2010-től lesz érvényes a pöttyös térkép London belvárosáról. A város jövőre tervezi megnyitni a párizsi stílusú bérbicikli-kölcsönző hálozatát.
A helyi BKV, a TfL (Transport for London) már bejelentkezett a kerületekhez a 400 dokkoló helyéért.
Ha megvalósul, a metróállomásokhoz hasonló sűrű pöttyözéssel fedi le a kölcsönző a forgalmas belvárost.
Később azonban kiderült, az esemény spontaneitását megkérdőjelezi, hogy útvonala ugyan nem volt rögzített, viszont blogokon a start helyét és magát a demonstrációt is meghirdették. A szakértő megjegyezte, bár a törvényi háttér meglehetősen bizonytalan,
de a CM a TASZ álláspontja szerint mégis a gyülekezési jog hatálya alá eshet.
Persze, persze, utánacsinálni nem szabad, pedig olyan egyszerűnek tűnik, ahogy a súlypont szép ívet követve repül, a vektorok átsiklanak egyik kerékről a másikra.
Nem bréking, mert már jó ideje kint van a tábla, de muszáj kiposztolni, mert remek pozitív példa.
Emlékeztek, anno mikor kiásták a csatorna miatt azt az óriási lukat és a bringaút lezárását egyetlen zsákutca táblával intézték el?
Na azóta nagyot fordult a világ, az észak felől érkezőknek az utolsó leágazásnál, a Szépvölgyinél van kitéve a következő tábla ami végre tisztességesen kommunikálja, hogy "Hello bringás, ástunk egy baromi nagy lukat az utadba, de csináltunk mellé terelőutat, hogy ne kelljen a töltés megmászni, hátadon a bringáddal. Azért csak óvatosan."
Tisztázatlan okokból igazoltattak tömegével bicikliseket a rendőrök szerdán kora este. A biciklisek a klasszikus Critical Mass felvonulás miatt gyűltek össze. A Critical Mass, azaz kritikus tömeg nevű kezdeményezés lényege, hogy több biciklis egy időben egy irányba teker. Azaz nem felvonulnak, hanem közlekednek.
Nagyobb fennakadás az Oktogonon, a Blaha Lujza téren, a Gödörnél és a Clarck Ádám téren alakult ki, ahol a tömeg megállt az úgy nevezett kerékpáremelés ceremóniájára, néhány percre elfoglalva a kereszteződést, miközben a szokásos jelmondatot, a minden út bringautat kántálták.
A japán kerékpárpiac forgalmának 20 százalékát tavaly már az elektromotoros gépek tették ki. A hibridekkel már régen próbálkoznak a cégek, de csak lassan sikerül elfogadtatni a közönséggel, nálunk például még teljesen szűz a terep. Az elekrtomos bringák vonzerejét alapvetően befolyásolják, hogy a tervezők és a cégek a motorra és az elemek teljesítményére koncentrálnak, ezért a végtermék általában nem túl szép, a választék még mindig kicsi, ami van, az viszont eszetlenül drága.
Aki szerdán reggel a Batthyány téren biciklizik, ingyen reggelit kap a Magyar Kerékpárosklub és a környezetvédelmi minisztérium képviselőitől. A bringás reggelit a Föld napja alkalmából szervezik, de megemlékeznek arról is, hogy félidejéhez érkezett a Bringázz a Munkába! kampány.
Tehát reggel 7 és 10 között a Batthyány téri metrómegállóval szemben, a felső rakparton reggelizhettek, és találkozhattok Szabó Imre környezetvédelmi miniszterrel, illetve László Jánossal, a Magyar Kerékpárosklub elnökével.
A pártok is kihasználják a Föld Napját, az SZDSZ arra szólította fel a válságkezelő kormány tagjait, hogy mutassanak példát, és biciklivel menjenek dolgozni.
Legyetek résen, még akár bicikliző politikusokat is láthatunk szerdán.
Leszoktak a kerékpározásról az írek, a kormány kétségbeesett programalkotásba kezdett, hogy változtasson a trenden.
Noel Dempsey fiatal bringások körében
Az utolsó pillanatig azt hittem, a Critical Mass már nem tud meglepni, hogy az évi kétszeri bringás felvonulás minden jellegzetességét ismerem. Beszámoltunk már arról, hogy a több tízezres demonstráció a legfeszültebb időkben is politikamentesen zajlik, hogy a felvonulók olyan békésen kerekezik körbe a várost, mintha egy óvodába jártak volna, és hogy a szanaszét áramló biciklis várossá teszik egész Budapestet.
