Ő az első kieső. Romain Grosjean a másik Haasszal az utolsó helyen megy, majdnem 1 percre lemaradva Robert Kubica mögött. Ez nem az amerikai csapat futama lesz.
A második Haast is betolják a garázsba, ennyi volt.
A két Mercedes egymással küzd, mögöttük pedig Leclerc, Verstappen, Vettel és Gasly csatázik. Pierre Gasly két próbálkozásból megelőzi Vettelt, a német elsőre még visszatámadott, másodikra viszont már Gasly maradt elöl, hatalmas küzdelem volt ez is. A francia az ötödik helyet szerezte meg.
Hamilton továbbra sem hagyja élni csapattársát, alig választja el valami a két Mercedest az élen. Mögöttük Leclerc, Verstappen, Vettel, Gasly, Norris, Ricciardo, Hülkenberg és Albon a sorrend a pontszerző helyeken. De lehet, hogy nem sokáig, Verstappen elkezdte támadni Leclerc-t, és így Vettel is felért rájuk, akit pedig Gasly követ szorosan.
Ő az első kieső. Romain Grosjean a másik Haasszal az utolsó helyen megy, majdnem 1 percre lemaradva Robert Kubica mögött. Ez nem az amerikai csapat futama lesz.
Bottas, Hamilton és a két Red Bull közepes keveréken, a többiek lágyon a top 10-ben, vagyis a kerékcseréknél elkezd majd kavarodni a sorrend. A Ferrari arra számít, hogy a lágyakon is sokáig lehet majd húzni a hidegben, kiderül, igazuk van-e. Az viszont lényeges, hogy Verstappen a lassabb gumin is tartja Leclerc tempóját, folyamatosan 1 másodperc alatt a különbség köztük most.
Valószínűleg Bottas és Hamilton csatája miatt, ha nem egymással lennének elfoglalva az élen a Mercedes versenyzői, már leszakították volna a mezőnyt. Így viszont, ha valamelyikük nagyobbat hibázna, egyből veszélyben lennének az üldöző Ferrari, Red Bull páros miatt is.
A futam nagy részét eddig Hamilton belső kamerájából láttuk, hogy testközelből érezzük, mekkora csata megy közöttük. Hamilton a 4. kör közepén megelőzte Bottast, de a finn azonnal visszatámadt a nyitható hátsó szárnynak köszönhetően, és visszavette a vezetést pár méter után. Óriási és rettentő élvezetes csatát vív egyelőre a két Mercedes.
Ebből arra következtethetünk, hogy a két Haas egymással koccant, és az ismétlés megerősíti, hogy ez is történt, a kerekek értek össze. Grosjean után Magnussen is ment a boxba, kemény gumikat kaptak. Mindkét autón hátsó defekt volt egyébként.
Hátrébb van csata, Lando Norris előzte meg Daniel Ricciardót a 7. helyért. Ricciardo tegnap még arról beszélt, hogy lerajtolná a lassú Sebastian Vettelt, de ez nem jött össze neki. Hamilton folyamatos nyomás alatt tartja csapattársát, egyetlen apró hiba elég neki ahhoz, hogy lecsapjon.
Minden sima volt a rajtnál, nem történt baleset. Justin Whiting, a márciusban meghalt versenyigazgató, Charlie Whiting fia indította a futamot, szép gesztus ez is.
Nem volt gond, a szerelők rohannak nagy tempóban vissza a garázsba.
Az újabb újraaszfaltozás után a tavalyihoz képest változtak a körülmények, ez is bezavarhat a pilótáknak. No meg a 18 fokos levegő és a 24 fokos aszfalt is, ami még angol mércén sem mondható nyári időnek.
Egész hétvégén James Bond-osra vette a figurát a Red Bull az 1007. nagydíj, az Aston Martin, no meg az Aston Martin Valkyrie bemutatója miatt. Az akció részeként Max Verstappen és Pierra Gasly szmoking-tűzállót kaptak.
Természetesen maga James Bond, vagyis Daniel Craig is benézett hozzájuk.
Mr Bond, we've been expecting you... 👀 Welcoming @007 to the #BritishGP 🇬🇧 #F1007 pic.twitter.com/HxiwcG03sw
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) July 14, 2019
Nagy a kapkodás a Red Bullnál, leszedték Verstappen kocsijának a hátsó részét, beleértve a teljes hátsó szárnyat. Christian Horner csapatfőnök elmondta, hogy FIA-engedéllyel módosítottak a szárnyon, a munkákkal időben végeztek egyébként.
Amennyiben most is szándékosan kezdik lágy gumiról a futamot, érzésük szerint ugyanis a lágy gumik tovább bírják majd, mint a Pirelli számítása mondja. Ausztriában Charles Leclerc az élről indulva az utolsó körben vesztette el az első helyét, most viszont nincsenek ilyen kedvező helyzetben, Leclerc a harmadik, Sebastian Vettel pedig a hatodik helyről indul, vagyis plusz kockázatot kell vállalnia a Ferrarinak.
A Pirelli egyébként úgy számol, hogy mindenkinek legalább két kiállás kell majd, a lágy-lágy, kemény a leggyorsabb, két 13 körös lágy-szakasz után, és ennél alig lassabb a közepes (15), lágy (13), kemény (24) körös taktika.
Azok után, hogy a legutóbbi futamon, az Osztrák Nagydíjon csak 2 pilóta kezdett onnan, ahol az időmérőn zárt, elég nagy váltás ez. Valtteri Bottasé a pole, mellőle a 6 ezredmásodperccel kikapó Lewis Hamilton rajtol majd.
Lewis Hamilton vitte el eredetileg egy, végül két körre az 50 éve csapatfőnökként dolgozó Sir Frank Williamset a silverstone-i pályán. Fantasztikus pillanatok a videóban: