Biztonsági őrök próbálták meg erőszakkal eltávolítani a tüntetőket a városligeti tónál, akik a vizes vb miatt veszélybe került 150 éves platánfákat próbálják megvédeni, írja a Hvg.hu. A tüntetők nagy része a ligetvédőkhöz tartozik, ők azonban most nem a Liget projekt miatt tiltakoznak.
A városligeti tónál a vizes vb-t szervező Bp2017 Zrt. el akarja kezdeni a szinkronúszó létesítmények építését, ezért el akarták keríteni a területet. Az építési terület azonban belelóg a ligetvédők által elfoglalt demonstrációs övezetbe.
Egy jól működő városban nincsenek telerakva az utak óriásplakáttal, a hirdetések a nagyjából egységes utcabútorzaton (buszvárók, közvécék, padok, szemetesek, telefonfülkék) virítanak. Az önkormányzatnak nem kerül pénzébe az utca bebútorozása, a költségeket az a reklámcég állja, amelyik ezért megkapja a hirdetési felületeket értékesítésre.
Nagyjából ebbe az irányba indul el az a kormányrendelet, ami a napokban jelent meg, ugyanakkor jelentős felhördülést kiváltva. A jogszabály amellett, hogy rendet vág a közterületi reklámpiacon, a már megszokott módon úgy hoz hátrányba és előnybe cégeket, ahogy a kormány politikai érdeke kívánja.
Egyes tételeinek köszönhetően a következő három évben például szinte teljesen eltöröl a közterületről a legnagyobb reklámcégek közül kettőt (a Simicska Lajoshoz köthető Publimont-t és a Mahir Citypostert), előnybe hozva a nagy vetélytársat, a francia JCDecaux-t.
Véget ér május 13-án a Róbert Károly körút Árpád híd és Vágány utca közötti szakaszának teljes felújítása, 14-étől pedig a teljes útszakaszt korlátozások nélkül, az új forgalmi rendnek megfelelően használható - közölte a BKK. A Róbert Károly körút 1 352 412 113 forintos fővárosi önkormányzati forrásból újult meg.
A 2016. szeptember 17-én kezdődött munkára azért volt szükség, mert az útszakaszon 33 éve nem végeztek nagyobb felújítást, ezért az útpálya jelentősen elhasználódott. A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ komplex, mobilitásmenedzseri szemlélettel kezdett a rekonstrukciós munkába, hogy ne csak a közút, de a teljes kapcsolódó infrastruktúra is megújulhasson.
48 ezer négyzetméteren új aszfaltréteg, illetve pályaszerkezet épült az elhasználódott útpálya helyén, az Angyalföldi utca és a Vágány utca között új kerékpárút vezet, akadálymentesítették a gyalogátkelőhelyeket, megújultak a járda-, és lényegesen nőttek a zöldfelületek, felújították a Lehel utcai csomópontban a villamosvágányokat, az Esztergomi úti és a Népfürdő utcai hidakat, a hozzá tartozó korlátokat és lépcsőket, valamint – ahol szükséges volt – a közvilágítást és a közműhálózatot.
A személyautóval közlekedők számára visszafordulási és balra kanyarodási lehetőség létesült a Pap Károly utcánál, valamint kis mértékben változik a Lehel utcai csomópont forgalmi rendje, a közösségi közlekedést igénybe vevők pedig újra eredeti útvonalon utazhatnak a 105-ös busszal.
Akit részletesen érdekel, hogy mi is újult meg, az kattintson ide.
Csütörtökön felbontották a 3-as metró felújítására kiírt tenderre beadott kivitelezői ajánlatokat. Tarlós István főpolgármester lapunknak azt mondta: az előző körnél, amikor 50 százalékkal magasabbak voltak az árak az előzetesen vártnál, most lényegesen kedvezőbb a helyzet.
Hozzátette, hogy cégnevet, számokat a jogszabályi tiltás miatt nem mondhat, de úgy gondolja, a kormány segítségével áthidalható a probléma.
Ez valószínűleg azt jelenti, hogy az árajánlatok ugyan magasabbak még mindig az előzetesen becsültnél, és a 130 milliárdos keretnél, de nem olyan sokkal, hogy a pályázatot megint le kelljen fújni.
