Folytatódnak a Margít híd felújításához kapcsolódó építési munkálatok, a legérzékelhetőbb változást a budapestiek számára a Jászai Mari téri gyalogos közlekedés változása jelenti. A BKK tájékoztatása szerint a Nagykörút alatti nagy aluljárót lezárják, helyette a Szent István körút két oldala között akadálymentes felszíni gyalogátkelőhely jön létre.
A zebrával javulnak az átszállási kapcsolatok a 2-es, a 4-es és 6-os villamosok, illetve a 75-ös és 76-os trolibuszok között. Ezen túl a forgalombiztonság növelése érdekében a margitszigeti villamosmegállónál magasabb korlátokat helyeznek el. A munkavégzés ideje alatt a gyalogosok a villamosperon Nyugati pályaudvar felé eső részén található zebrát használhatják. A Jászai Mari téri munkálatok várhatóan pénteken kezdődnek és előreláthatólag júliusig tartanak.
Még mindig nem készült el teljesen a Margit híd: a napokban zárult le a határideje annak a pályázatnak, amit a BKK írt ki a pesti hídfő befejezésére. Még három tendert hirdetnek a Margit hídra, összesen egymilliárd forint értékben.
A hamarosan lezáruló pályázat szerint a győztes kivitelező lezárja a gyalogos forgalom elől a Jászai Mari téren a nagy aluljáróba vezető lépcsőket, a parkokba vezető irányokban zárható, műemléki bejáratok lesznek. Azt nem sikerült megtudni, mit tervez a BKK a kiürített aluljárókkal.
Reped, deformálódik, törik a villamossín a felújított Margit hídon, írja a Népszabadság. A lap egyik olvasója a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) figyelmét is felhívta a problémára. Ezt válaszolták: „a Margit hídon – annak átadása óta – 4 db törés keletkezett, azonban ezek nem rossz illesztésből adódó síntörések, hanem síndilatáció-törések voltak. 1 db a pesti hídfőnél tavaly, 1 db a budai hídfőnél tavaly, 1 db a budai hídfőnél az idén ugyanott, végül a szigeti lejárónál az idén”.
A Margit híd műszaki átadás-átvétele 2011 decemberében történt meg, ekkor még a híd minden díszítőeleme ép volt, írta kérdésünkre a BKK sajtóosztálya, amikor azt tudakoltuk, hogy mikor törték le a kőkereszteket a Margit híd szárnyhídjának két kőkoronájáról.
Eszerint a BKK, amint tudomást szerzett a kőkereszt rongálásáról, azonnal intézkedett. A letört keresztet várhatóan 2 hét alatt a BKK Közút állítja helyre, írták.
Mint arról a napokban beszámoltunk nemrég valaki letörte a Margit híd Margit-szigetre vezető szárnyhídjának két kőkoronájáról a ferde keresztet.
Péter nevű olvasónk levele szerint viszont a többi koronáról is hiányzik ez-az. Például az egyik koronáról három kőgolyót is lefeszegettek ismeretlenek.
A 30 milliárd forintos keretből felújított Margit hidat tavaly december 21-én adta át ünnepélyesen Tarlós István főpolgármester.
Körülbelül egy hete valaki letörte a Margit híd Margit-szigetre vezető szárnyhídjának két kőkoronájáról a ferde keresztet, tudtuk meg a Budapesti Közlekedési Központtól.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója elmondta, hogy a letört keresztek legyártatására megtették az előkészületeket, azokat hamarosan lecserélik újra. Arról, hogy mekkora a kár, nem tudott egyelőre beszámolni.
A 30 milliárd forintos keretből felújított Margit hidat tavaly december 21-én adta át ünnepélyesen Tarlós István főpolgármester.
A másodfokú bíróság döntését fenntartva a Kúria elutasította lapunk keresetét a Margit híd részletes pénzügyi adatainak nyilvánosságra hozatalára. Az indoklás szerint az adatokkal rendelkező kivitelező cég nem közfeladatot ellátó szerv, ezért nem lehet kötelezni a közérdekű adatok kiszolgáltatására. A bíró az indoklásban hozzátette: erre a megrendelő önkormányzat kötelezhető, ha pedig az önkormányzat nem tud elszámolni és elfogadja a semmitmondó számlákat, akkor az az önkormányzat "terhére esik".
Az első és másodfokú bíróság döntésének indoklását magáévá téve a Legfelső Bíróság is elutasította lapunk keresetét a Margithíd-felújítás részletes pénzügyi adatainak nyilvánosságra hozatalára. A Kúria Mészáros Mátyás bíró által vezetett tanácsa - egyetértve azzal, hogy a kért adatok közérdekűek -, ezúttal is csak azt az egy kérdést tartotta lényegesnek eldönteni, hogy az adatokkal rendelkező MH-2009 konzorcium közfeladatot ellátó szerv-e vagy sem.
Tarlós István főpolgármester páratlan stílusérzékről tanúságot téve a meghirdetetthez képest fél óra késéssel adta át a kilenc hónapja csúszó Margit hidat, soha vissza nem térő alkalmat biztosítva a környékbeli alkeszeknek a legális közterületi alkoholfogyasztásra.
Margit hidas BKK-csoki, műanyag poharakban gőzölgő forralt bor – mintha a Máltai Szeretetszolgálat karácsonyi ételosztására toppant volna be az arra járó kedd délután, a Margit híd budai hídfőjénél. Pedig nem, a híd hivatalos átadási ceremóniája kezdődött (volna) fél kettőkor a Zsolnay kerámiával kirakott aluljáróban.
A lakosság számára gyakorlatilag elkészült a Margit híd, minden egyes eleme használható, mondta el Somodi László, a Budapesti Közlekedési Központ fejlesztési igazgatója. Videóstábunk bemászott a híd alá, hogy összehasonlítsuk a két és fél évvel ezelőtti helyzetet a mai állapottal.
A műszaki átadás-átvétel még folyamatban van, de december elején lezárulhat a papírmunka, hivatalosan is átveszik a hidat, és megkapja a végleges forgalomba helyezési engedélyt. Gyakorlatilag mindent átvettek, a híd alatti kábeltolvaj-figyelő rendszer egy elektromos panelje hiányzik csak. A díszvilágítást is az átadásra kapcsolják be véglegesen.
Hivatalosan is megtartották hétfő este a Margit híd díszvilágításának a próbáját. A többi híddal ellentétben itt nem a felépítményt (mivel nincs), hanem a szerkezetet világítják meg.
A csaknem száz százalékban felújított híd - amiről csak egy szobor hiányzik - esti kivilágítása gyönyörű lett. A pilléreket, a kereszt alakú vasidomokat és a pilléreket összekötő íveket megvilágító fehér fény tökéletesen kiemeli a híd kecsességét és szépségét, ami megépítése óta most először kapott ekkora hangsúlyt a fővárosi éjszakában.
A Margit híd vitathatatlanul méltó társává vált a hasonlóképp szépen kivilágított Lánchídnak, Erzsébet hídnak, és Szabadság hídnak.
A tervező korábban úgy nyilatkozott, hogy diódás lámpákat helyeznek ki a híd szerkezetének megvilágítására. A díszvilágítási lámpatestekkel nemcsak az útszerkezet alatti vasszerkezetet világítják meg, hanem a meder- és parti pilléreket, valamint a mederpilléreken lévő szobrokat is.
Átadták a felújított Margit híd szárnyhídját, így mostantól a 26-os buszok a régi útvonalukon közlekedhetnek, és kerékpárral is megközelíthető lett a Margitsziget.
Több közlekedéssel kapcsolatos felújítás véghatáridejét is módosította a Fővárosi Közgyűlés; a Margit híd rekonstrukciójának jövő év közepére kell befejeződnie. A képviselők megszavazták a Margit híd felújítása véghatáridejének kitolását 2011. augusztus 31-ről 2012. június 15-re.
A Margit híd szobrainak rendbehozatalát a korábbi költség negyedéért végeznék el, a vesztesek azonban perelnek, így ismét csúszhat az uniós támogatás folyósítása, írja a Napi Gazdaság.
A felújítás mostani állása szerint szeptember első hetében birtokba vehetik a gyalogosok és a kerékpárosok a Margit hidat. A műszaki átadás-átvétel is szeptember elején kezdődik, a hivatalos átadás várhatóan októberig is elhúzódhat, a műemléki restaurálásról és parképítésről nem is szólva. Az eredeti véghatáridő fél évvel korábban, március 31-én volt.
Most már valóban a végéhez közeledik a Margit híd felújítása: szeptember első hetében átadhatják a híd északi oldalán húzódó járdát-kerékpárutat is, valamint megnyitják a budai hídfő alatti biciklis alagutat. A szeptemberben kezdődő műszaki átadás-átvételi eljárás azonban elhúzódhat októberig, sőt a kapcsolódó (de forgalmat már nagyon nem zavaró) beruházások, mint például a hídfők parkosítása vagy a műemlék védelmi helyreállítás 2012-ben fejeződhetnek be.
A Margit híd budai hídfőjébe fúrt új kerékpárosalagutat kedden megnyitották a bringások előtt, majd mikor erről az Indexen beszámoltunk, gyorsan le is zárták. Az átjáró forgalomtechnikai jelzéseit a kivitelező ugyanis elrontotta.
Mint arról beszámoltunk, kedden a legforgalmasabb fővárosi kerékpárúton közlekedők egyszer csak azt vehették észre, hogy megnyílt Budapest új kerékpáros alagútja a Margit híd budai hídfőjénél.
Hiába készült el a Margit hídon a szigeti bejáró villamosmegállója, nem használhatják az utasok, csakúgy mint ahogyan a kerékpárosoknak is várniuk kell, hogy az elkészült biciklis átjárót használatba vehessék a budai hídfőnél. Az ok: nincs rájuk hatósági engedély. A híd műszaki átadás-átvétele az eredeti tervekhez képest egy évvel később, augusztus végén lesz.
Szemmel láthatóan valóban elkészült a Margit híd budai hídfőjébe fúrt biciklis átjáró, ez azonban nem azonos a szemmel nem látható végleges műszaki tartalommal, válaszolta a nyitást firtató kérdésünkre a Budapesti Közlekedési Központ. Hozzátették: folyik az egyeztetés hatósággal, az átjáró tervezett végleges forgalomba helyezése augusztus közepén lehet.
Kedd délután négy órától a Margit híd déli járdáját használhatják a gyalogosok és a biciklijüket toló kerékpárosok – közölte a híd felújítását végző Mh 2009 konzorcium.
Forgalmi változások lesznek a hét végén a Margit hídon a dilatációk építése és a szegélyek szigetelése miatt – közölte az Mh2009 sajtóiroda.
A Margit híd konzorcium nem közfeladatot végez, így nem kötelezhető a 24 milliárdos hídfelújítás részletes pénzügyi adatainak a kiadására, a fővárosi önkormányzatnak viszont ki kellene adni azokat az Index kérésére, döntött a fővárosi bíróság kedden. Azt az ítélet nem vette figyelembe, hogy a fővárosnál nincs pénzügyi adat a beruházásról.
Mibe kerül a Margit híd felújítása részletesen, milyen szerződéseket kötöttek az alvállalkozókkal - ilyen és ezekhez hasonló kérdésekre szeretettünk volna választ kapni a felújítást végző konzorciumtól abban a polgári perben, amely tavaly októberben kezdődött, és kedden folytatódott másodfokon.
Elkészült a Petőfi híd és az Erzsébet híd fővizsgálata: mindkettő felújításra szorul. A Petőfi híd korrózióvédelmét 20 évre tervezték, már 30 éves. Ha három éven belül felújítják, 10 milliárdba kerül, ha nem, a többszörösét kell majd fizetni. A Lánchíd fővizsgálata most folyik.
