Budapest

Keddtől használható a 4-es metró új P+R parkolója

2015. november 16., 16:23 Módosítva: 2015.11.17 09:15
28

Befejeződött a második P+R parkoló építése a 4-es metróhoz kapcsolódóan a kelenföldi végállomásnál. Az autósok kedd reggel 8 órától használhatják a 485 férőhelyes parkolót, amely az épülő Budaörsi úti csomópont és a metróvégállomás őrmezői kijárata között helyezkedik el, áll a BKK közleményében.

A kelenföldi metróvégállomás térségében négy helyszínen összesen csaknem 1500 új P+R parkolóhely lesz. Az Etele téri oldalon az egyik parkoló (a Volán-pályaudvar mögötti területen, a Somogyi út meghosszabbításában 221 férőhellyel) már szeptember eleje óta használható, a másik a Somogyi út és a Gyergyótölgyes utca sarkán épül, 247 autónak biztosítva majd parkolási lehetőséget, várhatóan decembertől.

A metróvégállomás és aluljárórendszer Őrmező felé eső oldalán szintén két parkolót használhatnak majd az autósok: a most elkészült mellett a MÁV kelenföldi vasútállomáshoz kapcsolódó, használaton kívüli vágányainak helyén is létesül egy körülbelül 500 férőhelyes P+R parkoló két ütemben, 2016 végéig. Valamennyi, az új metróhoz kapcsolódó P+R parkoló "döntő részben európai uniós forrásból" épül meg - írták.

Vasárnapig lezárták a Frankel Leó utca egy szakaszát

2015. november 16., 15:16 Módosítva: 2015.11.16 15:16
3

Vasárnap este nyolc óráig a Harcsa és az Üstökös utca közötti szakaszt zárják le útépítés miatt  - közölte a Budapesti Közlekedési Központ a Facebook-oldalán hétfőn.

A lezárt szakaszra nem lehet behajtani, csak észak felől, a Kavics utcában lakókat, illetve mindkét irányból a megkülönböztető jelzést használó és az egészségügyi intézményeket kiszolgáló járműveket engedik be - tették hozzá.

Elkészültek a Normafa első fejlesztései

2015. november 16., 14:33 Módosítva: 2015.11.16 17:07
2

Bemutatta a Normafa rehabilitációjának első ütemében elkészült fejlesztéseket Pokorni Zoltán (Fidesz-KDNP), a XII. kerület polgármestere hétfőn Budapesten, sajtótájékoztatón. Elmondta: eredeti állapotában állították helyre a hegygerincen végigfutó ösvényt, megújították az Anna-réti játszóteret, új utcabútorokat helyeztek el, és találkozási pontokat alakítottak ki. 

Pokorni Zoltán az Anna-réti játszótérnél az MTI szerint hangsúlyozta: a Normafa különleges hely, amely Budapest közigazgatási határain belül található, mégis természetvédelmi terület. Hozzáfűzte: ez a főváros második leglátogatottabb közparkja, ahová egy szép, napsütötte hétvégi napon akár 10-15 ezren is ellátogatnak, és ez gondot is jelent, mert a környékre évek óta jellemző a túlhasználat.

Kitiltották Budapest utcáiról a világ leghosszabb villamosát

2015. november 14., 15:46 Módosítva: 2015.11.15 07:53
629

Kényszerpihenőre küldte a Budapesti Közlekedési Központ z összes, Budapesten közlekedő CAF típusú villamost, amíg ki nem derül, mi okozta a hét elején egy tesztelés alatt álló jármű balesetét - írja a HavariaPress. A hírt a BKK is megerősítette a honlapján. Eszerint:

A CAF Urbos 3 villamos november 9-én bekövetkezett balesetét követő szakértői vizsgálatok kiterjednek a sínfék-rendszer és annak vezérlésének rendeltetésszerű működésére is.

Tovább

Ingyen parkolhatnak a zöldrendszámos autók a II. kerületben

2015. november 12., 18:50 Módosítva: 2015.11.13 07:43
103

Mostantól ingyen parkolhatnak a zöld rendszámmal rendelkező elektromos meghajtású autók a főváros II. kerületében - közölte Láng Zsolt polgármester. A döntés a kerület valamennyi fizetőzónájára vonatkozik. A kerület energiatakarékos szemléletére példaként hozta az önkormányzati ingatlanok energetikai korszerűsítését, és azt, hogy takarékosan működtetik a polgármesteri hivatalt: az irodai világítást kompakt technológiával oldják meg, a hagyományos számítógépeket pedig mini desktop gépekre cserélték, amikkel negyedére csökkent az energiafelhasználás.

Breaking! Vasárnaptól javul a közlekedés a Széll Kálmán térnél

2015. november 12., 17:38 Módosítva: 2015.11.13 08:49
255

November 15., vasárnap délutántól látványos és érezhető javulás áll be a Széll Kálmán tér közlekedésében, mert számos forgalomkorlátozást feloldanak - kecsegtet legújabb közleményében a BKK. Állítólag a majdani, végleges állapothoz hasonló forgalmi rend szerint, lényegesen gyorsabban lehet majd közlekedni a teret határoló főbb útvonalakon.

