Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes közölte: az új online értékesítési rendszer nem ugyanaz, mint az elektronikus jegyrendszer, mert az majd 2018 év végén lesz bevezetve.
Hozzátette: az új rendszer az elmúlt napokban kibertámadásoknak volt kitéve. Az üzemeltető T-Systems rendszerszintű támadássorozatról számolt be. Megtették a büntetőfeljelentést, a Nemzeti Nyomozó Iroda megkezdte a nyomozást.
Szeneczey kijelentette: a rendszer a támadások ellenére biztonságosnak tekinthető, leállításának nincsen oka. A felhasználó adatai ugyanis biztonságban vannak.
Vegyük át: nemrég elkészült 400 millió forintért Magyarország legdrágább kerékpáros patakhídja a Rákos-patak felett. Azzal az indokkal építették, hogy a híd a Duna Aréna és a patak túlpartján levő autóparkoló közti gyalogos- és kerékpáros-forgalmat szolgálja ki.
Poén: a hídra a vizes vébé ideje alatt nem lehet kerékpárral felhajtani. (Tolni szabad.) A biztonsági emberek elterelik az arra vetődő bringásokat.
A híd árát, és szükségességét megkérdőjelezték az elmúlt hónapokban, ugyanis a Rákos-patak Úszóaréna felőli partján volt már bicikliút, híd is van 300 méterrel feljebb, sőt a patak túloldalán nincs semmi, csak egy autóparkoló. Ami köztudottan nem bringás cél.
A BKK korábbi magyarázata szerint azonban semmi gond sincs a beruházással.
Kedden a 3., szerdán a 4., csütörtökön a 11. és a 22., pénteken pedig a 21. és a 23. kerületben lesz szúnyogirtás, derül ki a katasztrófavédelem honlapjáról. A szúnyogirtást nem a levegőből végzik majd, hanem földi, kémiai irtást alkalmaznak.
A budapesti kerületek mellett további 104 településen élő vérszívóknak is hadat üzentek. A katasztrófavédelem tájékoztatása szerint az idén már 907 településen, összesen 438 ezer hektáron permezetek a szakemberek.
Teljeskörű légi és földi irtás Békés és Csongrád megyében, Budapesten összesen 5800 hektáron és a Csepel-sziget településein voltak. A turisztikailag frekventált régiók közül a Balatonnál és a Tisza-tónál földi kezelések történtek.
Nem elég, hogy vizes vb-vel ver minket az atyaúristen, hétfőn Budapestre érkezik Benjámin Netanjahu izraeli miniszterelnök és felesége, Sara Netanjahu. A TEK vigyázni fog rájuk, de annyira, hogy a közlekedést, sőt, a parkolást teljesen meg fogják bénítani hétfőtől kezdve két napon át. A TEK mentségére legyen mondva, hogy azt nyilatkozták korábban, hogy az útvonalakat csak addig zárják le, ameddig az feltétlenül szükséges.
A TEK hétfőn azt közölte: hétfőn várhatóan délután 3 és 5 óra között kell korlátozásokra számítani a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér környékén. A repteret nem zárják le teljesen, az utakat a delegáció mozgásának megfelelően szakaszosan zárják legfeljebb 40 percre.
A rendszerről az iszonyatos műnyelven írt közleményből azt lehet kihámozni, hogy a BKK szerint
Ebből az ember azt gondolja, hogy oké, megyek fel a böngészőmben a felületre, megveszem a cuccot, kifizetem kártyával, azt letöltöm a telefonomra, vagy ha nagyon luddita vagyok, kinyomtatom valahol, és boldogan lobogtatom. Mint a vonatjegyet. Vagy bármit, ami nem a teljesen elektronikus, hanem a BKK-éhoz hasonló hibrid rendszerben veszünk.
A Palatinuson a legfontosabb változás, hogy a strand fürdősödik, azaz lesznek fedett részei, medencékkel-szaunákkal, és ezentúl télen is nyitva tart, tudtuk meg a főbejárat előtt tartott főpolgármesteri beszédből.
A strandtesztet ezúttal kihagytam, mert nem akartam a hőségben vadul dolgozó indexes kollégáimat provokálni. Ráadásul a legutóbbi (egyben eddig egyetlen) strandtesztemnek rossz vége lett, pont itt a Palatinuson: az új csúszda lenyúzta a hátamról a bőrt.
A látottak alapján az új helyzetet úgy tudnám összefoglalni:
Már csak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium engedélyére várnak, hogy újból üzembe helyezhessék a 3-as metró felújított, de az ajtóhibák miatt forgalomból kivont szerelvényeit, mondta Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek.
Bolla szerint várhatóan még ezen a héten fokozatosan visszaállítják az utasforgalomba az eddig engedéllyel bíró hat szerelvényt, ugyanis az orosz Metrovagonmas minden ellenkező híreszteléssel ellentétben kijavította a sorozatosan jelentkező hibákat.
A napokban szerződött a XII. kerületi önkormányzat és a BPGL Kft. a Normafán megépítendő, mesterséges hóval ellátott, azaz hóágyúzott sífutó- és hobbi szánkópálya tervezésére, hívta fel a figyelmünket Sipos Péter, volt kerületi párbeszédes képviselő. A cég nettó 13,5 millió forint tervezési díj fejében vállalta, hogy végigviszi a környezetvédelmi és egyéb engedélyeztetést.
Felkerekedtünk, hogy a helyszínen nézzük meg, mi készül pontosan a Normafán.
Mikó Gergely, az önkormányzat Normafával foglalkozó intézményének, a Normafa Parknak az igazgatója azt mondta, hogy jelenleg két hóágyúzott, éjszakai világítással ellátott szánkópályát terveznek az Anna rétre, ahol eddig is szánkópálya volt, amikor esett hó; valamint a szánkópálya alatt egy hóágyúzott, éjszakai világítással ellátott, 1-1,5 km hosszú sífutó pályát a Szaniszló réten.
A múlté lenne az Olof Palme sétány, a Kós Károlyt autómentesítenék, sportpályák, futókör, rózsakert és kutyafuttatók lennének mindenhol. A Városliget kétszáz évvel ezelőtti, eredeti koncepcióját akarja visszaállítani a Garten Studio, akik elnyerték a Liget Projekt tájépítészeti terveinek elkészítésére kiírt pályázatot. A stúdió 15 milliárdért oldaná meg a liget visszaállítását, 2018 áprilisára ígérik az első ütem elkészülését. Vezetőjükkel a Liget Budapest blog interjúzott.
Információink szerint a BKK a jövő hét közepétől megkezdi a napi- és hetijegyek, valamint a bérletek online értékesítését. Ha valaki a neten regisztrál, és megvásárolja a bérletét, akkor mobiltelefonon tudja bemutatni az ellenőrnek. Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója megerősítette értesülésünket, de hozzátette: most folyik a rendszer utolsó tesztelése, az indulás július 13–14. körül várható.
A jegyek, bérletek internetes vásárlásához az utasoknak regisztrálniuk kell egy honlapon az igazolványukat (lehet személyi vagy diákigazolvány, jogosítvány, útlevél), az értékesítő felület háttérrendszerében pedig ahhoz rendelődik hozzá a megvásárolt jegy vagy bérlet. A megvásárolt jegyeket, bérleteket az utasok később a telefonjukon tudják megjeleníteni az erre szolgáló internetes felületre csatlakozva. Az ellenőrzéskor ezt kell felmutatni.
A jegyek, bérletek az utasok telefonján két képernyőképen jelennek meg. Az alap képernyőképen az utas aktív igazolványához kapcsolódó érvényes jegy vagy bérlet esetében zöld háttérben a cikk nevét és érvényességi idejének végét lehet látni. Ezek alatt látható az utasnak az igazolványán szereplő neve, valamint igazolványának típusa és száma. A képernyőkép alján egy mozgó, színes jármű látható, továbbá az éppen aktuális időpont. Amennyiben az utasnak már nem érvényes jegye vagy bérlete, akkor zöld helyett piros háttér jelenik meg erre utaló szöveggel.
Buda egyik legnagyobb illegális szeméttelepe egy közkedvelt kirándulóhelyen érlelődik feltehetőleg évek óta - írta meg a Járókelő.hu.
