Budapest

Ezen a hétvégén ne keresse a 4-es 6-os villamost

2015. október 2., 09:41 Módosítva: 2015.10.02 16:21
31

Október első hétvégéjén a Széll Kálmán tér és a Blaha Lujza tér között pótlóbuszok járnak majd a 4-es és a 6-os villamosok helyett. A felsővezeték átépítési munkák miatt lesz erre szükség, a 4-6-os pótlóbusz jelzésű buszok a villamosokkal megegyező útvonalon haladnak majd. Részleteket a BKK oldalán talál.

De ugyanez elmondható a H5-ös HÉV-ről is: szombat-vasárnap pótlóbuszok járnak a Batthyány tér és Békásmegyer között, itt építkezés az ok.

Ehhez képest az M4-es metró leállása egész minimális: vasárnap üzemkezdéstől 10 óráig Kelenföld vasútállomás és Keleti pályaudvar között nem jár majd, itt buszra várhatunk helyette a felszínen.

De változást hoz a Budai Várban megrendezésre kerülő Budavári Pálinka- és kolbászfesztivál is. Mától vasárnapig, azaz október 2–4. között a 16-os, a 16A és a 116-os autóbusz módosított menetrend szerint közlekedik, 216-os jelöléssel pedig rendkívüli járat indul.

Az egyéb, októbertől érvényben lévő menetrendi változásokról itt olvashat.

Schmidt Mária Pro Urbe díjas lett

2015. szeptember 30., 12:12 Módosítva: 2015.09.30 13:29
5

Döntött a fővárosi közgyűlés az idei Pro Urbe Budapest díjak odaítéléséről.

Eszerint megkapja a jelentős elismerést Derce Tamás, volt újpesti polgármester, Jónyer István asztaliteniszező,Keserű Ilona festőművész, Ókovács Szilveszter Operaház igazgatója, Schmidt Mária, a Terror Háza vezetője, valamint Süllei László, a Mátyás-templom plébánosa.

Simicska kidobott cége perrel fenyegeti a fővárost

2015. szeptember 30., 10:20 Módosítva: 2015.09.30 21:59
9
Megszavazta a fővárosi közgyűlés, hogy egyoldalúan szerződést bont Simicska Lajos reklámcégével, a Mahir Cityposter Kft.-vel, és elbontatja a budapesti közterületekről mind a 761 hirdetőoszlopát. Az ok: a cég nem teljesítette kötelezettségeit, és amúgy is hátrányos volt a fővárosra nézve. A Mahir jelezte, perelni fog.

Ki, miért nem vett észre eddig semmit a 2006 őszén megkötött Mahir-szerződéssel kapcsolatban - erről szólt a vita elsősorban a fővárosi közgyűlés képviselői között. Azt senki sem vonta kétségbe, hogy mint arról lapunk beszámolt, a kontraktus előnytelen volt a fővárosi önkormányzatra nézve.

Tarlós István főpolgármester kiemelte, hogy a fővárosi közgyűlés 2006 márciusában döntött az ügyben, és három nappal az önkormányzati választások előtt, szeptember 26-án kötötték meg a szerződést. Ő ekkor még óbudai polgármester volt, ezért elmondása szerint nem tudhatott róla. Az előnytelen szerződést a szocialisták szavazták meg, mondta, akiknek egyik akkori képviselője ma is a közgyűlés tagja.

Gy. Németh Erzsébet, a DK képviselője (volt szocialista frakcióvezető) magára vette az inget, és válaszolt Tarlósnak. Közölte, az előterjesztés szerint nem a szerződéssel volt baj, hanem a teljesítés okozza a problémát: azt kifogásolják, hogy a cég nem teljesítette a szerződésben foglaltakat.

A képviselő szerint a rossz teljesítésről az elmúlt öt évben kellett, hogy tudomása legyen a főpolgármesternek. Kiemelte az előterjesztésből azt a részt, miszerint tekintettel a Mahir tulajdonosi szerkezetére, a gazdaság egyéb szektorainak szereplőivel való üzleti kapcsolataira, nem zárható ki, hogy a Mahir a piaci árnál kedvezőbben biztosított reklámfelületet az érdekeltségi körébe tartozó hirdetőknek, pl állami, a főpolgármester politikai közösségéhez kapcsolható cégeknek. Ezért a képviselőnő feljelentést tesz a rendőrségen.

Tarlós Hollywoodban érzi magát

"Úgy érzem magam, mint Hollywoodban", jelentette ki a főpolgármester, mielőtt a kamerák kereszttüzében bevonult a fővárosi közgyűlés termébe (vörös szőnyegen amúgy).

A közgyűlési terem előtti szőnyegen Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója is tett egy érdekes kijelentést a kamerák előtt, miszerint: nem rendelték be szerda reggelre az automata 4-es metróra a metróvezetőket (a hétfői leállás miatt), de ha be is rendelték, akkor az az utasok biztonsága érdekében történt.

Ellenzéki részről, Székely Sándor képviselőtől még elhangzott, hogy óvatosan az oszlopok lebontásával, ugyanis azok több mint száz éve a város ikonikus elemei, hozzátartoznak a városképhez.

A szerződés felbontásáról szóló előterjesztést 22 igennel, egy tartózkodással szavazták meg a képviselők, a szocialisták, és a DK nem szavazott.

Tovább

Visszaülnek a vezetők a 4-es metróra?

2015. szeptember 29., 19:19 Módosítva: 2015.09.30 07:14
339

Metrós forrásokból származó értesüléseink szerint a BKV berendelte a metróvezetőket szerda üzemkezdetre Kelenföldre, a 4-es metróra. Azt egyelőre még nem tudni, hogy a vezetők visszaülnek-e a hétfő este üzemzavart szenvedő automata Alstom-szerelvényekre, vagy csak a biztonság kedvéért hívták be őket. Az intézkedés mindenesetre azt jelzi, hogy a BKV vezetése komolyan veszi a hétfő este bekövetkezett hibát.

A BKV lapunk kérdésére nem erősítette meg, de nem is cáfolta az értesülést.  A cég egyelőre még nem tudta megmondani, hogy mi okozta két automata Alstom szerelvény 10 és 18 perces állását, mert még tart a vizsgálat. Metrós forrásokból úgy értesültünk, egyre valószínűbb, hogy a leállást az okozta, hogy 3 vonat elvesztette a pozícióérzékelését. Ilyenkor a szerelvény leáll.

Mint megtudtuk, ilyen jellegű pozícióvesztés előfordult már akkor is, amikor vezető vagy járműfelügyelő volt a vonaton, de akkor csak néhány percig tartott, és rögtön helyre tudták hozni. Hétfőn azt telt időbe, amíg az állomásról az ügyeletes vezető bement az alagúton keresztül a vezetőfülkéig.

Rejtély, miért állt meg az automata 4-es metró hétfőn

2015. szeptember 29., 16:53 Módosítva: 2015.09.30 08:30
200
Szombaton indult el az első automata vezérlésű, vezető nélküli metró a 4-es vonalán, hétfő délután pedig 20 percre már be is ragadt egy szerelvény az Újbuda központ–Bikás park állomások között az alagútba. A BKV egyelőre vizsgálja a blama okát, ami nem számít biztonságkritikusnak.

Hétfőn délután úgy beragadt egy automata Alstom szerelvény az Újbuda központ és a Bikás park állomások között az alagútba, hogy távvezérléssel újra se tudták indítani. Információink szerint egy metróvezetőnek kellett bemenni a menekülőjárdán a vezetőfülkéhez a Bikás park megállótól, hogy életet leheljen a járműbe. Az újraindítás mintegy 20 percig tartott, addig utasok százai figyelték tanácstalanul az eseményeket.

A megállásnak információink szerint két oka lehetett. Egyfelől lehet, hogy a jármű hibásodott meg, és az automatika leállította két megálló között. (Természetesen ezért a többi szerelvénynek is vesztegelni kellett egy darabig a vonalon.) 

Tovább

Megzavarodott a robotpilóta a 4-es metrón

2015. szeptember 28., 18:36 Módosítva: 2015.09.29 13:32
2094

Több olvasónk is írt, hogy hétfő 18 óra után megálltak a szombaton automata vezérlésre kapcsolt 4-es metró szerelvényei. (Azaz szombattól már nincs a járművön az automata vezérlést felügyelő járműfelügyelő.)

Megkérdeztük a BKV fődiszpécserét, aki elmondta, hogy a kommunikációvezérelt metrón egyelőre folyik a hiba elhárítása, hamarosan újraindul a forgalom.

Olvasóink bejelentkezései:

  • Újbuda-központ es Bikás-park között:

Az M4-es metró vezető nélküli próbafutása után, élesben le is állt, most 18:10-kor. 5 perc után tájékoztattak minket, azt mondják, hogy 10 perc után indulunk. 

  • Újbuda-központ:

15 perce all a metró. 2 percenkent mondják be, hogy műszaki okok miatt a vonat áll, menetidő megnövekedett. A hangulat még nyugodt.

  • Kálvin tér:

A négyesmetrón valami zavar van az erőben. Mindkét irányban perceket töltenek a megállókban a szerelvények, közben időnként bevartyognak valamit az állomás hangosbemondójába, hogy zzzzzzzzbrzssss hiba miatt brzzzzssss türelmüket kérjük a vonat tovább indulásáig. Valami mást is szövegel, de senki nem érti. A Kálvinon már 7 perce állunk, az ellenkező irányba sem megy semmi.

Tovább

Beszakadt az aszfalt a VIII. kerületben

2015. szeptember 25., 17:20 Módosítva: 2015.09.26 16:13
185

Beszakadt az aszfalt Budapest VIII. kerületében, a Bérkocsis utca és a Bacsó Péter utca kereszteződésénél. A helyszínre riasztott VIII. kerületi tűzoltók szerint az utat több méter mélyen alámosta a víz, írja a katasztrófavédelem.

Fotó: Olvasónk / Lilla

A rendőrség lezárta az érintett útszakaszt, kérik, hogy kerüljék el az érintett útszakaszt. Az úttest kezelőjét értesítették az esetről. A képet küldő olvasónk, Lilla szerint nagyon szexi, hogy két rendőr vigyáz a kis lyukra.

1i11a.tumblr pont tegnap posztolt egy képet a készülődő lyukról, akkor még csak így nézett ki:

http://1i11a.tumblr.com/post/129779868553/örömmel-jelentem-be-hogy-felfedeztem-a-következő

Szombattól szabad kezet kap a robotpilóta a 4-es metrón

2015. szeptember 25., 12:21 Módosítva: 2015.09.25 21:22
246

Szeptember 26-ától, szombattól már a teljes vonalon és a teljes üzemidőben járműfelügyelő nélkül, azaz a végleges üzem szerint közlekednek a szerelvények, áll a BKK közleményében.

A 4-es metró vonalán 2014 márciusa óta zajlik az utasforgalmi próbaüzem. A szerelvények eddig is teljesen automata üzemmódban közlekedtek, de mostanáig voltak járműfelügyelők a vonatokon annak érdekében, hogy probléma esetén beavatkozzanak.

A következő időszakban lesznek még olyan tesztek, melyeket utasforgalom nélkül kell elvégezniük a szakembereknek, így szeptember 27-én, október 4-én és október 11-én, azaz három egymást követő hétvégén üzemkezdettől délelőtt 10 óráig a forgalmat pótlóbuszok biztosítják majd.

Fotó: BKK

Tekintettel azonban arra, hogy nem történt az utasforgalmi próbaüzem során biztonságkritikus hiba és a rendelkezésre állás is folyamatosan eléri február óta a hatóság által előírt, rendkívül szigorú szintet, a járműfelügyelők mostantól az állomások forgalmi ügyeletén teljesítenek majd szolgálatot és onnan avatkoznak be, ha arra esetleg szükség van. 

Felújítják az Árpád híd margitszigeti lehajtóját

2015. szeptember 24., 23:28 Módosítva: 2015.09.25 07:51
9

Felújítja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az Árpád híd margitszigeti egyenes lehajtó hídjának útpályáját és járdáját. A közleményük szerint a lehajtót a Margitsziget felől az Árpád híd irányába egyirányúsítják, ezért a Buda felől érkezők Pesten, a Népfürdő utcai lehajtónál visszafordulva, az északi lehajtón tudják megközelíteni a Margitszigetet.

A felújítás várhatóan 2016. május 31-éig tart. A szombati első járatindulástól október 11-éig a 226-os autóbusz a Nyugati pályaudvar felé módosított útvonalon közlekedik, ideiglenesen a 26-os busznak a zenélőkútnál lévő megállójában áll meg, írja az MTI.

Nem jár a hétvégén a csepeli HÉV

2015. szeptember 23., 16:58 Módosítva: 2015.09.23 18:43
15

Karbantartási munkák miatt a hétvégén nem közlekedik a csepeli (H7-es) HÉV - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán az MTI-vel. A H7-es jelzéssel közlekedő pótlóbusszal mindkét nap a HÉV üzemidejében lehet utazni.

Átépítés miatt három októberi hétvégén is rövidített útvonalon közlekedik majd a szentendrei (5-ös) HÉV, csak Békásmegyer és Szentendre között szállít utasokat, Békásmegyer és a Batthyány tér között pótlóbuszokat indít a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Tovább

Durva dugók jöhetnek: hétfőtől lezárások az M1-M7 bevezető szakaszán

2015. szeptember 23., 09:58 Módosítva: 2015.09.24 01:27
533

”A Budát sújtó lezárások, építkezések, útfejújítások hamarosan újabb fronttal bővülnek: hétfőtől az M1-M7-es autópálya bevezető szakaszán még komolyabb dugók lehetnek reggelente, mert le fogják zárni a város irányába vezető belső sávot. Pedig már idáig is kemény volt a helyzet arrafelé is.

Az Egér úti csomópont előtt most egy út feletti kijelzőt fognak építeni. A sok rosszban a viszonylag jó hír, hogy ez önmagában keményebb fennakadást várhatóan csak egy hétig fog okozni. Legalábbis erre lehet számítani abból, hogy a BKK közlése szerint az építés két ütemben zajlik majd: október 6-tól 14-ig már csak a leállósáv lesz lezárva minden nap 10 és 20 óra között. Ekkor a szélső sávban már csak időszakos lezárások várhatók. Addig viszont nem kevés türelemre lehet szükség.

Tovább

Utcát ennyiszer még nem bontottak fel

2015. szeptember 23., 08:27 Módosítva: 2015.09.23 14:48
796

Ezúttal az éves garanciális javításokat kezdte meg a kivitelező a Várkert bazár előtti Lánchíd utcában, tudtuk meg az I. kerületi önkormányzattól. Az egy éves garanciális bejárást követően elkészült egy hibakataszter, amely a teljes beruházásra vonatozik, ez már érinti az útpályát, kerékpárutat is, ezeknek a hibáknak a javítása zajlik most.

