Az Újpesti vasúti híd elhúzódó felújítása miatt néha a Margit híd mellé parkol le az esztergomi vonat. A HÉV alagútjának bejáratánál a kifutó mellékvágányt nevezte ki a MÁV a járat végállomásának.
Nagy kísérletnek lehet szemtanúja a szép nőkre hagyományosan büszke magyar nemzet. Beindult a Hungarian Cycle Chic, a sikkes bringások magyar fotó oldala.
Nehezített ügyességi pályává vált a Duna-parti kerékpár út. A város panorámás bringaútján a rendeltetésszerű használathoz keskeny sáv maradt csupán.
Ellenszélben bringázva könnyű elkésni a munkából, mert a duplájára is nőhet a menetidő. A szél pedig mindig szembe fúj. (Ha véletlenül mégsem, az nem számít.)
A 2008 végi optimizmusnak vége, a jelek azt mutatják, hogy a világ kerékpáripara sem ússza meg simán a gazdasági válságot. Pedig az elemzések tavaly még kifejezett növekedést prognosztizáltak az ágazat számára. Ha az autógyártás mélyrepülésben van, a bicikligyártásnak magasan kell szárnyalnia, ez volt a logika. De nem jött be.
Végre nem eredt el azonnal az eső, amikor a nyeregbe ültem. Nem volt szélvihar sem. A fogaskerekű tömve volt bringákkal.
Jegyet a BKV jóvoltából nem kellett venni, még ha akart volna is az ember. Az állomáson nem működött egyetlen automata sem, és a városmajori végállomás alkalmazottai szerint is legközelebb a Moszkván lehetne beszerezni.
A hegyen a Kő büfében álldogálva röhögtünk, hogy mi legyen az útvonalterv, melyik intézmény. És megállapodtunk, hogy az amerikaiak milyen jól kitalálták, és milyen gusztusosan meg is csinálták azt a laposüvegtartót.
Aztán lezúgtunk a Normafától Farkasrétre.
Kicsit zavarba hozhatta a feszítőkábeles kerékpár tervével előálló temesvári dizájnert egy dán kolléga, akit láthatóan zavart, hogy Ionut Predescu Tensegrityje jól bejárta a sajtót.
Egy temesvári ipari formatervező állt elő a szuperkönnyű bicajtervvel, ami napokban bejárta a világ szaksajtóját. Ionut Predescu Tensegrity (tension integrity) nevű kerékpárján feszítőkábelekkel pótolja a váz szilárdságát biztosító elemeinek egy részét, ezért a gép roppant sovány és íjszerű benyomást kelt.
Elég egyértelmű, hogy kormányzat nem hajlik a kerékpárút-fejlesztéstől eltérített milliárdok visszatérítése felé. Az viszont nem egyértelmű, hogy a bringások mit gondolnak erről. Volt ugyan biciklis tiltakozó demonstráció, de az itt a blogon is kiprovokálta sokakból: nem bánják igazán, hogy válság idején nem a bringautak aszfaltozására megy el a pénz.
Meghallgatunk egy bringás szimfóniát a Guardianen, és úgy éreztük, Mauricio Kagel Eine Brise című, 111 biciklire komponált műve után füleinknek még több zenére van szükségük. Így bukkantunk rá a legjobb hangú biciklicsengőre.
Az amerikai színészektől megszoktuk, hogy privát megnyilatkozásaikban két lépésből eljutnak a világ megváltásához, amelyben ők játszanának a főszerepet.
Egymás után hullnak el a taszító külsejű bicikliző állatok, a narrátor pedig elégedetten nyugtázza, hogy végre ezek sem rontják tovább a levegőt.
Az autóiparban szokásos tömeges visszahívást jelentett be egy amerikai kerékpáros cég.
Minden használati tárgyat utolér a sorsa egyszer. Valaki gondol egyet, és csinál belőle egy tök felesleges, de baromi drága luxus változatot.
Most itt van egy régi orosz versenybringa aranyba öntve. Talán egy kicsit azért jobban néz ki, végülis egyedi tervezés. A sorját mindenesetre jól lereszelték róla, hogy legyen hova ragasztani a kristályokat.
Az Aurumania nevű skandináv aranyműves dizájncég készített el egy 10 darabos sorozatot 24 karátos tömör aranyból. A kézzel gyártott egyedi kerékpárokat külön-külön 600 Swarovski kristállyal dekorálták ki.
Az arany biciki kényelme érdekében, bőrből készítették el a nyerget és a markolatot, mert aki használ egy 24 millió forint értékű kerékpárt, az egyből fesztelenebb lesz a relatíve értéktelen ülésben.
Nehéz lenne hihető meglepetést színlelni, ha olyan képgyűjteményre bukkanunk, ahol a mountain bike-ot nem kizárólag a sportos időtöltés és az intelligens, környezettudatos testedzés eszközeként ábrázolják, hanem erotikus segédletként.
A különböző funkcióval kifejlesztett tárgyak forradalmi újraegyesítésének korát éljük. A világméretű mozgalom vivmányai között van a háziasszonyok otthoni fogyasztógépének mobilizálása is.
A pedálos taposó eszközt ezúttal egy rollerrel házasította össze egy forradalmár gondolkodó.
A használhatóság érdekében a roller három kereket kapott.
Hajtani tényleg úgy kell, mint egy taposógépet, fékezni pedig mit egy fixit. Már ez is elég röhejes mozgáskultúrát kíván, de a legviccesebb mégis az, hogy a három kerék miatt a felnőtt használóknak a kanyarokban rettenetesen be kell dölni, még akkor is, ha a pedálnyomogatással egy nyugdíjas gyalogost akarnak előzni.
Gusztos Péter a parlament hétfői ülésén Molnár Csaba közlekedési miniszterhez interpellált, azt kifogásolta, hogy a kormány távolodni látszik kerékpáros közlekedés támogatásától, és forrásokat von el a fejlesztéstől. Felemlegette, hogy az MSZP 2006-os választási programjában még 3500 kilométer bicikliút építését vállalta.
Azt mondta emellett, hogy Bodor Ádám kerékpárügyi biztos távozása után a posztot nem töltötték be. Az SZDSZ-es politikus megemlítette azt is, hogy határozati javaslatukat (pdf) az MSZP leszavazta a gazdasági bizottságban.
Válaszát Molnár Csaba azzal kezdte, hogy kifejtette, mennyi előnye van a kerékpározásnak, ugyanakkor a válság miatt kérdésesnek tartja, honnan lehet forrást biztosítani a fejlesztésekhez. 2007 és 2013 között EU-s pénzekből 40 milliárd forint juthat bicikliút-építésre, ami hússzorosa a korábbi ciklusokban erre szánt összegeknek.
Kifejtette, hogy összesen három forrásból juthat pénz fejlesztésre: a Közlekedés Operatív Program átcsoportosításai érintették a kerékpárosokat, a regionális programokban nem történt csorbítás, 2009 és 2011 között 11 milliárd forint áll rendelkezésre, a célkitűzés pedig 300 kilométer bicikliút építése.
A hazai források viszont megcsappantak, a 2009-re tervezett 2 milliárd forintot nem tudja a kormány elkölteni erre a célra, de 1 milliárd forintot megpróbálnak megtartani.
Molnár Csaba bejelentette azt is, hogy újra lesz a minisztériumban kerékpárügyi biztos, már dolgoznak az előkészítésen.
Budapest a portugáliai Almadával és a horvátországi Zágrábbal van a legjobb három közt az európai városok mobilitási hetéhez kötődő díjért. A győztest hétfőn hirdeti ki Brüsszelben az Európai Bizottság, számolt be az MTI.
Elégedetlenek a kerékpáros szervezetek a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasái Minisztérium (NFGM) válaszával, amelyet az uniós források átcsoportosítása, a kerékpárút-hálózat fejlesztési program drasztikus megnyirbálása ellen írt nyílt levelükre adott.
