Hölgyeim és Uraim, elindultak az Indafotón a gyűjtemények! (Jó persze nem ma, csak a múlthéten elfelejtettem élesíteni a posztot.)
Ennek röviden az a lényege, hogy sokkal egyszerűbben csoportosíthatunk képeket tematika szerint, a bloggerek meg sokkal egyszerűbben szortírozhatják a beágyazott képeket.
Nincs ez másként az Urbanistával sem, melyre eddig címkével eddig 4721 (!) képet töltöttetek fel. Ezer köszönet érte! Ezek automatikusan átkerülnek most az Indafotó Urbanista gyűjteményébe.
Vagyis ha legközelebb ide szeretnétek kikerülni a jobboldali sávba, akkor nem címkéznetek kell a képeket, hanem hozzáadni a csoporthoz.
Bevallom, kissé idegenkedve fogadom az olyan sajtóközleményeket, melyekben úgy ajánlgatnak egy honlapot, hogy: "nem pusztán egy weboldal, sokkal inkább egy nyitott kommunikációs platform, amely felületet biztosít a civil kezdeményezések számára", ráadásul "egyben segíti eredményeik hatékony kommunikációját".
De a Dunatema.eu tényleg nagyon jó kis oldal, örömmel ajánlom, még akkor is ha a Dunával már kismillió honlap/projekt foglalkozik a neten. Egyrészt mert olyan szépen kértek, hogy menjek el a sajtótájékoztatójukra, én meg nagyon csúnyán nem mentem el és utána tök el is felejtettem az egészet - vagyis lelkiismeret-furdalásom van. Másrészt meg tényleg nagyon dögös oldal, nem vicc. Harmadrészt meg hiába megy a nagy felhajtás a Duna körül, igazából tényleg egész kevés figyelmet kap, és valahol hátul kullog a fontossági sorban. Ja meg van hozzá egy villamos is, ami igen ritka a honlapok esetében.
Gyalogosbaráttá válik a Móricz Zsigmond körtér és környéke.
Az elképzelés megvalósításával az Allee bevásárló központ körül már kialakult forgalommentes övezet kiterjedne a körtér déli és keleti oldalára, valamint a Fehérvári út belső szakaszára is.
Az elfogadott javaslat tartalmazza azt az eddig ritkán alkalmazott kitételt is, hogy a tervezésbe bevonják a XI. kerületi önkormányzatot, a helyi lakosságot és civil szervezeteket is.
- írja a honlapján a főváros által is elfogadott előterjesztést benyújtó LMP.
Lehet, hogy nekiállnak kezdeni valamit a környékkel? Esetleg a Neo Centerrel? Vagy van valami más tipp? A hivatalos válasz érkeztéig várom a helyes megfejtést, mert nekem egyelőre gőzöm sincs róla.
Az ügyvezető igazgató [Molnár József, a BTSZK] beszámolt még egy nagy ívű attrakció (amely egyelőre a Várkabin munkanevet viseli) tervéről is: eszerint a Vigadó tér és a Budai Vár között (később pedig a Vár és a Citadella között) kötélpályával teremtenének összeköttetést, amelyen üvegkabinos járművek közlekednének. A még engedélyeztetési eljárás előtt álló projekt magántőkéből épülne, 6-8 milliárd forintból. A tervek szerint 5-6 eurós viteldíj fejében másfél-két év múlva már lebeghetünk is a Duna felett.
- áll a Fővárosi Önkormányzat honlapján, egy amúgy átlagosnak tűnő turisztikai konferencia beszámolójában. Futurisztikusan hangzik, de ha belegondolunk filléres tétel a bringás hídhoz képes, vagyis nem is olyan lehetetlen, hogy megvalósul.
(A kép természetesen illusztráció, de látványterv még nincs ugye, ezt a fotót meg nagyon szeretem.)
Frissítve: időközben született egy cikk az indexre, ahol a látványterv is van.