Vasárnaptól ismét megáll a 2-es metró a Kossuth Lajos téren, írja az MTI a Budapesti Közlekedési Központra hivatkozva. Ugyanakkor május végétől várhatóan a nyár végéig nem közlekedik az 56-os, az 56A és 59B jelű, valamint a 61-es villamos az északi szakaszon.
„A budapesti kulturális élet két fontos színterét, a Müpát és a Nemzeti Színházat is bekapcsolja a fővárosi menetrend szerinti hajózásba a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV: 2017. április 25-étől a D11-es és a D12-es hajójárat új végállomása délen a Müpa – Nemzeti Színház kikötő.” Így avatta fel a BKK a bkv-bérlettel ingyenes hajójáratok legújabb kikötőjét.
Tömegesen érkeznek a panaszok az utóbbi hónapokban, hogy az enyhébb elbírálású közlekedési szabálytalanságok esetén is kerékbilincset raknak a gépjárművekre, így az autósoknak sokkal nagyobb bírságot kell fizetniük. Ezért tiltsák be a közlekedési szabálysértések esetén a kerékbilincset, javasolta két szocialista képviselő, Horváth Csaba és Szaniszló Sándor.
Tarlós István első hozzászólóként kijelentette:
Személyes véleményem, hogy a kerékbilincset baromságnak tartom.
Hozzátette: mégpedig azért, mert a szabálytalan állapotot stabilizálja.
Láng Zsolt, II. kerületi polgármester szerint viszont a megfelelő szankcionális elemek kellenek a parkoltatáshoz. Közölte: pontos, korrekt szabályozás szükséges, hogy azt a gépjárművet, ami akadályozza a forgalmat, ne kerékbilincseljék, hanem szállítsák el.
Csakhogy a külföldi rendszámú autóknál rendszeresen előfordul, hogy viccet csinálnak a fizetési felszólításból, és mivel nem olyan a rendszer, hogy a bírságot be lehessen hajtani, ellenük szinte az egyetlen hatékony lehetőség a kerékbilincs.
A fővárosi közgyűlés pályázatot ír ki a fővárosi patkánymentes állapot fenntartására 2018 és 2022 között, döntöttek a képviselők a szerdai ülésen. A patkánymentesítés a becslés szerint 1 milliárd 655 millió forintba fog kerülni erre a négy évre.
A pályázatot azért most kell kiírni, mert a korábbi szerződés 2018 februárban jár le. Mint arról beszámoltunk, évente 3000-4000 patkánybejelentés fut be Budapesten, ám ezek nagy része téves.
A BKV a 3-as metró üzemszüneteknél a következő mondatot mondja be:
Az okozott kellemetlenségekért és az esetleges károkért Budapest főváros vezetése nevében szíves elnézését kéri Tarlós István főpolgármester.
Legalábbis ezt javasolta a MSZP képviselőcsoport a fővárosi közgyűlés szerdai ülésén, amivel sikerült felpaprikázniuk az addig nyugodt Tarlóst.
A szocialista képviselők hozzátették, hogy aznap is hosszú üzemszünet volt a metrón, nagyon sokan elkéstek a munkából, érettségiről, és a legfrissebb hírek szerint a kormány és a főváros még be se nyújtotta az unióhoz a metrófelújítás támogatási igényét.
Mindig jönnek azzal, hogy füstöl a metró, amikor a BKV meggyújtott újságpapírokat talál a síneken, ez több mint gyanús.
– füstölgött válaszában a főpolgármester. Majd közölte, hogy az uniós támogatás ügyében a főváros minden adminisztratív lépést megtett, a kormányon a sor. Tarlós úgy tudja, a dolgot Orbán Viktor is megsürgette, nem a fővároson múlik.
A válaszba egyre jobban belemelegedő főpolgármester ezután a szocialista képviselők fejére olvasta, hogy a 3-as metró felújítása azért nem kezdődhetett el korábban, mert az ő elvtársaik nem tettek érte semmit. Sőt a BKV addig nem vállalhatott kötelezettséget a beruházásra, amíg az Orbán-kormány nem vállalta át a tartozásait. Ezért aztán ne elmúlthétévezzenek neki, javasolta Tarlós.
A fővárosi közgyűlés támogatja azt a civil kezdeményezést, hogy a tavalyi sikeres példa nyomán idén hétvégenként is legyen a gyalogosoké a Szabadság híd. Tarlós István főpolgármester is egyetértett a javaslattal, de volt egy kikötése:
Ha egyszer valaki felmászik a turulhoz, az egész akció le van fújva!
