A Róbert Károly és a Lehel tér között gördülékeny a pótlás, csak néhány BMW-s áll be megszokásból a buszsávba, de őket azonnal ledudálja a buszcsorda. A Róbert Károly körúton keresztirányban sem állt be a forgalom, pedig ott kettesével jönnek át a felüljáró alatti buszsavon a pótlóbuszok.
Egy gyors hármas kombinációval értem el ezt az eredményt: a 26-os busszal indítottam, utána a 4-6-os, végül a 2-es villamos. A sok átszállás miatt az út nem volt túl kényelmes, de tény, hogy metróval se sokkal lett volna gyorsabb.
A Lehel térnél a buszok egymás mögött állnak a piac oldalában, várakozási idő nincs, folyamatosan indulnak, és könnyű eligazodni, mi, honnan megy. A Lehel tértől nekem hat perc volt az Árpád hídig, csak a plusz átszállások miatt lett összességében hosszabb olyan 10 perccel az utazás.
Rendben indulnak a pótlóbuszok egymás után.
Dugóban áll? Nincs is dugó? A villamosról látja? A villamosról látja, de a kezét sem tudja felemelni, akkora a tömeg? Ezek mind remek fotótémák!
És hasznos infók nekünk, hogy minél pontosabban meg tudjuk írni, hol-milyen a helyzet éppen. tema+metro@mail.index.hu a címünk.
A Róbert Károly és a Lehel tér között gördülékeny a pótlás, csak néhány BMW-s áll be megszokásból a buszsávba, de őket azonnal ledudálja a buszcsorda. A Róbert Károly körúton keresztirányban sem állt be a forgalom, pedig ott kettesével jönnek át a felüljáró alatti buszsavon a pótlóbuszok.
A Kálvin téren kétméterenként hevernek a tájékoztató matricák a földön, az egyik óriásplakát is a felújításról szól, a hangosanbeszélő is az információkat hajtogatja.
A 26-os busz viszonylag kiszámítható bejutási lehetőséget nyújt az Árpád hídtól a Margit hídig. Ezt rajtunk kívül elég sokan felismerték, így az október végi átlagosnál nagyjából kétszer többen vagyunk rajta. A busz hét körül húsz percenként jár, és nem sűrítettek rajta.
Reggel hétkor a hullámokban érkező pótlóbuszok közepesen vannak tele. Az viszont már most látszik, hogy a nehézkesen, néha csak tolatva forduló buszok később fognak még galibát okozni.
A Közlekedő Tömeg Egyesület megnézte, hogyan működött a hétvégén a lezárt metró pótlása, és megállapításai szerint az ígértnél sokkal rosszabbul teljesített a rendszer:
Az első szakasz 72 milliárd forintba kerül – ebből 24,1 milliárd az állomások-, 47,8 milliárd az alagút felújításának a költsége. A két másik szakasz állomásaira még nincs szerződés, mert olyan sok pénzért vállalták volna a jelentkező kivitelezők, hogy nem jött volna ki a felújításra szánt 140 milliárd forintból.
A Kerékpárosklub a Bubi-pontoktól az öltözködési tippeken át a javasolt útvonalakig mindent összeszedett arról, hogyan érdemes két kerékkel kerülni a dugókat és a tülekedést.
De tényleg, maga Monostori László plébániai kormányzó mondta, hogy
Mindenkit várunk. Tényleg mindenkit.
Ezért hétköznapokra is kinyitja a templomot, hogy bárki betérhessen "megpihenni, feltöltődni, nézelődni, elmélkedni, csendben lenni vagy egyszerűen csak leülni".
A megállókat díszítő tűzzománc és műanyag műalkotások a felújítás után visszakerülnek a helyükre (remélhetőleg nem a mostani elhanyagolt-kitakart állapotukban). Ha eddig csak elrohant mellettük, akkor itt megnézheti őket.
Mármint a "valamekkora" káoszt. A főpolgármesterpár hete azt mondta, a metró egy óra alatt 40000 utast tud elszállítani, egy villamos viszont csak 12000-et, egy busz pedig csak 5000-et, ezért
A Váci úton kialakított buszsávval csak két-két sáv marad az autósoknak, ami érzékenyen fog érinteni mintegy 8-10 ezer autóst. A dugó garantált, de mi összeszedtük az egérutakat.