Bologna lenyomná a római Colosseumot a saját élet-Disneylandjével
Az „olasz gasztronómia Disneylandje” nyílt meg a héten Bolognában azzal a céllal, hogy idővel a római Colosseuméhoz hasonló látogatószámot produkáljon. Ez a FICO Eataly World, egy 100 ezer négyzetméteres gasztropark, ahol több mint 45 étterem, bár és kávézó, 200 élőállat, egy fedett piac, egy konferenciaközpont, egy színház és mozi várja a látogatókat.
A park látogatói megkóstolhatják és megvásárolhatják a különböző olasz ételeket, főzőkurzusokon vehetnek részt, megismerkedhetnek az élelmiszergazdálkodással kapcsolatos fogalmakkal és a sörfőzés kulisszatitkaival. A belépés ingyenes, de a programokért fizetni kell.
A park célja, hogy évente hatmillió látogatót – ezen belül legkevesebb kétmillió külföldi turistát – vonzzon, ami meglehetősen ambiciózus, hisz a Colosseum és a Forum Romanum, Olaszország legnépszerűbb turistalátványosságai 6,4 millió látogatót vonzanak évente.
Az ötletgazda egy Oscar Farinetti nevű vállalkozó, akinek Eataly nevű luxus étteremlánca ma már Németországban, az Egyesült Államokban, Katarban és Japánban is megvetette a lábát.
(MTI)