Péntektől vasárnapig a Szilágyi Erzsébet fasor–Krisztina körút–Széll Kálmán téri csomópontban, a tér északi útpályáján, valamint a Krisztina körút Csaba utca és Szilágyi Erzsébet fasor közötti szakaszán elkészül a végleges útburkolat. Az útépítési munkák befejezése november 13-ától (péntektől) 15-éig további útlezárásokkal jár a Szilágyi Erzsébet fasoron, a tér Margit körúti útpályáján, a Krisztina körúton és a Vérmező úton, ezért a BKK kéri, hogy aki teheti, ezen a három napon válasszon másik útvonalat, vagy a szokásosnál még korábban induljon el úti célja felé - írják. A Budapesti Közlekedési Központ honlapján itt érhetők el a rekonstrukcióval és az aktuális közlekedési változásokkal kapcsolatos információk.

November 14-én (szombaton) a tér Margit körutat és a Szilágyi Erzsébet fasort összekötő északi útpályáját aszfaltozzák a Dékán utca és a Szilágyi Erzsébet fasor között. A munka a Szilágyi Erzsébet fasor–Széll Kálmán tér–Krisztina körút nagy csomópontot is érintik. Délelőtt még várhatóan két sávon, majd délután egyes ütemekben már csak egy sávon lehet a Margit körútról a Krisztina körút felé közlekedni. Szombaton a Krisztina körút felől érkezők a térről nem tudnak majd a Dékán utcába balra kanyarodni; számukra a Szilágyi Erzsébet fasor–Káplár utca–Fillér utca–Fény utca kerülőút igénybevétele javasolt.

November 14-én (szombaton) és 15-én (vasárnap) a Vérmező út Széna tér felőli torkolatában közműépítés miatt a három forgalmi sávból kettőt lezárnak, ez várhatóan a Krisztina körút felől a Margit körút felé közlekedőknek jelent majd nehézséget.

Nem érdemes villamosozni Dél-Budán szombattól

2015. november 12., 17:31 Módosítva: 2015.11.13 07:43
40

November 14. és 22 között újabb izgalmak jönnek a dél-budai tömegközlekedésben, ugyanis a Bartók Béla úton felújításokat végeznek majd, és emiatt több villamos sem fog járni, helyettük fel lehet ülni a pótlóbuszokra.

Tovább

Beázás miatt bontottak a Nyugati téren

2015. november 12., 11:23 Módosítva: 2015.11.12 12:57
4

Beázást észleltek a Nyugati téri aluljáróban lévő üzletekben, ezért kellett felbontani és elkeríteni egy részt a nemrég felújított közterületen, írta megkeresésünkre a terézvárosi önkormányzat. A múlt héten számoltunk be arról, hogy az október 7-én átadott Nyugati téren a kivitelező Colas Alterra Zrt. szalagjával kerítettek el néhány négyzetmétert.

Tovább

Szarral dobálták meg a tilosban parkoló autót

2015. november 12., 11:03 Módosítva: 2015.11.13 08:24
2685

A Kutyabarat.hu úgy tudja, hogy az újlipótvárosi kutyások szarral dobálták meg azt a Volvót, amelyik teljes szélességében elállta a Szent István parki kutyafuttató bejáratát. A lapnak egy helyi kutyasétáltató úgy kommentálta az esetet, hogy

méltó büntetés.

lipocia5
Fotó: Kutyabarat.hu

Ugyanakkor az oldal szerint nem figyelmezteti tábla az autósokat arra, hogy tilos a park bejárata elé parkolni.

Török buszokkal pótolhatják a 3-as metrót

2015. november 11., 16:17 Módosítva: 2015.11.12 10:20
609

Megint meglepetésversenyző áll nyerésre egy nemrég megjelent BKV-tenderen: a 75 darab (plusz 75 darab opciós lehetőségű) csuklós busz beszerzésére kiírt pályázaton a török Karsan cég busza vezet a cég legkedvezőbb árajánlatával a Scania és a MAN előtt. A BKV másik 75-ös tenderéről, a PKD (helyben összeszerelendő) konstrukcióban beszerzendő buszokról még nincs hír.

Forrás: karsan.com
Forrás: karsan.com

A Karsan már sikeresen pályázott a vári midibuszflotta megújítására: novemberben állnak forgalomba az első buszok a 16-ból. Most a csuklós buszokra kiírt tenderen olyan vetélytársakat szorított háttérbe, mint a Scania, a MAN, a lengyel Solaris, és a magyar Evobus.

Tovább

Nekiesnek a Széll Kálmán téri metróépületnek

2015. november 11., 15:33 Módosítva: 2015.11.12 07:47
26

A Széll Kálmán téri felújítás újabb fordulópontjához érkezett, a kivitelezők nekiállnak a metróépület felújításának, közölte a BKK. A közlemény szerint elsőként lebontják a februárban megépített védőtetőt, majd a munka az épület homlokzatának újjáépítésével, és az épület belsőépítészeti munkáival, újraburkolásával folytatódik.

A metró kijárati épületének korábbi, „legyezős” alakja – mint a Széll Kálmán tér egyik jelképe – az átépítés után is megmarad, de már egy teljesen felújított, modern arculatú, üvegfalakkal határolt épület részeként

- írják.

A felújítás miatt három hétvégén (november 14-15-én, 21-22-én és 28-29-én) nem áll meg az M2-es metró a Széll Kálmán téren. A teret a Batthyány térről induló pótlóbuszokkal, és a meghosszabbított útvonalú 22-es buszokkal lehet elérni.

4
Fotó: BKK - Budapesti Közlekedési Központ

Ha élőben is szeretné megnézni, mi történik Buda legnagyobb forgalmi dugóját okozó felújításon, akkor ezen az élő képet sugárzó csatornán bármikor megteheti.

Még nem tudják, mi okozta a hétfői villamosbalesetet, de nagyon rajta vannak az ügyön

2015. november 10., 12:05 Módosítva: 2015.11.14 15:46
1

A Közlekedésbiztonsági Szervezet és a rendőrség is vizsgálatot indított a hétfői, egy hosszú CAF-villamost érintő baleset miatt - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden az MTI megkeresésére.

Tovább

Ezért van mindig dugó az Árpád fejedelem úton

2015. november 10., 11:15 Módosítva: 2015.11.10 22:06
13

Sokan nem értették, miért volt lezárva az Árpád fejedelem útja külső sávja a Komjádi uszodánál, óriási dugókat okozva főleg délután, a városból kifelé haladó forgalomnak. A két hónapja kezdődött, lassan haladó munka látszólag teljesen értelmetlen helyen akadályozta a közlekedőket. Meguntuk a bizonytalankodást, és rákérdeztünk a BKK-nál, mit építenek a helyszínen.

A válasz elsőre még rejtélyesebbé tette az építkezést: eszerint az Árpád fejedelem útja Komjádi Béla utcai csomópontjában a kifelé vezető oldalon a szélső sáv a Budai fonódó villamos projekt keretében átépülő csomópont miatt van lezárva. A projekt befejezési véghatárideje 2015. december 23-a. Ez azért furcsa, mert a fonódó villamos 150 méterrel beljebb épül a Bécsi úton, ráadásul négy hónapig molyolni az Árpád fejedelem útja külső sávján még Magyarországon is soknak tűnik.

Időközben a munkák áthelyeződtek a belső sávra, és kezd kirajzolódni a beruházás értelme:

  1. A csomópontban új, jelzőlámpával biztosított balra- és visszakanyarodó sáv létesül és ezzel egyidejűleg lezárják a közeli, jelzőlámpával nem biztosított visszafordulási lehetőséget (ahol sajnos elég sok volt a baleset).
  2. Áthelyezik az autóbusz-megállóhelyet és a gyalogátkelőhelyet, továbbá módosul a H5-ös HÉV felőli járda is.
  3. Mindezt a fonódó villamos építésére szánt keretből.

Az átépítés teljes áttekintéséhez még egy ábrát is kaptunk. Így néz majd ki tehát az új Komjádi Béla úti csomópont december 23-tól.

Budapesten véget ért a szmogriadó

2015. november 9., 06:23 Módosítva: 2015.11.09 11:35
70

Megszüntették a szmogriadó riasztási fokozatát, ezzel együtt feloldották a fekete környezetvédelmi matricás autók közlekedési tilalmát a fővárosban hétfőn hajnalban. A Főpolgármesteri Hivatal közleménye szerint ugyanakkor ismételten életbe lépett a tájékoztatási fokozat.

A vasárnap délután kezdődött javulásnak köszönhetően Budapesten a szálló por szennyezettségi szintje már egy mérőponton sem haladta meg a riasztási küszöbértéket. Hat mérőponton azonban még magasabb volt, mint a tájékoztatási küszöbérték, írja az MTI. A szmogriadó tájékoztatási, vagy riasztási fokozatát a szálló por esetében akkor kell elrendelni a fővárosban, ha 3 mérőállomáson az egy időben mért légszennyező anyag szintje, két egymást követő nap átlagában meghaladja a tájékoztatási, vagy riasztási küszöbértéket, és a meteorológiai előrejelzések szerint a következő napon javulás nem várható.

Tovább

Szörnyek rohangálnak Kőbánya alatt

2015. november 8., 12:18 Módosítva: 2015.11.09 09:40
323
A hokimaszkos gyilkos pacsira emeli a kezét, de közben már a nyomomban van Frankenstein szörnye. Szerencsére gyorsabb vagyok, így lehagyok valakit, aki egy Tim Burton filmből lépett elő, hogy aztán egy boszorkányt vegyek üldözőbe. Elmentem futni a kőbányai sörgyár alá. A pincerendszerbe.

Nem először rendeznek itt futóversenyt – tudom meg Kanizsár Istvántól, a BBU Szervező Iroda egyik munkatársától, a Halloween Run egyik főszervezőjétől. A februári versenyen a hétkilométeres körnek csak kisebb része tért be a föld alá, a mostani, 3,5 kilométeres pálya viszont alig, 7-800 méternyit bukkan a felszínre, amúgy a Kőbánya alatti pincerendszerben versenyezünk. És ez a futóverseny fénypontja, a főváros alatt húzódó 33 kilométer hosszú alagútrendszer.

12196000 934003993340901 694935134264690642 n
Fotó: BBU

Koca futó vagyok, heti négy-öt alkalommal futok az Üröm-környéki dombokon, de soha nem jutna eszembe futóversenyre nevezni. A helyszín viszont meghozza a kedvet, mivel a hétköznapokban egyáltalán nem, vagy csak igen nehezen, szervezett városnéző túrák keretein belül megközelíthető helyen van.

