Kigurult az első emeletes Stadler-vonat Dunakeszin
Sínen az első emeletes vonat Dunakeszinél, a képet olvasónk, Kis Balázs küldte be. Az áramszedők nélküli villamos motorvonatot egy M43-as dízelmozdony húzza az első próbaútján:
A MÁV összesen 19 darab emeletes motorvonatot rendelt a svájci Stadlertől, darabját öt és fél milliárd forintért. A jelenlegi 200 fős, egyszintes Stadler Flirt-ökhöz képest 600 hely lesz az új vonatokon, melyekkel a forgalmas elővárosi vonalakat, majd a balatoni vonalat szeretnék tehermentesíteni.
Az első 11 darab emeletes vonat a Szolnok-Cegléd és Vác vasútvonalon kezd 2020 január 31-től. A vonatokat három helyszínen gyártják, és Dunakesziben rakják teljesen össze. A svájci Stadler minszki gyárában készülnek a motorvonatok két végén elhelyezkedő motorkocsik kompletten, valamint a betétkocsik kocsiszekrényei, erről készült videónk itt látható:
A Stadler szolnoki gyárában készülnek a betétkocsik forgóvázai (ami lényegében a teljes alvázat jelenti a kerekekkel), végül a dunakeszi üzemben szerelik össze a betétkocsik minszki szekrényeit a szolnoki forgóvázakkal, és innen gördül ki a komplett szerelvény az összeszerelt betétkocsikhoz csatlakozó motorvonatokkal. (Ez a felállás várhatóan változni fog, mert a kormány azt tervezi, hogy eladja a magyar gyárat az orosz Transzmasholdingnak.)