A város egyik legkisebb forgalmú (augusztus 31-ig hétvégén forgalom elől lezárt) utcáját titkos kór rághatja, az átadása eltelt egy évben legalább ötször felbontották, javítgatták. Ezekben az esetekben az önkormányzat szerint 

a sürgős garanciális hibák illetve a műszaki átadás során rögzített hibák javítása történt meg. 

A Várkert bazár előtti terület, és maga a Várkert bazár a kormány egyik presztízsberuházása volt az elmúlt években. Orbán Viktor idei évértékelő beszédében a kormány szimbólumává nemesedett: eszerint a rom, gaz és szégyen helyett helyreállt az, ami évtizedekig csak pusztult és romosodott.

Csakhogy a helyreállítás nem sikerült teljes körűen, újabb és újabb helyreállítás követte:

Ezért volt óriásdugó ma Budán

2015. szeptember 22., 17:09 Módosítva: 2016.08.20 23:47
83

A tegnapi napon még "csak" rettenetes, ma már egyenesen tragikus volt a helyzet az M1-M7 bevezetőn.

– írta felháborodott olvasónk délelőtt.

Egy másik olvasónk szerint reggel az M1 bevezetőjén Törökbálintnál állt a sor vége, a Biatorbágy-Óbuda menetidő 2 óra 15 perc volt. "Biztos hogy a komplett nyugat-magyarországi agglomerációs fogalomnak 1 sávra kell szűkülnie?" – tette fel a kérdést.

Ma reggel a Biatorbágy–Budapest, Váci út távolságot 2 óra 26 perc alatt sikerült megtennem, írta egy harmadik olvasó. Az ok: a Budaörsi úton a felüljáró előtt minden előzetes figyelmeztetés/tájékoztatás nélkül lezártak az eddig járható három sávból egy sávot, látszólag teljesen értelmetlenül, mert a területen érdemi munkavégzés nem folyt. Olvasónk sem a BKK honlapján, sem egyéb portálokon nem talált érdemi információt a korlátozás időtartamáról.

Megkerestük a BKK-t, hogy mi volt a gigadugó oka. Ezért:

A tervek szerint a kivitelező az aszfaltozást reggel 4 óráig befejezte volna, majd az aszfalt kihűlését követően, 6 óra körül megnyitották volna a frissen aszfaltozott sávot is.  Sajnálatos módon éjszaka elromlott a kivitelező aszfaltozó gépe, ezért több, mint 3 órával csúszott a munka, így 7:45 körül fejezték be az aszfaltozást (addig 2 sáv volt a munkaterület mellett járható) utána 10 óráig hűlt az aszfalt. Ekkor már 3 sáv volt járható a munkaterület (legbelső sáv) mellett, csak sajnos a szélső sávot (a volt buszsávot) kevesen használták. 

10 óra óta mind a 4 sáv járható. Ezzel egy időben, a reggeli órákban, az elkerülő Egér úton, a Bazsalikom utca térségében baleset és műszaki hibás tehergépjármű akadályozta a forgalmat, így ott is csak egy sávon haladhatott a forgalom.

Lepasszolhatja a HÉV-eket a főváros

2015. szeptember 18., 16:00 Módosítva: 2015.09.19 11:53
86
A kormányzathoz fordul a fővárosi önkormányzat az agglomerációs településeket ellátó BKV-járatok (főleg a HÉV-ek) finanszírozása miatt. Tarlós István főpolgármester szerint az agglomerációs járatok üzemeltetését nem írja elő jogszabály a fővárosnak, ezért vagy központi árkiegészítést kapnak rá a kormánytól, vagy visszaveszi az állam a működtetésüket.

A BKK és a BKV 26 agglomerációs település 350 ezer lakosát szállítja járatain, ami évente 12 milliárd forintba kerül (összesen 16 milliárdba, amit részben ellensúlyoz a 4 milliárdos jegybevétel). A közlekedési cég a főváros álláspontja szerint úgy nyújtja ezt a szolgáltatást, hogy semmilyen törvény nem kötelezi rá.

Tarlós István ezért azt tervezi: benyújtja a számlát az államnak. Levélben fordult a kormányzathoz, hogy segítsen forrást találni erre a problémára. Tarlós szerint két megoldás lehet: vagy kap a BKV központi kiegészítést vagy az állam visszaveheti az agglomerációs járatok üzemeltetését.

Tovább

Lángol egy BKV-busz a Helsinki úton

2015. szeptember 15., 14:53 Módosítva: 2015.09.15 19:15
1206

Kigyulladt egy BKV-busz a csepeli átjárónál, óriási lángokkal ég, írja olvasónk, János. Keressük a BKV-t az ügyben.

Fotó: Olvasói fotó

Idén februárban égett ki csúnyán egy busz a Nagyajtai utcában, majd két napja a XII. kerületi Költő utcában égett porig egy másik.

Fotó: Olvasónk / Balázs

Frissítés:

A buszt eloltották, tart a helyszínelés, írta olvasónk, Balázs.

Ősszel már járnak az új török midibuszok a budai Várban

2015. szeptember 15., 13:53 Módosítva: 2015.09.15 18:01
122

Az év végéig forgalomba állnak a tervek szerint - a tesztidőszakot követően - az új alacsonypadlós, légkondicionált Karsan ATAK midibuszok a budai Várban.

Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes a járművek keddi, budapesti bemutatóján bejelentette: a fővárosba két új, török gyártmányú midibusz érkezett meg, ezeket további tizennégy követi majd októberben. Felidézte, hogy sok volt a probléma az elavult midibuszokkal, és 2013-ban született az a döntés, hogy újak kellenek, írta az MTI.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budavári Önkormányzat 2013-ban indított közbeszerzési eljárást 16 midibusz beszerzésére. A beszerzés költsége 909 millió forint, amelyet a budai Vár és környéke közlekedésének fejlesztését célzó program keretében, teljes egészében európai uniós támogatásból finanszíroznak. "Ha a szükséges források rendelkezésre állnak majd, akkor további 24 midibuszt tudnak lehívni a török szállítótól" - közölte Szeneczey Balázs.

A régi kényelmetlen, megbízhatatlan volt

Nagy Gábor Tamás (Fidesz-KDNP), az I. kerület polgármestere a beszerzés szükségességét azzal indokolta, hogy a lecserélendő járművek talán ma az országban futó legrosszabb műszaki állapotban lévő buszok. Ezek a járművek kényelmetlenek, megbízhatatlanok - mondta. Közölte, az ősz végétől az új midibuszok már forgalomba állhatnak a budai Várban. 

Tovább

Tűz volt a 3-as metró egyik állomásán

2015. szeptember 15., 12:27 Módosítva: 2015.09.15 14:25
5

Olajos sár gyulladt ki a 3-as metró Ecseri úti megállójában kedden - közölte Kisdi Máté, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője az MTI-vel.

Azt mondta, a BKV munkatársai a mintegy fél négyzetméteren keletkezett tüzet eloltották, a tűzoltók pedig átvizsgálták az állomást, amelyet arra az időre lezártak. Az eset során nem sérült meg senki.

A lezárás ideje alatt a szerelvényeket egy szakaszon buszokkal pótolták - közölte a Budapesti Közlekedési Központ a Facebook-oldalán.

Törvényes volt a metrókocsitender

2015. szeptember 11., 15:34 Módosítva: 2015.09.11 17:01
3

A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) pénteki határozatával hivatalosan megerősítette: mindenben jogszerűen járt el a BKV az M3 járművek korszerűsítéssel egybekötött felújítására kiírt tenderben. A KDB jóváhagyta a BKV eljárást lezáró döntését, a jogorvoslati eljárást kezdeményező ajánlattevő, Skinest Rail AS kérelmének valamennyi elemét teljes terjedelmében elutasította, áll a BKV közleményében.

Mint ismert, az érvénytelen ajánlatot benyújtó Skinest Rail AS a BKV eljárást lezáró döntésével kapcsolatban korábban jogorvoslati eljárást kezdeményezett. A vonal teljes járműparkjának megújítása nem halasztható, a stabilan fenntartható üzemének biztosítása érdekében, ennek fontosságát, közérdekűségét elismerve, a jogorvoslati eljárás során a KDB engedélyezte a nyertes pályázóval a szerződéskötést, mely alapján 2015. augusztus 7-én Bolla Tibor a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója és Andrejev Andrej Anatoljevics a  Metrovagonmas vezérigazgatója aláírták az M3 metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújításáról és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállításáráról szóló szerződést. 

A Metrovagonmassal kötött szerződés alapján a  járművek korszerűsítéssel egybekötött felújítása  a BKV 2006–2012 között vásárolt Alstom kocsik árának kevesebb mint 75 százalékát teszi ki. A 219,2 millió euró (310,1 forintos tervezési árfolyamon 67,97 milliárd Ft) vállalkozói díj a 222 motorkocsi korszerűsítéssel egybekötött felújításán túl tartalmazza még a kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállítását is (tartalék alkatrészkészlet, speciális szerszámok, beállító és tesztelő készülékek, alagúti emeléshez szükséges speciális eszközök és szerszámok, a járművezetői oktató szimulátor, az üzemeltetés oktatása, az oktatáshoz, hatósági eljárásokhoz, karbantartáshoz, javításhoz, hibakereséshez és üzemeltetéshez szükséges dokumentációk).

Ezeken a helyeken nem lehet majd közlekedni vasárnap Budapesten

2015. szeptember 11., 15:31 Módosítva: 2015.09.11 19:44
6

Szeptember 13-án (vasárnap) reggel 8 és délután 14 óra között rendezik a Wizz Air Budapest félmaratoni futóversenyt Budapesten, több fő közlekedési útvonal – egyebek közt a Városliget, a Belváros, a Budai és a Pesti alsó rakpart, a Lánchíd és a Szabadság híd – lezárásával. A sportesemény ideje alatt számos közösségi közlekedési járat – a 2-es, a 4-es, a 6-os, a 47-es és a 49-es villamos, a 70-es, a 73-as, 75-ös, a 76-os, a 78-as és a 83-as trolibusz, továbbá a 9-es, a 15-ös, a 16-os, a 17-es, a 20E, a 30-as, a 30A, a 86-os, a 105-ös és a 230-as autóbusz – rövidített vagy módosított útvonalon viszi az utasokat. A BKK kéri, hogy indulás előtt tájékozódjanak a közlekedési változásokról a BKK honlapján, a BKK Info oldalán vagy a BKK Info mobilalkalmazás használatával.