Milyen alagútrendszer?

A bánya - merthogy erről van szó eredendően - története a 19. század közepére nyúlik vissza. Az 1834-es árvízben elpusztult pesti épületek újjáépítéséhez innen termelték ki a mészkövet, de a Lánchíd, az Akadémia és az Országház építéséhez is innen vitték a puha, könnyen faragható követ, sőt, az Andrássy út palotái is a X. kerület talajából nyerték az őskori Pannon-tenger emlékét őrző építőanyagukat. –Olvasson el minden érdekes részletet korábbi cikkünkben.

Nyilván van, aki véresen komolyan veszi, de ahogy én látom, a Halloween Run inkább buli, mint a másodpercekért vívott küzdelem. Családok melegítenek a futamra, négytől hatvannégy éves korig jelenik meg mindenféle fizikumú ember, van szálkás versenyző, és joviális apuka is. Ha már a fő téma a Halloween, sokan be is öltöztek, vagy kifestették magukat, én pont három apáca mögött rajtolok, de van itt bohóc, tüllszoknyás boszorkány, és a rémtörténetek szokásos szereplői. (És ne jöjjünk kérem az Amerika-majmolással, a Halloween legalább annyira amerikai ünnep, mint amennyire magyar: semennyire. Az ősi kelta halotti kultusz ünnepe, amelyet később az angolszász országok importáltak.)

A szervezők okosan számítottak is arra, hogy széles korcsoport jön majd, ezért ehhez igazították a kategóriákat. Van ovis futam, egy kilométeres alsós futam és a 3.5 valamint a 10.5 kiloméreres Halloween-kör, utóbbira váltóban, többen is nevezhetünk. A nevezési díj a legkisebbeknek ingyenes, a többi előnevezés pedig 500-tól 6000 forintig terjed, korcsoporttól és versenyszámtól függően, ám valamivel többért a helyszínen is be lehet fizetni. A felnőtt, 10.5 kilométeres táv nevezési díja a helyszínen 8000 forint, ami nem kevés, ám tekintve, hogy egyáltalán nem átlagos pályán rendezik, aminek a biztosítása is nagyobb szakértelmet kíván, elfogadhatóvá válik. És persze a fűtött öltöző a Dreher villában, a frissítők, az időmérésre szolgáló chip, szükség esetén orvosi ellátás, valamint egy póló és érem is beletartozik a szolgáltatásba.

A lebonyolítás példás, ötvenesével engednek minket a pályára, és egy combos emelkedővel kezdünk, ám a hangulat már itt is szépen átjön: töklámpások és mécsesek szegélyezik az utat, helyenként pedig olajos hordókban rakott tűz lobog. Ezek kellenek is, a rajt után pár perccel már sötét van. A pincébe úgy három perccel később érünk le, és a járatok közel sem szűkek, sőt, mivel sokáig raktárnak is használták, egy kisebb teherautónak is el kell férniük benne. A 33 kilométer hosszú rendszer alig tizedét futjuk be, sokszor úgy, hogy egy kettéválasztott járatnak elfutunk a végéig, majd a másik sávon vissza. Emiatt nem lehet folyamatos tempót tartani, megterhelő a sok gyorsítás, lassítás.

A pince hőmérséklete 6-8 fok, de mire beérünk, ez nem tűnik fel, sőt, kijönni a viszonylagos, tíz fokos melegbe szinte zavaró. Odabent mindent elkövettek azért, hogy halloweeni legyen a hangulat, a biztonságunkat horrorfilmek negatív hősei felügyelik, a kivetítőn csontváz zenekar játszik, de akasztott emberek mellett is elfutunk. Sok termet és járatot fényeffektusok töltenek ki, és helyenként zene is szól.

A 10.5 kilométer három kör, ami nem hangzik soknak, de 12 méternyi szintkülönbséget is le kell küzdeni. Gyötrelem ez, de a jó fajtából, a célban csatakos, fáradt emberek várnak, de boldogok, eufória látszik az arcukon, hiszen annak ellenére, hogy csak egy első hely kiadó, a föld alatti futás így is szép teljesítmény. Még megiszom két meleg teát, elbúcsúzom a régi-új ismerősöktől, aztán elindulok haza, mert jön a futás legjobb része: amikor egy zuhany után elnyúlok a kanapén.

Végre egy kis forgalomkorlátozás Budán

2015. november 6., 14:47 Módosítva: 2016.06.26 11:04
5

Forgalomkorlátozásra kell számítani Budapest I. kerületében, a Szent Gellért rakpart Rudas fürdő előtti szakaszán szombattól december közepéig – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteken az MTI-vel.

A korlátozás oka, hogy 

elkezdődik az Erzsébet híd alatt egy rövid szakaszon hiányzó árvízvédelmi fal megépítése.

A munkavégzés idején a Szent Gellért rakparton az északi irányú gépjárműforgalmat a gömbsüvegsor részleges elbontásával az új villamosmegálló előtt a vágányra terelik. A munkaterület mellett, a lezárt útpályán két méter széles gyalogos-kerékpáros folyosót alakítanak ki.

A Szent Gellért rakpart déli irányú, valamint a budai alsó rakpart forgalmát a munkavégzés nem érinti.

A BKK azt kéri, az érintett szakaszon közlekedők fokozottan figyeljenek arra, hogy a villamosvágányra való felhajtásnál a villamosnak van elsőbbsége.

Tavasztól járnak a világ leghosszabb villamosai Budapesten

2015. november 6., 12:34 Módosítva: 2015.11.07 00:07
76

Várhatóan jövő tavasztól közlekednek majd Budapesten az 56 méteres CAF-villamosok, amiket ma mutattak be a sajtónak. Az új, spanyol gyártmányú villamos a világon a leghosszabb, és az 1-es vonalon közlekedik majd.

A 86 ülőhelyes, összesen 345 embert szállítani képes szerelvények biztonságos vezetését egyelőre egy szimulátoron tanulják a villamosvezetők.

Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes szerint 34,7 milliárd forint értékben hívtak le eddig új villamosoat, ebből a jövő év végéig 47 érkezik Budapestre.

Havi 2000 forint BKV-s regisztrációs díj óvodásoknak?

2015. november 5., 11:18 Módosítva: 2015.11.05 17:20
1881
Birtokunkba került Tarlós István Orbán Viktornak írt levele, amiben elég gyászos lehetőségeket fest fel arra az esetre, ha a kormány nem segít be a fővárosnak a BKV finanszírozásába. A levelet a városháza eddig titkolta, pedig az adatvédelmi hatóság megállapította, hogy tartalma közérdek miatt nyilvános. Szó esik benne az ingyen utazó gyerekek, nyugdíjasok és fogyatékkal élők havi 1000-2000 forintos regisztrációs díjáról, az agglomerációs jegyek, bérletek árának ötszörösére növeléséről.

A levélben (amit Tarlós mellett aláírt a helyettese, és négy kerületi polgármester is) a főpolgármester először az agglomerációs járatok finanszírozásáról ír, aminek az a lényege, hogy a fővárosnak csak határain belül kötelezettsége a járatok biztosítása, azon kívül nem. Mégis megteszi, de ezen tízmilliárd forintot bukik, és ezt már nem tudja kifizetni. Ezért Tarlós szerint az állam vagy átveszi ezeket a járatokat, főleg a HÉV-eket, vagy fizet. Ha egyik sem történik meg, akkor az agglomerációs jegyek, bérletek árát ötszörösre kell növelni, hogy ne alakuljon ki hiány. (A BKV éves agglomerációs pluszköltsége 15,9 milliárd forint, 4,2 milliárd jön vissza bevételből. Ebben már benne van az agglomerációs települések összesen 635 millió forintos befizetése is, amit amúgy 20-szorosára kellene emelni a levél szerint.)

A BKV hiányának másik forrása az ingyen utazók (100 ezer 6 év alatti gyerek, 324 ezer 65 év feletti nyugdíjas, 120 ezer fogyatékkal élő) utaztatása. Ezek az éves utazások 12 százalékát teszik ki. Az államnak kötelessége lenne kifizetni ezeknek az utazások után az árkiegészítést, mégis 9,3 milliárd forinttal kevesebbet kap érte a főváros, mint járna. Ha az állam nem fedezi ezt a költséget, arra az esetre a főváros egy olyan megoldást dolgozott, ami szerint az érintetteknek havi egyszeri 1000-2000 forintos regisztrációs díjat kellene befizetniük.

Tovább

Tud-e nemet mondani a Belváros 66 millió forintra?

2015. november 4., 17:17 Módosítva: 2015.11.05 09:17
222

A napokban újabb ingatlanok eladásáról döntött az ötödik kerület képviselő testülete. Az egyik egy Deák téri, 237 nm-es lakás, amit annak bérlője, a dr. Sándor ügyvédi iroda vehet meg. Az irodát vezető Sándor Sz. Zsolt ügyvéd gyakran dolgozik a Belvárosnak.

És az önkormányzat egy váratlan fordulat miatt most pont emiatt a lakás miatt szembesült egy komoly dilemmával.

Az ingatlan forgalmi értéke az önkormányzat által beszerzett 2015-ös becslés szerint 112,5 millió forint (475eft/nm). A sajátos vagyongazdálkodási szemléletet tükröző, az egy évnél régebbi bérlőknek 30 százalékos kedvezményt biztosító helyi rendelet értelmében az ügyvédi irodának 78,8 milliót (332eft/nm) kell csak fizetnie a lakásért.

Forrás: Juhász Péter
Forrás: Juhász Péter

Az ingatlant az önkormányzat 2012-ben is felmérette, amikor a budapesti ingatlanpiac épp gyengélkedett, az árak jóval a mostani alatt voltak: akkor 154 millióra (650 eft/nm) taksálták azzal, hogy egy alapos felújítás után 192 millió (810 eft/nm) lesz a reális érték (a lakást nem újították fel).

Az önkormányzat tegnap az RTL Klubnak azzal indokolta az árkülönbséget, hogy

az ingatlan nem lakásként, hanem helyiségként funkcionál,

és

a lakások amúgy is drágábbak a Belvárosban, mint a helyiségek.

A piaci árakat jól mutatja, hogy a napokban egy 95 nm-es lakás 82 millió forintért (863 eft/nm) cserélt gazdát az épületben.

Minderről Juhász Péter, az Együtt alelnöke, belvárosi önkormányzati képviselő számolt be kedden a Facebook-on, hozzátéve, hogy nem tudja, aláírták-e már a szerződést, de ha igen, feljelenti Szentgyörgyvölgyi Péter polgármestert.

