Elindul a 4-es metró

2014.03.28. 12:01
új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Nagyon lassú lesz a négyes metró, de azért várom már - mondta a Kálvin téren egy mosolygós ötvenes úr, aki azt várja, hogy a biztonságiak leengedjék az utasokat a metró még zárt területére. A munkálatokat nem követte figyelemmel, de a nyitást nagy dolognak tartja, annak ellenére, hogy meggyőződése: biciklivel gyorsabban lehet majd közlekedni, mint a négyes metróval. Egyre többen várjak a nyitást, az aluljáróban több tucat ember vár a lejárat előtt.

  • A Kálvin téren a 3-as metróról elég egyszerű átszállni a 4-esre. A peron végén van egy lefelé vezető mozgólépcső. Pont déli 12 órakor bemondták, hogy megnyílt a 4-es metró. Kb. 200 ember várt már itt, mindenki elindult.

  • Együtt tülekedek le a tömeggel a Gellért téren, annyian vannak, mint egy focimeccs után. Kicsit olyan, mint egy szellemkastély, az emberek kiáltásai visszhangoznak. Majdnem mindenki telefonnal fotóz vagy filmez. Az első utasok most szálltak fel a metróra.

  • Nagyon sok ember várta nagyon türelmetlenül a metrónyitást.

  • A Gellért téri megállóban folyamatosan az szól, hogy "Kérem hagyják szabadon a biztonsági sávot!", mert az emberek a nagy izgalomban nem igazán törődnek az egyébként fényesen világító biztonsági sávval. Az állomáson álló futurisztikus székeknél pedig dugó alakult ki, annyian szeretnék kipróbálni.

  • Isszonyú sok ember gyűlt össze, önti őket a mozgólépcső. Megy a szelfizés, önfeledt csoportképek készülnek, az emberek mosolyognak.

  • Álljunk ide a táblához, különben elsodornak, bazmeg!

    mondta társának egy fiatal közterület-felügyelő nő a Kálvin térre lezúduló emberetömeget látva.

  • Az első ember, aki átszakította a célszalagot a Móriczon, egy öltönyös biztosítási ügynök, aki, mint mondta, ebédszünetben ugrott metrózni. Ököllel a levegőbe csapott örömében, hogy elsőként ért oda a mozgólépcsőhöz.

    A metrókocsik úgy tele vannak, mint a reggeli csúcsban.

  • A mozgólépcső tetején most megállítottak a rendőrök az embereket. Pedig nagy hely van még lent a szerelvénynél.

  • Kálvin tér, 2014. március 28. 12 óra 5 perc

  • Annyian jöttek le a Gellért térnél, hogy 10 percen keresztül folyamatosan tömve volt a mozgólépcső. Több száz ember érkezhetett az állomásra. Mostanra javult a helyzet, már mennek felfelé is, lefelé pedig kisebb csapatokban érkeznek.

    • Régi metrónál nem volt szempont a zaj, de ennél már hál' istennek nem lesz zaj.
    • Szép hideg színeket használtak.
    • Sok a szürke, nekem nagyon tetszik.
    • Ez olyan ez a várakozás mint amikor nyitják a plázát. Hát jó, de nem mindennap nyitnak meg egy metrót. Ahhoz képest tök kevesen vannak. 
  • Tíz perce nyitott a Móriczon a metrómegálló, de a mellette álló jegyárusító helyen már több jegyet és bérletet is eladtak, mondja a pénztáros. Mindezt annak ellenére, hogy a négyes metró a hétvégén ingyenes.

  • Mit szól a szobor az új metróhoz

    Mit szól a szobor az új metróhoz
  • A Keletinél kihasználta egy arc a nagy tömeget: okostelefonokat kínálgat egy dossziéból eladásra.

  • Bejárom az összes vonalat, modern, európai színvonalú, áramlik az információ – mondta félúton a Rákóczi tér felé egy nyugdíjas férfi, aki Nyíregyházáról utazott fel az átadóra, és most akkurátusan lekamerázza az állomásokat.

  • Egy idős bácsi, aki most szállt le a metróról, azt mondta, nagyon kellemes volt az utazás, mert sokkal halkabb ez a metró, mint a többi. Ő egy négyfős csoporttal most még a többi állomást is bejárja.

    Egy fiatal lány pedig azt mondta, ugyanolyan ez a metró, mint a többi, de sokkal jobb a hangulat.

  • a későn beérő utasokra. Közben a II. János Pál pápa téren alig lézeng pár utas a Kálvinhoz és a Rákóczihoz képest.  

  • A hangosbemondó angolsága még mindig vicces. A szerelvényeket ismerjük. Van, aki kifejezetten metrózni jött, egyébként ebédre megy, de nézi az óráját, hogy mennyi metrózás fér még bele. – Középre állj, hogy mindent láss! – mondja valaki a haverjának. Micsoda izgalom. Van aki időt mér, hogy a Rákóczi térről mennyi idő alatt jut el a Gellértre. Hasonlítgatnak.

  • Impozáns, tágas, mondta Bauer Tamás, a Kormányváltók II. kerületi jelöltje,  aki maga is végignézi az összes megállót. A Keletinél kérdeztem meg a véleményét pár megállónyi közös utazás után. Bauer kiemelte, hogy szerinte míg a 2-es és a 3-as vonal a moszkvai metróhoz  hasonlít, a 4-es a tágasságával francia RER-re, bár ott  ötször-hatszor távolabb vannak egymástól az állomások. 

    Minden csupa szürke és fehér, csupa beton, de hát ez építészeti döntés, mondta a megvalósításról.

  • Orbán a 4-es metrót csak szavakban fúrta

    Orbán a 4-es metrót csak szavakban fúrta
  • Elsüllyedt a kormányzat két zászlóshajója, a kormányzati negyed és a 4-es metró, de legalábbis olyan lékeket kaptak, amik a süllyedést elkerülhetetlenné teszik

    – mondta Balsai István, a Fidesz országgyűlési képviselője pénteki, budapesti sajtótájékoztatóján. (...) A miniszterelnökhöz hasonlóan Demszky Gábor főpolgármestert is cserben hagyta a józan ítélőképessége. Mint mondta, a Fidesz hiába mondta korábban, hogy az élet túlhaladta a metróprojektet, és nem lehet 300 méterenként állomásokkal megállítani a metrót. (...) Nem tudjuk, hány megállója lesz a 4-es metrónak, ki váltja valóra a terveket. Egyet tudunk: mindez az emberek pénzén történik. Amikor módunkban lesz, ezeket a fölösleges költségeket, káros kiadásokat elszámoltatjuk azokkal, akik ezért felelősek - mondta. (MTI, 2007.12.21.)

  • Tömve van a szerelvény, bár a Móricznál sokan leszálltak. Megvolt az első klasszikus konfliktus: valakire rázárták az ajtót. Többen erőszakkal nyitották ki bentről, szétfeszítettek az ajtót.

  • Amikor a Diósgyőri Vasgyárat tervezték - valamikor az 1860-as években - felmerült, hogy a legegyszerűbben úgy lehetne összekötni a vasúttal, ha Miskolc alatt építenek ki egy járatot.

    És tudják miért nem valósult meg?

    Mert a város nem tudta eldönteni, hogyan telekkönyvezzen a föld alatt.

    Végül nagy kerülővel épült ki az iparvasút, de így is van benne egy alagút. Az izgalmas történetről a Miskolc blogon olvashatnak bővebben.

    Fotó: Bereczki Zoltán - Miskolc blog
    Fotó: Bereczki Zoltán - Miskolc blog
  • A végállomás előtt eggyel bemondta a rendszer hogy "a vonat ipari területre ért kérjük várjon a diszpécser jelentkezésére". Majd egy elő hang bemondta hogy végállomás.

    Egyébként a Rákóczi tér és a Kelenföldi végállomás között 11 perc az út, ez azt jelenti hogy kb 13 perc az egész.

  • A világ legrövidebb és minden bizonnyal legexkluzívabb metrója Washingtonban található, és a Fehér Házat köti össze a Capitóliummal, a szenátori irodaházakkal és az alsóházi képviselők irodáival. Az 1909-ben felépített kis metró menetideje egy irányban körülbelül egy perc.

  • Kicsit gyors Kelenföldnél a mozgólépcső, úgy elkapott a fellépésnél, hogy majdnem felborultam. Visszanézve is látszik, hogy egészen szédítő a sebessége!

  • Állati jól néznek ki az állomások, tágasak és építészetileg is szépek, és nagyon jó az alagút tetején a természetes fény. Ami zavaró, azt leginkább a hármas metróról és a kettes belvárosi részéről ismerjük már: nagyon közeliek a megállók, így nincs az az érzése az embernek, hogy sokkal gyorsabban haladna mint a felszínen. A kezdeti lelkesedés miatt ez most nem probléma, de pár hét múlva újra kellene szondáztatni az utasokat. Egyelőre mindenki nagyon lelkes, negatívumokat alig hallani, olyan a hangulat, mintha összbudapesti karácsony lenne, ahol mindenki megkapta a hon áhított modellvasutat, ráadásul nagyban.

  • Elcsíptük a 4-es metró első utasát

    Széles Márk nyerte a versenyfutást a Keletinél.

    Elcsíptük a 4-es metró első utasát