Épphogy 1 másodperc fölött volt a hátránya legutóbb, a kerékcsere döntheti el a futamot. A Red Bull ebben kiváló, az utóbbi két futamon kétszer döntötték meg a leggyorsabb kerékcsere világcsúcsát.
Erről a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff beszélt a Reuters hírügynökségnek. A 22 futamra bővüléshez a csapatok egyhangú szavazata kellett, ugyanakkor a plusz egy futammal nem nő a szezonra büntetés nélkül engedélyezett három motor száma, vagyis egy motornak a háromból minimum nyolc versenyhétvégét kell majd kibírnia.
Az új helyszínek között jön majd az év elején Vietnám, (várhatóan) a tavasz végén Hollandia, Németország viszont távozhat a helyszínek közül. Részletek itt.
A 38. kör legvégén hibázott egy kisebbet Verstappen, amivel felhúzta magára Hamiltont, aki a célegyenesben Daniel Ricciardo lekörözése közben kezdte meg a támadást. A pálya közepére került csak olyan helyzetbe, hogy lenyomja Verstappent, de végül kicsit lecsúszott a pályáról a 4-es kanyarban, és visszaadta helyét a hollandnak. Ugyanott szélesítette ki a pályát, ahol a két Toro Rosso harca is eldőlt korábban.
Körök óta nagy lekörözésekben van a holland és mögötte Lewis Hamilton is. Ez Verstappennek segít, Hamilton nem tud igazán támadni most így.
A tizedik most a finn, és a nyolcadik Hülkenberg még nem volt kerékcserén előtte.
Fél másodpercre jön Verstappen mögött, ha tartja a tempókülönbséget, a célegyenesben simán lenyomhatja a Red Bullt. Irtózatos a sebességkülönbség a kemény keveréken a Mercedes és a Red Bull között.
A friss gumikon futott első körrel 2 másodpercet hozott Verstappenen, amivel újra az angolé a leggyorsabb kör, elsőként ment 1:20 alá a mai futamon. Nem lassít, és már 2 másodperc sincs közöttük.
1:20,928-a futott a holland, ami rettentő gyors a mezőnyhöz képest. Hamilton kemény gumikon csatlakozik újra a menethez, 6 másodpercre jön Verstappen mögött. Meglehetősen lassú volt a Mercedes kerékcseréje, Hamilton 4 másodpercig állt a garázs előtt.
Az épp kerékcseréről visszatérő Norris mögött halad. Még pár kerékcsere, és újra pontszerző helyen lesz a rajtnál visszaeső finn.
Közben gyors cserére szánta el magát a Ferrari, Charles Leclerc-t hívták ki, aki kemény gumikon tért vissza. A monakói simán befért a két McLaren elé, úgyhogy nem vállaltak nagy kockázatot ezzel a kerékcserével.
"Hammer time", szól az utasítás közben Hamiltonnak, vagyis nyomhatja, ami a csövön kifér, hogy összehozzon némi előnyt, és a kerékcseréje után Verstappen elé térhessen vissza. A pole-ból induló holland kemény gumikat kapott, ahogy várható volt.
A Mercedesnél megint kikészítették a gumikat, de Hamilton megint nem érkezett. Hányszor játsszák még el ezt?
A versenymérnök annyit mondott csak válaszul, hogy tudják, értik. Ezek szerint a csapat még várna a kerékcserével. Hamilton ezzel egy időben azt mondja a rádióba, hogy remek állapotban vannak a gumijai, ha kell, akkor simán kint tud még maradni a pályán több körre.
Mind Verstappen, mind Hamilton közepes keverékű gumin kezdte a futamot.
Nagyon készültek a kerékcserére a Mercedes garázsánál, de nem érkezett meg a 44-es számú autó. Hamilton arra várhat, hogy Vettellel szemben meglegyen a kerékcserényi előnye? A német most 20 másodpercre jön mögötte, viszont ez a távolság csak apránként nő.
Épphogy 1 másodperc fölött volt a hátránya legutóbb, a kerékcsere döntheti el a futamot. A Red Bull ebben kiváló, az utóbbi két futamon kétszer döntötték meg a leggyorsabb kerékcsere világcsúcsát.
Hamilton egyre közelebb van most hozzá, már 1,5 másodperc sincs az első két helyezett között, ez lassan kerékcserét hozhat a Red Bullnál.
Bottas közben nagyon nem tud mit kezdeni Ricciardóval, beragadt a Renault mögé a 14. helyre, és egyre távolodik az élmezőnytől így, vagyis egyre többen férnek be elé majd a kerékcseréjük után.
Kerék a kerék ellen versenyeznek a pálya közepéig, egyikük sem engedett, amíg Albon előtt elfogyott a beton, így kénytelen volt elvenni. Kvjat megtartotta így a helyét, majd Pérez kerékcseréjével már fel is jött a 11. helyre.
Nincs logikus magyarázat arra, hogy miért maradt le már 42 másodperccel az élen haladó csapattárstól. A francia pilóta nyolcadik a másik Red Bull-lal, és bár a csapat a héten jelezte, hogy egyértelműen megtartják a szezon végéig, ekkora csapaton belüli különbséget azért nehéz lesz majd védeni, főleg, hogy Verstappen, illetve a csapat javulásával akár a Mercedest is megszoríthatnák a szezon végére.
Aztán a már a 17. helyig visszacsúszó Russellt is megelőzte a Mercedes pilótája, aki két másodpercre jön most Ricciardo Renault-ja mögött.
Tartja a 2 másodperces hátrányt Verstappen mögött, amit bármikor tud csökkenteni, ha arról van szó. Komolyabb előzési lehetőség nélkül viszont feleslegesen menne közel a Red Bullhoz. Egyébként jelenleg Hamiltoné a leggyorsabb kör, de ahogy fogy az üzemanyag az autókból, és érkeznek a frissebb gumik, ez egyből változik majd.
Verstappen, Hamilton, Leclerc, Vettel, Sainz, Norris, Räikkönen, Gasly, Grosjean és Hülkenberg alkotják az első tízet, de mögöttük Pérez, Albon és Kvjat is közel vannak.
Két másodperc alá hozta a hátrányát a második helyen haladó ötszörös világbajnok. A két Ferrari 10, illetve 13 másodpercre jön Verstappen mögött a 3-4. helyeken, velük egyelőre tehát nem kell számolni csata szempontjából. Vettelék mögött a két McLaren jön, tőlük remek az 5-6. hely.
Lefuttatták a szimulációt, és jelenleg úgy fest, hogy a korai kerékcsere után hatodik helyen zárhatja majd a versenyt a finn, ami nem túl jó eredmény azért az első sorba kvalifikálás után.
Megtáltosodott a hétvégén a Williams fiatal pilótája, aki nem a többiek kerékcseréje miatt került ennyire előre.
Meg az új első szárnyat is. Ezeken a gumikon már a leintésig mehet, miután az utolsó helyre tért vissza.
Közben az is kiderült, hogy Bottas Leclerc-rel ért össze, emiatt tört le az első szárny egyik darabja.
De alig valamivel gyorsabb, mint a mögötte jövő McLaren. Talán nem akarnak korai kerékcserét ellőni a Mercedesnál, kivárják a kerékcserével és az első szárny lecserélésével azt, amikor már végig tud menni kemény gumikkal a fin..
Az angol keményen húzott az ívre, csapattársa későn engedett, volt egy pici kontakt, ami megtörhette Bottas kocsijának első szárnyát. Hamilton mázlija, hogy nem kapott bal hátsó defektet.
Vettel is megelőzte, a német így a negyedik, Bottas már csak az ötödik. Verstappen továbbra is vezet, sőt, leszakította Hamiltont.
Verstappen, Hamilton és Bottas hárman egymás mellett mentek be az első kanyarba, Hamilton aztán nem adta fel, és végül bevágott Bottas mellé, aki a pálya közepéig Charles Leclerc is megelőzött a Ferrarival.
A rajt pillanatára pont árnyékba borult a pálya, ha ez sokáig így marad, és kicsit hűlnek a körülmények, az a lágy gumiknak, illetve a melegre érzékeny Mercedeseknek kedvezhet.
Tömve a lelátó, van egy szektornyi holland rajta és több ezer lengyel. A finnek inkább a dombokon lehetnek.
25,3 fokos a levegő, 45 fokos az aszfalt. Amezőny elindult a felvezetőkörre.
Lágyról közepesre váltást látnak a gumigyártónál a leggyorsabb taktikának a futamra, a kerékcserét a 24-30. körök környékére időzítve. A második leggyorsabb a közepesről keményre váltás a 30-35. körök környékén, de lehet lágyról egyből keményre is váltani a 22-28. körök környékén.
Az egész mezőnyben öten rajtolnak csak közepestől eltérő gumin, Norris, Sainz, Grosjean és Räikkönen (7-10.) lágy, az utolsó Ricciardo pedig kemény szetten kezd.
How many pits to the finish line? #HungarianGP 🇭🇺 #Fit4F1 pic.twitter.com/X5lo4uzI0B
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 4, 2019
Az utolsó simításokat végzik a kocsikon. A levegő 26, a pálya 48 fokos.