Egy másik, ugyanebben a körben meghirdetett, szintén a Petőfi Sándor u. 3 alatt található 357 nm-es "helyiséget" a Belvárosi Üzlet Ingatlanhasznosító Kft. vehet meg, 93 millió forintért (260 eft/nm). A 444 utána járt, hogy a Kft mögött a Buddha Bar hotelt üzemeltető cégek ügyvezetői állnak.

Forrás: Juhász Péter
Forrás: Juhász Péter

Az önkormányzat 11 ingatlant ad el, és ezek közül mindegyikesetben Sándor Sz. Zsoltot bízta meg az ügyintézéssel, kivéve azt, amelyiknek ő maga a kijelölt vevője.

Az Indexnek Juhász Péter jelezte, hogy

egy zártkörűen működő részvénytársaság ma 145 millió forintos (612 eft/nm) vételi ajánlatot

juttatott el a képviselő-testülethez és Szentgyörgyvölgyi Péter polgármesterhez a Sándor Sz. Zolt ügyvédi irodája által bérelt 237 nm-es lakásra. A cég vezetője az Index megkeresésére elmondta, hogy a sajtóban olvastak az ügyről, de amúgy is figyelik és igyekeznek megragadni az ingatlanpiaci lehetőségeket.

Vagyis ha az önkormányzat ragaszkodik az eredeti döntéséhez, és az ügyvédnek adja el a lakást a határozatban szereplő összegért, 66 milliós kárt okoz a kerületnek.

Megint nem jár vonat Kelenföld és a Déli között

2015. november 4., 15:04 Módosítva: 2016.01.02 09:30
8

Budapest-Déli pályaudvar és Kelenföld állomás között karbantartási munkák miatt a hétvégén, november 7-én és 8-án szünetel a vonatközlekedés, áll a MÁV közleményében. Az október 17–18. között elkezdett munkálatok folytatódnak szombaton és vasárnap, ezért lesznek a következő korlátozások:

Az S10-es komáromi és győri; az S40-es pusztaszabolcsi és dombóvári; az S42-es dunaújvárosi személyvonatok; valamint a Z30-as székesfehérvári zónázó vonatok a fővárosban csak Kelenföldig járnak és onnan is indulnak.

Az eredetileg Budapest-Déli pályaudvarról induló és oda érkező távolsági vonatok szintén csak Kelenföldig szállítják az utasokat.

Az AGRAM InterCity Gyékényes felé a Keleti pályaudvarról indul (IC 200), de Gyékényes felől Kelenföldre érkezik (IC 201). A GÖCSEJ InterCity Zalaegerszegre Kelenföldről indul (IC 958), de Zalaegerszeg felől a Keleti pályaudvarra érkezik (IC 959). Vasárnap a Zalaegerszegről a fővárosba tartó HETÉS InterCitynek a Keleti pályaudvar a végállomása (IC 1951). A CITADELLA EuroCity Budapest-Keletiből indul és oda érkezik.

Az S36-os tárnoki és a G43-as szabadbattyáni elővárosi vonatok közlekedésében nincs változás, a fővárosban Kőbánya-Kispestig járnak. Székesfehérvár állomás átépítése miatt az észak- és dél-balatoni, valamint a szombathelyi vonalon a vonatok továbbra is módosított menetrend szerint közlekednek.

A vágányzár ideje alatt érvényes menetrendi változásokról tájékozódhatnak a MÁV-csoport weboldalán és a Vonatinfó alkalmazáson, illetve a MÁVDIREKT helyi tarifával hívható vonalán, a 06 40 49 49 49-es telefonszámon. A Déli pályaudvar és Kelenföld között pótlóbuszok nem közlekednek.

40 buszt bérel a BKV, 35-öt hitelből vesz

2015. november 4., 09:34 Módosítva: 2015.11.04 18:42
80
Felemás döntést hozott a fővárosi közgyűlés arról, hogy (részben már megkötött szerződések alapján) a BKV béreljen-e 75 autóbuszt, vagy álljon el a szerződésektől és inkább vásároljon újat: 40-et bérelnek, 35-öt megvesznek hitelből - ha lesz rá pénz és kormányengedély.
  • A fővárosi közgyűlés kifogást emelt az öt kínai elektromos busz bérléséről szóló szerződés ellen, de engedi hitelből ezeknek az elektromos buszoknak a megvásárlását hitelből, ha lesz rá pénz és kormányengedély.
  • A 3-as metró felújításához szükséges 20 darab szólóbusz bérlése ellen nem emel kifogást.
  • A bérelni szándékozott 50 csuklós buszból csak 20-at bérel, 30-at hitelből vesz, persze csak ha lesz rá pénz és kormányengedély.
Tovább

Szabálytalanul mozgatták a lengő terhet a Szemere utcában

2015. november 4., 07:26 Módosítva: 2015.11.04 11:53
7

"Ma délután lettem figyelmes Budapesten az V. kerület Szemere utcában a mellékelt építkezési csodamegoldásra. Jól látható, hogy egy esetleges baki következtében elég sok autós és járókelő kapta volna a nyakába ezt a kis üvegdarabot", írta olvasónk.

