Hihetetlen, Russell kockáztatott, hogy megelőzze Norrist az utolsó kanyarokban, de végül elmérte az egyik kanyart, és a gumifalban kötött ki! Elképesztő dráma az utolsó körben.
Ennek tudható be Sainz egyre nagyobb előnye az élen, a monacóit arra kérték, hogy vegyen vissza tempójából a második helyen. A csapatutasítás nem tetszett Leclercnek, de végrehajtja a kérést.
Az első két helyen autózó Ferrarit jelenleg közel három másodperc választja el egymástól.
Annak ellenére, hogy a második helyen autózó monacói azt jelentette csapatrádión, hogy Sainz kicsit lassul, ő maradt le, és már több mint két másodperc a hátránya az éllovas spanyolhoz képest.
Egyelőre az is látszik, hogy a két Ferrari még tartalékol kicsit, az is lehet, hogy egyre nagyobb előnyt szeretnének kialakítani Sainznak. Mögöttük egyébként egyre nagyobb a csata, Russellt Norris támadhatja, míg egy másodpercen belül van Hamilton is a McLaren pilótájához képest.
– jelentette az éllovas Carlos Sainz csapatrádión. A spanyol pilóta rendkívül hatékonyan menedzseli előnyét, és egyben tempóját az élen, egyelőre nincs semmi probléma a két Ferrarival.
Közben Alonso pozíciója van veszélyben, korábbi csapattársa, Ocon ostromolja a spanyolt a hatodik helyért, egyúttal Verstappen sem tud közelebb kerülni egyelőre a francia versenyzőhöz, bőven DRS-távolságon kívül van a holland.
Miközben Verstappen egyre jobban zárkózik az élmezőnyhöz, de csapattársa, Sergio Péreznek ez közel sem megy ilyen könnyen. A mexikói versenyző még mindig előzés nélkül, a 13. helyen vesztegel.
Az élen egyébként a két Ferrari előnye magabiztos, Sainz és Leclerc között ugyan egy másodpercen belüli a különbség, de a harmadik helyen autózó Russell bőven le van maradva hozzájuk képest.
A címvédő holland versenyző nagy nehezen áthámozta magát Magnussenen, így már két pozíciót javított a rajthoz képest. Verstappennek ugyan több körbe telt, mire véghez vitte az előzést, de most már egyre komolyabb riválisokat kéne megelőznie.
Előtte Ocon, majd következhet Alonso és Hamilton.
Közben Hamilton inkább maga elé engedte Norrist, mert a McLaren versenyzője panaszkodott Hamilton szabálytalan előzése miatt. Így véget ért a hétszeres világbajnok elleni vizsgálat pályelhagyások miatt.
...mögötte Leclerc, Russell, Hamilton, Norris, Alonso, Ocon, Magnussen, Verstappen és Hülkenberg a sorrend a top 10-ben.
Mondhatnánk, hogy most legalább teljesített néhány kört a japán versenyző, mivel az Olasz Nagydíjon már a felvezető kör közben feladta autója a harcot, most a harmadik körben ért véget számára a verseny.
Az AlphaTauri versenyzője szerencsére hamar félre tudott míg állni, így nem kell megszakítani a versenyt.
A másik Red Bullos, Pérez nem javított a rajt után, még mindig a 13., miközben Russell megfutotta a harmadik helyen a mezőny leggyorsabb körét.
Hamilton visszaengedte maga elé Russellt, míg Lando Norris is reklamált, hogy őt is szabálytalanul előzte meg a hétszeres világbajnok.
Balesetmentesen rajtol el a mezőny, Sainz magabiztosan tartotta meg éllovas helyét az első kanyarok után, míg a második helyről rajtoló Russell kicsit beragadt, Leclerc rögtön megelőzte. Lewis Hamilton a bukótérre sodródott, ezzel együtt pedig csapattársát is megelőzte, de vissza kell adnia pozícióját Russellnak.
Így az első kör után két Ferrari az élen, mögöttük a két Mercedes, majd Norris és Alonso a sorrend. Verstappen egy pozíciót javított egyelőre, és a 10. helyen autózik.
A versenyautók motorjai beindultak, és már a felvezető kört teljesítik a pilóták. Pillanatokon belül rajt!
Érdekesség, hogy az első 10 versenyzőből kizárólag Leclerc választotta a lágy gumikat, rajta kívül még Cunoda, Piastri és Csou döntött ezen gumikeverékek mellett. Verstappen, Pérez és Bottas keményeken, míg a többiek közepeseken rajtolnak.
62 körös lesz a futam.