Hozzátette azonban, hogy "a fiataloknak ennyi gesztust tehetünk".
Baleset miatt pótlóbuszok jártak a 3-as metró helyett a Nagyvárad tér és a Deák tér között kedden kora délután, közölte a Facebookon a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A forgalom lassan helyreáll.
A tervek szerint a BKV július végén megkötheti a szerződést a 3-as metró felújítására kiírt pályázat nyertesével, írja a Világgazdaság. A munka a második félévben kezdődhet a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között. A korszerűsítés az északi szakasszal, a Lehel tér és Újpest-Központ között folytatódik, várhatóan az év végén.
Április 22-én szüntette meg a BKK az egyik legrégebbi buszsávot Budapesten az Árpád fejedelem úton, mondván ezzel enyhítheti az úton a délutáni csúcsidőben kialakuló dugókat. Eltelt két hét, csütörtök délután fél hatkor kivonultunk a helyszínre kamerával, stopperrel és jegyzetfüzettel megnézni, mi változott.
Nagy-Bakró kolléga 17.30-kor foglalta el lőállását a Margit hídon, kamerájával az Üstökös utcai csomópontot célba véve, én pedig a Zsigmond téri buszmegállónál szálltam fel a 17.26-kor induló 109-esre.
A busz legnagyobb meglepetésemre akadálytalanul haladt a Komjádi uszodánál levő megállóig, mintegy 2 perc alatt teljesítve a megállót, ami bőven belefér a menetidőbe. A busz az Üstökös utcai kereszteződésig ugyanilyen lendülettel haladt, szinte üres sávban. Mégis működik a buszsávtalanítás?
Míg az ellenzők szerint egyáltalán nem kell, és zavarná a város látképét a Kopaszi-gáttól nyugatra tervezett 120 méteres magasház, a XI. kerület főépítésze szerint a hazai szabályozások miatt egy magasabb, 150 méteres felhőkarcoló mutatna igazán jól, írja a Magyar Idők.
A múlt héten az LMP szervezett nyilvános vitafórumot a Lágymányosi öbölbe tervezett BudaPart beruházásról, és az ott tervezett felhőkarcolóról. Takács Viktor, Újbuda főépítésze a vitán azt mondta: a hazai építésügyi szabályozás miatt nem tud olyan karcsú lenni a tervezett toronyház, mint más európai vagy tengerentúli városokban. A sok lift, lépcsőház, bonyolult megoldások miatt túl széles tornyot kell építeni, ezért szerinte egy 40 emeletesnél több, 150 méter magas épület mutatna jól az eredetileg tervezett 120 méteres helyett.
A beruházó Property Market nyolc, nemzetközileg is elismert tervezőirodát hívott meg, hogy egy ikonikus, szoborszerű épületet tervezzenek, de a pályázaton nem találtak megfelelő tervet. Az építkezés egy év múlva indulhat, és egy ilyen épület 2-2,5 év alatt felépíthető. A területen félmillió négyzetméteren 2000-2500 lakás, irodák, szállodák, parkolók, kereskedelmi területek is épülnének. Mintegy 30 ezer ember lakik, dolgozik, vásárol majd a területen.
„Ma reggeltől visszaállt a villamosbarát, csúcsidőben 60 másodperces lámpaprogram. Remélem, így is marad – ha igen, elismerésem a korrekció képességéért”
– írta Facebook-oldalán Vitézy Dávid, volt BKK-vezérigazgató. Hozzátette: úgy tűnik, volt értelme kiállni a tömegközlekedés mellett és szóvá tenni a nagykörúti zöldhullám ügyét.
Mint arról múlt csütörtökön beszámoltunk: megszüntették a Nagykörúton a villamosbarát lámpaprogramot, így óránként 560 utassal kevesebbet tudtak szállítani a Combinók. A lámpaprogram régóta szálka volt az autósok és Tarlós István főpolgármester szemében.
Pénteki tájékoztatóján Tarlós óvatosan fogalmazott: azt közölte, hogy a nagykörúti jelzőlámpák újrahangolását nem ő rendelte el, de támogatja azt, amíg annak számszerűsíthető, negatív hatásait nem igazolják.
