Kivágták a piliscsabai öreg hársfát
Hiába küzdöttek érte, a vasútépítők győztek.
Hiába küzdöttek érte, a vasútépítők győztek.
2010 óta keresték az M3-as egy 12 km-es szakaszának építőjét. Közgépes konzorcium épít 15 milliárdért.
A két legkátyúsabb magyar utat még durvábbakkal fejelték meg olvasóink. Az útkezelő kísérletezéssel, belvízzel, árvízzel takarózik.
A budai hegyek közötti szakasz nyomvonalát 2014 végéig kijelölik, négy-öt új alagutunk lehet.
Persze a régit, miután decemberben átadták az újat.
Rákapcsolnak az útépítők: nyárra kiszélesítik az M0-st, kezdődik a szolnoki, csornai elkerülők építése, 2014 végére a határra ér az M43-as. Viszont 13 milliárdos bukás volt az M9-es.
A cég egy 4,4 kilométeres útszakasz burkolatát erősítheti meg 1,6 milliárdért a 86-os főútnál.
Ideiglenesen forgalomba helyezik az M3-as Nyíregyháza és a 49-es főút közti szakaszát.
Kétszer hét kilométer gyorsforgalmi út és Csorna keleti elkerülője 2015 nyarára lehet kész ennyiért.
Hiába készült el Nyíregyházától keletre az M3-as 32 milliárdos új szakasza, nem lehet használni. Az új és a régi szakasz összekötése, és egy mérnökségi telep építése kimaradt a közbeszerzésből.
Csak 30 kilométer, de két híddal. A kormány nagyon ráhajt a sztrádaépítésre az EU-s keret zárása miatt.
Sokadszorra írnak ki közbeszerzést az M3-as egyik szakaszára. Két éve egyetlen pályáztatás sem sikerül.
Június 25-től már lehet használni, teljesen csak november végére készül el.
A NIF és a vízgazdálkodási társulat egymásra mutogat az M43-ashoz vezető út vízelvezetése kapcsán.
Megindult a Budapest-Esztergom vasúti pálya 2013 végéig tartó felújítása. A szakaszon sokáig vonatok helyett buszok járnak majd, a vágányzárak június 16-tól kezdődnek. Utána viszont 100-zal is repeszthetnek.
De a Törökbálint és az M6-os közötti 6,6 kilométer csak ősztől lesz tényleg kétszer háromsávos.
A 49-es út és Vásárosnamény közötti szakasz építése közbeszerzési gondok miatt 2010 óta csúszik.
Az elmúlt évek munkájáról fényképes összeállításban számol be a NIF.
Az Euroaszfalt semmilyen indokot nem tud felmutatni a késésre, a NIF kötbért követel.
Részben, Pilisvörösvárig kezdik a felújítást. Ha kész, 60 helyett 70-100-al is mehetnek a vonatok.
Tavasszal kezdik a munkálatokat a Makó és a román határ közötti szakaszon.
Március óta nem sikerült eldönteni, milyen legyen a magyar e-útdíj, így az előkészítésére szánt 30 milliárdot odaadják az úgyis pénzügyi gondokkal küszködő állami sztrádaépítőnek.
A sztrádaépítő beolvad az autópálya-kezelőbe, az így létrejött cégbe beolvad a közútkezelő társaság.
A csődben lévő cég vezette konzorcium helyett újat keresnek a Szombathely-Vát szakasz átépítésére.
Idén elvileg átadják a déli elkerülő új szakaszát és befejezik az M1-M6 között a szélesítést.
A Szécsény határában épülőt már júniusban át kellett volna adni, az onnan tíz kilométerre lévő viszont tényleg kész lesz szeptember közepére.
Az értékbecslői áron felül már nem vár tízmilliókat a vasúti beruházótól a város.
Az új óvoda többe kerülne, ezért kérnek gáromszoros pénzt, érvel az önkormányzat.
Az érdi gyerekek már a nyári szünet után sem mehetnek vissza, hogy mi lesz velük, nem tudni.
Nincs megegyezés, ősszel elkezdik a vasútépítést az érdi óvoda udvarán, a gyerekek mellett.
Az érdi önkormányzat elszámította magát: nem elégedett meg a kisajátításért kínált 111 millióval, most hivatalosan a felét kaphatja. Ellenállnak.
A volt elnök-vezérigazgató szerint a wellness-szállodás szerződéseket is jóváhagyta a tulajdonos.
Júniusban az EU-elnökséget búcsúztatnák az Ipoly-híd avatásával, de a híd csak augusztusra készül el.
A megrendelő még fizetett a gárdonyi állomásért, de a kisebb alvállalkozóknak már nem jutott semmi. Bontani akartak, nem sikerült, egyeztetni fognak.
A lakattal lezárt épületbe nem mentek be a pénzükre váró munkások, a vasúti átjárónál fegyveres őrök akadályozták meg a bontást. Holnap tárgyalnak.
És az ott lévő új buszmegállót is. A vasútvonalat építő cégek összesen több tízmillióval tartoznak.
Tornyosnémetinél 1700 méteres sztráda épül, nem tudni, mikorra. Az előkészítése még két évig tart.
A román határhoz vezető M43-ast április végétől használhatják az autósok. Idén összesen 75 kilométernyi gyorsforgalmi utat avatnak, ezek százmilliárd forintba kerültek.
Nem veszi át az állam a kisújszállási elkerülőt, amit féléves csúszással sem készült el. Még az építés közben tönkretett utak felújításával sem végeztek.
Az alapcégből négy különböző tevékenységi formájú társaság válik ki.
Rossz volt az idő, emiatt csúsznak a régészeti feltárások Nyíregyháza és a 49-es út között.
A Makó és Nagylak közötti szakasz engedélyeit kiadták, az építkezést 2013 májusára fejeznék be.
Mégsem csúszik újabb hónapokat a tavaly augusztusra tervezett, Szegedtől Makóig vezető út átadása.
Idén augusztus helyett jövő tavasszal adták volna át, de jövő nyáron még építkezni kell rajta.
Jövőre elvileg elkészül az M43-as autópálya a román határig, tovább épül az M3-as az ukrán felé. Semmit nem tudni azonban arról, folytatódik-e, és ha igen, miből a sztrádaprogram.
Az időjárással magyarázzák, hogy 2011 novemberére készül el az 51-es és az M5-ös közötti új szakasz.
A Kelenföld-Székesfehérvár-Boba vasúti szakasz fejlesztésénél 10 milliárd a tét, az áfa nem stimmelt.
És egy 13 méteres tervezési hiba, továbbá lejárt engedélyek és magánkézben lévő folyó. Most kellene elkészülnie a 2005-ben megígért négy Ipoly-hídból az elsőnek, de nyárig várnunk kell rá.
Bár a nyomvonala még nem végleges, az biztos, hogy az előkészítésére 9,4 milliárdot lehet költeni.