„Azt el lehet felejteni. Nem lehet előzni. Egyes pályákon, mint talán Spa-Francorchamps-ban az utolsó helyről is nyerhetsz, itt nem. Legalább két-három másodperccel kell gyorsabbnak lenned, hogy esélyed nyíljon az előzésre” – szögezte le a holland kétszeres világbajnok.
Verstappen a rajtrács 11. helyéről indul a futamon. A felvezető események egyébként már elkezdődtek, a rendező ország himnusza után egyperces néma csenddel emlékeztek a résztvevők a Marokkót és Líbiát sújtó természeti csapások áldozataira.
Az időjárás jelenti talán az idei szezon legizgalmasabb faktorát, de minden jel arra utal, hogy ezúttal nem kell csapadékra számítani a futam ideje alatt. Az előrejelzések szerint ugyan felhős az idő Szingapúrban, de csapadékkal nem kell számolni, az esti órákra pedig 28-29 Celsius-fok körüli lesz a hőmérséklet.
...a pilóták az alábbi sorrend szerint rajtolnak a Szingapúri Nagydíjon:
Lance Stroll nem áll rajthoz.
A szingapúri nagydíj volt az első éjszaka rendezett verseny a Formula–1-ben, amelyhez a fényeket 1500 lámpa és 24 generátor biztosítja. A nagydíjat először 2008-ban rendezték meg a Szingapúr városi pályáján, a Singapore Street Circuiten.
2020-ban és 2021-ben törölték a versenyhétvégét a világjárvány miatt, de tavaly Sergio Pérez ünnepelhetett a futam végén. Érdekesség, hogy Max Verstappen még sosem nyerte meg ezen nagydíjat.
A Singapore Street Circuit egy köre 3,148 mérföld hosszú, a kanyarok száma pedig 24.
A fogadóirodák szerint egészen biztosan, mivel a holland pilóta csak a 11. helyről indul a futamon, a szingapúri utcai pályán pedig rendkívül nehéz előzni, így végső győzelmére közel kilencszeres szorzót adnak. A futam favoritja az első helyről induló Carlos Sainz, a spanyol sikere alig ér háromszoros pénzt az irodáknál.
A Red Bull az idei összes futamot megnyerte, vagy Verstappen, vagy Pérez ünnepelhetett a versenyhétvégék végén, de most könnyen elképzelhető, hogy mind a címvédő holland, mind az osztrák istálló győzelmi sorozata véget ér.
Szombaton a délelőtti gyakorlás után ráfordultunk az időmérő edzésre, mely azon kívül, hogy a Red Bullok további gyengélkedését hozta, Lance Stroll hatalmas balesetével sokkolta a nézőket. Az Aston Martin kanadai pilótája a rendkívül szűk utcai pálya egyik kanyarjában csúszott meg, és csapódott nagy erővel a gumifalhoz.
Szerencsére Stroll a saját lábán hagyta el a versenypályát, de a vasárnapi futamon nem indul el. A folytatásban, tehát a második szakaszban meglepetésre mindkét Red Bull kiesett, a Q3-ba jutott viszont Liam Lawson, aki a kéztöréssel küzdő Daniel Ricciardót helyettesíti az AlphaTauri ülésében.
A végén Carlos Sainz verhetetlen volt, 1:30.984-es köridejét senki nem tudta megközelíteni, így egymás után két versenyhétvégén a Ferrari spanyolja indulhat az első rajtkockából.
A végső győzelemre viszont most sokkal nagyobb esélye lesz, mint volt két hete az Olasz Nagydíjon.
A második rajtkockát George Russell szerezte meg, míg mögüle Charlec Leclerc és Lando Norris várhatja a lámpák kialvását.
A pénteki szabadedzéseken is már látszott, hogy könnyen lehet, ez bizony nem a Red Bull versenyhétvégéje lesz, mindkét versenyzőjük, Max Verstappen és Sergio Pérez is csak a mezőny sűrűjében kullogott. Nem úgy, mint az Olasz Nagydíjon pole-pozíciót szerző Carlos Sainz, aki megint brillírozott, és a második szabadedzésen megfutotta a mezőny leggyorsabb köridejét.
Biztató volt még a Mercedes és a McLaren tempója is, a Red Bullnál viszont egyértelművé vált: valamin változtatniuk kell, ha nem szeretnék, hogy véget érjen az őrületes sorozatuk. Mint ismert, az osztrák istálló versenyzője nyerte idén az összes nagydíjat, Verstappen pedig már 10 futam óta nem talált legyőzőre.
Minden fontos részlet a pénteki gyakorlásokról alább!
Pillanatokon belül elrajtol a Formula–1-es Szingapúri Nagydíj, tartsanak velünk, mivel rendkívül izgalmas, villanyfényes, utcai futamra van kilátás. Percről percre frissülő közvetítésünkkel semmiről nem maradnak le!
Kezdünk!