A tettesek több tonnányi, feltehetőleg lomizásból, lopásból és betörésből származó háztartási hulladékot terítettek szét több száz méter hosszan.
Szinte alig látni a növényzetet a sok kidobott műanyagtól és egyéb szeméttől - írja a II. kerületi Ittlakunk. A problémát már jelezték az önkormányzatnak.
A szeméttelep pontos koordinátái (-tól-ig):
N 47 fok 32 perc 38,6 mp
E 18 fok 59 perc 44,6 mp
Nekiment egy autó a villamosnak a budapesti Határ úton, a Nagykőrösi úti felüljáró közelében. Az ütközés következtében a villamos eleje leugrott a sínekről - írja az MTI.
A baleset miatt a 3-as villamos a Határ úti végállomás felé módosított útvonalon közlekedik, a Gubacsi út/Határ út és a Nagykőrösi út/Határ út között pótlóbusz jár.
Az 52-es villamos helyett a Határ út és a Török Flóris utca között szintén pótlóbusz közlekedik. Az 54-es és az 55-ös autóbuszt elterelik a Boráros tér irányában, a járat nem érinti Nagykőrösi út/Határ út megállót.
Egy másik villamosbaleset is történt ebben az időszakban Budapesten: a XIV. kerületi Nagy Lajos király útján, a Fogarasi út és a Felsőbüki Nagy Pál utca közötti szakaszon is autóval ütközött egy villamos.
Az autó vezetője és utasa sérült meg, amikor a 62-es jelzésű villamossal ütköztek. A sérülteket a mentők kórházba vitték. A két járművet daruval kell szétválasztani; a műszaki mentés idején a villamosközlekedés mindkét irányban szünetel.
A Városliget Zrt. reggel adott ki közleményt arról, hogy a leendő Néprajzi Múzeumnál kedden folytatódik az átültetendő fák kiemelésének előkészítése. Mint írták, a munkát egy 50 éves tapasztalattal végző német és egy 1 millió sikeres átültetéssel büszkélkedő német cég felügyeletével egy magyar cég végzi.
A Városliget fáit védő civilek azonban nem ilyen nyugodtak a fák sorsát illetően. A Hír TV élő közvetítése szerint újabb összecsapás volt a területen. A kordonokat belülről biztonsági őrök és rendőrök védik, kívülről pedig a civilek próbálnak bejutni a területre. A tudósító szerint a kordont rángató ligetvédők ellen könnygázt is bevetettek. (A Városliget Zrt. szerint arendőrség nem alkalmazott könnygázt (nem is alkalmazhattak volna, hiszen nem védőfelszerelésben biztosítják a helyszínt), a tiltakozók gyújtottak füstbombákat, ezt gondolhatta a tudósító könnygáznak.)
A civileknek egy ponton sikerült áttörni a kordont, ott a rendőrök sorfallal állták el az útjukat. Több ligetvédő munkagéphez láncolta magát.
Mind világviszonylatban, mind Budapesten a metrózás az egyik legbiztonságosabb közlekedési mód
– nyilatkozta az M1 reggeli műsorában Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Bolla szerint a felújított szerelvények kiütközött hibái nem olyan súlyosak, mint ahogyan az sok helyen megjelent.
A problémák bosszantóak voltak, de nem veszélyeztették az utasbiztonságot. Az ajtónyitási gondokat okozó kábel- és szoftverhibát kijavították a mérnökök.
Megkérdeztük a BKK-t, hogy milyen változásokat fog okozni a vizes világbajnokság a budapesti tömegközlekedésben. Azt válaszolták, hogy a versenyhelyszínek környezetében közlekedő járatokat sűrűbben indítják majd, viszont a 2-es, 19-es és 41-es villamos, a 75-ös és 79-es trolibusz, valamint a dunai hajók közlekedésében útlezárások és korlátozásokra kell számítani. Ennél konkrétabb információkat egyelőre nem tudtak mondani. A közlekedési terv egyeztetés és lezárás alatt van, a közlekedési változásokról a későbbiek folyamán a BKK internetes oldalán.
Kiírták a nemzetközi tervpályázatot az eredetileg a 2024-es olimpiára tervezett Galvani hídra, ami Észak-Csepelen keresztül köti össze a Galvani út vonalában Dél-Budát.
A Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja (KKBK) Nonprofit Zrt. az MTI-vel azt közölte, hogy a kétszer 3 sávos új Duna-híd nemzetközi, meghívásos tervpályázata megjelent, erre 17 magyar és külföldi tervezőiroda jelentkezett, az előminősítést követően pedig még 5 pályázó adhatja be tenderét. A jövő évben dől el, hogy mely tervek alapján készülhet el a híd.
Mint korábban megírtuk: a beruházásnak nem lenne túl sok értelme, a Rákóczi hídtól 2 km-re délebbre tervezett híd nyomvonalában Csepelen most semmi sincs, csak egy árva szennyvíztisztítómű meg szántóföldek. A ferencvárosi Illatos út környéke ma lepusztult, ipari rozsdazóna, néhány felszámolni kívánt nyomortelepszerű bérházzal. Megépítése mellett az a legnagyobb érv, hogy vastagon betervezték az olimpiai fejlesztések közé. Az szólhat még mellette, hogy leveheti a forgalom egy részét a Rákóczi hídról.
Borisz Bogatirjev, a Metrvagonmas vezérigazgatója közleményben kért elnézést "a budapesti metró utasaitól azokért a kellemetlenségekért, amik a gyárunkban felújított és korszerűsített metrószerelvényekkel történtek az elmúlt hetekben" - írja az Mfor.hu.
A bocsánatkérő közleményben azt írta, hogy a Metrovagonmas folyamatosan egyeztet és kommunikál az M3-as metrót üzemeltető BKV-val és Magyarország közlekedési hatóságával. Ennek részeként közös munkacsoportok jöttek létre, a jelenlegi helyzetet elemzik, a beazonosított hibákra alapozva további cselekvési terveket dolgoznak ki.
Elsődleges feladatuknak a korábbi problémák beazonosítása alapján olyan megoldások keresését tartják, amelyek "növelik az üzemeltetés megbízhatóságát, és megakadályozzák hasonló esetek ismételt előfordulását." Mint írja, "bízunk abban, hogy a felújított vonatok hamarosan ismét visszakerülhetnek a vonalra, mivel a fent vázolt intézkedéseknek köszönhetően üzemeltetésük feltétel nélküli biztonságát és az utazás kényelmét hamarosan garantálni tudjuk."
A BKK jegy- és bérletkiadó automatáinak egyes funkciói nem működnek egy központi meghibásodás miatt - közölte a vállalt a Facebookján csütörtök este kilenc órakor. A készülékeken nem lehet
Az automatákon a készpénzes vásárlás továbbra is működik.
A készülékeket üzemeltető vállalkozó a hiba elhárítását megkezdte, várhatóan néhány órán belül ismét elérhető lesz az automaták valamennyi funkciója. A probléma megoldásáig türelmet kér a BKK.
Megtiltja az önkormányzat tulajdonában lévő közterületeken a sörbiciklik közlekedését az a rendeletmódosítás, amit csütörtökön fogadott el a terézvárosi önkormányzat. A rendelet betartásáról a VI. kerületi közterület-felügyelet gondoskodik - tájékoztatta az önkormányzat az MTI-t. A VII. kerületből egy hete tiltották ki a beerbike-okat.
A Hassay Zsófia (Fidesz-KDNP) polgármester által kezdeményezett rendeletmódosítást az indokolta, hogy a sörbiciklik (beerbike-ok) mind a lakosságot, mind a kerületben közlekedőket rendkívüli mértékben zavarták. A szolgáltatást igénybe vevők hangoskodása, olykor botrányos viselkedése, a forgalom akadályozása, ellehetetlenítése miatt nagyon sok panasz, bejelentés érkezett.
A testületi ülésen szót kérő, sörbicikliket üzemeltető cégek képviselői nem vitatták a korlátozás jogosságát. Elismerték, hogy az általuk kínált szolgáltatás jellegéből adódóan nem tartható normális mederben, így az azzal járó kellemetlenségek egy ponton túl nem tolerálhatók. Csak azt kérték, hogy kapjanak írásos tájékoztatást a rendelet módosításáról, és megsértésének szankcionálásáról.