Csütörtöki közleményükben nyomatékosítják, hogy nem értenek egyet azzal, hogy a válságkezelés egyik lépéseként a környezetbarát közlekedési mód 14 milliárdos fejlesztési keretéből 12 milliárdot elvonnak, miközben az autós közlekedést segítő beruházások véleményük szerint érintetlenek maradnak.
Milliók keresték, végül öt nap után egészen furcsa körülmények között lett meg Lance Armstrong országúti kerékpárja. A sacramentoi rendőrség bejelentette, egy helyi lakos besétált a rendőrségre és átadta a sárga-fekete egyedi gyártású gyorsasági bringát.
(Armstrong kerékpárja, ahogy bevitték a sacramentoi rendőrségre)
Tiltakozó levelet vittek a Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass tagjai a minisztériumokba. A két bringás társaság az uniós források átcsoportosítása ellen akar fellépni.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség február elején jelentette be drasztikusan csökkenteni tervezi a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére szánt pénzügyi kereteket, és a 12 milliárd forintot, amire uniós forrásból 2013-ig lehetett volna pályázni kerékpárúthálózat-fejlesztéshez, inkább más területeken használják fel.
A mostani akció célja, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére szánt pénzügyi keret csökkentése, vagy törlése veszélyezteti az élhető környezet kialakítására és megőrzésére irányuló törekvéseket, valamint számtalan gazdasági érdek érvényesülését: gázkvótáink eladását, munkahelyek teremtését, és a turizmus fellendülését.
A CM honlapján azt írták, hogy ez alkalommal még jól nevelt biciklistaként viszik a levelet a minisztériumokhoz. A következő alkalmakról egyelőre nem esett szó.
A londoni bringás élet előnyeit és hátrányait taglaló összehasonlító emelzésünk szerint a kerékpáros-viselet és a kiegészítők drágák a Britanniában.
De kinek ne érné meg, egy piros-fehér biciklis kesztyű 25 fontért, ráadásul kecskebőrből?
Hétfőn bombariadót rendeltek el a memphisi nemzetközi reptér egyik termináljában, és a teljes légi forgalmat is leállították, miután a rendőrök felfedeztek egy, a reptér kerítéséhez láncolt kerékpárt, amelynek vázára „This Bike Is A Pipe Bomb” felíratú matricát ragasztottak.
Lance Armstrong eltűnt bringáját hajtják az amerikai facebookosok, miután a versenyző a Twitteren jelentette be a világnak, hogy valaki ellopta. Az egyedi versenygépet a csapat kamionjáról lovasították meg szombaton néhány órával azután, hogy a biciklista Kaliforniában részt vett vele egy kilenc napos verseny első szakaszán.
A Hunvald-ügy után nem tudni, mi lesz azzal a tervvel, hogy a VII. kerületben a kerékpárosok számára kétirányúsítanák az egyirányú utcákat. Az erzsébetvárosi polgármester körüli sajnálatos események okozta bizonytalanságban némi vigaszt jelenthet, hogy a XIII. kerület is szeretne bekapcsolódni az előremutató kísérletbe, amely a hivatalos forgalmirendet hozzáigazítja a valós helyzethez.
A Kerékagy információi szerint már elkészült egy összefoglaló tanulmány az Újlipótvárosban szintén gyakori egyirányú utcák biciklisek számára való megnyitásáról. Ha minden jól megy, talán még az idén be is vezethetik a változtatásokat.
A tervek szerint táblákkal és felfestett útjelekkel biztosítanák - ahol van elég hely hozzá -, hogy a kerékpárosok mindkét irányból is behajthassanak az utcákba.
Viktor Szegedről ment bérrabszolgának Londonba. A Kerékagy párizsi és New York-i bringásélet-beszámolója után kedvet kapott, hogy helyi emberként felvázolja az itthonmaradottaknak, miért érdemes ott biciklit venni súlyos fontkötegekért, amikor public transporttal is el lehetne jutni lényegében bárhova a 15, vagy mittudjaőhány milliós nagyvárosban.
Rovataink a Facebookon