Nézze meg a felvonulást nagyban >>>
Az idei esemény olyasmikben különbözött az eddigiektől, hogy az útvonal elkerülte a Platán sörözőt, így megszűnt az egyik jelentős lassító tényező. Beiktatták viszont az Erzsébet hidat oda-vissza bejáró kis kört, ami remek látványt nyújtott azoknak, akik tekerés helyett a Gellért szobor magasságából nézték a demonstrációt.
Az előző években kidolgozott módszer, hogy a kereszteződésekben rendszeres időközönként elengedik a forgalmat, olajozottan ment, így nem alakultak ki órás dugók sem. A szervezőktől úgy tudjuk, atrocitások nem voltak, és idén 30 ezren jöttek össze, hogy élhetőbb városért és kerékpáros infrastruktúráért demonstráljanak.
Fotó: Földes András
Nem nagyon volt viszont útközben kerékpáremelés, az egész a szokásosnál gyorsabban zajlott. Mintha a Critical Mass egy bejáratott ünnep lenne. Amivel nincs is semmi baj, hiszen milyen jó lenne nekünk egy olyan ünnep, amivel nem erőszakos cselekményekre vagy nemzeti tragédiákra emlékezünk, hanem egyszerűen csak összejövünk, és barátságos körülmények közt körbejárjuk a várost.
Nézze meg a felvonulás minden képét! >>>
Fotó: Földes András
Sosem számolgattam a kalóriákat, sőt még hozzávetőleges fogalmaim sem voltak arról, mekkora forgalmat bonyolítok le a bevitel és az égetés körforgásában.
Rajtaütött a rendőrség a bringásokon. Ez elég jól látszik a húsvéti ellenőrzéssorozat végeredményéből.
A tavaszi, Föld napi Critical Mass-re az Indafotó egy speciális megjelenéssel kedveskedik az biciklis felvonulásokon résztvevőknek és a fotósoknak.
Az indafoto.hu/criticalmass oldalon csak az esemény címkéivel ellátott képek kerülnek ki és frissülnek automatikusan - ha feltöltöd a fotóidat, és rendesen ráaggatod a critical_mass címkét, akkor előbb utóbb felbukkan a listában.
Az automatikus frissítésnél figyelünk arra, hogy ha érkezik új kép, akkor megmutatjuk azokat, amikor épp nincsen újabb, akkor a régebbiek közül szemezgetünk.
Az oldalon már most is több ezer régebbi Critical Mass-es kép látható, vasárnapig azokat böngészhetitek.
A cél az, hogy a résztvevőknek és a távolmaradottaknak egyaránt kedvezzünk azzal, hogy egy külön CM-es oldalon mutogatjuk a fotókat - ezért egy kicsit szelektáljatok majd a képek között, mielőtt felcímkézitek őket.
Magáról a Critical Mass-ről a magyar CM oldalán olvashattok, ahol megtaláljátok a vasárnapi menettel kapcsolatos aktuális információkat, mikor indul és honnan, hova érkezik, mire kell figyelni.
Ha valakit az új fotós oldal részletei érdekelnek (hogyan s mint frissül, meddig él), akkor kattintson át az Indafotó blogra!
Kellemes bringázást, hátszelet és jó fényeket minden bringásnak és fotósnak!
Ne csináljatok programot péntek estére, a Kerékagy első születésnapjára szeretnénk meghívni titeket. Az első poszt tavaly április 17-én élesedett, ezt ünnepeljük pénteken este 9 után a Majorkában (a Városmajor melletti bicikliútnál, majdnem a János Kórháznál).
Gyertek!
Megértük, hogy a civilek már nem azzal szekálják anyalapunkat, az Indexet, hogy bulvárosodik, hanem maguk is erre az útra lépnek. Mivel sejtjük, hogy mi motiválja a lelkes aktivistákat, tárgyszerűen számolunk be a kezdeményezésről.
A Critical Mass támogatói filmsorozatot készítettek celebekkel, hogy az ő példájukkal tegyék vonzóbbá a kerékpározást, és hívják fel a figyelmet: vasárnap délután Critical Mass felvonulás lesz.
A sorozat első két részében a megasztáros Puskás Peti vall arról, hogy az egész családja bringázik, ő maga megy a Critical Massre is, és hogy szerinte a bicikli nagyon jó csajozásra. Az énekes hosszasan fejtegeti, hogy szerinte hamarosan az egész belváros bicikliút lesz. Kitartása azért is említésre méltó, mert lábmozgásából egyértelmű, hogy a forgatás alatt végig nagyon kellett pisilnie.
A második részben Hajós András a nyugodt erőt testesíti meg. Nem akar senkit meggyőzni a biciklizés hasznosságáról és arról, hogy tekerni önmagáért jó, mondja. Ő egyszerűen élvezi a bicikli nyújtotta szabadságot. Hajós végezetül tanácsot ad azoknak, akik most kezdenék a városi bringázást, de nem tudják, hogyan.
