A csapatok előrejelzései alapján egy rövid zápor várható a bokszutca irányából, erre figyelmeztették a versenyzőket. Annak ellenére, hogy nem nagy a valószínűsége a jelentős csapadéknak, az istállók már készítik elő az esőgumikat.
...első alkalommal az idei szezonban nem az osztrák istálló versenyzője végzett az első helyen, a Ferrari és Sainz ünnepelhet futamgyőzelmet. Ez volt a spanyol pilóta pályafutásának második sikere.
Köszönjük figyelmüket, jövő héten Japánban folytatja küzdelmét a száguldó cirkusz mezőnye.
Russell a falban, Sainz pedig átszelte elsőként a célvonalat! Őrületes befutót hoztak a Szingapúri Nagydíj utolsó körei, Sainz rendkívül okos versenyzéssel nyerte meg a futamot, Norris a második, és így Hamilton a harmadik!
Leclerc bejött a negyedik helyre, míg Verstappen az ötödik. Miközben Russell autója a falban füstöl... Minden további részlet az őrületes versenyről alább!
Hihetetlen, Russell kockáztatott, hogy megelőzze Norrist az utolsó kanyarokban, de végül elmérte az egyik kanyart, és a gumifalban kötött ki! Elképesztő dráma az utolsó körben.
A sorrend az első négynél változatlan, Norris tartja maga mögött a két Mercedest, míg Sainz az élen. Elképzelhető, hogy az utolsó körben még megpróbálkozhat Russell egy előzéssel, de Sainz is rendkívül okosan tartja a távolságot Norristól.
Hihetetlen, mekkora védekezést mutatott be Norris Russell ellen, és tartja a második helyét, miközben Sainz egyre jobban meglóghat az élen, de marad egy másodpercen belül Norrishoz képest, hogy a brit nyithassa a hátsó szárnyát.
Hihetetlen izgalmak az utolsó körökben. Sainz elmondta csapatrádión, hogy tudna ennél gyorsabb is lenni, de nem akarja egy másodpercen kívül hagyni Norrist, hogy feltarthassa Russellt.
A McLaren brit pilótája egy másodpercen belül közelítette meg Sainzot, de ez annyira a Ferrari spanyoljának sincs ellenére, mivel ezzel együtt Russelltől védheti magát az élen. Sainz úgy érzi, Norris nem annyira veszélyes rá, de minden egyes pillanat, amíg távolabb tartja magát Russelltől, számára kedvező.
Norris ugyan közel van Sainzhoz, de egyelőre nincs előzési pozícióban.
A Ferrari spanyolja kéri csapatrádión, hogy minden körben mondják az előnyét a második helyen autózó Norrishoz képest. Russell vészesen közelít az első két helyezetthez, őrületes csatát tartogat az utolsó néhány kör.
...bántóan könnyedén előzte meg Russell Leclerc-t, olyannyira, hogy a monacói egy pillanat alatt kicsúszott a DRS-távolságból, így Hamilton is megelőzte a Ferrari pilótáját. Leclerc egyből két pozíciót vesztett, nem vált be azon a jóslata, hogy jó döntés volt kinn maradni a virtuális biztonsági autós szakasz alatt.
A két Mercedes így ostromolhatja Norrist, majd az éllovas Sainzot.
Russell lemaradása közel négy másodperc Norrishoz, öt másodperc Sainzhoz képest.
Eddig tartott a Mercedes britjének lefaragnia a több mint 10 másodperces hátrányt, már ostromolja a Ferrari versenyzőjét a harmadik helyért. Utcai versenypálya ide vagy oda, ekkora tempóhátránnyal nehéz lesz Leclerc-nek maga mögött tartania Russellt.
Nézzük, mennyi időbe telik az előzés!
Az is kérdés, hogy ez a hatalmas tempó mennyit vesz ki a Ferrari gumijaiból, mert Norris a második helyen akár a nevető harmadik is lehet, vele mindenképpen kell még számolni.
Miközben őrületes izgalmak vannak kibontakozóban az élen, a címvédő holland a kilencedik helyen autózik, a legjobb esetben a hatodik hely reális számára, Péreznek pedig a pontszerzés lehet a célja.
Egyébként Russel körönként majdnem két másodperccel gyorsabb Sainznál, őrületes most a különbség a Ferrari és a Mercedes között.