A közlemény szerint a jogsértés elkövetőjét a közterület-felügyelő legfeljebb ötvenezer forintos bírsággal sújthatja a helyszínen, illetve önkormányzati hatósági eljárásban a jegyző - természetes személyeknél százötvenezer forintig, jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezeteknél egymillió forintig terjedő összegű - közigazgatási bírságot szabhat ki.
A terézvárosi önkormányzat szerint a sörbiciklikkel kapcsolatban kialakult helyzet végleges és minden tekintetben megnyugtató megoldása a központi szabályozási környezet olyan átalakítása, ami egyrészt felülvizsgálja a jármű jelenlegi besorolását (kerékpár), másrészt a települési önkormányzatoknak felhatalmazást ad, hogy állást foglaljanak a szolgáltatásról.
Annak érdekében, hogy minél előbb egységes, mindenkire kötelező érvényű, a lakosság nyugalmát, a közlekedés rendjét és biztonságát egyaránt garantáló szabályozás jöjjön létre, Terézváros önkormányzata a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz fordult.
Elkerülhetőek lennének a BKV utasait érintő balesetek, ha átalakítanák a budai fonódó és az 1-es villamos vonalán közlekedő CAF szerelvények fékrendszerét, mondták a villamosok vezetői a InfoRádiónak.
Napelemekkel működő ingyenes mobiltöltőkkel, pingpong- és teqball-asztalokkal nyílt meg az első Pop Up pihenőpark a Városháza parkban, amit a Hello Wood Hullámvonal mottójú fa installációi tesznek teljessé, írja az MTI.
Idén is a Lánchíd alatt repülnek át a pilóták a Red Bull Air Race műrepülő világbajnoki sorozat hétvégén sorra kerülő budapesti futamán.
A viadal hétfői sajtótájékoztatóján elhangzott, a pályát az eddig megszokottak szerint ismét a Duna felett, a Lánchíd és a Margit híd közötti szakaszon alakítják ki.
Besenyei Péter korábbi versenyző, a sorozat egyik ötletgazdája leszögezte, a rész tvevő pilóták a világ legjobb műrepülői, nekik nem jelent extra veszélyt a híd. „Bármi lehet veszélyes, ha nem megfelelő felkészültséggel és rutinnal állunk hozzá. Inkább úgy fogalmaznék, hogy ez egy különleges lehetőség a pilótáknak, egy kis plusz figyelmet is igényel” – jelentette ki.
A két éve visszavonult Besenyei elmondta, a versenyzés hiányzik neki, és nagyon várja a lehetőséget, hogy a viadal előtt kalibrációs repülést végezhessen a pályán, illetve bemutatót tarthasson a közönségnek. A sorozat 2003-as bajnoka bemutatta a repülés során viselt tűzálló overallját is.
Clemens Jaeger repülési és sportigazgató kiemelte, a budapesti futam különleges kihívás a pilótáknak és a szervezőknek is. „Előbbieknek azért, mert nem csupán a pályára, hanem a Lánchíd alatti átrepülésre is figyelniük kell, nekünk pedig a folyóra telepítés jelent izgalmas feladatokat” – fejtette ki. Hozzátette, ikonikus helyszíne a vb-sorozatnak a magyar főváros, ahonnan a következő versenyhelyszínre, Kazanyba szállítják majd át a repülőgépeket.
A kísérőprogramokat követően a szombati szabadedzés 13.50-kor, a selejtező 16 órakor kezdődik. A vasárnapi első fordulóra 14 órától kerül sor, majd 16 órakor kezdődik a legjobb nyolc, 16.30-kor pedig a legjobb négy pilóta vetélkedése.
A Duna fontos közlekedési útvonala lesz a vizes világbajnokságnak, a Mahart Passnave Kft. és a Bp2017 Világbajnokságot Szervező és Lebonyolító Nonprofit Kft. együttműködési megállapodása értelmében hajókkal szállítják a verseny helyszíneire a nézőket - mondta Szabó Tünde, az Emberi Erőforrások Minisztériuma sportért felelős államtitkára.
Szabó Tünde közölte, a 20 percenként járó körjáratokkal tehermentesítik a tömegközlekedést.
Beszélt arról is, hogy tizenkét új kikötő létesült, az események után a kikötők egy része a budapesti és a Dunakanyar menti menetrendi hajós közlekedésben vesz majd részt.
"Időarányosan minden munkával készen állnak az ország történetének eddigi legnagyobb, 18 nap múlva kezdődő sporteseményének lebonyolítására" - mondta.
Jelentősen megkönnyíti a BKK a repülővel Budapestre érkezők bejutását a városba: a közlekedési cég bejelentette, hogy hamarosan közvetlen buszjárat indul a Deák Ferenc tér és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között.
Péntek délutántól csak régi orosz metrószerelvények közlekedhetnek a metróvonalakon, az NFM Közlekedési Hatóság ugyanis utasította a BKV-t, hogy az öt felújított orosz metrószerelvényt vonja ki a forgalomból, tudtuk meg.
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója lapunknak megerősítette, hogy a felújított kocsikat átmeneti időre kivonták. Azt egyelőre még nem tudni, hogy ez az átmeneti idő mennyi, de a BKV elvárja, hogy jöjjenek Budapestre az orosz mérnökök, és frissítsék a szoftvereket valamennyi elkészült szerelvényen, és ha majd garantálni tudják, hogy nem történik a csütörtökihez vagy a péntekihez hasonló hiba, akkor a vonatok visszaállhatnak.
Bolla kérdésünkre közölte, hogy a kivont hat felújított szerelvény (egyet korábban állítottak ki) ellenére van annyi tartalék a rendszerben, hogy nem kell módosítaniuk a menetrenden, nem lesz járatritkulás.
A vezérigazgató délután a Deák téren tartott sajtótájékoztatót. Ennek keretében bocsánatot kért az utasoktól, valamint belengette, hogy lehet, mégis lesz klíma a felújított orosz metrókocsikban.
Ahogy reggel megírtuk, totális káoszba fulladt a metrózás Budapesten ismét. A felújított M3-as szerelvény lehalt, az állomáson hosszú percekig nem nyílt ki az ajtó, volt, ahol már az utasok feszítették szét azt, hogy le tudjanak szállni.
Nem sokkal később a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének vezetője nyilatkozott egy erőset a metrószerelvényekkel kapcsolatban. Azt mondta, jó a felújított orosz metrószerelvények konstrukciója, de rossz a rendszerek összehangolása, és szoftveres hibák is hátráltatják a közlekedést. Azaz, az ajtónyitásért egy szoftver felel, amely a vonatbefolyásoló rendszerrel is kapcsolatban van, de a rendszer rossz adatokat kapott arról, hogy a metró pontosan hol helyezkedik el, ezért nem engedélyezte az ajtónyitást.
És ha ez nem lenne elég, azt is megtudtuk tőle, hogy a probléma hátterében az áll, hogy a régi szerelvényekről átrakták ugyan a vonatbefolyásoló rendszert az újakra, de az új szerelvények sokkal erősebbek, ezért új programot kellett volna vásárolni. Ehelyett azonban az orosz gyártó lecsökkentette a felújított szerelvény teljesítményét, így most kisebb teljesítményre képesek, mint a régiek.
A BKV Zrt. már pénteken megkezdte a felújított metrószerelvények átmeneti kivonását a forgalomból, hogy soron kívül átvizsgálják azokat. A társaság közleményében az áll: a BKV Zrt. és a Közlekedési Hatóság folyamatosan egyeztetett a 3-as metróban forgalomba állított, korszerűsített szerelvények meghibásodásairól, műszaki állapotáról.
A hatóság a BKV-val egyeztetett döntést hozott a felújított szerelvények forgalomból történő átmeneti kivonásáról, amelynek végrehajtását a BKV Zrt. megkezdte - írták. Ezután azonnal megkezdődik a szerelvények soron kívüli átvizsgálása, a fennálló hiányosságok megszüntetése.
A vizsgálatok teljes körűek lesznek, ennek megfelelően ki fognak terjedni az egyes berendezések, alkatrészek ellenőrzésére, a műszaki, forgalmi személyzet beavatkozásaira és a funkcionális működésekre is - hangsúlyozták. A vizsgálatok elvégzésére szerelvényenként várhatóan négy-nyolc napra lesz szükség, így optimális esetben az első szerelvény akár már a jövő hét második felében újból forgalomba állítható lesz - közölték. Ebben az átmeneti időszakban az 3-as metróvonalon a régi metrószerelvények fognak közlekedni.
A felújított metró hibáiról Tarlós István március végén azt mondta: azok normális gyerekbetegségek, mert ha egy ekkora rendszer ilyen nagy mértékű felújításon esik át, akkor a kezdeti időszakokban előfordul ilyesmi.
A legsúlyosabb metróhiba június elején fordult elő: akkor a Kálvin téren mindkét oldalon kinyíltak az ajtók. Ezután döntöttek úgy, hogy kábelekig visszabontják az orosz metrót, hogy megtalálják a hiba okát. Egyelőre úgy tűnik, nem sikerült.
Borítókép: Balogh Zoltán / MTI.
A BKV Zrt. a felújított szerelvények műszaki megbízhatóságának problémái miatt a legsúlyosabb szankciókat helyezte kilátásba a Metrovagonmassal szemben - közölte a társaság. Ha Metrovagonmas rövid időn belül nem ér el jelentős javulást a szerelvények megbízhatóságában, további radikális lépések megtételét tervezik, aminek minden következményét az orosz gyár viseli majd. Ezzel a szerződésbontásra utalhatnak.
A Főváros elképzelésével szemben új metrószerelvények beszerzésére nem volt lehetőség, csak a meglevő járműállomány felújítására - írják a közleményben. Már hat felújított szerelvény rendelkezik engedéllyel az utasforgalom lebonyolítására. A vonatok napi rendszerességgel vesznek részt az M3 metróvonal forgalmában, de műszaki megbízhatóságuk a BKV Zrt. számára elfogadhatatlanul alacsony. A meghibásodások döntő többségének besorolása „alacsony súlyosságú”, amik szerelési, illetve beállítási pontatlanságokból adódnak. Ezek javítása 1-2 óra alatt elvégezhető, azonban a forgalom lebonyolítását, így az utasokat nagymértékben zavarja.
A helyzet azonnali javítása érdekében a BKV Zrt. a következő intézkedéseket tette:
A BKV Zrt. minden szerződéses lehetőséget igénybe vesz a helyzet javítása érdekében (például késedelmi kötbér, hibás teljesítési kötbér, garanciális jogok érvényesítése, stb.), azonban, ha az MWM-nek rövid időn belül nem sikerül jelentős javulást elérni a szerelvények megbízhatóságában, további radikális lépések megtétele sem zárható ki, amik minden következményét az orosz gyárra hárítják.
A BKV álláspontja szerint a helyzet súlyosságát az orosz fél megértette, és nyomatékosan tudomására hozták, hogy készek akár a szerződés legsúlyosabb szankcióit is alkalmazni, ha a gyár azonnali intézkedésekkel a helyzetet nem normalizálja.
Június 25-étől (vasárnaptól) július 3-as (hétfő) hajnalig a Szépvölgyi út Árpád fejedelem útja és Bécsi út közötti részén zajló útfelújítás miatt lezárják a közúti forgalom elől a Lajos utca és az Árpád fejedelem útja közötti szakaszt - közölte a BKK. A lezárás idején a Lajos utca az Árpád fejedelem útja felől a Nagyszombat utcán keresztül lesz megközelíthető. A forgalomkorlátozás miatt Hűvösvölgy felé a lezárt útszakaszt elkerülve közlekedik a 29-es autóbusz. A teljes útburkolat-felújítást a Fővárosi Önkormányzat megbízásából a Budapest Közút Zrt. végzi.
Június 30-a (péntek) estétől július 3-a hajnalig a Lajos utca és a Bécsi út közötti szakaszt is lezárják a Szépvölgyi úton. Kerülőútként a Szépvölgyi út felől a Szépvölgyi út–Bécsi út útvonal ajánlott: a Bécsi úti csomópontban ideiglenesen lehetőség lesz a Szépvölgyi útról történő balra kanyarodásra. Alternatívaként az Ürömi utca–Cserfa utca–Lajos utca út útvonal is használható. A Cserfa utca–Lajos utca kereszteződésben a Cserfa utcából való balra kanyarodás segítésére a Lajos utcában ideiglenesen önálló kanyarodósávot alakítanak ki.
A Lajos utca felől a Szépvölgyi út
· a Sajka utca–Bécsi út–Cserfa utca–Ürömi utca–Szépvölgyi út útvonalon, vagy
· a Zsigmond tér–Ürömi utca–Szépvölgyi út útvonalon keresztül lesz elérhető.
A Szépvölgyi út Kolosy tér feletti része a Bécsi út külső szakasza felől elérhető lesz, mivel a Bécsi útról a Szépvölgyi útra történő jobbra kanyarodást ideiglenesen engedélyezik.
A hétvégén a Szépvölgyi út Lajos utcai kereszteződésének felújítását is elvégzik, ezért a Lajos utca ideiglenesen irányonként 1-1 sávon lesz csak járható.
A torlódások elkerülése érdekében aki teheti, annak érdemes más útvonalat választania úti célja elérésére.
Újabb megkérdőjelezhető értelmű, de drága beruházás első kapavágásához érkeztünk el - írja az Mfor.hu. A Magyar Államvasutak Zrt. az uniós beszerzési értesítőben megjelent hirdetmény szerint megkötötte a szerződést, így megindulhat a Budapest-Ferencváros-Kelebia vasútvonal áthelyezésének megtervezése.
Ez az a munka, amit az olimpiai pályázat miatt gondoltak ki, és az olimpia leszavazása után sem hajlandóak elengedni. A dokumentumban is még mindig úgy fogalmaznak, hogy a tervezésnek "Budapest hosszú távú városfejlesztési-, valamint az Olimpiai Pályázat fejlesztési terveivel" kell összhangban lennie.
Az elképzelések szerint a Duna-parton állt volna az olimpiai falu, és azért kellett volna beljebb rakni a Határ út és a Lágymányosi híd között a Soroksári út mentén haladó vasútvonalat, hogy ezt kikerülje. Aztán a pályázattól való visszalépés után a kormány azt találta ki, hogy akkor olimpiai falu helyett legyen itt egy diákváros, és legyen továbbra is napirendi pont a sínáthelyezés. A projektet a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésébe illesztették bele, amit meg is dob majd 80 milliárd forinttal.
A sínátpakolás megtervezése nem lesz olcsó, a június 13-án megkötött szerződés szerint közel 1,2 milliárd forintot ér majd. A munkára egyetlen csapat pályázott, a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., az Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt. és az Utiber Közúti Beruházó Kft., nekik pontosan 1,19 milliárd forintért kell összehoziuk
Esti idill az első kerületben. Szakszerűtlen építkezés és a kibírhatatlan velejárók. Por és zajártalom, felháborodott és tehetetlen lakosok.
– írta olvasónk a Naphegy utcából, és egy videón dokumentálta az éjszakai sípolást és lánctalp-csörgést.
Megkerestük az ügyben az I. kerületi önkormányzatot, ahol rácsodálkoztak a problémára, és vizsgálatot ígértek:
A Budavári Önkormányzat Városüzemeltetési és Beruházási Irodája többször jelezte a kivitelező felé a por és zaj problémákat, felhívta a figyelmét az építési engedélyben foglaltak betartására, az éjszaki munkavégzésre pedig engedélyt nem adott ki. Az Indexhez eljuttatott felvételeket az önkormányzat megvizsgálja és a zajrendelet alapján el fog járni.
A felvételen látszó nyerges vontató behajtására nem a Budavári Önkormányzat adta ki az engedélyt. Az ilyen járművek városon belüli közlekedését a Budapest Közút Zrt. engedélyezi. A kivitelező előzetesen nem tájékoztatta a Budavári Önkormányzatot az éjszakai munkálatokról.
Új autóbuszokat állítottak forgalomba a fővárosban. A 45 jármű mindegyike légkondicionált, biztonsági kamerával és olyan rendszerrel van ellátva, ami megakadályozza, hogy az utast vagy annak táskáját odacsukja a záródó ajtó.