Lakberendezési különkiadás:
Ma Homár napot tart az Urbanista: a szombat a városi bosszúságok jegyében telik. Attila levele után Gergőé következik, akit a II. kerületben büntettek meg - ugyanis táblák híján gőze nem volt róla, hogy milyen parkolási szabályok vonatkoznak rá. Íme tegnapi története:
Nem mondom, hogy ez a legégetőbb probléma a városban, egy közepes lakógyűlésen súlyosabb panaszokat adnak elő a szomszédnénik. Ám Attilának (akinek posztjait már csokorba gyűjtöttem) igaza van: semmiből nem állna odafigyelni rá. A járdán a lenyírt fű ugyanúgy hulladék, mint egy eldobott almacsutka. Arról nem is beszélve, hogy a füvön hagyott nyesedék a gyepnek se tesz jót...
A képeslapot a jelenlegi állapotokat piszkáló poszt kapcsán küldte don-kanyar, a Falanszter bloggere - köszönet érte! Dátum sajnos nincs rajta, de alighanem a XIX. század végi állapotokat tükrözi (a hidat 76-ban adták át, a fürdő fejlesztését, gyógyszálló építését 84-ben kezdték) - aki tud valami támpontot a közelebbi korhoz, jelezze! (Forrás)
Pár nappal ezelőtt először hallottam a metrón, hogy bemondja: "Batthyány tér állomás következik. Átszállhatnak az ötös HÉV-re." Azt hittem, sírva fakadok.
- kommentelte Leriel és tényleg. Bár a paraméterkönyves hírekben már szó volt a HÉV számozásáról, engem is mellbe vágott, amikor először hallottam a metrón. Ahogy néhány hónapja írták a lapok:
Mármint, ahova kijut az ember és egy nagy levegőt tud venni. Mert most olyan mint azok a templomok, amelyeknek nagy kapuja van, de mikor kiárad a násznép az esküvőről, egy rendes fotót sem lehet készíteni róluk, mert egy másfél méteres járdán kénytelenek zsúfolódni. Nem, nem az építkezésről van szó természetesen, hanem az "utómunkáról". Attila posztja alant.
Becsületére legyen mondva a Google-nek, hogy gyorsan kapcsolnak, ripsz-ropsz feltették a térképükre a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret. Hogy miért pont a Keleti Pu. mellé? Valószínűleg ott volt hely, miután levették innen a Vidámparkot. Legalábbis - napra pontosan egy évvel ezelőtt - az volt épp ugyanitt.
Van ugye a Természettudományi Múzeum Pesten, ahol kihalt őshüllők csontjait és modelljeit bámulhatja meg a nagyérdemű. Na most képzeljük el, hogy a mögötte elterülő Orczy kert meg tele van dobálva komplett dinoszaurusztetemekkel, netán egy-kettőben még némi élet is van - harapni nem harapják meg a horgászokat, de azért rájuk kacsintgatnak.
Hát valahogy ez a helyzet a Vasúttörténeti Parkkal (amely Budapest talán legfrankóbb múzeuma, ha egész napos programot keresünk gyerekekkel), van ugyanis mögötte egy teljes halott pályaudvar. Persze valójában nem az, a Istvántelki Járműjavítóról van szó, de ez cseppet sem von le a romantikájából.
Az Altoman blog most két részes sorozatot szentelt a témának, végigsettenkedve/fotózva az egész helyet. Nézzétek végig milyenek a vörös csillagos gőzmozdonyok, melyek némelyikében még szén is van, miközben a tetejükről már facsemeték hajtottak ki.
Videóposzt már volt az Urbanistán, ezt meg most itt elénekelem nektek drága Olvasók! Van ugyanis egy Csibor nevű zenekarunk, amellyel új lemezünk dalait különböző blogokban tettük közzé (a sajátunkon, a Szakítóson, a Munkahelyi Terroron, a Mandineren, a Csajok és Pasikon és a Szívlapáton, holnap pedig az LD Kritikáról lehet letölteni az egészet egybe). Akinek már tele van a hócipője velünk, utálja a folkpunkot, vagy csak nem szeretné hallani iskolázatlan hangomat, az a hajtás után olvashatja a dalszöveget:
Sajnos senki nem tudja hol van pontosan, de valahol az ismert Univerzumban léteznie kell egy ilyen fürdőszobának.
