Könnyen érthető cikk a koronavírusról
Mi ez?
Az úgynevezett könnyen érthető kommunikáció (KÉK) egy olyan technika, aminek legalább olyan jelentősége van az értelmi fogyatékossággal élő emberek életében, mint a rámpának a mozgássérültek, a Braille-írásnak a látássérültek vagy a jelnyelvnek a hallássérültek számára.
A könnyen érthető szövegek nemcsak az értelmi fogyatékossággal élő embereknek, hanem szélesebb társadalmi réteg számára is segítséget nyújthatnak. Ezért is fontos, hogy ahogy erősödik a koronavírus-járvány Magyarországon, elkészüljenek a könnyen érthető ajánlások is. Ez is egy ilyen cikk. Bővebben a KÉK-ről (PDF).
2020. május 29.
Könnyen érthető cikk a koronavírusról
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Bővebben a koronavírusról
ezen a linken
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/
olvashatsz.
Jelenleg Magyarországon
3841 koronavírusos emberről tudunk.
Már 517 ember halt bele a koronavírusba
és már 2024
ember gyógyult meg
a fertőzésből.
Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Friss hírek
Mától
a fővárosi cukrászdákban,
éttermekben,
vendéglátóhelyeken
a benti,
zárt részben is
leülhetnek az emberek.
Fontos,
hogy ilyenkor is tartani kell
a másfél méter távolságot egymástól.
Megnyílhatnak a stadionok,
uszodák,
szabadtéri színpadok,
szabadtéri mozik,
és a cirkuszsátrak is.
A nézőtéren a nézők
egymás közt három széket
ki kell hagyjanak.
Így biztosítják
a másfél méter távolságot az emberek között.
A mostani hétvége
három napos lesz.
Sokan szeretnének elmenni
kirándulni,
sétálni,
étterembe.
Ezekre a helyekre már
el lehet menni.
Mielőtt elindulsz,
mindenképpen tájékozódj!
Sok hely még nem nyitott ki.
Azt is érdemes megnézni,
hogy mennyire vannak sokan
például abban az étteremben,
ahova menni szeretnél.
Ha nagyon sokan vannak,
érdemes inkább másik éttermet választani.
Megnyitott a Fővárosi Állatkert
Megnyitott a Fővárosi Állatkert is.
Csak a szabadtéren lévő állatokat
lehet megnézni,
a kiállítások,
állatházak,
beltéri bemutatóhelyek zárva vannak.
Az olyan programokat sem tartják meg,
ami miatt egyszerre sok látogató
egy helyre gyűlne össze.
Ilyen például a látványetetés
vagy az állatbemutatók.
Eddig naponta 2500 embert engedtek be az állatkertbe.
Ezt a nagy érdeklődés miatt
tegnap 4000 főre emelték.
Jegyet vásárolni
csak előre lehet
a www.jegymester.hu oldalon.
Így tudják figyelni,
hogy az adott napon
hány ember szeretne bemenni az állatkertbe.
Az állatkertben is be kell tartani a szabályokat.
Nem kötelező maszkot viselni,
de az állatkert vezetősége azt ajánlja,
hogy aki teheti,
inkább viseljen maszkot.
Fontos még,
hogy az állatokat most semmivel sem szabad etetni.
A bentlakásos intézetekről
Fontosnak tartjuk,
hogy beszéljünk a bentlakásos intézményekben élő
emberek helyzetéről.
Magyarország egész területén enyhítettek
a kijárási korlátozásokon.
Az intézményben élő
értelmi fogyatékossággal élő emberek azonban
még mindig nem hagyhatják el
az intézmény területét.
A családtagok nem tudják látogatni őket.
Ha hazamennek,
nem mehetnek vissza az intézménybe.
Mindenkit megviselt a bezártság.
A családtagok hiánya.
Fontos, hogy ők is
kimozdulhassanak végre.
Találkozhassanak a szeretteikkel,
elmehessenek sétálni,
fagyizni.
A szabályok betartásával
számukra is lehet
biztonságos környezetet teremteni ehhez.
Határátkelőhelyek
Egyre több ország nyitja meg a határait.
Csehország,
Szlovákia,
és Magyarország állampolgárai
szabadon mozoghatnak az országok közt.
Ez azért fontos,
mert sokan vannak,
akik például
Magyarországon élnek,
de Szlovákiában dolgoznak.
Ezekben az országokban
most 48 órát
azaz két napot lehet tartózkodni
a külföldieknek,
Aki többet van ott,
annak két hétig
otthon kell utána maradnia
hatósági házi karanténban.
Ne feledd,
hogy Magyarországon továbbra is
veszélyhelyzet van.
A kormány hamarosan újratárgyalja,
hogy meddig tartson Magyarországon
a veszélyhelyzet.
Ahhoz,
hogy kevesebb legyen az új beteg,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat.
Viselj maszkot!
Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
Moss kezet!
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat: