Sőt, Hamilton kétszer meg is támadta a németet, de nem volt elég helye az előzésre. A három versenyző 1,5 másodpercen belül.
Közepeseket kapott a 13. helyre visszatérő ausztrál. Ezzel együtt nézzük is a tíz pontszerzőt: Leclerc, Vettel, Hamilton, Bottas, Verstappen, Hülkenberg, Räikkönen, Norris, Gasly és Pérez.
Hamilton azonnal ott is volt a nyakán, de nem volt akkora hiba a némettől, hogy pozíciót veszítsen miatta. Egy újabb kör után újra 1,5 másodperc Vettel előnye, pillanatnyi zavar volt tehát csak.
Röviddel azután, hogy Hamilton közölte a csapattal a rádióban, kicsit bajban van, már ami az autót illeti. Leclerc, Vettel, Hamilton most a három dobogós. Hamilton szerint a hátsó kerekei teljesen elkoptak, ami valóban nagy gond lehet, hiszen még van 33 kör. Vettel egyébként eggyel keményebb gumin előzte meg Hamiltont.
Tíz helyet nyert a rajthoz képest a német, nagyon jó futama van, messze ő javított a legtöbbet eddig a versenyen. Most csapattársa, a még kerékcsere nélkül haladó Ricciardo mögött jön, tehát lassan még egy helyet nyer majd, de Hülkenberg jó eséllyel kétkiállásos taktikán van, Ricciardo pedig egy kerékcserét tervez, úgyhogy nem a pillanatnyi sorrend a döntő.
Az utolsó kanyart vette túl nagy ívben, ezzel felhozta magára Vettelt, aki gyorsan 1,5 másodpercen belül kerül hozzá.
A francia az első kieső a futamon. Kvjat – akit korábban Giovinazzi meglökött egy kanyarban – túl gyorsan ment a boxutcában, ezért kapott 5 másodperces büntetést. Ha még megy kerékcserére, ott kell letöltenie, ha nem, akkor a végső idejéhez adják hozzá a büntetést. Giovinazzi és Kvjat koccanását versenybalesetnek minősítették, úgyhogy az olasz megússza büntetés nélkül.
Hamilton, majd Vettel is megelőzte a Renault-t, Bottas lesz a következő a sorban, már ha az ausztrál nem megy ki előbb kerékcserére majd. Giovinazzi megtette ezt ebben a körben, úgyhogy már tényleg csak az éppen negyedik helyen autózó Ricciardóra várunk.
Hamilton és Bottas közé ér vissza a Ferrari, a Mercedes tehát jól taktikázott a gumicserével. Ricciardo még maradt kint a pályán, a vezető helyét viszont elvesztette, Leclerc már a kerékcserével együtt is meg tudta előzni a Renault-t. Az ausztrál mellett a Kvjat meglökése miatt vizsgált Giovinazzi nem volt még kerékcserén, ha ők is kimennek, mondjuk a top 10 sorrendjét újra.
A boxkiálláson elvesztett helyet vette vissza.
Vettelnek még várnia kell az öreg lágy gumin. Leclerc közepes, Hamilton lágy gumikon folytatja, nem változott közöttük a sorrend – a páros Vettel és Ricciardo mögé ért vissza.
Az orosz a kerékcserék miatt került a top 10-be, de nem sokáig bírta ott, Giovinazzi egy kis érintéssel megpörgette. Megvolt közben a kerékcsere Bottasnak is, aki csak Verstappen mögé ért vissza, bukott tehát egy helyet a Mercedes versenyzője a kiállással.
Közepes gumikon folytatja. Közben hátrébb nagy a csata Gasly és Albon között a 15-16. helyen, Gasly az előbb csak egy pillanatra előzött, aztán később már meg is tudta tartani a helyét a Toro Rossóval szemben.
A Toro Rossónál gyorsabban dolgoztak, így a francia elé került Alex Albon. Gaslynál az egyik hátsó kerék jött le nehezen. Mindketten a hétvége szempontjából leglágyabb keveréken folytatják egyébként.
