Lágyról közepesre váltást látnak a gumigyártónál a leggyorsabb taktikának a futamra, a kerékcserét a 24-30. körök környékére időzítve. A második leggyorsabb a közepesről keményre váltás a 30-35. körök környékén, de lehet lágyról egyből keményre is váltani a 22-28. körök környékén.
Az egész mezőnyben öten rajtolnak csak közepestől eltérő gumin, Norris, Sainz, Grosjean és Räikkönen (7-10.) lágy, az utolsó Ricciardo pedig kemény szetten kezd.
How many pits to the finish line? #HungarianGP 🇭🇺 #Fit4F1 pic.twitter.com/X5lo4uzI0B
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 4, 2019
Erről a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff beszélt a Reuters hírügynökségnek. A 22 futamra bővüléshez a csapatok egyhangú szavazata kellett, ugyanakkor a plusz egy futammal nem nő a szezonra büntetés nélkül engedélyezett három motor száma, vagyis egy motornak a háromból minimum nyolc versenyhétvégét kell majd kibírnia.
Az új helyszínek között jön majd az év elején Vietnám, (várhatóan) a tavasz végén Hollandia, Németország viszont távozhat a helyszínek közül. Részletek itt.
4-5. helyen Leclerc és Vettel, leginkább akkor lehet esélyük, ha az első három kocsival történik valami, vagy ha lecsap egy zápor, utóbbira nincs nagy sansz. Leclerc-nek nagyon kellene egy jó helyezés, legutóbb, Hockenheimben kicsúszott. Vettel ott második lett, a bajnokságban nagyon le van maradva Hamiltontól, motivációt kell találnia.
A szombati időmérő elején verte oda a Ferrarit a célegyenesre ráfordító 14-es kanyarban, a kocsi hátulja kapta el a gumifalat, ami után a szárny mellett a Ferrari hátsó részén szinte minden károsodott. A csapat órákkal a rajt előtt még dolgozott kicsit a megtört alkatrészeken, amiket nem lehetett kicserélni, nehogy a futam közben legyen valami nagyobb baj a negyedik helyről induló monacói autójával.
Charles Leclerc "touched the barrier" at Turn 14 😬
— Formula 1 (@F1) August 3, 2019
But he still finished P4 in qualifying, ahead of team mate Vettel#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/BymhoMxoIw
Már az első kanyarban lecsaphatnak Verstappenre. Ha legalább az egyik meg tudja előzni a hollandot az első körben, favorittá válik a győzelemre. Bottasnak kell kockáztatnia, Hamilton bő 40 ponttal vezeti előtte a világbajnokságot.
Szenzációs kört futott a Red Bull-Honda versenyzője, egész nagy előnnyel verte a Mercedeseket. Optimistán készülhet a rajtra, ha ezúttal nem szúrja el, mint Ausztriában és Németországban, győzhet. Mondjuk az említett két helyen úgy is nyert, hogy pocsékul indult.
A csalódást keltő, 18. rajthelyet hozó időmérő után motor cseréltek Daniel Ricciardo Renault-jában, így az ausztrál pilóta az utolsó helyről rajtolhat majd. Rajta kívül Antonio Giovinazzi kapott még büntetést, három rajthellyel került hátrébb az Alfa Romeo pilótája, amiért az időmérőn feltartotta Lance Strollt.
A végleges rajtsorrend: