Nem árt majd memóriakártyát venni a Nintendo Switchhez

2017. február 21., 17:07 Módosítva: 2017.04.04 16:09
3

Aki digitális formában szeretne játékokat vásárolni a Nintendo márciusban megjelenő játékkonzoljára, a Switchre, jobb, ha beruház egy nagyobb memóriakártyába is. Az első, letölthető játékok között ugyanis vannak akkorák, amik el sem férnek a gép belső memóriájában.

Tovább

El az útból, átírták a Doomot Porschéra!

2017. február 21., 12:23 Módosítva: 2017.02.21 17:20
110

A Doomot már annyi mindenre átírták, hogy igen kevés portja okozhatna meglepetést. Már készült belőle barkácsverzió bankautomatára, oszcilloszkópra, mp3-lejátszóra, klasszikus zongorára és nyomtatóra is. Ez csak néhány az érdekesebb átiratok közül, a teljes felhozatalnak külön oldala van. De egyik sem volt olyan veszélyes, mint a mostani, Porsche 911-re készült port.

Persze, addig még nincs baj, hogy feltelepítjük a játékot a fedélzeti számítógépre. Csak debug módba kell váltanunk, és flash drive-ról feltelepíthetjük. A jármű kijelzőjén a grafika kompromisszummentes, és a gyári hifi valószínűleg elég jó a hangokhoz.

Tovább

Megölni Hitlert, és megbánni

2017. február 19., 19:02 Módosítva: 2017.02.20 13:51
291

Pár éve még csak annyit tudtunk a mesterlövészekről, amit a nevük is sugall: baromi pontosan tudnak lőni. Ennyit mutattak róluk az akciófilmek, meg hát nem nagyon volt mai értelemben vett mesterlövész-képzés a honvédségnél. Mára valamennyit bővült az, amit tudunk arról, milyen is mesterlövésznek lenni egy modern hadseregben: a célpont eléréséhez kilométereket gyalogló, aztán akár napokig egy helyben, jórészt mozdulatlanul fekvő katonák ők. Akiket ráadásul csak részben jellemez az, milyen pontosan lőnek, és sokkal fontosabb egy halom más képességük, például hogy bírják a nyomasztó monotonitást vagy ivás nélkül a forróságot.

Idén két komolyabb mesterlövészes játék is megjelenik, melyekben a készítők igyekeztek a valóságot valamelyest beépíteni a programba. Na, attól azért nem kell félni, hogy az utasszállító-szimulátorok szintjét érik majd el a mesterlövészes akciók, mert nem lenne túl kifizetődő három-négy órás kúszás-mászással induló küldetésekre üzleti modellt építeni, de tény, hogy lopakodnunk kell majd, méghozzá sokat.

Első menetben a Sniper Elite 4 jelent meg (a másik majd a Sniper: Ghost Warrior lesz), ami a sorozattól megszokott módon a második világháborúba visz el minket, annak is az olaszországi szövetséges partraszállás előtti-közeli időszakába. Olaszország kiváló helyszín lenne amúgy is, megszokott látvány a templomtorony meg a hegy, ami ugye elkerülhetetlen kelléke egy mesterlövészről szóló játéknak, de ráadásul festői kis falucskákban, kikötőkben és szigeteken lövöldözhetünk majd, méghozzá óriási pályákon.

Tovább

Ilyen egy masszív videojátékos Trump-ellenes akció

2017. február 15., 08:50 Módosítva: 2017.02.15 12:06
7

Még hat napig a Humble Bundle legújabb nagyszabású akciója, ami egyben kiállás az Egyesült Államok új elnökének kül- és belpolitikája ellen. A korlátozott ideig megvásárolható Humble Freedom Bundle nevű folyamatosan bővülő csomagban több mint 600 dollár értékű, Steamen elérhető játékot (és néhány hangos- és e-könyvet) kap a felhasználó mindössze harminc dollárért.

Több mint 2,5 millió dollárnál tart a számláló hat nappal az akció vége előtt
Több mint 2,5 millió dollárnál tart a számláló hat nappal az akció vége előtt

Az emigráció pozitív hatásai mellett állást foglaló Humble Bundle a bevétel teljes egészét három civil szervezetnek utalja: az Amerikai Polgárjogi Unió (American Civil Liberties Union, ACLU), a Nemzetközi Menekültügyi Tanács (International Rescue Committee, IRC) és az Orvosok Határ Nélkül (Doctors Without Borders/Médecins Sans Frontières, MSF) osztozik majd a befolyt összegen.

Tovább

A jövőben pénzért is ki lehet kerülni a Steamre

2017. február 13., 18:17 Módosítva: 2017.02.13 20:02
3

Direct néven úgy rendszer veszi át az eddig meglehetősen népszerű Greenlight helyét a Steamen, írja a BBC. A Greenlight lényege eddig az volt, hogy bármilyen stúdió, cég vagy fejlesztő játéka megjelenhetett rajta, és ha elég pozitív visszajelzést kapott a felhasználóktól, akkor felkerült a Steam katalógusába. Az elmúlt időszakban azonban megdöbbentő mennyiségben jutott át a rendszeren rengeteg nagyon alacsony minőségű, kétes hátterű, totálisan színvonaltalan játék, amiknek köszönhetően be kell most vezetni az új rendszert.

Tovább

12k-ban fut majd a Project CARS 2

2017. február 10., 07:08 Módosítva: 2017.02.10 16:09
41

12k-s felbontást is támogat a hivatalosan csütörtökön bejelentett, de csak 2017 végén megjelenő autós játék, a Project CARS második része.

A nem túl bőbeszédű bejelentés mellé 4k-s előzetes videót is mellékeltek, illetve pár statisztikai jellegű adatot arról, mi lesz a játékban. Lesz

  • 170 autó,
  • 60 pálya,
  • új internetes bajnokság,
  • különböző talajviszonyok (jég, por, hó, sár).

A fejlesztő Slightly Mad Studios szerint javítanak a játék fizikáján és vezetési modelljén is, okosodnak a gépi ellenfelek, dinamikus évszakok és időjárás is kerül majd a játékba, és ahogy már írtuk, akár 12k felbontásig is tud majd mit kezdeni a monitorokkal a program. A megoldás nyilván az, hogy akár 3 darab, egymás mellé tett 4k-s képernyő meghajtása sem okoz majd gondot.

Ez azért fontos fejlődés, mert a játék korábbi része nem támogatta az ilyen játékmódot, az új epizódban azonban ez a lehetőség része annak a törekvésnek, hogy a lehető legjobb játékélményt adják a játékosoknak.

A Rockstar volt igazgatója játékfejlesztő stúdiót nyit Budapesten

2017. február 9., 10:27 Módosítva: 2017.02.09 16:06
184

A nemrég bezárt budapesti Crytek-fejlesztőcsapat volt tagjaiból is toboroz Leslie Benzies, aki szintén a fővárosban nyit új játékfejlesztő-stúdiót. Benzies korábban a Rockstar Gamesnél töltött be vezető pozíciót és vezető fejlesztőként dolgozott a Grand Theft Auto harmadiktól ötödik részéig.

Benzies mostanában az Everywhere név alatt futó játékán dolgozik, az Edingurgh-i és Los Angeles-i irodák mellett a budapesti lesz a harmadik helyszín, ahol a játék egyes részeit programozzák. Az Everywhere-ről magáról nem sokat lehet tudni, Benzies korábban egy olyan platformként írta le, melyen a játékosok játék közben egymást is szórakoztathatják, „elmosva a valóság és a szimulált világ közti határokat”, jelentsen ez bármit is. A lényeg, hogy a játékon számos korábbi GTA-készítő is dolgozik.

A budapesti irodát a Crysis Hungary korábbi vezetője, Kristoffer Waardahl vezeti majd, ő korábban olyan játékokon dolgozott, mint a Crysis Warhead vagy a Ryse: Son of Rome. A kiadott sajtóközlemények alapján a felek kölcsönösen el vannak varázsolva a lehetőségtől, hogy részesei lehetnek annak a csapatnak, amely életre kelti az Everywhere-t.

Benne voltam egy húszéves horrorfilmben

2017. február 8., 23:01 Módosítva: 2017.08.10 01:03
351
Hogy van-e jobb játék a sorozatban, arról lehetne vitatkozni. Arról nem, hogy nincs még egy olyan élvezetes játék a Playstation VR szemüveggel, mint a Resident Evil 7. A húszéves klisék és az okos újítások belső nézetből is jól működnek, de a virtuális térben egyenesen sokkolnak.

Lehetne árnyaltan fogalmazni, meg patikamérlegen adagolni a jelzőket, hogy ez az új Resident Evil pontosan milyen és micsoda, hogy vissza- vagy előrelépés, hogy korszakalkotás vagy korszak-felélesztés; meg lehetne boncolgatni, hogy az új rész hogy viszonyul a modern játékpiaci trendekhez és az előző hetvennégy (pont annyi) Resident Evil-játékhoz. Lehetne. De maradjunk inkább annál az alternatív ténynek is beillő magánvéleménynél, árnyalatok és patikamérleg nélkül, hogy

a Resident Evil 7 az eddigi legjobb Resident Evil-játék.
Tovább

Nemiszerv- és szerverproblémák Conan, a barbár világában

2017. február 7., 15:00 Módosítva: 2017.02.08 11:42
314

Nemiszerv- és szerverproblémák miatt került be a hírekbe a legújabb, Conan, a barbár világába helyezett túlélőjáték, a Conan Exiles. A készítők (akiknek volt már korábban nem túl szerencsésen induló játéka, a The Secret World) egy reddites interjúban nyilatkoztak az ügyben.

A játék elsősorban azzal szerzett a játékosbázisán jócskán túlnyúló hírnevet, hogy a készítők nemcsak meztelenséget, illetve a nemi szervekre is ható fizikát programoztak le, de ráadásul egy külön csúszkával változtatni lehet a nemi szervek méretét is – pont úgy, ahogy azt az arc személyre szabásánál az orral vagy a füllel tesszük. A reddites interjúban kiderült, hogy a meztelenség már a kezdetektől alapvető része volt a játéknak, mert illik a Conan világába, és a méretet szabályozó csúszka ebből az alapállapotból nőtt ki, teljesen természetesen. A rendszer működése az alábbi videón nagyjából 2:30-nál látható. (Korhatáros tartalom!)

A fejlesztők szerint könnyen lehet, hogy a genitáliák részletes leprogramozásának később az esztétikát meghaladó értelme is lesz, például játékos játékos elleni küzdelemben le lehet majd csapni az erre alkalmas nemi jellegeket.

A készítők a szerverproblémákat is érintették. Mivel a játék korai elérhetőségű, magyarán tudottan félkészen kiadott, érthető, hogy bizonyos részein még fejleszteni kell. Az egyik ilyen a netes játék alapját adó netkód, melynek hibajavításait a nyilatkozók szerint most kiemelten kezelik. A szerverek lassúságának másik oka is egyszerű: a fejlesztők alulbecsülték az érdeklődést, és egyszerűen nem megfelelő erőforrásokat béreltek a játék alá. Mint a reddites válaszokból kiderült, a kiadó szolgáltatót is váltott, az eredeti szerverek nem bírták a terhelést, így a Funcomnak új cég után kellett néznie, és az átállás igénybe vesz néhány napot.

Az Overwatchcsal olajat kapott a mindig lobogó "pc vagy konzol" vita

2017. február 7., 13:38 Módosítva: 2017.04.04 15:56
12

Komoly gondokat okoz az egyik legnépszerűbb netes lövöldözős játék Xbox One-os verziójában, hogy a kompetitív módban egyesek azzal tesznek szert komolyabb előnyre, hogy nem a konzoloknál megszokott, analóg karos kontrollerrel játszanak, hanem egérrel és billentyűzettel.

A kontroller vs. egér-és-billentyűzet legalább olyan régi szembenállás a játékvilágban, mint az, hogy a konzol vagy a pécé jobb-e. Nagy különbség, hogy míg az utóbbi teljesen parttalan vita, mert millió szubjektív okot lehet felsorolni mindkét oldalon, addig a billentyűzet és az egér egész egyszerűen tényleg alkalmasabb a játékok irányítására, pláne az olyan kompetitív játékokban, ahol a pontosságnak és a gyorsaságnak is nagy szerepe van.

Annyira nagy a különbség, hogy tulajdonképpen ez az egyetlen ok, ami miatt bár már évek óta lehetőség lenne rá, a Microsoft nem ereszti össze a pécén, Windowson játszó népeket az xboxos közösségekkel – egyszerűen túl nagy a különbség a két irányítási mód eredményessége között még akkor is, ha kontrollerrel is lehet csodákat művelni.

Most az Overwatch az a játék, ahol a játékosok lázadozni kezdtek a fejlesztő Blizzard által üzemeltetett fórumokon amiatt, hogy egyesek kontroller helyett egeret és billentyűzetet használnak. A fejlesztők kijelentették, hogy ők is ellenzik a dolgot, de sokat nem tehetnek, a megoldás ugyanis nem az ő kezükben van.

Ahhoz, hogy valaki Xbox One-on egérrel és billentyűzettel tudjon játszani, nem elég, hogy bedugja azokat a gép USB-portjaiba, kell egy olyan, külön gyártó által készített átalakító is, amely képes a kontroller jeleihez hasonlóvá alakítani a billentyűzetből és egérből érkező jeleket. A Blizzard szerint két megoldás lehet: a Microsoft (és a Sony, amúgy) vagy elérhetővé teszi a kontrollertől eltérő beviteli eszközök támogatását mindenkinek, vagy egyszerűen letiltja az amúgy igen drága, 100 dollár körüli átalakítókat is.

Jövő szombaton végig lehet játszani a videojáték-történelmet

2017. február 2., 21:29 Módosítva: 2017.12.12 09:27
115

A régi és új videojátékok rajongói nem panaszkodhatnak arra, hogy ne volna nekik való rendezvény. A Playiteken évek óta ki lehet próbálni a legújabb játékokat, a kevésbé mainstream bulikon pedig könnyű összefutni régebbi klasszikusokkal. Az általában áprilisban esedékes ReGamex és az őszi PixelCon is főleg ez utóbbiról szól, és hamarosan egy újabb gémerparti mutatkozik be: a SaveGame (ami nevében még hozzáteszi hogy "Független Videojáték Kiállítás", jelezve, hogy nem játékkiadók- vagy forgalmazók által szervezett kezdeményezésről van szó, hanem játékosok csinálják játékosoknak).

Az első SaveGame február 11-én szombaton lesz a  Lurdy Konferencia és Rendezvény Központban, és minden fontos infó megtalálható a rendezvény Facebook-eseményén , de a legfontosabbak: kapunyitás délelőtt 10-kor, kapuzárás este 7-kor, a belépő 1500 forint, de 10 éves korig ingyenes.

savegame.png

Az esemény leginkább arra koncentrál, hogy sok játszható konzolt és számítógépet mutasson a videojáték-történelemből. Ezeket persze ki is lehet majd próbálni, és az erőteljes retro vonal mellett mai gépek is lesznek, szóval Atari 2600-tól a Commodore-gépeken és a régi pc-ken át a PlayStation 4-ig sok mindennel lehet játszani, több VR gép is lesz. A szervezők nem titkolt célja megismertetni a fiatalabb játékosokkal a régi idők hardvereit és játékait.

Az egész napos játék mellett lesznek versenyek és kvízek nyereményekkel (a fődíj egy PlayStation 4), lesz még cosplay, magyar indie fejlesztők bemutatkozó játékai, youtuberek előadásai, és más gémerkörökben ismert arcokA kiállított gépek jelentős részét az Indexen is többször riporttémaként szereplő ReGamex szervezői viszik a SaveGame-re, így akinek mond valamit az, hogy "retro parti a Csokiban", bátran tegyen egy próbát. Akinek nem, az meg azért.

Egy lánynak sikerült kikapcsolni a gravitációt

2017. február 2., 07:24 Módosítva: 2017.02.02 18:48
16

Kevés szórakoztatóbb dolog van a nyílt világú (open world) videojátékokban, mint csak mászkálni valamerre a térképen, és hagyni, hogy ne lineáris irányban haladjunk végig a saját történetünkön. Ebben a műfajban csináltak már cowboyos, kalózos, zombis, vámpíros és még ezer más variációt, de eddig csak kevesen (vagy talán senki), nem próbálkozott a sandbox játékok struktúrájának alapvető megváltoztatásával. A Gravity Rush sorozat pont ezért lóg ki a sorból, a nemrég megjelent második rész pedig azt is bebizonyítja, hogy megfelelő kreativitással bőven lehet még újat húzni a műfajon belül. Kár, hogy ez nem egy AAA-s játéknak jutott eszébe.

Tovább

Több millió játékos adatait lopták el

2017. február 1., 16:27 Módosítva: 2017.02.02 10:41
5

Több millió Xbox- és PSP-felhasználó személyes adataihoz fértek hozzá hekkerek. Két népszerű videojátékos fórumon valaki megszerezte két és fél millió felhasználó adatait, és hozzáférhetővé tette az online profiljuk adatait másoknak.

Tovább

Új játékkal tér vissza a Flappy Bird készítője

2017. január 30., 15:37 Módosítva: 2017.01.30 20:26
4

Hosszú kihagyás után új játékkal, a Ninja Spinkivel jelentkezik Nguyen Ha Dong, az őrületes sikerű Flappy Bird vietnami fejlesztője – írja a Techcrunch.

Tovább

Végre jön az Apokalipszis most-videojáték

2017. január 30., 14:07 Módosítva: 2017.01.30 15:39
9

Közösségi finanszírozásban videojáték készül Francis Ford Coppola 1979-es kultfilmje, a vietnami háború borzalmairól szóló Apokalipszis most történetéből – írja a Forbes.

Tovább

Megérkezett a káromkodós Scrabble

2017. január 27., 12:56 Módosítva: 2017.01.27 14:12
65

A legtöbb szókereső és szókirakó játékban szigorúan korlátozzák, hogy miket írhatunk be, és néha egészen hétköznapi szavakat is kizárnak. Ez tutira nem fordulhat elő a rapperként és színészként ismert Chris Bridges – ismertebb művésznevén Ludacris – új játékában, a Slang N' Friendzben (Android, iOS).

Tovább

Everywhere - új játék érkezik a GTA 5 producerétől

2017. január 27., 12:11 Módosítva: 2017.01.27 15:37
3

Lezlie Benzies másfél évtizedet töltött a Rockstar North játékfejlesztő stúdiónál, ahol az egyik fő producere volt a Grand Theft Auto sorozatnak, a világ egyik legnépszerűbb játékának. Van is egy kis nézeteltérése a volt munkahelyével, 150 millió dollárnyi elmaradt jogdíjat követel tőlük, és eközben a saját cégét építgeti néhány volt kollégával. 

Tovább

Szántok, vetek, aratok, sose halok meg

2017. január 24., 13:04 Módosítva: 2017.01.25 00:10
76

Ahogy leírom ezt a mondatot, nagyjából 60 órát játszottam a Stardew Valley-vel, és egészen félelmetes belegondolni abba, hogy életemből két és fél teljes nap azzal ment el, hogy egy mai szemmel nézve ósdi módon megrajzolt, képzeletbeli farmon kapálok, csirkéket etetek, búzát sarlózok, figyelek arra, hogy minden rendesen meg legyen locsolva, és így tovább. Nagyon sokáig nem értettem, hogy mi a vonzereje, de azt tudom, hogy milyen az, amikor elkap. Ilyen. Nagyon jó okom van rá, hogy egy, konzolra 2016 végén megjelent játékról csak most sikerült megírnom a cikket (pc-n korábban is elérhető volt). Mert írás helyett inkább játszottam vele.

Tovább

Magyar játékosnak szoríthatunk a Counter-Strike-világbajnokságon

2017. január 22., 07:38 Módosítva: 2017.01.23 08:44
3005

Hogy a versenyszerűen űzött videojátékok mekkora biznisszé váltak, arról már többször írtunk, mint ahogy arról is, mennyi hasonlóság van e játékok és a versenysportok között. A League of Legendset, a DOTA 2-t és a többi érintett játékot ezért is nevezik esportnak: bár a heves billentyűzet- és egérkattintgatás messze nem tűnik olyan állóképességet igénylő tevékenységnek, mint 400 méter leúszása vagy akár egy százméteres sprint, a játékok köré nőtt jelenségek – a sztárcsapatoktól kezdve a doppingbotrányokon át a hűséges szurkolókig  – mind-mind a sport világát idézik. Akárcsak a nagy pénzdíjazású versenyek, és a következő egy hétben éppen egy ilyet rendeznek: a versenyszám a CS:GO, az esemény az atlantai Eleague Major, és ez azért érdekes nekünk, mert egy magyar játékosnak is drukkolhatunk.

Tovább

Nintendo Wii U: ennyi volt

2017. január 20., 12:01 Módosítva: 2017.02.21 16:30
6

A Nintendo beverte az utolsó szöget is az aktuális asztali konzoljuk, a Wii U koporsójába. Bejelentették, hogy a Legend of Zelda: Breath of the Wild lesz az utolsó, a Nintendo által fejlesztett játék a platformra.

Bár a Zelda az egyik legjobb Wii U játéknak ígérkezik, a Nintendo ezentúl az új, egyszerre hordozható és asztali konzoljára, a Switchre fog koncentrálni. (Az új Zelda Switchre is megjelenik.)

Tovább

Márciusban jön az androidos Super Mario Run

2017. január 19., 10:35 Módosítva: 2017.01.19 12:13
2

A Nintendo egy hivatalos Twitter-üzenetben tájékoztatott, hogy márciusban jelenik meg az első mobiljátékuk, a Super Mario Run androidos verziója. A játék még csak iOS-platformokra, iPhone-ra és iPadre jelent meg, de rövidesen a Play Store-ban is elérhető lesz.

Tovább

Megvan a Minecraft felvásárlásának első áldozata

2017. január 19., 00:06 Módosítva: 2017.01.19 16:51
27

Mikor a Microsoft egy kazal pénzért megvásárolta a Minecraftot annak eredeti megalkotójától, a Svéd Markus Perssontól, sokan azt gondolták, hogy a játéknak kész, vége, befellegzett. Nos, ma részben igazuk is lett: a Microsoft ugyanis állítólag leállítja a Minecraft fejlesztését, de nem az egész játékét, csak a Windows Phone-os változatból nem lesz új, azon belül is csak a 8.1-es és a 10-es mobil oprendszereken.

Ez azért is fura, vagy inkább nagyon is beszédes, mert a Minecraft nagyjából minden létező és kurrens platformon jelen van, és ahol jelen van, ott baromi sikeres is, például a Sony jelenlegi és előző generációs Playstationjein is. Az, hogy (egyelőre meg nem erősített hírek szerint) mégis a WP-s kliens hal meg, sugallja, hogy mennyire érte meg foglalkozni vele.

Egész pontosan nem minden olyan mobileszköz esik ki, ami Windowst futtat, mert csak a kifejezetten mobilokra tervezett Windowsokról szól a pletyka, a teljes értékű Windows 10 futtatásra képes, de mobileszközök továbbra sem maradnak Minecraft nélkül.

Egyes elemzők szerint ez sokkal kevésbé szól magáról a játékról, és sokkal inkább az operációs rendszerek jövőbeli esélyeiről: minek fejlesztene oda a Microsoft, amiben már ő maga sem lát sok fantáziát.

Végre kiderültek a Switch részletei

2017. január 13., 11:53 Módosítva: 2017.01.20 09:24
2

A Nintendo végre bejelentette, pontosan milyen lesz legújabb konzolja, a Switch. A konzolt már tavaly októberben bejelentették, de akkor még nem lehetett sok részletet megtudni a játékgépről.

Tovább

Másfél millió játékos adatait lopták el

2017. január 10., 14:11 Módosítva: 2017.01.10 17:06
2

Több mint 1,5 millió felhasználó személyes adatai kerültek nyilvánosságra az ESEA (eSports Entertainment Association) esport-szövetség feltörése után. Az ESEA az egyik legnagyobb ilyen játékosszervezet, elsősorban Counter-Strike-versenyekkel és -ligákkal foglalkozik.

Tovább

Lesz mire ellőni a betegszabadságot

2017. január 9., 00:56 Módosítva: 2017.01.09 15:04
144
Nehezen indul majd az év, de azért bőven lesz miből válogatni játékfronton, sőt, új konzol is jelenik majd meg. Lássuk, mit tartogat 2017 első negyedéve a videojátékosoknak.

Lassan pörög fel a január, és az első három hónap nagy ígéretei közül több olyan is van, ahol még nincs pontos dátum, de összességében nem panaszkodhatunk majd – tulajdonképpen így lehet összefoglalni az első negyedévet, ha azt nézzük, a tervek szerint milyen videojátékok jelennek majd meg idén.

Január: horror és retro

A legnagyobb sztár a Resident Evil 7 lesz, mármint ha a legmagasabb árkategóriában keresünk játékot. Kicsit lejjebb ugyanis igazi kincsek várják az érdeklődőket. Az egyik a Rise & Shine nevű oldalnézetes platformer, amiben a két címszereplők, Rise, egy fiatal srác, illetve Shine, a legendás pisztoly fognak össze, hogy megmentsék a világot. A játékmenetet a különböző töltények teszik változatossá, a folyamatos gyilkolás mellett mindenféle fejtörőket is meg kell majd oldanunk – kiváló lehet mindenkinek, aki valami átlagtól eltérőt keres.

A másik a Divide, ami sajnos kizárólag PS4-re jelenik meg. Ezt leginkább talán lopakodós sci-fi Diablo-klónként tudnánk körülírni röviden, de a fejlesztők szerint lesz nyoma benne a Syndicate-nek és a Flashbacknek is, és ha még hozzátesszük az Another Worldöt, valószínűleg ezekben moccan meg valami.

Február: Hitler és robotdínók

A második hónapban már felpörögnek picit a dolgok, bár még mindig főleg a különböző rétegjátékok ideje lesz, nem a nagy közönségsikereké. Ha minden igaz, kijön végre a kardozásszimulátorként körbeírható For Honor (melynek egy korai változatát már próbáltuk, Sajó kolléga nem volt oda meg vissza tőle), és ugyanezen a napon jelenik meg a mesterlövészes játékok királyának, a Sniper Elite-nek új, sorrendben negyedik része is. Az előrendelők magát Adolf Hitlert is levadászhatják, az azért nem rossz ajánlat.

A nagy nevek közül a Halo jön ki először új valamivel idén, a Halo Wars kap új epizódot, és valahogy megszokhatatlan, hogy a természetesnek tűnő Xbox One mellett PC-re is kijön. A történet a Halo 5 végén veszi fel a fonalat, és 13 küldetésben építhetünk és irányíthatunk hadsereget óriási csatákban – biztos lesz majd, aki szerint ez lesz a világ legjobb játéka, ő február 21-ét lője be a betegszabadság első napjának.

Talán még emlékszik rajtam kívül más is arra, mikor az volt a játékvilág legnagyobb kérdése, hogy miért egy svéd geek rakta össze a Minecraftot, és miért nem a Legónak jutott eszébe kockákból világot építős játékot gyártani. Na, 2017 februárja ezt is megválaszolja, kijön ugyanis a Lego Worlds, mármint hivatalosan is kilép a korai elérés fázisból, amiben másfél éve elérhető a Steamen. A játék értékelése úgy általában elég pozitív, bár szinte mindenki felhoz vagy 15 dolgot, ami nagyon hiányzik, például a rendes fizika, a normálisan működő járművek vagy épp a konkrét Legó-licencek hiánya. Egyelőre 15 dollár a játék a Steamen, nem tudni, ez feljebb kúszik-e a megjelenéskor, mindenesetre ha valakit érdekel a dolog, sokat nem veszthet, ha most veszi meg, nem két egy hónap múlva.

Februárban igazán egyetlen teljesen új, mármint előzmény nélkül AAA-játék van, a Horizon Zero Dawn. Ebben az ember helyett a robot az uralkodó faj, és a leginkább őslények formájában megjelenő gépállatok levadászása, megszelídítése és egyéb felhasználása áll a megjelenés előtt kiadott videók alapján gyönyörű és elképesztően izgalmas játék középpontjában. Persze a No Man's Sky tavaly alaposan megtanította, miért nem váltunk jegyet a hájpvonatra, de ettől még kevés ember létezik, aki ne gondolná, hogy a HZD lesz az év egyik legjobb játéka.

Ha már szóba került sok ember véleménye, mindenképp meg kell említenünk a Planescape: Torment című, ezer évvel ezelőtti kult-RPG folytatását is: a Torment: Tides of Numenerát is. Ha másért nem, hát azért, mert laza 4,2 millió dollárt dobtak bele a kickstarteres kalapba a támogatók még 4 éve. Más játék esetében már komolyan aggódni kellene azon, hogy vajon felszippantották-e a készítők a teljes összeget az orrukba, vagy lett belőle pár luxusautó is, de az új Tormentet az inXile rakja össze, akik minden idők legkirályabb kickstarteres játékát, a Wasteland 2-t is jegyezték pár éve, szóval nem egyszerűen biztos, hogy megjelenik, de az is valószínű, hogy ráadásul az év egyik legjobb játéka lesz a Torment: Tides of Numenera.

Tovább

Óránként 1800 lenne a virtuális gamer pécé

2017. január 8., 21:25 Módosítva: 2017.09.20 14:38
98
Az eddig főleg videokártya-gyártóként ismert Nvidia több CES-es bejelentése is komoly hullámokat vetett, de játékos szempontból talán csak egy érdekes: az, hogy a jövőt nem a gépfejlesztések, hanem a szervergépek hozzák majd el.

Geforce Now, vagyis Geforce most, ezt a nevet kapta a cég új szolgáltatása, melynek lényege, hogy a játékosok mostantól gépfejlesztés, sőt, játékra alkalmas számítógép nélkül is játszhatnak, akár a legújabb pécés játékokkal is. A megoldás lényege, hogy a játékot nem a saját gépünk futtatja, hanem az Nvidia nagy teljesítményű szerverparkja, a játékos pedig egy virtuális gépen keresztül kapja vissza a végeredményt. Az ígéretek szerint kétféle csomag lesz, a cég nagyjából legfejlettebb videokártyáinak megfelelő minőségben: a Geforce 1060 és a Geforce 1080 közti legnagyobb különbség az árban lesz.

Merthogy a szolgáltatás természetesen nem ingyenes. A regisztrációkor a tervek szerint mindenki kap 1000 kreditet, aztán 25 dollárért vásárolhatunk további 2500 kreditet, melyből percenként kettőt von le a rendszer, ha a gyengébb, négyet, ha az erősebb virtuális konfigurációt választjuk. Ha így számolunk, az előbbi esetben négy órát és tíz percet játszhatunk 25 dollárért (kb. 7200 forintért), a gyengébb esetben pedig jó 20 órát. Hogy van-e különbség a két videokártya teljesítménye között a valóságban, arról győződjön meg mindenki az alábbi videót megtekintve (spoiler: valójában nincs).

Aki felháborodott azon, hogy de már hogyne lenne különbség, hát egy GTX 1080-as videokártya kétszer gyorsabb, az jó, ha tudja, hogy a játékstream pillanatnyilag legfeljebb 1080p-s felbontásban, 60 kép per másodperces korláttal fut, tehát minden, amit ezen felül ki tudunk facsarni a rendszerből, megy a levesbe.

Tulajdonképpen mindegy is, mert még az olcsóbb előfizetés mellett is elképesztően drágának tűnik a modell. Főleg akkor, ha figyelembe vesszük, hogy a játékidő kifizetése mellett a játékot magát is meg kell vennünk. Szerencsére tulajdonképpen bármelyik nagyobb digitális piactéren vásárolhatunk, a Steam, az Origin, a Uplay, a GOG vagy épp a Battle.net játékai közül egyszerre összesen 1 terabájtnyit tarthatunk telepítve a virtuális gépünkön. Az igazi csak annyira kell erős legyen, hogy a streamet le tudja játszani, vagyis ha 1080p-s filmeket tudunk röcögés nélkül nézni a gépen, valószínűleg a játékstreammel se lesz gond. Fontos még természetesen az internetkapcsolat minősége is, illetve az előfizetés adatkorlátját is simán el lehet érni, ha valaki sokat játszik ezzel a megoldással.

Tovább

Díjat alapított és osztott magának a Steam

2017. január 3., 13:36 Módosítva: 2017.01.03 14:41
2

Nehezen áll le az év végi, év eleji marketingdömper a Steam háza táján: a 2016-os év toplistás játékai után, a cég történetében először – nyilván hagyományteremtő szándékkal – kiosztották a Steam-díjakat is.

Fotó: Steam / Valve

A platform felhasználói december 22. és december 31. között szavazhattak 12 viccesnek szánt kategóriában öt-öt játékra, eldöntve hogy kiket illessen az adott díj.

Tovább

Fallout 4-ből vett képpel mutatta be a CNN az orosz hekkelést

2017. január 3., 12:52 Módosítva: 2017.01.04 10:28
141

Úgy tűnik a mainstream médiában elég makacsul tartja magát az a képzet, ami szerint az ártó szándékú hekkerek monokróm, lehetőleg fekete-zöld képernyők előtt görnyedve űzik kétes üzelmeiket. Így élhet ez a CNN egyik szerkesztőjének fejében is, aki a jelek szerint gond nélkül bevágott az amerikai tévécsatorna egyik hírblokkjába egy olyan képet, amit valaki, valamikor a Fallout 4-ből kölcsönzött.

Tovább

Hatalmas leárazással kezdi az új évet a Steam

2017. január 2., 09:45 Módosítva: 2017.01.03 08:52
216

A Valve közzétette a 2016-ban legtöbb bruttó bevételt hozó játékainak listáját, egyúttal komoly akcióval meg is tolja az év eleji eladásokat. Fallout 4, The Witcher, No Man's Sky, Deus Ex, Civ V és társaik akár harmadáron.

Tovább

2016-ban egy csomó Év Játéka volt

2016. december 30., 20:59 Módosítva: 2016.12.31 17:41
59
A Google több mint tízmillió találatot ad a “2016 worst year ever” keresőkifejezésre, és mindenki tud bőven találni indokot magának terrortámadásoktól Aleppóig, Brexittől Trumpig, hogy miért is volt az idei a legrosszabb év. Tegyünk ezért félre inkább mindent, és tekintsünk vissza 2016-ra gémerként, mindjárt sokkal derűsebb lesz a kép. Összeszedtük az év tíz legfontosabb, legjobb, legemlékezetesebb, legvalamilyenebb játékát.

Az Év Játéka: Uncharted 4

Nincs mese, a számok nem hazudnak, a gémer magazinok értékeléseit összesítő Gamerankings és Metacritic év végi toplistáján is az Uncharted 4 a király. Bár maga a játék meglepően kevésben különbözik az ősanya Tomb Raidertől, a körítés, a sztori verhetetlenné teszi. Legalább 30 éve mondják már videojátékokra, hogy “Ez már teljesen olyan, mintha egy film lenne”, hát ennek tükrében most meglepőt fogok mondani: az Uncharted már tényleg olyan, mintha egy film lenne. Ha nekem nem hiszik el, higgyék el személyesen Indiana Jonesnak. Pedig ezen a videón még a harmadik résztől van elalélva, és a negyedik még jobb, még látványosabb, még filmszerűbb. A negyedik Indiana Jones-filmnél például biztosan sokkal jobb filmnek is.

Tovább