A Ferrari biztosan előrébb segítteti a németet, amit közvetlenül a finn mögött lesz.
Már tegnap felröppent, hogy a Toro Rossónak (és a Red Bullnak) elege lett a spanyolból, olyannyira, hogy azonnali hatállyal felbontanák a szerződését. Ez már alapból érdekes, az viszont még inkább, hogy állítólag a Hungaroringen már a Renault-nál vezetett volna, de Helmut Marko gyorsan cáfolta, és megerősítette, hogy Sainz marad náluk, nincs dráma.
*Magnussen még nem volt kerékcserén.
Ő 32 körös szuperlágyakat dobott le, lágyakon fejezi be. A 10. helyre jött vissza, a két Force India mögé.
A Finn Vettel mögé 5 másodperccel ér vissza, szuperlágyakat kapott, vagyis papíron gyorsabb lesz a németnél.
Ez erősen megkérdőjelezi a szuperlágy elnevezést, már rég el kellett volna kopnia ezeknek a gumiknak.
Sainz kiütéséért, 9 pontnál jár. 12 után eltiltják egy futamra, de 12 hónap után elévülnek az adott futamon megszerezett pontok, úgyhogy lehet, hogy soha nem éri be a 12-t az orosz.
Aztán mondjuk a top 10 sorrendjét.
Nem tudja a finn, hogy mi az, csak azt érzi, hogy valami mozog.
De még nem volt kerékcserén az ausztrál, ne feledjük.
Ez rossz hír Bottasnak, aki a kerékcseréje után jó eséllyel Vettel mögé, az ötödik helyre jöhet mjad vissza.
Szuperlágyról vált lágyra, muszáj volt hívni Räikkönen után. Az első helyre jön vissza, Bottas előzékeny volt, neki még úgyis lesz kerékcseréje, nem állt bele felesleges harcba.
Előtte Pérez is kapott a Force Indiával. A finn kerékcseréje nagyon gyors, lágyakon fejezi be ő is a futamot, miután Vettel elé, a harmadik helyre jött vissza. 5 másodperc van most köztük.
Eddig jól alakul a finn taktikája.
A finn 16 másodperces előnnyel megy a Ferrari előtt, használt lágyakon tudja a Ferrari tempóját. Egy gyors kerékcserével és gyorsabb gumikkal még jól is járhat a végére.
A Ferrari biztosan előrébb segítteti a németet, amit közvetlenül a finn mögött lesz.
1:32.190-es kört ment, minimálisan, de gyorsabb Vettelnél használt szuperlágyakon.
Hamarosan meg is előzheti, megszerezve a 8. helyen. Ocon cserélt kereket, ezért léptek előrébb mindketten.
A friss gumikon. Eddig Hamilton javított körről körre a legjobb időn.
Ezen múlt a dobogós helye.
Reagálni kellett Vettel lépésére, egyértelmű volt. Mondják is neki a rádióban, hogy Vettellel van versenyben, ne csodálkozzon. Lassú a kerékcsere, a holland lágy gumikon csak Vettel mögé ért vissza.
Simán előzte Massát, a következő áldozat Vandoorne lehet majd.
Az élmezőnyből, kiveszik Verstappen mögül, megpróbálnak alávágni a Red Bullnak. Lágy gumikat kapott, ezekkel megy majd a végéig.
Massától venné el a 10. helyet.
Nincs elég hely, hogy a Ferrari-pilóta előzni tudjon, még mindig csak a negyedik helyen Vettel.
A hetes kanyarban találkozott pár cseppel.
Kezd elúszni az esély, hogy beleszóljon Vettel a futamgyőzelembe.
A Max-Seb-csatáról:
Elmaradt 1 másodpercre Verstappen mögött, de ami rosszabb, hogy Bottas beérte.
Nem volt veszélyes manőver, elég szubjektív, hogyan ítélik meg majd ezt a versenybírák. A helikopteres kamerából úgy tűnt, a holland nem csinált rosszat.
Oda-vissza vezették le egymást a pályáról. Remek verseny. 50-50.
A holland iszonyúan kemény volt, belső kamerából láttuk csak, nem látszott rendesen, mennyire ment le a pályáról. Egy pillanatra úgy tűnt, Vettel megcsinálja, de Verstappen visszavette a helyét.