Vizsgálat indult a MÁV-flotta ügyében
- Az új autóbeszerzéssel is meggyűlt a MÁV baja
- A miniszter fél éve tud a MÁV törvénysértéséről
- MÁV-autók: milliárdos kifizetés papír nélkül
- Folytatódik a MÁV-nál a milliárdos törvénysértés
- Milliárdos bírságot kaphat a MÁV
- Duplán törvényt sért a MÁV a flottaügyben?
- Nincs felelőse a tenderbotránynak?
További Magyar cikkek
"A rendelkezésre álló dokumentumok (ideértve a MÁV Zrt. és a LeasePlan Hungária Zrt. által 2004. december 27-én kötött szerződést is) bekérése mellett tájékoztatást kértem a MÁV Zrt.-től az említett szerződésmódosítást körülményeiről és indokairól" – egyebek mellett ez szerepel abban a levélben, amit Bakonyi Józseftől, a Közbeszerzések Tanács elnökétől kaptunk. A vasútnak két héten belül kell tájékoztatást adnia a flottaszerződésről, illetve benyújtania a kért dokumentumokat.
A Közbeszerzések Tanácsának elnöke tájékoztatást kért arról is, hogy a MÁV jelenleg "milyen módon biztosítja a személygépjármű, valamint 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó tehergépjármű parkjának bérlését, illetve flottarendszerű üzemeltetését". A kapott információk fényében dönthet Bakonyi József arról, milyen intézkedéseket hoz. Ha a vasúttól kapott válaszok után fennáll a gyanú, hogy sérült a közbeszerzési törvény, akkor a tanács elnöke jogorvoslati eljárást kezdeményezhet a Közbeszerzési Döntőbizottságnál.
A most indult vizsgálat előzménye az elmúlt hetekben megjelent cikksorozatunk. Január közepén adtunk hírt arról, hogy tavaly április óta szabálytalanul, egy lejárt, és meg nem hosszabbított szerződés alapján költ havi több mint százmillió forintot a MÁV személy- és teherautók bérletére és flottarendszerű üzemeltetésére. A vasúttársaság csak öt hónappal a szerződés lejárta után, augusztusban akarta azt meghosszabbítani, de végül erről sem döntött az igazgatósága (holott a problémára a felügyelőbizottság már 2008 szeptemberében figyelmeztetett).
Cikkünk megjelenése után a MÁV azt közölte: még a szerződés hatálya alatt megegyeztek szóban annak meghosszabbításáról a szolgálatatásnyújtást közbeszerzési eljáráson elnyert LeasePlan Hungária Zrt.-vel, és ők már visszadátumozva alá is írták a módosított szerződést. A vasút ezzel lényegében írásba adta, hogy megsértette a közbeszerzési törvényt, az ugyanis erre a megoldásra nem nyújt lehetőséget. A közlekedési minisztériumban azt közölték az ügyről, hogy nem tartozik a hatáskörükbe, ezért egy tavaly márciusban tulajdonosi hatáskörben nem utasították, csak kérték a MÁV-vezetést, hogy hosszabbítson szerződést. Ezzel együtt a szaktárca "a szerződéses kapcsolatra vonatkozóan" cikkünk megjelenése nyomán "tájékoztatást kért a társaságtól".