Magnussennel csatázik a 10. helyért, Gasly mögött pedig Alex Albon figyel a Toro Rossóban, hogy ha valaki ront, akkor lecsaphasson a hibára.
1,2 másodperc alá csökkenti a hátrányát, méghozzá stratégiai megfontolásból, hiszen nemsokára jönnek a kerékcserék, és ha minimális köztük a különbség, akkor egy jól időzített boxkiállással akár a Ferrari elé is kerülhet a címvédő.
Leclerc, Vettel, Hamilton, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Räikkönen, Hülkenberg, Pérez és Magnussen jelenleg a pontszerzők. Még egyikük sem volt kerékcserén – a hátsó hármas, Stroll, Grosjean és Sainz voltak még csak kint –, amiből a Pirelli számításai szerint egy elég lesz az optimális stratégia szerint.
A külső íven ment el a szélárnyékban óriási lendületet véve. Vettel azonnal visszatámad, de nincs elég helye, visszaveszi első helyét az élről induló monacói, remek manőver volt.
A négyszeres világbajnoknak védekeznie kell a 21 éves csapattársával szemben. Az első kanyarban próbálkozott a monacói, de még nem volt elég hely, viszont már csak 5-6 tizedmásodperc kettejük között a különbség, és ugye 3 DRS-zóna van a pályán.
1:36,383-as volt a legutóbbi köre, már 1 másodpercen belül a csapattárs Sebastian Vettel mögött. A Ferrari azt mondta előre, nem lesz csapatutasítás, ha ez tényleg így van, rövidesen komoly csatát láthatunk közöttük.
Carlos Sainz kapott közben defektet, pontszerző helyről esett hátra a spanyol, és mivel mennie kell kerékcserére, a mezőny végére jöhet majd vissza.
Micsoda izgalmakkal indul a futam, Bottas ront a kör elején, és így nem csak Leclerc, de Hamilton is elment mellette. Két Ferrari, majd két Mercedes most az élen a sorrend.
Előzött közben Vettel is, csapattársát lenyomva vezeti a futamot. Hamilton mellé közben Max Verstappen is benézett a pálya közepéhez érve, de az angol visszaverte a támadást. Vettel, Bottas, Leclerc, Hamilton, Verstappen a sorrend az első ötben.
Ausztráliában is jobban kapta el a finn a rajtot, mint csapattársa, most is előzött.
A mezőny már elindult a felvezetőkörre.
Főleg a széllökések okozhatnak gondot, de maga a szél is annyira erős, amit ritkán tapasztalnak a pilóták verseny közben. Annyira erős, hogy még a pálya fölött átrepülő repülő sem egyenesen a célegyenes fölött ment, hanem kicsit ferdén, mert arra is hatással volt.
A pálya második felén erősebb a szél, ott akár vezetési hibát is okozhat egy-egy nagyobb lökés.
Az FIA kiegészítő rajtlámpákat szerelt a célegyenesbe, hogy ezzel is segítse a rajtnál a pilótákat, miután Ausztráliában kiderült, nem mindenki lát ki előre elég jól a sokkal nagyobbra módosított hátsó szárnyak miatt. Az egyik ilyen az Ausztráliában az utolsó sorból induló George Russell volt, aki csak a főépület üvegében visszatükröződve látta kialudni a rajtlámpát, így tudott elindulni.
Egy plusz oszlopra került két kisebb lámpa, hogy hátrébb is lássák, de talán ez elég lesz az utolsó pár sornak.
Romain Grosjean kapta, amiért feltartotta az időmérő első harmadában Lando Norrist. A francia három hellyel került hátrébb a rajtra, amivel így néz ki a rajtsorrend:
A Forma-1 történetében 107 futamgyőztes volt már, de az elmúlt 5 évben csak 7 különböző pilóta tudott futamot nyerni. A pole-ból induló monacói pilóta most ezt a kört bővítheti, és ha sikerül nyernie, egyrészt a Forma-1 történetének harmadik (Max Verstappen és Sebastian Vettel mögött), a Ferrari csapaton belül pedig a legfiatalabb futamgyőztes lesz.