A futóverseny a Városligetből rajtol, aminek gyorsabb, kényelmesebb megközelítése érdekében reggel 7 és délelőtt 10 óra között a megszokottnál sűrűbben, 3 percenként közlekedik az M1-es metró.

A verseny útvonala: Olof Palme sétány–Hősök tere–Andrássy út–Bajcsy Zsilinszky út–József Attila utca–Széchenyi István tér–Apáczai Csere János utca–Petőfi tér–Március 15. tér–Pesti alsó rakpart–Salkaházi Sára rakpart–Sóház utca–Fővám tér–Szabadság híd–Szent Gellért tér–Műegyetem rakpart–Nina és Valdemar Langlet rakpart–Raoul Wallenberg rakpart–Friedrich Born rakpart–Sztehlo Gábor rakpart–Bem rakpart–Fő utca–Clark Ádám tér–Lánchíd–Széchenyi István tér–Eötvös tér–Jane Haining rakpart–id. Antall József rakpart–Carl Lutz rakpart–Carl Lutz rakpart–Szent István park–Újpesti rakpart–Jászai Mari tér–Széchenyi rakpart–Markó utca–Honvéd utca–Alkotmány utca–Bajcsy-Zsilinszky út–Nyugati téri felüljáró–Váci út–Ferdinánd híd melletti szervízút–Ferdinánd híd melletti szervízút–Lehel út–Dózsa György út–Hősök tere–Olof Palme sétány.

Akár meg is bírságolhatják a felújított margitszigeti futókörön biciklizőket

2015. szeptember 7., 14:46 Módosítva: 2015.09.07 20:30
378
Közel egy évet csúszott az eredeti tervekhez képest a margitszigeti futókör átadása, de az elkészült új pályát dicsérik a futók, már ki vannak táblázva a kutak és a vécék, és a korábban beázó részek is jól bírták a Budapestre lecsapott nagy vihart. A csúszás mellett a költségek folyamatosan nőttek, és a térfigyelő rendszert csak decemberre üzemelik be. Szórólapokkal is próbálják leszoktatni a futópályáról a sétálókat és kerékpárosokat, de figyelmeztetés után akár helyszíni bírságot is kiszabhatnak majd a későbbiekben.

Egészen rossz érzés volt utána a betonra átmenni,

- - -

Tök jó, hogy jobban láthatóan jelzik a távolságot, a kutak helyét, és azt is, ha van vécé a közelben

– véget ért egy korszak, amit többen csendben tűrtek, mások nem keveset bosszankodtak, miközben a buszok előtt sasszéztak a betonon, megint mások pedig egy időre már inkább el is kerülték kedvenc futókörüket a Guardian szerint is a világ egyik legjobb szigetének tartott Margitszigeten, aminek felújítása meglehetősen elhúzódott, és még múlt héten is végeztek rajta egy-két utolsó simítást.

A felújítás minden szakasza tartogatott újabb bosszúságot, le kellett menni a földútra, a macskakőre, még olyan is volt, aki inkább átmászott a kerítésen a még építés alatt álló részre, miközben a vállalkozókedvűbbek kiváló terepfutópályát találhattak maguknak a budai oldalon folyó munkálatok alatt.

Tovább

Tarlós: Ha szükséges, befejezzük a Verseny utcát

2015. szeptember 6., 19:40 Módosítva: 2015.09.07 08:54
229

Ha szükséges, befejezik a Verseny utcai tranzitzónát, mondta lapunk kérdésére Tarlós István főpolgármester. Azután érdeklődtünk nála, hogy Werner Faymann osztrák kancellár vasárnap délután azt mondta, hogy fokozatosan vissza kell vonni azokat a kivételes intézkedéseket, amelyeket a hétvégén a menekültügyi helyzet kezelése érdekében meghoztak. (Ezért a menekültek újabb feltorlódása várható Budapesten.)

A főváros ugyanis közleményt adott ki szombat hajnalban arról, hogy miután a menekültek elhagyták a Keleti pályaudvar tranzitzónáját, felfüggesztik a Verseny utcai ideiglenes szociális blokk kialakítását.

Tovább

Nem jár az 1-es villamos a Groupama Arénához

2015. szeptember 4., 19:18 Módosítva: 2015.09.05 10:11
11

Több ezer szurkoló vonul a Hungária körúton, mivel nem jár a Puskás és a Közvágóhíd között az 1-es villamos . A Groupama Arénában ma este rendezik a magyar–román Eb-selejtező futballmérkőzést.