Információink szerint elég hamar bebizonyosodott, hogy korábbi menetrendjüket nem tudják tartani a 4–6-os villamosok, jelentős vonali késés volt, késtek a trolik is. Annyira rosszak voltak az eredmények, és olyan erős volt a sajtóvisszhang, hogy inkább meghátráltak: a kísérlet megbukott, visszaállt a régi rend.
A BKK legújabb közleménye szerint a május 6-7-én és 13-14-én rövidített útvonalon jár majd a 3-as villamos, csak a Mexikói és az Ecseri út között szállítja majd az utasokat. A Gubacsi út/Határ út és az Ecseri út között pótlóbusszal lehet majd utazni.
A villamospótlásra azért van szükség, mert a Gyáli út és a napfény utca kereszteződésénél pályafelújítási munkákat végeznek. A pótlóbuszok megállóiról itt tájékozódhat.
A BKV minden dolgozója legalább 28 ezer forintos béremelést kap - mondta Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnöke az M1 csatornán hétfő reggel. A Tarlós István főpolgármester által pénteken bejelentett bérmegállapodás értelmében összességében 15 százalékkal nőnek a fizetések - írja az MTI. Minimum 10 százalékos emelésben mindenki részesül, a fennmaradó 5 százalékot pedig a bérfeszültség, a hiányszakmák problémájának kezelésére fordítják.
A legnagyobb bérfeszültség a BKV járművezetői, illetve egyes fizikai munkakörökben dolgozó szakmunkásainál alakult ki. Az országban hasonló munkakörökben 30 vagy akár 50 százalékkal magasabb bérek is előfordulnak. A fővárosban jelenleg mintegy 400 járművezetői állás betöltetlen.
Létrejött a bérmegállapodás a BKV-nál a szakszervezetekkel - jelentette be Tarlós István főpolgármester pénteken budapesti sajtótájékoztatóján.
A megállapodás megtörtént, azt kedden írják alá - közölte Tarlós István, a bérfejlesztés átlagos mértéke 15 százalék - írja az MTI.
A főpolgármester kedden az Inforádió Arénában elmondta, az ehhez a szükséges, megközelítőleg hétmilliárd forintos forrást a fővárosi önkormányzat és a közlekedési társaság nagyjából fele-fele arányban biztosítja.
A tervek szerint május 14-től használható ismét a 2-es metró Kossuth Lajos téri állomása, közölte a BKK csütörtökön az MTI-vel.
2013 őszén már kiderült, hogy az egy évvel azelőtt bevezetett új nagykörúti lámpaprogram, amely a villamosokat hozta előnyösebb helyzetbe az autósokhoz képest, nem tetszik a főpolgármesternek. Akkor nem sikerült visszacsinálni a tömegközlekedés-barát intézkedést, mert 44 millió forintot vissza kellett volna fizetni az uniónak.
Most viszont, amint lejárt az EU által előírt 5 éves fenntartási időszak, a lámpaprogramot rögtön visszaállították az 5 évvel ezelőttire. A lámpaprogram csak Pesten szűnt meg, Budán nem lehetett visszacsinálni a fonódó villamos menetrendje miatt.
A Párisi Udvar passzázsait nem tervezték, és ezután sem tervezik lezárni, reagált lapunk cikkére a Párizs Property Kft. közleményben. Az átjárók a jövőben egész éjjel nyitva lesznek a szálloda és a vendéglátóipari egységek megközelíthetőségének érdekében is.
A cég hangsúlyozza, hogy az udvarhoz tartozó passzázsok nem kerülnek magántulajdonba.
A szálloda megnyitását továbbra is 2018 nyarára tervezik. Az épületben található műemlékeket szakszerűen és a legmagasabb minőségi követelményeknek megfelelően szeretnék felújítani.
Az épület állagmegóvására utoljára az 1970-‐es években tettek lépéseket. A Párisi Udvar nem "jordán ház", hanem egy teljes eredetiségében megőrzött, ikonikus magyar építészeti remekmű újjászületett változata lesz.
Orbán Viktorral jó kapcsolatban álló befektetők építenek luxusszállót a Belváros kiemelt pontján. A telket a Rogán Antal vezette önkormányzat adta el, a hotel kivitelezője egy kormányközeli cég, a beruházást állami hitel fedezi. Ráadásul a hozzá tartozó, eddig közhasználatban levő Párisi udvar is magántulajdonba vándorolhat, írja a Magyar Narancs eheti számában.
Az V. kerületi Ferenciek tere 10. szám alatti Párisi udvar műemlék épületet az önkormányzat 2014. május 8-án adta el a Párizs Property Kft-nek, 2,1 milliárd forintért. A jordán befektetők (Zuhair Awad és Sameer Hamdan) ötcsillagos szállodát építtetnek a Garancsi Tiborhoz sorolható Market Zrt-vel. A hitelszerződést az Eximbank részéről Puskás András írta alá, aki az épület 2014-es eladásakor Rogán alpolgármestere volt a Belvárosban.
Tarlós István szerint a héten megszülethet a BKV-nál a bérmegállapodás. A főpolgármester kedden, az Inforádió Aréna című műsorában elmondta, az ehhez a szükséges, megközelítőleg hétmilliárd forintos forrást a fővárosi önkormányzat és a közlekedési társaság nagyjából fele-fele arányban biztosítja.
Bízik benne, hogy a megegyezést tető alá tudják hozni a két nagy szakszervezettel. Valószínűleg a jövő héten találkozik Orbán Viktorral és itt szó lesz a közszolgálati béremelésről, a Fővárosi Csatornázási Művek (FCSM) tulajdonviszonyairól, valamint a közterület-felügyelet általános szerepéről is.
A volt KSH-telep bérlői március elején kaptak egy levelet a főbérlő Canoe Kft.-től, hogy a csónakházban tárolt mintegy nyolcvan hajót szállítsák el máshová, mert a telepet visszaadják a BMSK-nak (Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüzemeltetési és Közbeszerzési Zrt.), az pedig, mivel nem kívánja üzemeltetni, leadja a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-nek, azaz bezárják.
Nem értjük, hogy miért kell egy működő, jó állapotban lévő csónakházat bezárni. Vagy csak sejthetjük, hogy egy újabb római-parti lakóparkot fognak majd ide építeni kilátással a Dunára
– írta lapunknak az egyik evezős.
De mennyire alaptalan ez a félelem? Először is megkerestük az MNV Zrt.-t, hogy mit szándékozik kezdeni a csónakházzal. A cég válasza nem volt túl megnyugtató.
Nagy tempóban lépked vissza Budapest az időben: a BKK mai közleménye szerint a "forgalom segítése" érdekében megszűnik a buszsáv a Komjádi Béla uszoda előtti szakaszon, a Zsigmond tér és az Üstökös utca között, az Árpád fejedelem útján
- írja Facebook-oldalán Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója a BKK friss intézkedéséről.
Vitézy szerint a főváros és a BKK és ezzel tömegközlekedők ezreinek életét nehezíti meg és jelentősen lelassítja az itt közlekedő buszokat. Az autósokon csak szavakban segít ez, valójában látszatintézkedés: a Margit hídon ezután se tud több autó átjutni, mint ma. Mivel a szűk keresztmetszet nem ezen az útszakaszon van, a buszsáv megszüntetésével az autósok menetideje nem fog csökkenni, mindössze kicsit beljebb lesz a dugó - mostantól viszont az óbudai lakótelepek felől a metróhoz tartó 9-es és 109-es buszok is állhatnak majd benne utasokkal tele. A 9-es buszok ráadásul átszelik a várost: ha itt a dugóban állnak majd, az Kőbányán, Józsefvárosban és a Belvárosban is érezhető lesz. Arról nem is beszélve, hogy ez a sáv közös busz-kerékpársáv volt eddig, tehát a kerékpárosok számára is megszűnik az autóforgalomtól elkülönült haladás lehetősége itt.
Reggel az Dózsa György úti metrómegállóban lévő F16-os számú BKK jegyautomatából szerettem volna egy felnőtt bérletet venni.
– írta olvasónk, akinek innentől kezdődtek a bonyodalmak.
Bankkártyával fizetett, egész pontosan PayPass-al. A tranzakció sikeres volt, de az automata nem nyomtatta ki a bérletet. Egyből felhívta a BKK-automatán levő telefonszámot. Egy férfi diszpécser felvette a jegyzőkönyvet és több lehetőség közül választhatott. A bankon keresztül visszautalást választotta.
Csakhogy kiderült, hogy olvasónknak 6 hét alatt utalják vissza a pénzt, ha pedig postai utat választja, akkor 1 hónap múlva. De volt egy olyan opció is, hogy személyesen átveheti a bérletet egy hónap múlva.
Ami egyszerűen nem tudtam, hogy vicc, vagy tényleg komolyan gondolja a BKK.
– álmélkodott olvasónk.
Ezek után másodszorra is visszahívta a BKK-t, hogy egyeztesse velük a bankszámlaszámot, illetve megkérdezte, hogy miért 6 hét a visszautalás ideje. A válasz az volt, hogy első körben megvizsgálják az adott BKK automatát, második körben felveszik a kapcsolatot az illetékes bankkal, hogy a tranzakció tényleg sikeres volt és harmadik körben csoportos utalással visszautalják a pénzt, ez tart ennyi ideig.
Megkerestük a BKK-t, minden esetben ilyen lassan történik a visszautalás, és ha igen, nem gondolják-e, hogy ezen azért gyorsítani kellene? Azt is megkérdeztük, tényleg van-e olyan opció, hogy az utas a(z éppen lejáró) bérletet személyesen átveheti egy hónap után?
Kigyulladt egy menetrend szerint közlekedő 16-os busz este 9 körül a Széll Kálmán térnél lévő, Várfok utcai megállóban. Olvasóink üzenetei szerint időnként kisebb robbanásokat lehetett hallani, a tűz a mozgólépcsőre is átterjedt. Az alábbi videót is egy olvasónk küldte, éppen ekkor érkeztek meg a tűzoltók a helyszínre.
A lángoló buszt a közeli villamosvezetők poroltóval próbálták eloltani míg a tűzoltók oda nem értek. Nekik aztán hamar sikerült megfékezni a lángokat, ekkorra azonban a jármű már teljesen kiégett.
A Rákos-patak torkolatánál, az úszóaréna mellett épülő új gyalogos-kerékpáros híd hírére akkor kapta fel a fejét mindenki, amikor kiderült, hogy az eredetileg becsült nettó 198 millió forint helyett nettó 308 millióért vállalták a kivitelezését. Azaz több mint ötven százalékkal drágábban építik, mint amire a főváros számított.
A beruházásról döntő közgyűlési előterjesztés azzal indokolja a 6,3 méter széles gyalogos-kerékpáros híd szükségességét, hogy az úszóaréna – a patak másik oldalán, a jelenlegi senki földjére építendő – gépkocsi-parkolóját meg lehessen közelíteni. Ez gyalogosok részéről némileg érthető (bár ekkora szélességre azért nem lenne szükség), de melyik kerékpáros akarna egy gépkocsiparkolóhoz áttekerni? Ráadásul a híd innenső oldalán van már kerékpárút, és aki akar, 300 méterrel feljebb átkelhet a patakon egy közúti hídon. Első pillantásra tehát nemigen érteni, mi szükség van erre a drága hídra. Ezért megkérdeztük a beruházó BKK-t.
Gyorsan növekszik a közeljövőben várható lánchídmentes hónapok száma: múlt heti közgyűlési tudósításunkban még azt silabizáltuk ki az előterjesztésből, hogy másfél évig lesz lezárva a Lánchíd a felújítás miatt. Erre rákontrázott az Origo.hu azzal, hogy két év lesz az a másfél év.
Majd mikor hivatalosan is feltettük a kérdést a városházának, a következő választ kaptuk:
A lánchíd az építkezés teljes ideje alatt, tehát két és fél évig le lesz zárva a gépjárműforgalom elől. Összehasonlításképpen: a Margit hidat – amit a felújításkor hosszában ketté kellett vágni –, annak idején 2 év 4 hónap alatt sikerült befejezni.
A hivatalos menetrend ezek szerint a következő: 2017. június 1-jén elindítják a közbeszerzési eljárást. Ennek vége ugyan „az eljárás esetleges jogorvoslatai miatt előre nem meghatározható”, de jó eséllyel szeptembertől megkezdődhet a munka. Az átadás pedig a két és fél éves építkezést alapul véve 2020 tavaszán lehet.
Szerda este 9 és reggel 5 között lezárják a a Budai Váralagutat, mert filmet forgatnak benne. A BKK Info szerint a 16-os, a 105-ös busz és a 916-os éjszakai terelt útvonalon közlekedik az Erzsébet hídon át, a buszok több megállót kihagynak.