Megkérdeztük a BKK-t, mennyire szabályos ez a szállítási mód, amire ezt a választ adták: a BKK a Szent István körút és a Szemere utca sarkán található épületben zajló munkákkal kapcsolatban forgalomkorlátozási terveket hagyott jóvá, azok azonban csak a parkolósáv területén kialakított munkaterületre vonatkoztak. Ez azért fontos, mert lengő teher csak úgy mozgatható közterület felett, hogy az alatt a közterület le van zárva. Ilyen korlátozásra a kivitelezőnek kiadott engedélye azonban nem volt, nem is jelezte a BKK felé ilyen igényét.

Szmogriadót rendeltek el Budapesten

2015. november 4., 06:05 Módosítva: 2015.11.07 19:34
247

Elrendelte a fővárosban a szmogriadó úgynevezett tájékoztatási fokozatát a szálló por magas szintje miatt Tarlós István főpolgármester, írta tájékoztatójában a Főpolgármesteri Hivatal.

Az intézkedésre azért volt szükség, mert a szálló por légszennyezettségi szintje a budapesti mérőállomásokon két egymást követő napon meghaladta a tájékoztatási küszöbértéket, és a meteorológiai előrejelzések szerint szerdán jelentős javulás nem várható.

A tájékoztatási fokozat azon légszennyezettségi szint küszöbértékének meghaladását jelenti, melynek rövid idejű hatása veszélyt jelent a lakosság egyes különösen érzékeny − gyermekek, időskorúak, krónikus betegek − csoportjaira.

A szakemberek azt ajánlják, hogy elsősorban a veszélyeztetett népességcsoportokba tartozók kerüljék a jelentős gépjárműforgalom által érintett tereket, útszakaszokat.

A tájékoztató szerint a rendkívüli légszennyezettségi helyzetek kialakulásában a helyi kibocsátásoktól függetlenül fontos szerepet játszanak a kedvezőtlen meteorológiai viszonyok: az őszi, téli időszakban gyakrabban előforduló gyenge vízszintes és függőleges irányú légköri átkeveredés, a viszonylag gyakori szélcsendes időszakok, illetve az 5 km/h alatti szélsebesség.

Az óbudai önkormányzat tiltakozik a Bécsi úti átjáró lezárása ellen

2015. november 3., 19:18 Módosítva: 2015.11.04 12:17
60

Óbuda-Békásmegyer önkormányzata elfogadhatatlannak tartja a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-nek azt a döntését, hogy még az Aranyvölgy utca átépítésének befejezése előtt lezárják a Bécsi úti vasúti átjárót.

A III. kerületi önkormányzat keddi közleményében azt írta: az előzetes tervek szerint az új 10-es út, az Aranyvölgy utca átépítése és a Pomázi úti felüljáró egy időben készült volna el, ezekkel a feltételekkel járultak hozzá 2011-ben a vasútfejlesztés megkezdéséhez.

A vasúti átkelő idő előtti lezárásával a Bécsi útnak az ürömi körforgalom és az Aranyvölgy utca közötti szakasza járható marad ugyan, de az Aranyvölgy utcai útépítés miatt zsákutca lesz. Ezért az Ürömhegyről a Bécsi út felé tartóknak először visszafelé kell venniük az irányt az ürömi körforgalomhoz, mert csak ezen keresztül, az új 10-es úton - amit szerda helyett pénteken adnak át - juthatnak el a városba.

Felhívták a figyelmet arra, hogy út hiányában a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) járatai sem tudják kiszolgálni az ott élő több ezer embert. A tervezett módosítások miatt megközelíthetetlenné vált az ürömhegyi rész két korábbi buszmegállója, a jelenleg társadalmi véleményeztetés alatt álló terveik pedig "nem nyújtanak megfelelő alternatívát" azoknak, akik a város felé vennék az irányt - fogalmaztak.

Az önkormányzat levélben fordul a NIF Zrt. és a BKK vezetőségéhez a probléma mielőbbi megoldása érdekében.

Ledöbbentek a kínaiak a BKK húzásán

2015. november 3., 07:03 Módosítva: 2016.05.27 11:58
919
Politikai és külgazdasági bonyodalmakat okozott a BKK javaslata, miszerint a BKV ne kössön szerződést a világ egyik vezető elektromosbusz-gyártójával, a kínai BYD-val 5 darab elektromos busz hosszú távú bérlésére, annak ellenére, hogy kínaiak megnyerték az erre kiírt tendert. A BYD európai ügyvezető igazgatója értetlenségét fejezte ki a lépés miatt, ami a Komáromba tervezett elektromosbusz-gyáruk építését is meghíúsíthatja. A főváros szerdán rendkívüli közgyűlésen dönt az ügyben.

Értetlenül állunk a BKK és a BKV lépése előtt, mondta lapunknak Isbrand Ho, a BYD Europe Magyarországon tartózkodó ügyvezető igazgatója. A két közlekedési cég ugyanis azt javasolta a fővárosi önkormányzat múlt heti ülésén, hogy ne kössenek szerződést a kínai céggel 5 elektromos busz nyolc éves bérletére (szaknyelven rendelkezésre tartására), annak ellenére, hogy a BYD megnyerte az erre kiírt tendert. A javaslatot akkor levették a napirendről, két nap múlva szerdára pedig csak azért hívott össze össze rendkívüli ülést a főpolgármester, hogy döntsenek az ügyben.

