Flottaügy: néhány milliós bírságra számít a MÁV
- Duplán törvényt sért a MÁV a flottaügyben?
- Milliárdos bírságot kaphat a MÁV
- Folytatódik a MÁV-nál a milliárdos törvénysértés
- MÁV-autók: milliárdos kifizetés papír nélkül
- Nem kap új autókat a MÁV
- A miniszter fél éve tud a MÁV törvénysértéséről
- Az új autóbeszerzéssel is meggyűlt a MÁV baja
- Másfél éve tudták, baj lesz a MÁV ezer autójával
- MÁV-flottaszerződés: hárít a minisztérium
- Visszadátumozná a MÁV a milliárdos autószerződést
- Szabálytalanul költ havi százmilliókat a MÁV
A Magyar Nemzet felidézi cikksorozatunk megállapításait. Ezek szerint ugyan már tavaly március végén lejárt a MÁV és a LeasePlan Hungária közötti szerződés 1161 személygépjármű, valamint 3,5 tonna össztömeget meg nem haladó tehergépjármű-állomány bérletével és flottarendszerű üzemeltetésével kapcsolatban, a két cég csak az idén január végén állapodott meg a hosszabbításról.
A MÁV ugyan azzal védekezett, hogy szóban már korábban megállapodtak, csak az árról egyeztettek majdnem egy évig. Egyfelől azonban amíg nincs tisztázva az ár, addig szóbeli megállapodásról sem lehet beszélni, másfelől a közbeszerzési törvény eleve kizárja a szóbeli szerződéskötést (ahogyan a MÁV belső szabályzata is). A vasúttársaság ez alatt az idő alatt szerződés nélkül használta a flottakezelő szolgáltatását, amelynek éves díja 1,66 milliárd forint.
A lap megemlíti, hogy korábbi cikksorozatunk következtében a Közbeszerzések Tanácsának elnöke közérdekű bejelentés alapján hivatalból kezdeményezte az ügylet vizsgálatát. Arról, hogy a szerződés lejárt, ám az autókat a vasúttársaság továbbra is használja, a MÁV igazgatóságának tavaly augusztusi ülése óta biztosan tud Hónig Péter közlekedési miniszter is, aki azonban ezt az ominózus ülésen jogszerűtlen, de megfelelő állapotnak nevezte (ezen az ülésen egyébként szintén nem volt jele annak, hogy a MÁV-nak bármilyen szóbeli megállapodása lenne az autóhasználatra).
A Magyar Nemzet kérdésére a Közbeszerzési Döntőbizottságnál elmondták, hogy a múlt héten tíz nappal meghosszabbították az eljárás lezárásnak határidejét. Ez azt jelenti, hogy az ügyben jövő kedden várható határozat.
A vasúttársaságnál dolgozó informátorra hivatkozva a lap azt írta: a MÁV jogászai arra számítanak, hogy a mulasztás miatt 5-10 millió forintos pénzbírságot kapnak. A lap azt is írta egy belső jelentésre hivatkozva, hogy a felelősök ellen nem indult eljárás.