Az utolsó helyre áll vissza az orosz, Stroll van előtte, aki valahogy visszacsúszott a két Haas mögé.
Nem szabad a 10 mp-es stop-and-go alatt a kocsihoz nyúlni, ezt szeghette meg a Williams.
Korán váltott a brit, hogy Ocon Force Indiája és Fernando Alonso McLarenje között a hetedik helyen térjen vissza. Mit reagál erre a Ferrari és a Red Bull?
Verstappen már Leclerc 13. helyét támadja.
1 másodperc a két pilóta között, de az itt elég sok, nem sok helyen lehet előzni.
Bal első defekt, nagyon sokáig tartott, mire visszaért vele a boxba, lehet, hogy pont a célegyenesben kapta el kicsit a falat. A friss szuperlágyak mellé kapott egy új első szárnyat is.
Verstappen közben már Hartley-t is megelőzte, elég gyorsan feljött a tizennegyedik helyig.
Az utolsó helyre áll vissza az orosz, Stroll van előtte, aki valahogy visszacsúszott a két Haas mögé.
A kanadai látta, hogy mi jön, de nem tudott mit tenni, tudta, hogy gyorsabb nála a Red Bull, nem keménykedett. Már tizenhatodik a holland.
10 másodperces stop-and-go büntetést kap, vagyis külön a büntetésért be kell mennie és meg kell állnia.
Tiszta előzés, de még így is csak a 17. helyen Verstappen a Red Bullban.
Ez az a pálya, ahogy kockázat nélkül egy vonatban lehet tartani a mezőnyt, ezzel kiküszöbölve, hogy valaki egy korai kerékcserével az üres területen gyorsabb köröket nyerve feljöjjön. Ha nem hagy üres területeket a friss gumin gyorsabb pilótáknak, nem lesz értelme a korai kerékcserének.
1,5 másodperc már az előnye, Hamilton is lemaradt Vettel mögött, nincs nagy izgalom az első hármasban.
Neki gyors boxkiállással indul a futam. Illetve mégsem, nem vesztette el a szárnyat, csak sérült, így nem jött ki a boxba, megvárják vele a tervezett kerékcserét.
A két Haast előzte meg a holland.
Az első hat sorrendjében nincs változás a pálya elején, Ricciardo, Vettel, Hamilton, Räikkönen, Bottas és Ocon.
Nem voltak fent a kerekek az orosz pilóta Williamsén a 3 perces jelzésnél, emiatt vizsgálják. Nem az összes hiányzott, egy kerék volt fent rosszul, levették, aztán nem tudták időben visszarakni.
A top 10 az időmérőn használt hiperlágyon, Szirotkin és Hartley új huperlágyon, a többiek ultralágyon. Egy pillanatra szuperlágyat írt a rendszer Vandoorne mellé, de javították. Egy kiállás várható, meglátjuk, ki taktikázott jól.
Itt egy biztonsági őr került épp összetűzésbe az egyik tévéstáb operatőrével.
260,286 km a versenytáv.
2018 végig van szerződése a Ferrarinál, a Toyotával tárgyalhat a ralis folytatásról.
Két éve is Monacóban volt a leggyorsabb, de akkor csak a második helyen ért célba. Eddigi hat futamgyőzelmét mindig úgy szerezte az F1-ben, hogy a top 3-on kívülről indult, ha ma nyerne, amire jó esélye van azért, megtörné végre ezt az átkot.
A hiperlágyon kezdők 14 kör után szuperlágyra válthatnak, és ezzel már a célig is mehetnek a gumiszállító számításai szerint. Ez a leggyorsabb variáció, ettől picit lassabb az ultralágyas kezdés, majd 25 kör után a szuperlágyra váltás.
A váltója után a kinetikusenergia-visszanyerőt is cserélni kellett a Red Bullban, ráadásul már másodszor a hétvégén, és mivel ez már a harmadik egység neki ebből az elemből a szezonban, a váltócsere miatti 5 hely mellé még 10-et kapott. Ez persze neki semmit sem változtat, hiszen alapból a rajtrács végéről indulhatott volna csak a szombati baleset miatt kihagyott időmérő után.
A Mercedes és a Red Bull gyanakodott arra, hogy a Ferrari esetleg egy szenzor kijátszásával a megengedett 120 kW-os maximális teljesítménynél többet adat le az energiatárolóból, de az FIA addig faggatta az olasz csapatot Bakutól kezdve, amíg az minden kérdésre megfelelő és kielégítő választ adott.
Igazi déjà vu 2016-tal – Max Verstappen az uszodai sikánban rontva falba ment szombaton, Daniel Ricciardo nyerte az időmérőt, vasárnapra pedig eleredt az eső. Most azért annyi nem esett, mint két éve, amint elállt, fel is száradt a pálya.