Lenyomná a Starbucksot egy kínai kávézólánc
2500 üzletet tervez nyitni a Luckin nevű kínai kávézó startup, ezzel átvennék a piacvezető szerepet Kínában a Starbuckstól. A Luckin hivatalosan tavaly indult el, és szédítő sebességgel terjeszkedik. Kiszállítással, technológiai újításokkal és hatalmas kedvezményekkel csábítanák át magukhoz a kávézni vágyó kínaiakat.
Jang Fej (Yang Fei) a Luckin marketing igazgatója elmondta, hogy jelenleg a nagy léptékű terjeszkedésre koncentrálnak, és a profit még nem szempont. Céljuk, hogy a 2019 végére legalább 4500 üzletük legyen, amivel lenyomnák a kínai piacot jelenleg 3600 üzlettel uraló Starbucksot. Az amerikai kávézóláncnak közel húsz évre volt szüksége ahhoz, amit kínai riválisa most egy év leforgása alatt valósítana meg.
Az agresszív terjeszkedés azonban nem olcsó móka, a tavalyi év folyamán 33 milliárd forintnyi jüan veszteséget könyvelt el a kínai startup, bár, Jang Fej elmondása szerint, kalkuláltak ezzel a veszteséggel. A 200 millió dollár tőkével alapított startupot szingapúri és kínai befektetők támogatják, és jelenleg több mint 2,2 milliárd dollárra becsülik az értékét.
Aki mondjuk nem a multiknál kávézik, az a vizet is maga gyártja a kávéhoz. Amúgy napi három kávé tisztán tartja az artériákat. További kávés kontent az Indexről:
- török kávé sarki fény alatt,
- kávépörkölés, mint álommeló,
- golyóálló kávé, a Szilícium-völgy legális drogja,
- csapolt kávé.
És ami még nagyon fontos: azért cukrozzuk a kávét, mert egy keserű szar.
( Reuters )