A Groupama Arénánál különféle szélsőséges csoportok a rendőrökkel csaptak össze, amiről itt olvashat bővebben.

Tarlós: A távfűtést azért nem fogjuk bevezetni a menekülteknek

2015. szeptember 4., 11:21 Módosítva: 2015.09.04 17:20
11

Szeptember 10-15-re elkészül a Verseny utcai "szociális blokk", ami  a korábban a Keletinél, a Nyugatinál és a Délinél létrehozott ideiglenes tranzitzónákat váltja fel . Az 1760 négyzetméteres területen 800 menekültet tudnak majd elhelyezni emberhez méltó körülmények között, mondta Tarlós István Budapest főpolgármestere. Nem elszállásolni akarjuk a menekülteket, csak ideiglenesen elhelyezni őket, hangsúlyozta a főpolgármester.

Az "ideiglenes szociális blokknak" nevezett területen 72 rajsátort állítanak fel. Ezekből 24 blokk lesz 3-3 sátorral. Lesz anya-gyerek sátor is 100 négyzetméteren. Tarlós István szerint a menekültek itt tudnak tisztálkodni, vécére járni, orvoshoz menni, és védik őket az időjárás viszontagságaitól. Az állomáson 40 vécé 36 zuhanyozó lesz, 6 darab ivókút egyenként 12 ivóhellyel. A területen 24 órás orvosi szolgálat lesz, és 60 áramvételi hely, ahol a telefonokat is lehet majd tölteni. 

Tovább

Helsinkiben már működik a lift és mozgólépcső keveréke

2015. szeptember 4., 08:31 Módosítva: 2015.09.04 18:03
224
Különleges módszert kellene feltalálni a Műszaki Egyetem szakértőinek arra, hogy csökkentsék a 3-as metró felújításának költségeit: a lifteket kiváltó kerekesszék- és babakocsibiztos mozgólépcsőt. Helsinkiben már használnak hasonlót.

A babakocsi- és a kerekesszék-probléma nem újkeletű a BKV-nál. Először matricákkal próbálták tiltani, hogy a Deák téren babakocsival mozgólépcsőzzenek, majd kiszivárgott egy meghökkentő üzletszabálytervezet már egyenesen azt tartalmazta, hogy a mozgólépcsőket a babakocsisok csak akkor használhatják, ha "a babakocsi szállításához 2 felnőtt kísérő van jelen, és a kapaszkodásban nincsenek akadályozva. De ekkor is kötelező a gyermeket a babakocsiból kivéve, „lehetőleg a gyermek hordozására szolgáló eszközben vinni, a babakocsit pedig lehetőleg összecsukva kell szállítani a mozgó lépcsőn”. Ehhez természetesen minden esetben kötelesek előzetes engedélyt kérni az állomási forgalmi személyzettől.

A szabályzattervezetet a BKV visszavonta, de a probléma nem múlt el. A 3-as metró felújításához ugyanis akkor igényelhető uniós támogatás, ha megoldott az akadálymentesítés, ami a metrónál liftek beépítését jelenti. Csakhogy, mint kiderült, a belügyminisztérium ragaszkodik a 3-as metró kiépített óvóhelystátuszához, így a liftépítés kissé nehézkes, mert megbontja a rendszert. De legalábbis kb tízszeresébe kerül. A főváros a probléma megoldása érdekében felkérte a Műszaki Egyetemet, találják fel a liftek helyett a kerekesszék- és babakocsibiztos mozgólépcsőt. Egyelőre az intézmény nem jeleskedik.

Tovább

Sötét fellegek a 3-as metró felújítása felett

2015. szeptember 3., 07:46 Módosítva: 2015.09.03 16:52
656
Nem véletlen, hogy a napokban felerősödött az odamondogatás a főváros és a kormány vezetése között a 3-as metró felújításával kapcsolatban, a projekt több sebből vérzik. Kiderült, hogy az oroszok a legalja munkát végeztetnék Dunakeszin, az alagútfelújítás becsült költsége pedig a becsült 125 milliárd forintról 165-re ugrott. Az unió se lelkesedik a projektért.

Információink szerint Tarlós István főpolgármester már kezd ideges lenni, hogy bár a metrókocsik felújítására vonatkozó szerződést már egy hónapja megkötötték az orosz céggel, a kormánytól még mindig nem érkezett meg a finanszírozáshoz szükséges banki kölcsön garanciavállalása.

Úgy tudjuk, hogy a késlekedésben szerepet játszhat, hogy kiderült: a gyártási folyamat legkellemetlenebb szakaszát kívánják az oroszok Magyarországon (Dunakeszin) elvégezni: a kocsik azbesztmentesítését, a veszélyes hulladék pedig itt is maradna. Ez nyilván presztízsveszteséget okozna a Fidesz egyik új erős emberének, Tuzson Bencének, aki a körzet országgyűlési képviselője.