Legalább másfél éve szemezek azzal a kiszáradt fával az Attila úton, amelyiket meglehetősen erélyesen visszametszettek (ha nevezhetjük metszésnek az ölesnél vastagabb ágak lefűrészelését), majd az összes felületet gondosan leápolták, mintha bármiféle esélye lenne az újjáéledésének. Hogy mi a terve vele hosszú távon az önkormányzatnak azt nem tudni. Lehet, hogy valami szép szimbolikus emlékműve lehet valamilyen szabadon választott áldozatoknak. Vagy lehet hozzá legendákat fűzni: akkor rendeződik a Várbazár helyzete, ha az Attila úti fa kihajt. Stb.
Frissítve: alig száradt meg a billentyűzetem az ujjbegyem izzadtságától, épp elbuszoztam a kiszáradt fa tönkje (!) mellett. Kivágták, csak egy marék fűrészpor jelzi, hogy néhány napja ott állt. Vajon ezt a felületet is lekezelik?
Na jó, csak egy-két órára, meg épp hogy csak bugyogósra, de akkor is. A breaking news hírt @KTamas, Károly körúti tudósítónk küldte pénteken (aki már az első fák érkezéséről is beszámolt). Sajnos az Urbanista ügyeletes szerkesztője figyelmetlen volt (azonnal felmondtunk neki, megbotoztattuk, vagyonát elkoboztuk), ezért csak ma teszem közzé a képeket. Örüljünk neki együtt. (Még több kép az épülő Kiskörútról itt.)
Kaptam egy sajtómeghívót egy konferenciára, ahova ugyan nem megyek el, viszont volt egy érdekes videó mellékelve hozzá. Nem vagyok egy útépítési szakember, lehet hogy nincs benne semmi új, de nekem mégis az volt. Persze egy csomó kérdést felvetődik a géppel kapcsolatban (leginkább például, hogy hol vannak ekkora felületek, ahol ezt gazdaságosan ki lehet használni, mennyire lehet mellé illeszteni a "következő sort" stb.), de izgalmasnak izgalmasan néz ki. Ja és a konferencia elnevezéséért - Gördülő Kövek - piros pont jár!
Ez meg itt a pixillációs werkfilmje a dolognak.
Még a százéves házak szülinapja alkalmából küldte Solaitid, a Heti beton bloggere/műsorvezetője az akció képeit. Most hogy nekünk is van egy udvarvirágos blogunk, természetesen beugrott. Aranyos!
Sajtóközleményt ritkán, de most muszáj, mert még nem jutottam el, de nagyon szeretnék hírt adni róla. Szóval:
elvileg ma adják át a forgalomnak (autós?) a rakpartot a Műszaki előtt. Sikerült egy trafót bebaszni a járdára, ahol eddig kerékpár út is volt. az most nincs felfestve, szóval gondolom a terelő tábla a gyalogosoknak szól. Utsó két bejegyzés itt; http://www.facebook.com/XI.
kerulet?ref=ts
- írta Kétkedő az Egypár bloggere.
Kistérségek | Nm-árak (forint) | Forgási sebesség (2009-es adatok) |
Abaúj-hegyköz | 50 ezer | 0,9 % |
Bodrogköz | 40 ezer | 0,5 % |
Sellye | 70 ezer | 0,4 % |
Budaörs | 270 ezer | 1,4 % |
Dunakeszi | 230 ezer | 2,6 % |
Érd | 200 ezer | 1,4 % |
Nm-árak a realizált ingatlaneladások alapján - 2010 (forrás: OTP Jelzálogbank)
Az ingatlanmagazin.com ma terjedelmes cikket szentelt a témának -de a lényege a fenti táblázat. Nem mondom, hogy meglepő, de azért furcsa a pesti fülnek, hogy egy egész akármennyiért már házat lehet venni. (Forgási sebesség = adott évben eladott lakóingatlanok száma/lakásállomány. Vagyis arányaiban például Dunakeszi térségében hatszor-hétszer annyi ingatlant értékesítenek mint az Ormánságban.)