A BYD Szíjjártó Péter kül- és külgazdasági miniszterhez és Orbán Viktor miniszterelnökhöz fordult levélben,hogy a cég azután döntött véglegesen arról hogy Komáromba helyezik európai hídfőállásukat, hogy megnyerték a BKV tenderét. A komáromi gyár elektromos buszokat, autókat és targoncákat gyártana egy 300 főt foglalkoztató üzemben, ám ha a BKV-s buszbérlés kútba esne, akkor egyelőre a gyárat sem indítják el, közölte Isbrand Ho.

Tovább

A BKK megmutatja, hol kell dörzsölni

2015. november 2., 17:33 Módosítva: 2015.11.03 12:31
336

A BKK hasznos információt osztott meg Facebookján arról, hogy mit kell tenni, ha nem veszi be a fémpénzt az automata. A probléma ugyanis általában egyszerűen orvosolható: az érmét kemény felülethez kell dörzsölni, de nem is akárhogy.

11214714 954777857914036 4170046414021072028 n.png
Fotó: Facebook/ BKK

"A BKK-automaták tervezésekor erre is gondoltunk, ezért az érmebedobó nyílás alatt egy szürke fémlapot szereltünk fel. Kérünk mindenkit, hogy dörzsölésre ezt a felületet használja, ha az érmét nem fogadja el az automata" - írják. 

És azt tudta, hol szeret a cápa?

Éjfélig nincs áram Pestszentimre egy részén

2015. november 2., 15:38 Módosítva: 2015.11.02 17:24
3

Baleset miatt várhatóan hétfő éjfélig nem lesz áram a főváros XVIII. kerületében, a Bocskai és az Eke utca kereszteződésének közelében - közölte az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság.

Délelőtt két autó karambolozott a pestszentimrei Bocskai és Eke utca kereszteződésében, a balesetben két villanyoszlop is megrongálódott. A tűzoltók életveszélyessé nyilvánították és lezárták a területet.

Az áramszünet ezer fogyasztót érint, náluk várhatóan éjfélig nem lesz áram.

Tömeges koccanás az Árpád hídon, dugó van

2015. november 2., 13:19 Módosítva: 2015.11.02 15:48
3

Balesetek miatt dugó van az Árpád híd Buda felé vezető oldalán és a Szentendrei úton, a fővárosból kifelé hétfőn kora délután, közölte a katasztrófavédelem. Az Árpád hídon négy autó és egy busz koccant. Senki nem sérült meg, de jelentős a fennakadás a közlekedésben, mondta Kisdi Máté, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. A Szentendrei út kifelé vezető oldalán három autó ütközött. A balesetnek két sérültje van, a három sávból csak egy járható.

Kigyulladt egy busz a Budafoki úton

2015. október 30., 13:54 Módosítva: 2015.10.30 16:32
3

Kigyulladt egy csuklós autóbusz motortere Budapest XI. kerületében, a Budafoki úton péntek kora délután, a balesetben senki sem sérült meg - közölte az Országos Katasztrófavédelmi Igazgatóság a honlapján.

A tűzeset a Kondorosi úti kereszteződés közelében, a főváros irányába vezető oldalon történt.

A lángokat a sofőr még a fővárosi hivatásos tűzoltók kiérkezése előtt elfojtotta. Az egységek hőkamerával vizsgálják át a buszt, további tűzre utaló nyomokat keresve, és vízsugárral lehűtik az izzó motorteret - írták. A kigyulladt busz és a mentésen dolgozók járművei a belváros irányába vezető két forgalmi sávból egyet foglalnak el.

Herczeg Zoltán, a Budapesti Közlekedési Központ fődiszpécsere az MTI megkeresésére az esetet megerősítve elmondta, hogy egy 133-as buszon ütött ki a tűz.

Átfúrta magát egy budai hotel a tűzfalon keresztül a szomszédba

2015. október 30., 12:34 Módosítva: 2015.10.31 08:06
394
Ami egyszer sikerülhet, miért ne sikerülne még egyszer! Gondolhatta a Világörökség helyszínén, a Vár alatt a Bem rakparton álló Victoria Hotel vezetése, amikor annak ellenére, hogy építési engedélyüket jogerősen megsemmisítették, mégis beleépítettek a szomszéd házba, méghozzá a földszinti tűzfal áttörésével. 1989-ben a felső emelet épült hasonló módon, és bár akkor bontásra kötelezték a szállodát, ma is olyan magas, mint akkor.

A Hotel Victoria a tűzfalat áttörve összenyitotta az étkezőjét és konyháját egy szomszéd ház földszinti lakásával, mindezt a lakók beleegyezése nélkül. Nagyon zavaró a szag és a hangzavar, és az egész törvénybe ütközik

– jött a segélykiáltás a Bem rakparti lakóktól. 

Mint az I. kerületi önkormányzatnál megtudtuk, a Hotel Victoria tulajdonosa 2013 decemberében indította a szálloda földszinti bővítésének építési engedélyezését, és az engedélyt hamarosan meg is kapta. Méghozzá úgy, hogy a tervekről az érintett lakók nem is tudtak.

A kerületi építési iroda azzal érvelt, hogy az érintett szomszédok hozzájárulásának az engedély kiadásakor még nem kötelező meglennie, elég, ha a kivitelezés megkezdésekor már megvan.

Tovább