig nem volt semmilyen szakmai indoka. A biostatisztikus véleménye az eddigi tanulságokról.
-
Az örökbefogás területén épp ilyesmire készül a kormány. De ha nem lesz kötelező az örökbefogadásra felkészítő tanfolyam, az nem gyorsít az örökbefogadásokon, viszont sokkal több lesz a felbontott örökbefogadás vagy a csendesen szenvedő család.
-
Egy mesterségesen beszabályozott, lecsökkentett sebességkorlátozásnál nagyobb a kísértés a gyorshajtásra. Vitasorozat a budapesti forgalomcsillapítási tervről.
-
A városi gyorshajtás nálunk kis kockázatú, bocsánatos bűn, a halálos áldozatok száma pedig magas. A Magyar Kerékpárosklub elnökének írása a budapesti sebességcsökkentési tervekről.
-
Épp reggelit csináltam a gyerekeknek, amikor zajt hallottam a borospincém felől. Megvolt a tetőzés.
-
A mi kínai gyorsteszteinkkel a maximális egészségnyereség a törzs-és karizmok erősödése, miközben kidobjuk őket a kukába - írja Ferenci Tamás biostatisztikus.
-
A magyar egészségügy az elmúlt másfél évtizedben jórészt éppen az EU-s forrásoknak köszönhetően tudott szinten maradni, sőt fejlődni.
-
Mi lesz a lezárt idősotthonokban, ha a rokonok nem mehetnek be? És az otthoni rászorulókkal? Előítéletek helyett most kell a szolidaritás.
-
Ha vigyázunk, senkinek nem kell meghalnia. Dőry István biofizikus írása az általa megélt magyarországi járványokról.
-
Sokan meglepődtek azon, ahogy a kormány a koronavírus-helyzetet kezeli, pedig pont úgy reagál a járványra, mint amilyen a kormányzás az elmúlt tíz évben volt. Az Amnesty International igazgatójának írása.
-
Nem csak morális kérdés a munkahelyi esélyegyenlőség és sokszínűség. A siker kulcsa is.
-
A legtöbb fejlett ország óriási áldozatokat hoz, hogy a tehetségeket oda vonzza. Magyarország ezzel szögesen ellentétes üzenetet kiált a világba.
-
A Budapesti Fejlesztési Központ vezetője szerint a szentendrei polgárokkal megszavaztatott déli hídhely nem valósítható meg sem most, sem a jövőben.
-
A brexit eddigi legnagyobb tanulsága az, hogy egyelőre nem lesz új skót népszavazás, és nem jön majd létre a független Skócia.
2020 január 17.
-
2020.01.17. 12:41 Módosítva: 2020-07-13 13:27:06
A börtönök a büntetőpolitika szigorítása miatt túlzsúfoltak, míg a beígért újak helyett kongó stadionok épülnek. A kártérítések most bírált rendszerét pedig az Orbán-kormány vezette be. A Helsinki Bizottság társelnökének írása.
-
Tűzoltás, kapkodás, tarthatatlan szeméthelyzet: Orbán is egyre többet emlegeti a klímaváltozást, a Fidesz mégis ragaszkodik saját tévedéseihez. Környezetpolitikai várakozások 2020-ra.
-
Karsai Dániel ügyvéd, alkotmányjogász válasza Orbán Balázsnak és Szabó Máténak.