A szokatlan kampány egyébként egy rejtetten pozitív üzenettel is bír. A Critical Mass eszerint már elérte mindazokat, akik saját elhatározásból ültek biciklire, és most a valóságsók és humorműsorok révén elérhető réteg került a célkeresztbe.
Nagy üzletet bonyolítanak az indiai kerékpár kölcsönzők. Választás lesz csütörtöktől.
Nyilván hatott a fenyegetés, mert megmásította szándékát a gazdasági minisztérium, és mégis lesz kerékpárút-fejlesztés. Pont akkora, mint amit azelőtt ígértek, hogy bringás szervezetek demonstrációját kiváltva lemondták az egészet.
Délután. Mégpedig 15 és 20 óra között. A nap 21 százaléka alatt történik az összes halálos kimenetelű bringabaleset 38 százaléka. Éjféltől hajnalig viszont statisztikailag kevésbé kell tartani a tragédiától. Tehát: „Csúcsidőben jobban figyelj!”
Budapesten is bevezetik az európai nagyvárosokból jól ismert bérbicikli-rendszert, jelentette be Nyáry Krisztián kommunikációs vezető a főpolgármesteri kabinet döntését. A közösségi biciklibérlés lényege, hogy a városban 300-600 méterenként gyűjtőpontokat állítanak fel, ahova első körben összesen 800-1200 kerékpárt helyeznek ki. A párizsi és bécsi minta alapján kizárólag ezeken a pontokon lehetne felvenni és visszaadni a bicikliket.
Aki bérelni szeretne, annak regisztrálnia kell majd magát, és egy alacsony előfizetési díjat fizetnie, ami mellé jön a bérleti díj a használat függvényében. Ez az összeg annál alacsonyabb, minél rövidebb ideig használ valaki egy adott biciklit, ezzel tudják garantálni, hogy a kerékpárok gyorsan vándorolnak a bérlőik között. Az első fél óra valószínűleg ingyenes lesz.
A főpolgármesteri kabinet döntése még csak elvi döntés, a részleteket csak ezután dolgozza ki a Parking Kft., a főváros közlekedésszervezéssel foglalkozó cége. Így arról sem született még meg a döntés, hogy a város mely területeit akarják lefedni. Első körben várhatóan a Nagykörúton belüli részekre telepítik a gyűjtőpontokat, de szó van még a Duna partján futó bicikliútról a Szabadság híd és a Petőfi híd között, illetve a szigeti bejáróról, hogy a Margitszigeten is lehessen bringázni.
Felmerült még a vonatpályaudvarok bevonása, hosszabb távon pedig kiterjeszthetik a területet a Bartók Béla út és a Margit körút vonaláig, így Buda belső részein is lehetne használni a bérbicikliket. Első körben 6 négyzetkilométert fednek le, ezt a területet 23 négyzetkilométerig növelik.
Az üzemeltetés módja sem alakult ki még véglegesen, úgy tudjuk, a főváros nem csak magántőkét akar bevonni. Budapest költségvetése tartalmaz forrást a kerékpáros közlekedés fejlesztésére, amihez persze el is kéne fogadni a jövő évi költségvetést. A beruházás 90 százaléka megoldható EU-s támogatásból, amire még pályázni kell, és meg is kell nyerni, a részvételről tavasszal dönthet a fővárosi közgyűlés. A beruházás 1,2 milliárd forintba kerülne, így az önrész várhatóan 100-200 millió forint lehet.
László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke kérdésünkre elmondta, hogy a rendszer üzemeltetését kizárólag piaci alapon tudja elképzelni, mert ha EU-s vagy fővárosi alapból finanszíroznák, gazdátlan lenne, és egy éven belül tönkremenne. László János szerint a bérbicikli-rendszer amellett, hogy kiegészítené a tömegközlekedést, hatalmas lökést adna a biciklis kultúra fejlődésének.
A rendszer indulásáról azt mondta, hogy a tervek alapján már készen állna minden 2010 őszére, de várhatóan megvárják inkább a következő tavaszt, a biciklis szezon indulását, jelenleg tehát 2011 tűnik reálisnak.
Egy, a közelmúltban végzett felmérés szerint a budapesti lakosok 40 százaléka nyitott arra, hogy minden nap biciklire üljön, további 20 százalék kerékpározna szabadidejében. Összesen tehát a fővárosiak 60 százaléka az, akik potenciálisan használnák a bérbicikliket.
1. Hirtelen elfogta a vágy, kerékpározni, kerékpározni, ezért felcsatolta a kocsira.
2. Végre talált a Tescóban egy Lamborgihini-kompatibilis bringatartót, kipróbálta.
X. ?
Az autó 30-40 millió, a bringa 600 ezer.
A szóvivő szerint tavaly a 4000 buszsofőrből havi 40-et marasztaltak el, fizetéslevonással szankcionálva a szabálysértést. A legtöbb ilyen eset vezetés közbeni dohányzással, vagy megállóban hagyott utasokkal volt kapcsolatban. Kérdésünkre, hogy mi alapján döntöttek, hiszen nem valószínű, hogy egy megállóban hagyott tanúkat vagy rendőrt hívna, nem kaptunk választ. Szilágyi megjegyzése, miszerint ügyfélszolgálatuk túlterhelt, arra enged következtetni, a panaszos utas nem számíthat ügyének korrekt, kiegyensúlyozott elbírálására.
A BKV szóvivőjének posztunk megjelenése után küldött levele:
Sajnálom, és elnézést kérek azért, mert egy BKV-alkalmazottal kapcsolatban kellemetlen élménye volt. Sajnos az ön által elmondottak éles ellentétben vannak a járművezető által elmondottal - a sofőr álláspontját pedig két tanú is megerősítette. Mivel a BKV nem nyomozóhatóság, így a társaságnak korlátozott lehetőségei vannak az események ennél alaposabb kivizsgálására. Ezért csak azt tudom javasolni, hogy hasonló esetben kutasson fel tanúkat, és tegyen rendőrségi feljelentést. Remélem, hogy a jövőben kellemesebb élményei lesznek a BKV-val kapcsolatban. Kívánok balesetmentes közlekedést és sok sikert a Critical Mass szervezéséhez.
Jövőre befejezi a kerékpárgyártást az Egyesült Államokban a nagyon amerikainak számító Cannondale. A pennsylvaniai központ beszünteti a szénszálas vázak előállítását, ezzel 2009-re az összes – egyébként magas árkategóriába sorolt – típus gyártása Tajvanra költözik.
Bárhol teker éjszaka a kerékpáros, mindenhol biztonságos bicikliút veszi körül, ezt ígéri egy ötletgyáros társaság. Az ambíciózus amerikai tervező csapat, az Altitude elgondolása szerint nem szükséges óriási pénzeket ölni a bringautak kiépítésébe.
2009. április 19-én 15:00-kor startol a tavaszi Critical Mass a Tabánból. A szervezők egy bábfilmen magyarázzák az útvonalat amelynek az első fele kissé kacifántosnak tűnhet - de az Erzsébet híd elfoglalása mindenért kárpótol majd!
Hőőőzöngés, csubakkázás Π Π Π Π Ni Ni Ni Ni -ezés a videón!
A Millenáris megmentésénél már szó volt arról, hogy nem egyszerűen használható biciklipályát kellene csinálni a legendás helyből, hanem kerékpáros központot, ahol összegyűlhetnek a biciklisek, hogy együtt biciklit szereljenek vagy szereltessenek a műhelyben, a gyerekek a biztonságos közlekedést tanulják, majd kávét esetleg mást fogyasszanak.
Hasonló terveket dédelget Roskó Gábor, akinek szerethető, ironikus állatfigurái az Élet és Irodalomból, festményei és szobrai pedig a kiállítótermekből lehetnek ismerősek.
A Ming Cycle kerékpárgyártó cég nem vacakol a hamisítókkal. A tajvani vállalkozás két éve vette meg a 80-as évek közepén tervezett Strida nevű összecsukható bringa gyártási jogait.
Múlt héten beszámoltunk róla, hogy egy buszvezető több száz méteren át életveszélyesen előzött egy kocsisort, kis híján elütötte a szabályosan haladó újságírónkat, e sorok szerzőjét, majd mikor az újságíró, azaz én egy közeli megállóban lefotóztam a buszt és a rendszámát, megütött és kilökött a szemközti sávba.
Kísérletképpen, hogy lássuk, hogyan védi a BKV a jogot, levelet írtunk az esetről a közlekedési vállalatnak.
A társaság példásan gyorsan válaszolt, megállapítva: a megvert és szemből majdnem elütött kerékpáros hazudott.
A nagy érdeklődére való tekintettel leközlünk egy teljes, vágatlan változatot az Erzsébet hídi kalandtúra folytatásaként.
Félpályás útlezárás a Bem rakparti bringaúton from dw1 on Vimeo.
Az Orange County Choppers baromi drágán gyártja az egyedi motorjait. Sokaknak nem telik a kimunkált chopperekre, biciklis formátumban jóval olcsóbban fabrikálhatnak magának valami hasonlót.
Egy párizsi bőripari vállalkozó gondolt egyet, és megcsinálta a mestermunkáját. Bőrbe vont egy biciklit.
Mostanában örülök, ha reggel az Újpest határában felállított digitális sebességmérőn fel tudom küzdeni magam 30 fölé. Északról állandóan ellenszél fúj.
Rovataink a Facebookon