A Duna-hidak felújítási programjának 1986-os leállása eredményeként Budapest hídjainak – a most felújított Szabadság hidat és a Margit hidat kivéve – felújítása halaszthatatlanná vált. A Budapesti Közlekedési Központ tájékoztatása szerint amennyiben a Margit híd befejezését követően nem folytatódik a többi Duna-híd rekonstrukciója, olyan komoly szerkezeti károsodásokkal kell számolni, ami nemcsak a forgalom korlátozását, hanem a felújítási költségek lényeges növekedését is maga után vonja - ahogy ez a Margit híd esetében is történt.
A Margit híd kivitelezői szerződése szerint március 31-én, csütörtökön van a felújítás véghatárideje. A híd azonban még sokára lesz kész, a kivitelező szerint csak június 13-án adhatják át, de még az sem biztos. Csütörtökön koordinációs ülésen dőlhet el, hogyan tovább, a szerződést valószínűleg meghosszabbítják. A viszony feszült, pereskedés is folyik a 2,6 milliárdos bankgarancia lehívhatóságáért.
A híd felújításának véghatárideje: 2011 március 31. - áll a Margit híd felújításának kivitelezői szerződésében. Azt már 2009 novemberében tudni lehetett, hogy ezt a határidőt nem lehet tartani, hiszen már a munkák megkezdését is négy hónapos csúszással jelentette be a kivitelező.
A Margit híd felújítása során egy 120 milliméteres aknavető gránátot találtak a Dunában, a híd pesti oldalán, a két első pillér alatt, közölte a fővárosi polgári védelmi igazgatóság.
A főpolgármester-váltással járó hercehurca miatt kissé megkésve, de megérkeztek a Margit híd felújításának újabb negyedéves részszámlái az Index Hídpénz melléklethez, amiben megpróbáljuk nyomon követni a rekonstrukciót. Eszerint augusztusban és októberben összesen 6,5 milliárd forintot utalt át a fővárosi önkormányzat a kivitelezőnek. A részletes pénzügyi adatokat továbbra sem kapjuk meg a kivitelezőtől, ezért az Index újságírója folytatja a pert.
A fővárosi önkormányzat augusztus 17-én 2,2 milliárd forintot fizetett ki a 4. számú részszámla teljesítési igazolása szerint, ebből a legnagyobb tételt, több mint egymilliárd forintot a mederhíd felszerkezetére. Ugyanekkor utalt még át 351 millió forintot az ideiglenes villamosvágányok kialakításáért és elbontásáért. Az utóbbi összeget azért kellett külön számlázni, mert rekonstrukciónak ezt a részét az unió nem támogatja.
Villamospótló buszokkal szállították az utasokat Budapesten, az Oktogon és a Moszkva tér között, mert a Margit hídon néhány ideiglenesen felszerelt lámpatartó elfordult a viharos szélben. Nem sokkal délután négy óra előtt állt helyre a villamosközlekedés.
A Fővárosi Bíróság gazdasági kollégiumának határozata szerint a Margit híd felújításának kivitelezője, az Mh 2009 konzorcium nem sértett szerződést, ezért a főváros nem hívhatja le a 2,6 milliárd forintos bankgaranciát. A főváros, ha van rá módja, fellebbez a határozat ellen.
A kollégium a november 24-én kelt határozatában kimondta, a szerződésben a főváros vállalta, hogy legkésőbb az aláírás napján, vagyis 2009. augusztus 10-ig a kivitelezőnek átadja a teljes hatósági engedélyeket a konzorciumnak. Ezt azonban a főváros elmulasztotta, és 97 nap csúszással, 2009. november 10-én adta csak át, ezért csúszott a kivitelezés 84 napot.
A kivitelezői szerződés módosításáról, a munka finanszírozásáról, a déli oldali kerékpárút problémájáról és annak megoldásáról, valamint a leromlott állapotú északi hídfő-aluljáró felújításáról tárgyal szerdán a fővárosi közgyűlés.
A Margit híd felfüggesztett uniós finanszírozásának újraindítási módjairól dönt szerdai ülésén a fővárosi közgyűlés. A finanszírozási probléma abból adódik, hogy a felújítás az eredeti ütemtervhez képest három hónapot csúszik, és a kivitelező az ebből származó többletköltségei miatt 740 millió forintos kötbérigényt jelentett be.