KÖZÉPKORI ROMANTIKUS LOVAGI STÍLUSBAN felújított 59 nm-es lakás a Moszkva tér mellett, a Hajnóczy utcában. Atom mi? Tipikus példája annak, amikor a lakásfelújításnál a szárnyaló képzelet faképnél hagyja a piaci igényeket.
http://ingatlan.com/elado+tegla-epitesu-lakas/budapest+ 12+kerulet+hajnoczy+jozsef+u/ 15.3mft+59m2/5413047?sid=0
Üdv: Balázs
Majd az utóiratban még hozzátette, hogy "elsőre a mandinerre akartam megírni, aztán rájöttem, hogy nálatok jobb helyen van", amitől könnyek szöktek a szemembe és ezúton szóltok fel mindenkit, hogy hálából kattintson át hozzájuk.
A II. kerület eddig a Közlekedés Tudományi Intézet tanulmányára hivatkozva ellenezte a budai fonódó villamosprojektet, amellyel nem is olyan rég az Urbanista is foglalkozott. Nos most az LMP közzétette a tanulmányt és kiderült, hogy egyáltalán nem olyan egyértelmű, a II. kerületnek ad igazat...
"A KTI szakértői szerint a kerület által felvetett problémák nagy része egyszerűen nem valós, kisebb része pedig könnyedén kezelhető körültekintő tervezéssel és kivitelezéssel. Szó sincs a közúti forgalom zavarásáról; a projekt egyértelműen hasznos és támogatandó.
A kerület azonban - az NFÜ sajnálatos asszisztálása mellett - egyszerűen hazudik az eredményekről, amikor azt állítja, hogy a tanulmány őket igazolja. A szakértői anyagok letölthetők az LMP honlapjáról is. (KTI, BME)"
Tök jó, messziről úgy néznek ki mint valami különleges sövénysorok, pedig dehogy:
Karoly koruti irodankbol kiralyi kilatasunk van az egesz epitkezesre,
ezekben a pillanatokban pakoljak ki a fakat az alexandra elott
Udv
KT
Pár napja még csak tankcsapdákon keresztül bukdácsoltam erre a Dob utcába menet, Budapest egyetlen legálisan működő fekete munkása mellett. Hajrá!
Emlékeztek még a babzászlós ötletfelvetésre? Röviden: ne csak akkor lobogózzuk fel a házakat, ha valaki meghal, hanem akkor is, ha születik valaki. A kérdés csak hogy mivel. Nos a kezdeményezésre egy pályázatot írtak ki, milyen legyen a babylobogó, túl azon, hogy egyszerű, könnyen megvalósítható és kifejező. A beérkezett pályaművek itt vannak, szavazni értelemszerűen lájkolással lehet. Ugyanakkor az Urbanista is kapott pár alternatív javaslatot, ne rejtsük őket véka alá.
budai szőlőprojekt - breaking news
Minden hétköznap reggel az ominózus szőlőültetvény előtt haladok el 2x és reggel arra lettem figyelmes, hogy kaszával, kapával felszerelt kertészek serénykedtek a területen. Egyből gondoltam, hogy ez nem lehet véletlen, éljen a média hatalma :-)
Hajrá Urbanistablog!
- írta Dezső az imént és szívem repes! Persze szerényen inkább arra gondolok, hogy az esti Szentírás-olvasásnál rezeltek be, mikor odaértek az Evangéliumban, hogy:
Mit tesz majd a szőlő ura? Eljön, megöli a szőlőműveseket, és másoknak adja ki a szőlőt.
Rovataink a Facebookon