Az utolsó körben akarja elvinni a leggyorsabb körért járó pluszpontot. Az előnye majdnem egy perc volt Carlos Sainz McLarenje előtt, úgyhogy nem vesztettek semmit ezzel a kockáztatással. Lágy gumit kapott, nyilván a pluszpont a cél.
Komolyabb kavarodás nélkül lemegy a rajt, szépen befért mindenki az első kanyarban egymás mellé. Leclerc és Verstappen csatája volt egyedül nagyobb, de maradtak a rajt utáni sorrendben.
Elindultak a felvezetőkörre a pilóták. 55 fokos az aszfalt, 26 fokos a levegő, a szél pedig csökkent szombathoz képest.
Közepesről és lágyról kezdve is keményre váltana a Pirelli a csapatok helyében, a közepes keveréket ideális esetben 22-27, a lágyat már 14-16 kör után le lehet cserélni. Felveti ugyan a lágy-közepes-közepes kétkiállásos taktikát is a gumigyártó, de erre kicsi a valószínűség.
🍩 Strategy 🔮.#Fit4F1 🏎 #FrenchGP 🇫🇷 #Pirelli pic.twitter.com/fyYMmdj0P5
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 23, 2019
Ráadásul már a rajtrácson. Nem tudni egyelőre, mi lehetett a hiba oka.
Patch of something on Daniel’s grid spot... *Unhappy face*#RSspirit #FrenchGP #RACEday pic.twitter.com/MQcALTpyNR
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) June 23, 2019
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto árulta el, hogy olajszivárgást találtak Sebastian Vettel kocsijában, ugyanakkor megerősítette, hogy a szivárgásnak nem volt köze Vettel gyenge teljesítményéhez az időmérő végén, önerőből lett csak hetedik a német.
Csak miattuk változott a rajtsorrend, ami így fest végleges formában: