Verstappen és Ricciardo sem maradnak kint az átmeneti esőgumin, vagyis Hamilton, aki már megelőzte közben Ocont, visszakapja az első helyét.
Égő olaj szagát jelentették az időmérő után kicserélt motorból, ezzel az AlphaTauri francia pilótája a futam első kiesője.
Magnussen remekül tartotta maga mögött Strollt, de a végtelenségig ő sem bírta. Egy körrel a Racing Point után Bottas is követte a Mercedesszel, vagyis a dán rövid idő alatt két helyet veszítve már csak az 5. helyen. Eközben Alex Albon nagy csatában Leclerc mögött a 7. helyért, de Leclerc egyelőre pazarul védekezik.
Nicholas Latifit veszélyes helyre engedték vissza a kerékcseréje után, még a boxutcában összeütközött Carlos Sainzzal, amitől defektet is kapott a Williams pilótája, aki így most az utolsó helyen halad.
A másik büntetést Kimi Räikkönen kapta, amiért a rajtnál kilógott a számára megjelölt rajtkockáról.
Az 5. helyen ugyanolyan időket autózik, mint az élen haladó Lewis Hamilton, ezzel messze ők ketten a leggyorsabbak most a pályán. Bottas így hamar befogja majd azt a Strollt, aki kicsit leszakadt most Magnussen mögött – ez elég nagy minigyőzelem a Haas számára.
Zavartalanul halad az élen a címvédő. Nem is itt van a verseny, inkább a 3-4. és az 5-6. helyek között, bár az utóbbi párharcban Valtteri Bottas épp most nyomta le Grosjeant, és már mehet Stroll után a 4. helyért.
Méghozzá jelentősebb mennyiséget, az újabb zűrzavart hozhat majd a mezőnybe.
Mindkét Ferrari elé ért a finn pilóta, aki előtt most Romain Grosjean megy a Haasszal. Lassan támadás alatt lesz ő és a csapattárs Kevin Magnussen is, akit a dobogóért harcoló Lance Stroll ért be.
A Ferrari monacói pilótája keményen, de szabályosan védekezik, Bottas el is fékezi magát a pálya elején, és ezzel picit le is marad most, de mindjárt újrakezdheti a támadást.
Kezd visszaesni a két Haas, Lance Stroll már be is szúrt közéjük, így fest most az első 10 sorrendje:
Hamilton, Verstappen, Magnussen, Stroll, Grosjean, Leclerc, Bottas, Vettel, Albon, Pérez.
Remek tempóban váltottak száraz pályára való gumira, úgyhogy beelőztek mindenkit. Sokáig valószínűleg nem tartják meg ezt a remek helyet, de egyelőre fénypont ez az amerikai csapat számára.
Verstappen és Ricciardo sem maradnak kint az átmeneti esőgumin, vagyis Hamilton, aki már megelőzte közben Ocont, visszakapja az első helyét.
Hamilton a kerékcsere után is a 4. helyen, Verstappen és a két Renault van most előtte, mind átmeneti esőgumin, aminél jóval gyorsabb lehet a világbajnok.
Lance Stroll a Racing Pointban láthatóan feltartja Max Verstappent. Mindegy is ez persze, mert lassan mindenki slick gumira vált a száradó pályán – az élmezőnyből csk Verstappen nem jött ki, most ő vezeti a futamot.
Kockáztatnak, Leclerc lágy, Bottas közepes gumival jön – követik tehát azt a taktikát, ahogy eredetileg kezdték volna a futamot.
Bottas most kezd felzárkózni a két Ferrarira a 6. helyen, gyorsabb náluk, de nem lesz könnyű megelőzni a Leclerc, Vettel párost. Nicholas Latifi eközben a 10. helyen a Williamsszel.
Hamilton, Stroll, Verstappen a sorrend, a holland a sérült kocsival is lerajtolta a Ferrarikat, miközben Bottas csúnyán beragadt, a 7. helyről kell felzárkóznia.
A rajt előtt Kvjat jelezte, hogy ő már slick gumira váltana, felesleges még az átmeneti esőgumi is, de az AlphaTauri nem hívta be cserére az oroszt – a két Haas viszont meglépte ezt.
A mezőny elindult a felvezetőkörre, de mindenki azt várja, mikor jöhet az eső.
Senki nem kockáztat a jelek szerint, de amíg nem jön újra az eső, gyorsan száradhat majd a pálya, tehát elég korán jöhetnek majd az első kerékcserék – kivéve, ha már a száradás előtt újra elered az eső.
Sőt, van, aki extrém esőgumin indul, ilyet látni Kevin Magnussen Haasán, ő tehát korai esőre számít – vagy csak nem akar Verstappen sorsára jutni.
Pedig a felfüggesztés egy részét, így a tolórudat is ki kellett cserélni. Minden kész viszont a rajtra, mind a 20 pilóta el tud majd indulni.
5 szerelő serénykedik, elsősorban a bal első felfüggesztésen dolgoznak, ez kapta a legnagyobb ütést, ahogy Verstappen a falba csúszott a 12-es kanyarban. A holland pilóta jelenleg nem is ül az autójában, csak idegesen figyelni, készen lesznek-e vele.
Nem véletlen, hogy az első két sort elfoglaló Mercedes és Racing Point is közepes gumikon tudta le az időmérő középső szakaszát, hiszen így ezzel a keverékkel kezdhették volna a versenyt. A Pirelli szerint ez lett volna a leggyorsabb stratégia a közepesről lágy gumira cserével, nagyjából 35-40 kör után, csakhogy a vizes borítás mindent átírt.
A Mercedes tarolt a szombati időmérőn, mögöttük a két Racing Point, majd a két Ferrari jött, a Red Bull viszont meglepetésre komolyan visszaesett, főleg, hogy sokan azt várták, a Hungaroringen megszoríthatják a Mercedest. Íme a rajtsorrend:
Az első orrkúpot cserélni kell, de lehet, hogy a beállításokkal is gond lesz azok után, hogy megcsúszott a Red Bull holland pilótája. Nem túl ideális kezdés.
Két órával a 35. Magyar Nagydíj rajtja előtt komolyabb zivatar húzott át a Hungaroring fölött, és kellően erős volt ahhoz, hogy az elmúlt napokban, leginkább a vasárnapi betétfutamokon az aszfaltra vitt gumizást teljesen lemossa, vagyis a korábbiakhoz képest némileg eltérő tapadás mellett kezdik majd meg a futamot a versenyzők.
Azok után, hogy nem sokkal a rajt előtt állt csak el az eső, a legfrissebb előrejelzés szerint 4 óra körül, nagyjából a verseny közepén egyébként újabb eső várható, ami jelentősen megkavarhatja a dolgokat.