Egészen biztos, hogy Russell néhány körön belül megérkezik Leclerc-re, hatalmas most a két Mercedes tempóelőnye. A brit pilóta már csak hat másodpercre van a monacóitól, míg Russellt követve Hamilton nagyjából három másodpercre van lemaradva csapattársától.
Russell lemaradása a negyedik helyen több mint 10 másodperc a Ferrari monacói versenyzőjéhez képest, de tövig nyomhatja a gázt most a brit, nincs előtte több autó. Néhány körön belül így megérkezhet Leclerc mögé, kérdés, mennyi időbe telik majd a lehetséges előzés.
Közben a Mercedesek őrületes tempót mennek, körről körre faragják le a másodperceket a hátrányukból.
Leclerc szerint jó döntést hozták a Ferrarinál, hogy nem hívták ki őket a bokszba, Sainz az élen az újraindítás után, Norris a második, Leclerc pedig a harmadik.
És immár nincs miért összetartani a mezőnyt, padlóig nyomhatják a gázt a Ferrarik, mert a Mercedesek friss gumikon ugyan nagyon messze vannak még tőlük, de körből is van bőven még hátra.
Egymás után jön ki a két Mercedes, Russell, Hamilton sorrendbe a bokszutcába friss gumikért, miközben a Ferrarik nem jönnek kerékcserére. Norris és Piastrit sem hívja a csapata, ez rendkívül érdekes döntés.
Alonso kerékcseréjét csúnyán elrontották, több mint 20 másodpercet veszített a spanyol.
Villan a sárga zászló, az Alpine francia versenyzője alatt leállt az autó, így véget ér számára a verseny. Kérdés, hogy virtuális vagy rendes Safety Car lesz-e a versenybírák döntése.
Újabb fordulat jöhet!
Egyelőre csak virtuális Safety Cart jeleznek, ezt a lehetőséget kihasználva pedig többen újra a bokszutcába jönnek.
Tehetetlen a Ferrari monacóija, teljesen beragadt Hamilton mögé az ötödik helyen, a Mercedes pilótája is viszonylag frissebb abroncsokon egyelőre megközelíthetetlen, és nem tud egy másodpercen belülre férkőzni.
Alonso közben jelenti, hogy vezethetetlen az autója, miközben – az egyébként születésnapos – Ocon ostromolja a hatodik helyért.
Eddig tartott a Red Bull szenvedése, Pérezt kihívták a bokszutcába friss abroncsokért, de a mexikói az utolsó helyen tér vissza a futamba. Könnyen lehet, hogy hamarosan Verstappent is kihívják a hatodik helyről.
Ez pedig nem tartott sokáig, a hollandot is a bokszutcában, majd friss gumikon a 15. helyen tért vissza. Nem biztos, hogy jó döntés volt a Red Bulltól ennyi ideig kint tartani versenyzőiket.
A hatodik helyen autózó Verstappen mögött közel tíz másodperccel lemaradva hatalmas csata alakult ki Pérez, Ocon, és Alonso között, most a francia előzte meg a Red Bull pilótáját, Péreznek szemmel láthatóan elfogytak a gumijai, így egyfolytában veszti a pozíciókat.
Ugyan nyolcadik helyen autózik az Aston Martin spanyolja, de az öt másodperces büntetés ellenére könnyen elképzelhető, hogy nem ez a pozíció nem ér pontszerzést számára. Előrébb kéne magát küzdenie, de előtte Ocon és Pérez sorakozik, akik mögé már egy ideje beragadt a spanyol.
De egyelőre tehetetlen, mert a Ferrariban bőven van még tartalék, így ha a Mercedes pilótája a futamgyőzelemre törne, valamit sürgősen ki kéne találnia. Russell egyelőre még mindig másodpercen kívül a spanyolhoz képest, akinek működik a taktikája, és viszonylag egyben tartja a mezőnyt.
Az első három helyen autózó versenyző egyébként három másodpercen belül van egymáshoz, ilyet is ritkán láttunk idén. Ez történik, ha a Red Bullt kivonjuk a képletből.
...alább néz ki.
Sainz, Russell, Norris, Hamilton, Leclerc, Verstappen, Pérez, Alonso, Ocon és Magnussen az első tíz sorrendje.
Mögöttük Gasly, Piastri, Lawson, Hülkenberg, Albon, Csou, Bottas és Sargeant.
Egyébként a két Red Bullon kívül egyedül még Bottas nem járt a bokszutcában, talán a csodára – tehát egy újabb biztonsági autós szakaszra – várnak az osztrák istállóban.
Féltávnál a Mercedes arra figyelmezteti a második helyen autózó Russellt, hogy figyeljen a gumikra, mert ezen tempót akár a verseny végéig is könnyedén tartani tudja. Érdekes lesz, hogy megpróbálja-e idővel megtámadni Sainzot, mert egy sikertelen próbálkozás akár a dobogóba kerülhet a britnek.
A két Red Bull közben egyre lassabb a kemény keverékű gumikon, de egyelőre kivárnak a kerékcserével.
Miközben Leclerc végül megelőzte Verstappent, és már ötödik a monacói, az élen autózó Sainzot arra használná a Ferrari, hogy összetartsa a mezőnyt, egyúttal a Mercedes ne tudjon taktikázni.
Ez már egyébként látszik is Sainz tempóján, látványosan lassult a spanyol versenyző az elmúlt körökben, miközben Russell még mindig másodpercen kívül van hozzá képest.
Sorra mennek el az autók Verstappen és Pérez mellett, előbbi már csak az ötödik, míg utóbbi a hetedik helyen autózik. Leclerc pedig néhány körön belül levadászhatja a hollandot a hatodik pozícióban.
Könnyen hagyta le a hétszeres világbajnok Hamilton Pérezt, a Red Bullnak nem volt már elegendő tapadása a friss gumikon autózó Mercedes ellen. Pérez csapatrádión viszont jelenti, hogy Hamilton az előzés végén lement a pályáról.
Közben Sainz és Russell az élen csatározhat, a brit pilóta egy másodpercen belül autózik a spanyolhoz képest. És ugye már nincs ott Leclerc, aki vissza tudná fogni a Mercedes pilótáját...
Norris jelenleg a harmadik, Verstappen újabb pozíciót vesztett, és még mindig nem jött ki a bokszutcába.
Véget ért a biztonsági autós fázis, újraindult a verseny, Sainz pedig a friss gumiknak köszönhető extra tapadással meg is lépett az élen. Leclerc már csak a hetedik helyen, miután Hamilton az újraindításnál legyorsulta a monacóit.
Russell friss gumikon Verstappent támadta, az előzés meg viszonylag könnyen össze is jött neki, így már a brit autózik a második helyen. Alonsót közben megbüntették öt másodpercre, mert a spanyol megcsúszott és átlépte a záróvonalat a bokszutcában.
Elképesztő balszerencséje volt Leclernek, mivel hosszú másodpercekig kellett vesztegelnie a bokszutcában, közvetlen előtte Hamilton kanyarodott be kerékcserére, így értékes másodperceket kényszerült elégetni a Ferrari.
Verstappen viszont feljött ezzel a második helyre, a hollandot nem hívták ki a bokszutcába, így reménykedhetnek egy következő biztonsági autós szakaszban. Sainz továbbra is az élen, a spanyol pilóta immár friss abroncsokon. Mögötte Verstappen, Russell, Pérez és Norris a sorrend.
A Williams versenyzője rosszul vette be az egyik kanyart, így a gumifalba ütközött orral. Az autó első szárnya megsérült, sok a törmelék a pályán,
érkezik is a Safety Car!
A legtöbb pilótát gyorsan kihívják a bokszutcába kerékcserére, nem csoda, mivel így időtakarékosabban válthatnak friss abroncsokra az autókon.
A csapatok előrejelzései alapján egy rövid zápor várható a bokszutca irányából, erre figyelmeztették a versenyzőket. Annak ellenére, hogy nem nagy a valószínűsége a jelentős csapadéknak, az istállók már készítik elő az esőgumikat.
Nem csoda, az utcai versenypályán rendkívül nehéz előzni, Verstappen pedig ugyan gyorsan javított két helyet a rajthoz képest, azóta beragadt Ocon mögé, olyannyira, hogy DRS-távolságra sem tudja megközelíteni a franciát.
Pérez még mindig a 13. helyen, miközben Russell hátránya a harmadik helyen Leclerchez képest már több, mint két másodperc.