Tovább

Tarlós: A nem menekülteket hülyeség befogadni

2015. szeptember 2., 10:53 Módosítva: 2015.09.02 16:59
13

A fővárosi közgyűlés szerdai ülésén elfogadta, hogy idén 373 millió forintot költsenek a Budapestre érkező menekültek fogadására. Csütörtökön megkezdik az eddigi három tranzitzónát felváltó központi átmeneti szociális zóna kialakítását a Verseny utcában.

Tovább

Újabb 25 új buszt kapott Budapest

2015. szeptember 1., 16:15 Módosítva: 2015.09.01 19:20
8

Újabb 25 új busz állt forgalomba Budapesten, a Mercedes Conecto típusú járművek a VT Arriva üzemeltetésében a 151-es és a 148-as vonalakon közlekednek keddtől, írja az MTI.

Fotó: Nyitrai David / bkk.hu

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK), a Főpolgármesteri Hivatal és a VT Arriva közös, MTI-hez eljuttatott közleményében azt írták: idén májustól jövő tavaszig ütemezetten 195 új busz áll forgalomba. Májusban és júliusban 25-25 szóló MAN Lion's City, júniusban pedig 25 csuklós Mercedes-Benz Conecto érkezett a fővárosba, ezekből szeptemberben újabb 25 kezdi el budapesti üzemét.

Az új buszok az Euro-6 környezetvédelmi kategóriába tartoznak, légkondicionáltak, az ajtók becsípődés-gátlóval felszereltek, az utasteret pedig kamera figyeli.

Novemberig 75 szóló és 75 csuklós, jövőre pedig további 45 csuklós új autóbusz áll majd munkába, ezeket szintén a VT Arriva Kft. üzemelteti. Ezzel az alacsonypadlós buszok aránya 70 százalék körül lesz a fővárosban.

Egy legenda vége: betemették a Fővám téri gödröt

2015. augusztus 30., 18:25 Módosítva: 2015.08.31 08:14
352

Az év budapesti vihara után tizenhárom nappal rendbe tették az utat a Fővám téren, a BKK közleménye szerint „újra biztonságosan haladhat a közúti és a villamosforgalom a Vámház körúton”. Hétfőtől a 47-es és a 49-es villamos a menetrend szerint, az eredeti útvonalán jár.  A Budáról Pestre vezető közúti sávot már vasárnap délelőtt megnyitották, így a 83-as troli, a 15-ös és a 115-ös busz közlekedése is zavartalan.

Tovább

150 csuklós buszt vásárol a BKV

2015. augusztus 29., 11:49 Módosítva: 2015.08.29 22:35
7

Két közbeszerzést írt ki a BKV 150 csuklós busz megvásárlására.

A BKV honlapján is elérhető felhívás szerint 75 buszt normál, 75-öt pedig úgynevezett PKD (partially knocked down kit) konstrukcióban szereznének be, utóbbi lényege, hogy a jármű egységenként érkezik meg, és a közlekedési társaság szakemberei szerelik össze. Ebben a konstrukcióban korábban már vásároltak szóló buszokat.

A buszokkal kapcsolatban elvárás a dízel meghajtás mellett, hogy teljesen alacsonypadlósak és klimatizáltak legyenek.

A tenderekre október 6-ig lehet jelentkezni, a bírálatnál a legfontosabb tényező az ajánlott ár lesz.

Az Együtt feljelentést tett a Széll Kálmán tér felújítása miatt

2015. augusztus 27., 14:50 Módosítva: 2015.08.27 20:03
1

Az Együtt különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés miatt feljelentést tett a Széll Kálmán tér felújítása miatt, közölte a párt budapesti elnöke. Pataki Márton szerint a BKK hűtlenül kezelte a fővárosiak pénzét, amikor a kivitelezői szerződés júniusi módosítása során lemondott közel 600 millió forintnyi kötbérről.

A párt szerint ekkor már látszott, hogy csúszik a beruházás, vagyis ha nincs szerződésmódosítás, akkor a kivitelezőknek napi 8 millió forintnyi kötbért kellett volna fizetniük. Az eredeti szerződés szerint csütörtökig kellett volna befejeznie a kivitelező KÉSZ Zrt.-nek és a WIS Holding Zrt.-nek az építkezés 3. szakaszát: vagyis már el kellett volna készülnie a metrólejáratnak, a szolgáltatóháznak és a támfal épületnek.

Az építkezés azonban jelentősen késik, és az új ütemterv szerint a csúszás miatt közel 600 millió forint kötbér terhelné a kivitelezőket. A BKK azonban aláírt egy szerződésmódosítást, amelyben kitolták az átadási határidőket.

Vagyis egyetlen tollvonással lemondtak 600 millió forintról

- vélte Pataki.

Mint ismert, az eredeti ütemterv szerint április végére kellett volna végezni a második építési szakasszal, azonban csak augusztus közepére valósult meg. Most úgy néz ki, hogy a tér feltehetően nem lesz kész 2016. február 9-i határidőre.

FRISSÍTÉS!!!

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) cáfolja, hogy lemondott volna mintegy 600 millió forintnyi kötbérről, miközben csúsznak a Széll Kálmán tér felújításával kapcsolatos munkák. 

Tovább